Annons:
Etikettbildgalleri
Läst 3484 ggr
kattsk
2012-10-10 20:55

Norrsken.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är förmodligen helt fel forum att lägga denna bilden och texten i.

Men igår såg jag norrsken, jag bor cirka 10mil norr om Göteborg.. Då är det lite annorlunda! :)

Nu till saken, jag snabbade mig med kameran, batteriet hade dött, fick ladda det en liten stund i taget i omgångar, När batteriet väl laddade så kom det fram stora ljus"klumpar" i himlen som drogs över himlen, det såg till 90% ut som att det var en man/en större människa som svävade i den här ljus"klumpen". Så sjukt vackert!

Nu till frågan, tror ni det är gamla själar som springer runt ovanför oss i någon slags "omloppsbana"?

Hade jag varit kristen och troende så hade jag väl antagligen trott att det var änglar eller något annat weird..

Men ja.. När jag väl såg att det såg ut som en människa så blev jag helt tårögd, jag log och blev extremt glad..

Har en del bilder, här har ni en!

Tyvärr så kan jag inte riktigt ta bra bilder, men ja.. Det är ett annat ämne!

Peace

Skriver det endast för att jag kan!

Annons:
Wand
2012-10-10 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I vintras hände något fantastiskt mig. 

Jag var i en sådan period då jag sov extremt bra - utan avbrott om nätterna, vilket är extremt ovanligt.

Jag har aldrig sett norrsken i hela mitt liv heller för övrigt.

Vaknade vid 3 på natten, kollade ut och såg att hela himlen fladdrade runt i gröna sken. Det var norrsken. Det började någon minut efter att jag vaknat mitt i natten - trots att det inte var en period då jag i vanliga fall brukade vakna.  

Det är dock inte det märkligaste.

Exakt en vecka efter detta så vaknade jag runt 4 på morgonen, låg och stirrade ut genom fönstret och efter någon minut så började norrsken uppenbaras IGEN.

Det är nog de mest magiska ögonblick jag någonsin har upplevt. Norrsken är oerhört vackert.

Då bor jag i Hälsingland också där det vanligtvis inte är mycket norrsken (men kanske lite mer än i Göteborg…). Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ALPHIRA
2012-10-12 00:23
#2

kattsk och Wand!

Vad fint ni ha varit med om!!!

Men kattsk. Tänk själv på vilket sätt du reagerade på det hela! Kan du inte dra några (för dig främmande) slutsatser fast du är inte "kristen och troende" som du själv säger?

Personligen tror jag inte att det finns gamla själar som far på detta sätt ovanför oss, men det är min tro.

Däremot kan jag väl tro att det var en ängel, men det är min tro.

imke
2012-10-12 08:24
#3

Vilka otroligt vackra bilder :-D Jag blir glad när jag ser dom :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

kattsk
2012-10-14 17:24
#4

ALPHIRA, jag har funderat på vad det kan vara.. Jag funderar på om det eventuellt är ett Tecken för någonting också. Min kompis födde en dotter 6 timmar innan norrskenet här i våran lilla stad. :)

Skriver det endast för att jag kan!

Upp till toppen
Annons: