Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 1864 ggr
valentiino
12/3/12, 10:55 PM

Undermedveten dragning till en plats

Detta kan vara en liten udda "fråga", men jag måste bara få höra era tankar om detta! Jag har, så länge jag har kunnat minnas, älskat havet. Jag bodde nära havet tills jag fyllde sju år, och jag häpnades alltid över dess mystik och tysthet; men även hur lätt det kunde brusa upp och bli så mäktigt. Sedan flyttade jag långt ifrån havet, men nu i somras flyttade jag, igen, till en sommarstad - nära havet.

Jag skrev en tråd häromdagen om att jag hade "tappat bort" min andlighet med flytten. För det har jag, men enda stället som det 'kom tillbaka på' var… Havet. Jag känner en sådan otrolig dragning till det, jag tappar andan varje gång jag kommer att tänka på det. Jag får lite "flashbacks" ibland, som jag antar kan vara från tidigare liv; bilder på öar, fyrar och segelbåtar, för mig okända minnen men även ansikten. Detta kommer tillbaka till mig då jag besöker en speciell plats - En liten vik vid havet där det finns en massa övergivna seglarstugor och båtar. Det är en sådan berusande känsla att vara där!

Vad tror ni - kan det ha varit att den här dragningen har att göra med tidigare liv? Eller, är det övernaturligt över huvudtaget? (Det tror nämligen jag - absolut!) Och slutligen, har ni någon dragning till något speciellt ställe?

Jag har seglat, och jag har levt nära fyrar, som jag också har mycket förkärlek till. Hela den här mystiken med havet ger mig gåshud, jag vill ut dit nu, ut i natten, ut till havet, på öar, upp i fyrar, i en båt och vara ett med vindens röst. Jag vill leva på mitt ställe, som jag har en sådan kontakt till.

Ett litet "utdrag" från en text jag skrev för att försöka beskriva det, men det gjorde det inte rättvisa. Åh, den här känslan måste upplevas!

Jag vet inte riktigt vilken grupp jag skulle posta det här i, men hoppas det blev bra :-)

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

Annons:
Sigrun
12/4/12, 10:26 AM
#1

Jag var med om något liknande när jag var 7 och var i Paris med familjen och vi gick runt litet i staden, helt plötsligt så kände jag igen mig! Har aldrig varit där tidigare eller sett någon bild därifrån  så var väldigt märkligt.

Sen för ca 2 år sen så kändes det som om jag hade kommit "hem" när jag gick mellan gravhögarna på Birka, det var som en varm och välkommnande känsla som infann sig och en rofylld stämning, det konstiga var att det var folk som sprang omkring och rörde sig men där jag var, så var det tyst och rofyllt, kändes som om jag vart välkommnad hem, jag har varit med om övernaturliga saker när jag var yngre men inte så mycket nu när jag är vuxen, jag har inte direkt tränat mig själv i det eller så, (eller hur man nu skall förklara det).

Jag kan förstå känna igen endel av det du beskrev även om det inte gäller just havet för mig :)

fredrikh
12/4/12, 1:53 PM
#2

Det kan vara så att din själ har haft många bra erfarenheter med havet och vatten och därför dras du automatiskt dit. Det kan också vara ett Tecken på att ett av dina element är vatten.

Jag vet inte om det är så för dig, men ofta har såna här personer som dras till vatten inte ett behov av att vara i vattnet, utan bara att höra vågorna, eller tillexempel ett vattenfall. Andra behöver bara vara i närheten av vatten. Vissa anser att det är lugnande och ger de en sorts spirituell balans.

Finalsin
2/6/13, 9:57 AM
#3

Jag kände det som att jag kom hem första gången jag åkte till en stad jag aldrig varit i tidigare. Min mormor kommer visserligen därifrån så jag tänker ibland att det sitter i generna, eller nån sorts cellminne. Jag skulle inte vilja bo i den staden egentligen men det känns ändå så bra att vara där, faktiskt känns det som det ställe jag är mest hema på, konstig känsla…

P.O
3/1/18, 2:20 PM
#4

Jag tror att det är från ett eller några tidigare liv på olika platser bland annat där som en sjöman och sjökapten, pirat o.s.v. som din själ får gamla känslor tillbaka. Själv har jag varit sömmerska 3 gånger i tidigare liv och syr fortfarande än idag.

Upp till toppen
Annons: