Info från admin

Rubrik

2013-01-07 08:30 #0 av: Fjäril

Hej på er,

Jag tänkte bara tipsa er om hur ni kan formulera rubrikerna för att andra (utomstående) som till exempel söker på Google också kan hitta hit. Det handlar även om att "väcka" intresset redan i rubriken för andra medlemmar.

• Berätta redan i rubriken vad tråden handlar om
  • Tänk på att rubriken bör innehålla en kort "fras"
  • Starta även tråden med samma "fras"

Exempel:

Jag vill starta en tråd som handlar om en dröm. I drömmen såg jag hus och hur jag befann mig på höga höjder.

Rubrik:
Dröm om hus och höga höjder

Inatt drömde jag om att jag befann mig i hus och på höga höjder.....

"Hjälp", "Jag undrar" eller andra liknades frågeställningar gör att färre läser eftersom frågan inte specificeras. 

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2013-01-07 09:12 #1 av: Magi-cat

Bra tips, Fjäril!

Det lockar mer till läsning om man redan från början ser ungefär vad tråden kommer att behandla.

Det är en artighet mot läsaren också, att liksom presentera tråden.

I internetvärlden går allting snabbt och det gäller också att snabbt fånga uppmärksamhet och intresse, om det är vad man vill.

Ska tänka på det där själv! Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det min vän, kommer inget efter den." (Tage D.) 

Anmäl
2013-01-07 12:28 #2 av: ALPHIRA

Ska också tänka på det mer hädanefter.

Anmäl
2013-01-07 13:25 #3 av: Fjäril

Jag ska också bli bättre på det Glad

Anmäl
2013-01-07 14:09 #4 av: [TommyochAnnika]

Ska försöka jag med,blir lite kenpig i mina rubriker ibland speciellt i dolda grupper men skärpning på öppna ska det bli nu minsann Cool

Tack för goa tips Fjäril Glad

Anmäl
2013-01-07 21:07 #5 av: tillit

Bra tips Fjäril:)

Anmäl
2014-06-08 20:15 #12 av: Fjäril

Som sagt, förklara gärna direkt i rubriken vad tråden handlar om. Det skapar inte bara större möjlighet till svar utan kan också en hjälp till andra med liknade frågor.

"Jag tror vi har spöken hemma"

"Varför upplever jag rädsla?"

"Spökfotografi?"

"Drömmer om mitt ex"

Ja man kan få med ganska mycket redan i rubriken.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.