Annons:
Etikettmedialitet
Läst 4355 ggr
Nordqvist
2012-10-16 01:58

Hur stänger man "av sig"?

Jag undrar.. Kan man "stänga av" så att man inte känner av andras energier/känslor/smärta osv? Och i så fall, hur? Kan jag göra det åt någon annan?

Annons:
yamher
2012-10-16 08:03
#1

det finns många sätt och du ska finna ett sätt som passar dig bäst men några förslag; tänk dig en ros som du sluter, blad för blad. Eller ett rum; då vägg för vägg, tak och golv runt om dig. Om du upplever det mörkt och inget "ljus" sipprar in så är du ner stängd. Ser du ljus sippra in i hörnen; ta silvertejp. Skämt o sido, men det ska vara slutet.

Tvärtom om du vill öppna upp dig!

Alis volat propriis Oskyldig

Nordqvist
2012-10-16 09:46
#2

Tack så mycket!! Skrattande

Amandla
2012-10-16 13:52
#3

Fler tips hittar du i Hjälptråden, den ligger bland de klistrade trådarna i inläggslistan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nordqvist
2012-10-16 16:51
#4

Ah tack så mycket! Jag ska kika! :)

ALPHIRA
2012-10-16 22:41
#5

Yamher!

SILVERTEJP…SkrattandeSkrattandefår ont i magen…

yamher
2012-10-16 22:57
#6

varför då? Det e symboliskt. En del har så mycket öppet, eller vill vara öppna, naturlig öppenhet eller vad vi ska kalla det att det kan kännas som att stänga locket på en överfylld låda. Eftersom en öppning är en öppning oavsett hur liten den är -så har jag själv använt mig av "tejp" för att garantera att det e täppt.  Som extra förstärkning att man håller sig nerstängd. Nu har jag gett upp för jag e en naturligt öppen person. Det gäller att distansiera sig från det.

Jag upplever att personer som är mediala och i regel bara ser o hör (inte bara bara) har lättare att stänga ner sig och vara ner stängda än dem som har mycket intuition och jobbar med känslan. Det visar sig olika men det blir liksom som att ta bort stödkäppen och man får det svårare att klara sig ;)

kram på dig ALPHIRA!

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
ALPHIRA
2012-10-17 22:15
#7

Nordqvist! Du pratar om ANDRAS energier/känslor/smärta och av att stänga av att inte känna dom. Jag får en uppfattning att du talar om levande människor. Rätta mig om jag har fel, jag kanske missuppfattar.

Om det är så du menar så tycker jag definitivt att man ska inte stänga av sig. Då försvinner empatiförmågan!

Yamher!  Kyss Jag bara skojar. Silvertejp är en ypperlig uppfinning.

Själv har jag upplevt det där med stängning och öppning är så jobbigt. Man säger ju att fast man är stängd, så behöver man bara tänka på något "övernaturligt" så är man plötsligt öppen igen. Jag personligen har tröttnat på att hålla på med ON och OFF. Nu låter jag det vara som det är. Det som skall ske, det sker.

[kvasthilda 72]
2012-10-17 22:20
#8

Om du stänger ner dina chackran så dör du helt enkelt.

Det jag däremot vill föreslå är att du sätter upp skydd som filtrerar mindre positiva energier, så gör jag!!

Gillar inte snacket om att stänga ner chakran för vi är skapande varelser och om vi intalar oss att stänga ner så tror jag inte det är så nyttigt för oss i längden, kroppen har en benägenhet att göra som vi säjer åt den, tex om du säjer till dig att du har huvudvärk så brukar huvudvärken komma som ett brev på posten,,,

Så tänk er för vad ni säjer till er själva.,,

Nordqvist
2012-10-18 08:45
#9

#7 ALPHIRA Ja alltså, det är fruktansvärt jobbigt att sitta brevid någon på bussen och bli arg för att den man sitter bredvid är arg eller börja gråta för att någon i närheten vill gråta… Empati har jag så det räcker och blir över ändå, så ja.. Jag vill stänga ner för deras energier!!

Och lika med min pojkvän, för han mår verkligen dåligt av det!

#8 kvasthilda Jag menade inte att man ska stänga förn gott och helt, bara så att man inte mår dåligt av att hela tiden ta in andras energier! jag menar, man ska inte behöva bli deprimerad för att omvärlden är det! Eller?

yamher
2012-10-18 10:11
#10

det kan vara av betydelse att faktiskt kunna det. Många kan gå in i väggen tack vare att de är öppna. Det beror på vem man är o vilka mediala gåvor man har osv.

Alis volat propriis Oskyldig

healing-mammut
2012-10-18 11:13
#11

När det kommer en känsla över mig och jag blir arg, vill gråta, känner mig tom etc så säger jag högt (om jag kan..) till mig själv att det inte är mina känslor jag känner att jag inte behöver känna dem. Jag tillåter mig själv att ta in andras positiva känslor som jag kan ladda av - jag tänker mig som en positiv känslobank som vi alla sätter in känslor i och som är öppen för alla. De negativa känslorna som kommer över mig försöker jag få att "rinna förbi" mig. Jag andas djupt och lugnt när jag tänker så. Det funkar oftast bra för mig. Jag kan inte heller stänga av helt, en del av mitt arbete bygger på att jag är öppen och kan "se" förbi för att ligga steget före.

Nordqvist
2012-10-18 11:35
#12

JAG kan hantera detta nu, jag vet hur jag ska "bubbla in mig" så att jag inte tar in allt. Problemet är att min pojkvän inte kan, han vet inte hur man gör och hur han ska hantera detta! han visste nog inte ens anledningentill att han kände såhär innan jag upplyste honom att det kunde vara så… Och han vill inte må dåligt och inte jag heller… Så därav att jag frågar…

yamher
2012-10-18 11:37
#13

ofta är det viktigt att man tar steget ur situationen och har god kännedom om sig själv. E det jag eller e det någon annans känslor jag upplevde? Där bör ta fasta vid sina egna känslor.

Inga känslor är bra i sin extremform. Dock kan ju åtminstone dem vi upplever som positiva ge oss lite extra glädje, men i det stora hela är lagom bäst. Det är fullt naturligt att vi påverkas av andras känslor.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Nordqvist
2012-10-18 12:04
#14

Han är inte ett dugg insatt i det mediala, men har är öppen för andevärlden. Jag tror han vill känna det positiva, men inte det negativa, som alla andra… Men just nu får han ju i sig ALLT!

Jag fick stänga min dotter för andevärlden med hjälp av ett medium eftersom hon var så extremt öppen och drog med sig andar hem som skrämde livet ur henne osv… och tänkte om man kunde göra något liknande med känslor, att man kan fixa så man kan filtrera känslorna och stänga ute det man inte vill ha osv…

Amandla
2012-10-18 13:05
#15

Nordqvist, har du läst om att vara empat och att ha en högkänslig personlighet? Sök på de orden, det finns mycket bra information och råd om hur man hanterar det.

Här är en artikel att börja med om högkänslig personlighet: http://www.dn.se/livsstil/halsa/med-sinnen-kansliga-for-allt


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nordqvist
2012-10-18 15:12
#16

Nej det har jag aldrig hört talas om! det ska jag kolla upp! tack!

Nordqvist
2012-10-18 16:01
#17

Hmm. jag tror inte det där är riktigt som han.. mer som mig i så fall! haha! "ÅÅÅH KAFFE!!! ^_^ <3 " haha!

Amandla
2012-10-18 16:14
#18

Man behöver inte uppfylla alla kriterier Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Nordqvist
2012-10-18 17:58
#19

men han är inte alls något av det där.. han är oftast tyst och stilla och medioker… ;)

Upp till toppen
Annons: