Annons:
Etikettupplevelser
Läst 9334 ggr
midas2
2012-08-25 22:53

Oförklarliga rivmärken

Hej! Mitt namn är Gunilla och jag har under 9 års tid fått rivmärken till och från. Rivmärkerna är två parallela streck som jag omöjligt skulle kunna ha gjort själv då jag biter på naglarna. Rivmärkerna ser ut som att någon har rispat med en nål. Jag har kontrollerat så att det inte är någonting vasst i min säng/täcke/kudde antal gånger men har inte hittat någonting. De yttrar sig främst på natten då jag sover och upptäcker de då på morgonen när jag står i duschen av att det svider.

Jag har pratat med tre hudläkare, fem medium varv av tre har varit hemma hos mig, men ingen har något svar! Jag har under den här tiden även flyttat, så det är alltså inte platsbundet! Många spekulerar i att det kan vara min katt som jag blev tvungen att avliva 2001, men jag är tveksam. Han var en väldigt speciell katt (svårt att förklara hur) och vi hade även en väldigt speciell relation. Det skulle dock inte förvåna mig om det var han då jag tänker mycket på honom. Men varför kommer rivmärkerna tillbaka hela tiden och varför under en sådan lång tid?

Är det någon som har drabbas av någonting liknande eller har några svar eller tips? Jag uppskattar alla tips och ideer!

Annons:
Fjäril
2012-08-26 00:51
#1

Hej Gunilla och välkommen hit, Du har inte kunnat se ett samband till när det sker? Glad, arg, ledsen, fundersam och så vidare. Fundera på det. Njaa, jo skulle jag säga angående din katt och rivmärken. Han vet säkert att du känner av hans närvaro ändå (tankar etc). Men det betyder inte att det inte kan vara så. Vad är din känsla, vad får du för bilder? Jag brukar tipsa om att man ber om budskap inför natten, i drömmen, så det tipset ger jag dig också. Berätta gärna om du har kommit fram till något.

Sajtvärd på Övernaturligt

midas2
2012-08-31 17:03
#2

Tack så mycket för ditt tips, ska testa det!

Jag har försökt i väldigt många år att försöka se alla möjliga samband, men kan inte hitta något. Rivmärkerna kommer med så olika långt mellan rum så det är svårt att se något samband. Har som sagt tänkt på allt möjligt under tiden som det har på gått men inte sätt något som helst samband.

Tack så mycket!

lizaohman
2012-08-31 19:30
#3

Var är dina rivmärken? Jag får ibland parallella rivmärken på vardera sidan av magen, långt ner, som jag upptäcker på morgonen. Inge kul.

midas2
2012-09-11 17:43
#4

De kan dyka upp lite var som helst, får dem inte på några speciella ställen. 

Jaha okej, låter ungefär som mina rivmärken. Vet du varför de dyker upp? Börjar tro att det kan vara hormonellt betingat. Vad tror du om det?

Tack för ditt svar!

lizaohman
2012-09-11 17:47
#5

Njä, inget hormonellt med det, absolut inte. Jag läste i någon bok att man brukar ha spår efter utomjordingars ingrepp när de stjäl ens befruktade ägg. Hehe, men det tror jag inte heller. Jag har accepterat att det inte finns någon rationell förklaring, såvida jag inte river mig varje gång jag drar på mig ett par byxor, utan att märka det. Inte troligt det heller.

JonasDuregard
2012-09-12 08:15
#6

Det här är ett ganska vanligt problem. Det brukar försvinna om man sover med ett par bomullshandskar tror jag, men det är inte säkert att det är bekvämt (hanskarna måste sitta så att man inte skrapar av dem).

Att du biter på naglarna räcker kanke inte riktigt för att utesluta att du river dig själv. Jag har klippt mina naglar så kort jag kan, men om jag sätter baksidan av naglarna mot min hud och drar handen bakåt får jag ändå tydliga rivmärken. Prova själv.

Hoppas det går över

Annons:
midas2
2012-09-12 19:01
#7

Tack för era svar!

Dock kan rivmärkerna komma när som helst till exempel när jag sitter i soffan och tittar på TV, så att jag river mig själv kan vi nästan utesluta. Har provat med allt men finner inga lösningar eller svar. Har ringt tre medium den närmaste tiden men ingen har något ordentligt svar…

Tack för era tips, ideér och svar! Om ni kommer på någonting mer så för gärna av er, uppskattar allt.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Regnfru]
2014-06-03 11:36
#12

Hur ser dessa rivmärken ut? Är det sår?

Huygens
2014-06-03 11:58
#13

.

Annons:
Amandla
2014-06-03 12:14
#14

TS har inte varit aktiv sedan i september -12 så det kanske inte kommer så många svar ifrån henne.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
fossingen
2014-06-05 14:28
#15

Har haft samma problem från och till. Sist fick jag ett märke precis ovanför ögonlocket, det brände till som sjutton (satt och surfa när det hände). Så jag gick och kolla i spegeln och där var ett rött rivmärke som sved som sjutton.

Samma vecka hade en anhörig ett märke på armen, såg ut som ett bitmärke från något mindre djur. Personen hade inte blitt biten av något djur. Vart sedan ett blåmärke av det.

Den veckan var det andlig aktivitet hemma från mån-fredag.

Någon som vet vad det beror på?


Upp till toppen
Annons: