Annons:
Etikettandlighet
Läst 7213 ggr
[Love_and_Joy]
12/13/12, 5:07 PM

pirrande på huvudet.

Det pirrar med jämna mellan rum på huvudet som om nån klappar mig lätt på huvudet.

Jag får ju upp namn utan nån anledning.

Hur ska man tolka det? :S

Annons:
Ghosthunter
12/13/12, 6:45 PM
#1

Haha….på mig har det hållt på att ständigt pirra i kronchakrat på skallen i över ett år + ett tryck i pannchakrat…..det är Tecken på andlig/medial utveckling!!Glad

Men ibland verkar det bli ännu värre när andar är omkring mig….så jag tror att även andenärvaro påverkar mitt kronchakra!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Love_and_Joy]
12/13/12, 7:43 PM
#2

Varför just pirrande i kronchakrat? Som jag förstår öppnas, tredje ögat vid andligt nyvaknande? Pirrandet tycks komma och gå. Som om det har eget liv.

daga
12/13/12, 11:54 PM
#3

När du är öppen för andevärldens energier kan det kännas som ett tryck över pannan och pirrande på huvudet. Man kan känna värme eller kyla i kroppen. Andevärldens energier vibrerar på högre frekvenser än vad våra här på jorden gör. Detta kan upplevas så som du beskriver.

Frigg94
12/30/12, 7:50 AM
#4

det va samma sak för mig i nästan 1 år :) Nu känner jag av andevärldens energier, vilket ibland är obehagligt och ibland lättande :) Jag har dock en energi i mitt rum som är extremt obehaglig :) har du någon känsla av obehag eller trygghet i ditt rum? :)

Ghosthunter
12/30/12, 8:38 AM
#5

Frigg94 - Ah, du har alltså också känt det under så lång tid. Jag kan känna stort obehag på vissa platser…..men inte i min lägenhet som tur är!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Love_and_Joy]
12/30/12, 2:04 PM
#6

Jag är rätt trygg i mig själv som människa till den grad att jag är orädd och genom Positivt tänkande drar till mig positiv energi istället.

Det man är drar man till sig. Om ni känner till den universiella lagen? :)

Dock kan det kännas ovant med allt pirrande, krypande och man känner ibland varma värmevågor, kyla osv..

Jag har hört att när man höjer sin frekvens , som en radiosignal kan man uppleva förändringar i sig självt som absolut är inget att vara rädd för.

Guiden vill ju komma på samma våglängd som en själv, men aldrig påtvingat.

God energi handlar om respekt och ren kärlek.

**Sen hur man hanterar det är en annan sak förstås.
**

Annons:
Ghosthunter
12/30/12, 3:41 PM
#7

Hur höjer man sin frekvens som en radiosignal??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Frigg94
1/2/13, 12:03 AM
#8

#5

Ja det fortsätter med jämna mellanrum istortsett hela tiden när jag känner närvaro :) Bra att du inte känner något i din lägenhet, jag känner dock inget någonstans i min någon utav mina föräldrars hus. Men det är just MITT rum som jag känner allt i :/ Jag har det efter mig om man säger så. Jag var hos en kompis i 2 dagar nu, och det va samma sak hela tiden :)

TezzD
2/17/13, 2:50 PM
#9

Tack! Nuvet jag lite mer varför jag haft detta trycket över pannan (innanför och runt ögonbrynen) ! Är det ungefär där ni känner också? Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

baradenjagär
2/17/13, 3:32 PM
#10

Jag känner också ett pirrande på mitt huvud. Speciellt när jag gått och lagt mig. Som om jag ryser i hårbotten men aldrig över hela huvudet utan mer upptill. Sen har jag också känt ett tryck i pannan ungefär mellan ögonbrynen. Jag har också haft det ganska lång tid nu. Över ett år tror jag. Skönt att läsa om andra som upplever samma sak. 🙂

MammaMalin333
2/19/13, 9:31 PM
#11

jag kan säga att jag har liknande pirrande känsla men jag får det på öronen?? haha jag vet de låter jätte konstigt, men ni vet känslan när håret reser sig på armarna? exakt sån känsla får jag fast högst upp på öronen. :) är det bara jag som är väldigt konstig? :)

Sercroecs
9/14/17, 12:55 AM
#12

Har ni träffat läkare? Jag får detta son biverkning på medicin.. 😂

drömmare
9/14/17, 6:52 AM
#13

Håller med, kan vara överkänslighet med. Jag kan typ inte använda parfym då blir det kliande . Eller pirrande. Speciellt i i håret.

Annons:
Lussan20
9/14/17, 9:41 AM
#14

Hejsan!

Jag är helt obegåvad i detta ämne och vet inget om ämnet i princip. Men Andlig är jag.

Min mamma var synsk och min syster också. Även om min mamma blev mer Gudstroende på slutet av sitt liv. Hon hade hela livet svårt att visa ömhet. Men ibland tog hon i några hårstrån  på huvudet och drog lätt. Efter att hon dog så kunde jag känna dessa lätta dragningar i hårstrån högst uppe på huvudet. Speciellt då vi åkte bil, vilket hon älskade. Vi skojade om att hon var med i baksätet.

Jag har varit med om oförklarliga saker, men aldrig tänkt vidare på detta, men nu minns jag de tillfällena och jag tror att det ofta är så med människor som inte brytt sig om saker som de inte kan förklara.Jag har min djupa barnatro och varit trygg i det. Men visst finns det mycket mellan himmel och jord vi inte kan förklara!

Nervbanor pirrar ofta!   Mvh/WL

Upp till toppen
Annons: