Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 831 ggr
ALPHIRA
2012-10-23 09:45

Gamla trådar...

Nu blir jag lite fundersam här…Jag är relativt ny här (5 mån gammal). Det finns oerhört många gamla trådar som låter intressanta, som jag vill läsa och eventuellt kommentera. Men ni menar alltså att man ska inte puffa upp gamla trådar…hur gamla få? Vissa gamla trådar har inte alls "gjort sitt". Kanske för er som är "lastgamla" (och kloka) här men inte för oss nykomlingar.

Annons:
Amandla
2012-10-23 10:23
#1

Vi kan väl säga helt kort att det beror på Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fjäril
2012-10-23 10:26
#2

Visst får man "plocka fram" gamla trådar men i vissa fall anser vi att det är bättre att låsa dem och starta en ny, inom samma ämne. Detta för att vissa medlemmar ur äldre trådar kanske inte är aktiva längre.

Httar du någon intressant (gammal) tråd så skriv en ny tråd Glad

Det har alltså inte inget med att göra om "hur mycket vi kan", utan enbart om det är trådar som har ett par år på nacken.

Sajtvärd på Övernaturligt

chik
2012-10-23 11:25
#3

Nu hänger jag inte med..

O nu läser jag att vissa gamla trådar skall begravas..

Överkurs för mig…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fjäril
2012-10-23 11:29
#4

#3

Nej, inga gamla trådar ska begravas! Som jag skrev, eftersom en del trådar har flera år på nacken kan det vara bra att starta en ny tråd i samma ämne (om man vill) eftersom en del medlemmar (kanske) inte är aktiva längre Glad - ur årgamla trådar.

Sajtvärd på Övernaturligt

ALPHIRA
2012-10-23 14:37
#5

Har förstått, tack.

[mia-38]
2012-10-23 17:11
#6

Visst får man putta upp gamla trådar.
De trådar som jag idag stängde var rena Grattis-trådar till folk som fyllde år….för 5 år sedan. Och idag var det inte ens den dagen och dessa medlemmar finns nog inte ens kvar här.

Annons:
Smådockan
2012-12-04 17:15
#7

Att ha möjligheten att kanske lyfta upp den gamla tråden igen istället upplever jag som ett enklare sätt för en nybörjare som min?! Som helt ny på alla olika sajter här upplever jag det lite "rörigt" - vet inte riktigt var jag är och ibland inte ens på vilken sajt jag har hamnat på och vilken är jag medlem på?! När jag har provat söka på visst ord för att få alla trådar på ordet har jag hamnat på helt annat ställe på iFokus?! Att ytterligare starta en ny tråd om samma ämne gör det inte lättare i mitt tycke, att hitta dom olika. Dessutom kanske den som startade tråden från början har skrivit så bra och man vill ha den texten som utgångspunkt. Och kanske slippa på samma svar som redan finns i den tråden?! M a o så är det i mitt tycke mer överskådligt

Magi-cat
2012-12-04 18:10
#8

Men man FÅR ta upp gamla trådar, precis som sagts ovan. Glad Ibland kan det vara riktigt intressant.

Boktips t.ex., blir sällan inaktuella.

Det är bara det att man får vara beredd på att de som skrivit tidigare, för flera år sedan, kanske inte är kvar och vill/kan svara.

(Eller som Mia skrev, att det ibland plockats upp gamla grattistrådar, exempelvis. Det var mest det vi reagerade på)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: