Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 11897 ggr
[Yantra]
9/26/12, 10:49 PM

Lek inte med andra sidan OBS Barnförbjuden

OBS! Ej Barn tillåtet! OBS!!!

Showen heter

Paranormal Activity på TV11 2012-09-26

Jag har läst inlägg på iFokus att vissa medium säger att det inte finns onda andar. Vad är detta!!!

Annons:
[AnnaRen]
9/26/12, 10:59 PM
#1

Mycket som man ser på tv:n stämmer inte överens med verkligheten, mycket av det man ser är allt för överdrivet och detta gör dom för att få folk intresserade.

[MikeW]
9/26/12, 11:27 PM
#2

Men herre gud vad löjligt. Jag hoppas att du inte tror att detta var allvarligt?

Det där va fejk. Även om det finns "onda" andar så kan dom inte skada dig, det värsta dom kanske kan göra är göra så du känner något. (typ att dom skickar ut sin energi till dig så det känns som någon rör dig)

Dom kan verkligen inte dra ut någon som denna filmen säger.

[Yantra]
9/26/12, 11:46 PM
#3

I slutet av filmen stod det att mannen blev mördad och kvinnans kropp hittades aldrig! Kvinnan som bådde där innan blev också mördad. Skulle det vara påhitt! Om detta är ett trick - så är det sjukt. Men om det är sant….Jag skulle inte leka med andra sidan!!!

Jerrie
9/27/12, 12:07 AM
#4

Paranormal activity är en spelfilm…

[MikeW]
9/27/12, 12:43 AM
#5

Som Jerrie säger, det är en film!

Dom som har gjort den filmen har bara fejkat allting! Dom kanske säger att det är riktigt för varför skulle dom inte göra det? Dom bryr sig inte om sanning, om dom skulle säga att det är fejk då skulle ju typ ingen kolla på det. Dom bryr sig bara om pengar. Det är allt. I denna världen så är det pengar som alla bryr sig om mest. Det är så himla synd att det är så, fast det är sanning.

Det finns till och med de som dödar någon för pengar. Så en liten bit papper betyder mer för människor än någons liv.

Pengar förstör allting. Fast som sakt, filmen är otroligt fejk. Tro mig. Andar kan inte "döda" någon. Det är helt omöjligt.

Fjäril
9/27/12, 8:16 AM
#6

Leka med andra sidan ska man aldrig göra, oavsett om det finns "ondska" eller inte. Det är respektlöst.

Angående klippet, så är det nog påhittat alla gånger, men det är klart att det finns energier vi inte ska beblanda oss med och det är dumt att tro att det inte finns en motsatt sida till kärleken. MEN:

Det är vi människor som skapar ondska, så om det är något man ska vara "rädd" för, så är det människor.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
wellma
9/27/12, 8:29 AM
#7

Yantra jag kan hålla med dig i orden lek inte med andra sidan och ska försöka skriva utan att kliva utanför sajtens regler om orden onda andar.Man får plocka bort inlägget om det inte följer reglerna men ska försöka hålla mig inom ramarna i alla fall.

Visst det finns en mörkare sida men vi ska komma ihåg en sak och det är att det ytterst sällan ändå rör sig om ont.Att en ande skulle kunna döda glöm det direkt.Däremot så kan en ande som var en sur trumpen,ilsken person i livet föra över sina känslor på oss.Sitter denna dessutom fast och är jordbunden kan man uppleva dessa som onda men i själva verket handlar det om att förmedla information och kunskap om sitt liv för att andra ska kunna känna igen vem det är som besöker eller sitter fast.

Hur det är så möter vi sällan det onda men många gånger misstolkar vi andens egna känslor och då tror att attan nu har jag en ond ande på besök.

Jag jobbar inte som medium men gör husrening och besöker platser där människor har aktivitet och ofta ofta möts jag av att man tror det är ont men har man inte kunskapen om att tolka det andevärlden ger så missföstår man ofta om man möter någon som kanske var arg eller ledsen under sin livstid.

Det är så enkelt egentligen,dom ger oss sina känslor för att vi ska känna igen dom och många gånger kan olika oförätter finnas kvar som man efter sin död vill reda ut med dom kvarlevande och på så vis få lugn och frid själv i andevärlden.

Sen har vi ju det här med filmer på både tv och nätet dom ska vi ta med en nypa salt för oftast handlar det om att skapa dramatik om inte alltid men med den uppsjö av filmer som finns vet man idag inte vad som är äkta eller fake.Visst finns det både äkta bilder och filmer men med dagens teknik som kan manipulera det mesta så utgår jag personligen från egna erfarenheter och bilder där jag vet att inget har manipulerats.

Men vad du gör Yantra släpp tanken på att någon andlig kan döda det dom kan göra är ge oss känslor som är obehagliga och jag har själv fått rivmärken och dyligt men det är endast ett sätt för anden att visa vem den var och ytterst ytterst ovanligt att vi möter den mörka sidan.

Så andas ut och tro inte på denna film,tro på det du själv möter där har du ingen som manipulerar och skapar drama utan självupplevt då bara vet man och strunta i alla filmer som bara medvetet vill skrämma upp för oj vad överdrivet det är många gånger.

Halvdansken
9/27/12, 3:00 PM
#8

De är tydligen uppe på film nr 4 nu…

Här är info om nr1 Yantra.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Rumblebee
9/27/12, 3:30 PM
#9

Som andra sagt så är dom där Paranormal Activity filmerna bara fake. Har sökt lite på google innan huruvida filmerna verkligen var baserade på verkliga händelser eller inte, och tydligen så fick producenten idén till filmerna efter att ha flyttat in i ett hus som det lät om. Och de där eftertexterna som säger att personerna aldrig hittats är bara påhitt, för att öka på spänningen.

Och jag förstår inte varför det skulle vara mer sjukt bara för att det är trickfilmat. 
Visst att man som andra skrivit ska respektera andra sidan, det är ju självklart. Men när det gäller film så får man ha i åtanke att mycket bara är påhitt.
Och om en film hävdar att den är baserad på en verklig händelse, så borde det ju finnas information om den riktiga händelsen som man kan leta reda på.

Men alla skräckfilmer är påhittade och helt baserade på fantasi. Och det bästa man kan göra om man vill se på sådana slags skräckfilmer är att för sin egen skull, läsa på om andra sidan, så att man lär sig lite mer om vad diverse andar verkligen kan göra. På så sätt förblir man inte skrämd efter att ha sett filmerna och man behöver inte gå och oroa sig
Så Paranormal Activity är inte mer verklig än The Avengers Glad

JonasDuregard
9/27/12, 3:51 PM
#10

#3 "Men om det är sant…"

Vad menar du med "om det är sant"? Menar du att historien skulle vara sann eller att själva inspelningen skulle vara äkta?

[Yantra]
9/27/12, 6:43 PM
#11

#7 tack för ditt inlägg, Uppskattar det! Skrattande

Henrik93
9/27/12, 7:22 PM
#12

Paranormal activity är en film, enligt skaparna så var det även en lågbudget film. och dom gjorde den "hemfilm-lik" för att folk skulle få känslan av att det hände på riktigt. och antagligen för att dom inte hade råd med att köpa riktiga "film-kameror" .

dessutom så har jag sett "making of" på filmen och där ser dom ut att ha väldigt kul:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[Yantra]
9/27/12, 9:24 PM
#13

#12

har du någon länk till det så att jag får se…

Annons:
Sara D
9/27/12, 9:56 PM
#14

Däremot är den här filmen baserad på verkliga upplevelser:

http://www.youtube.com/watch?v=Sfro7WO8YJg

http://www.youtube.com/watch?v=RyO1Dllhe38

Henrik93
9/28/12, 9:39 AM
#15

Om du köper filmen finns sådana saker med;)

Iaf i min dvd:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[stass]
9/28/12, 10:46 AM
#16

Paranormal activity är lika "sann" som the Blair witch project eller the vampire diaries fast den sistnämnda har högst budget. Kort och gott: underhållningsfilmer!

pirri17
10/27/14, 2:43 AM
#17

The Blair withc! Åk till den skogen i England om ni vågar och som inte förstår vad just den filmen innebär och övernatta ni själva i den skogen! Jag har erfarenhet om skillnaden mellan olika filmer!

Brunett

Upp till toppen
Annons: