Annons:
Etiketterbarnungdomandligt
Läst 3387 ggr
Psycho Kitty
8/25/12, 7:32 PM

Finns h*n att ta kontakt med?

Hej, jag har en lite konstig fråga..men men. Min mamma fick missfall 1996 i maj. Är det möjligt att kunna ta kontakt med barn som blev missfall? För i såfall skulle jag gärna vilja veta hur mitt syskon har det/mår, tack!

Annons:
tarotlasse
8/25/12, 8:06 PM
#1

Det finns inget medium som kan beställa en kontakt med en speciell ande. Så ingen som kan ge några garantier på vem eller om ngn kommer på besök under kontakten.

Jag har själv alldrig stött  på en ande som avlidit som ett missfall.

Däremot har jag stött på andar som avlidit som nyfödda och det är inte så mycket info dom gett i gentligen utan att det har mest rört sig om att dom har det bra på andra sidan.

Under åren jag har jag bara vid 3 tillfällen fått besök av andar som avliidit som bebisar så har inte ngn större erfarenhet av detta så inte ofta det sker vill jag säga.

Har själv ett syskon som avled dagen efter födseln men anden har aldrig kommit på besök på ngn seans varken för mina föräldrar som har varit aktiva spiritaulister sedan 60 talet eller till mig varken under seanser sittningar eller hos elever.

Min mamma pratade om det för ngt år sedan och tycte det var märkligt att denna baby  alldrig visat sig och på så många seanser min mamma gått på under åren.

Så en intresant fråga tycker jag och även som medium har jag väldigt dålig kunskap om ande babysar eftersom det har varit så sällsynt med sådan kontakt för min egen del.

Lasse

Psycho Kitty
8/25/12, 8:20 PM
#2

#1 Okej, Tack så mycket för hjälpen! :)

allhealing
8/25/12, 8:38 PM
#3

Från ett perspektiv existerar separation. Från ett annat perspektiv är allting i förening med allt. Det beror därför på vilket perspektiv man använder sig av när man kommunicerar huruvida man kan eller inte kan ta kontakt med en specifik själ.

Det är min erfarenhet eftersom jag själv arbetar på det viset att det är enkelt att kommunicera med vem som helst. Givetvis under förutsättning att den andra parten även önskar denna kommunikation. När man arbetar med ett förenat med allt perspektiv existerar det givetvis ingen separation. Detta är orsaken till att det är möjligt att kommunicera med allt eftersom ingen separation existerar när man är i gemenskap med allt.

Dock är denna förklaring allt annat än tydlig när man ser sig som separerad från alltet och därmed även har en bild av verkligheten där separation är den verklighet som råder. Det är därför från det perspektivet svårt att välja vem man önskar kommunicera med eftersom man helt enkelt inte tror att det är möjligt att kommunicera med vem som helst när man helst själv så önskar.

Orsaken till att det är såhär, detta är alltså min egna uppfattning beror på att det idag lärs ur hur saker ska fungera varefter man följer dessa uppsatta ideér om hur den mediala verkligheten fungerar. Det finns således ingen rätt eller fel version av hur det ska vara. Det handlar istället om vilket perspektivseende man använder sig av när man berättar sin version av verkligheten.

Eftersom separation inte existerar från ett perspektiv upphör därför aldrig energin som barnet skapade att existerar. Det existerar därför alltid i ett tidlöst tillstånd. Se det som om tiden barnet existerade frusit fast i tiden. Det är därför från ett tidlöst tillstånd möjligt att hämta information om barnet under hela dess levnad och i ett separerat tillstånd som vi uppfattar verkligheten här återberätta den information. Hur och vad vi berättar beror helt och hållet på hur pass mycket eget ego den som berättar lägger in i berättelsen om den information som hämtas hem från det tidlösa till det här tidbundna tillståndet.

Det är därför möjligt att berätta mängder med saker om vem som helst. Men det ska tilläggas och det är även det här min egen uppfattning att man enbart kommunicerar med den som så önskar. Det är därför inte enbart människan i biologisk form man kommunicerar med. Kommunikation sker även på ett såväl själsligt som andligt plan eftersom dessa tre aldrig är separerade från varandra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

tarotlasse
8/25/12, 9:35 PM
#4

Ja Kent om en person talar om för mig vem jag ska ta kontakt med så kan jag utan vidare läsa av detta med hjälp av min ituition utan att anden är närvarande överhuvudtaget.

Jag behöver inte ha kontakt med anden för att få fram informationen frågar jag min egen själ och mitt inre efter info om pappa så får jag även den informtionen av mitt eget inre utan att anden är närvarande.

Men tycker inte det är riktigt fair att säga att jag har kontakt med pappa när jag inte har det.

Även om jag kan få fram informationen genom min intuition men  jag vet att vissa arbetar på detta sätt.

Vi har även testat detta på våra mediala cirklar att dels att beskriva en avliden anhörig som man bestämt innan  genom intuitionen utan att anden är närvarande vid beskrivningen.

o sedan be andevärlden att närvara utan be om en specifik kontakt och en enorm skillnad och  där man både kan se och känna närvaron av anden.

Vilket man inte kan när läser av med sin intuition.

Jag har även gjort det vid ngt tillfälle på en storseans för att visa skillnaden på ande kontakt eller intuitions läsning.

Lasse

allhealing
8/25/12, 11:21 PM
#5

Lasse, som jag har förstått det hela är det endast den bilologiska kroppen som är tidsbunden och delaktig i den separerade upplevelsen. Vare sig själ eller ande har denna omedvetenhet som kroppen har när den upplevler sig som separerad från helheten.

Det är därför enligt min uppfattning omöjligt för anden att befinna sig i separation från helheten och därmed agera i samspel med kroppen utan att den samtidigt även är samtidigt allmedvetande. Det betyder som jag har förstått det att alla kommunikatio som sker och som påstås vara andebunden instället är en intuitiv kontakt även det med de energier som kroppen efterlämnar i ett tidsbundet tillstånd. Även om vi i detta tidsbundna tillstånd vat att kalla det för intuitiv respektive andlig kontakt.

Det är min uppfattning att det endast i ett tidsbundet tillstånd är möjligt att uppleva sig som separerad från helheten och därmed uppfatta andra exemplevis människor som kontaktbara i en annan dimension eller kanske tillstånd efter döden. Om jag har förstått det hela rätt existerar det ingen död i vare sig ett andetillstånd eftersom det är i förening med allt som är ett, dvs helheten av allt som är. Anden är därför vare sig levande eller död, den är. Den är i ett tillstånd av evighet och upplever sig därför inte som separerade i en unik varelse.

Problemet i dessa diskussioner uppstår när vi ser med biologiska ögon inifrån en tidsbunden verklighetsuppfattning och utifrån denna verklighetsplattform skapar oss en linjär, tidsbunden uppfattning om någonting som inte är tidsbundet. Det blir därför omedelbart omöjligt att skapar sig en bild utanför denna världsbild trots att det är exakt det vi behöver för att se med ögon vi inte har bortom de linjära gränser dessa ger oss.

Det är därför en matematisk kullerbytta att tro att anden är linjär när det är precis det den inte är. Detta tankesätt att anden är just linjär och tidsbunden är dock så djupt rotat att tanken att det inte skulle vara såhär inte heller därför disskuteras.

Detta är mina tankar kring detta ämne.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

tarotlasse
8/25/12, 11:50 PM
#6

Jag förstår dina tankar i detta men  jag har sett så många gånger där mediumet påstår sig att ha kontakt med en ande och ingen ande finns närvarande.

Utan att mediumet har kominikationen med sin egen ande för vi har ju själva en egen ande i vår fysiska kropp och den kan vi hämta en otrolig information i från den ger oss ofta mer info en vad en avliden ande gör som är mer strikt med att vi har en egen vilja som ska styra och inte alltid ger full information om framtiden.

Under kominikationen med ens egen själ kan man inte se eller känna närvaron av anden mediumet beskriver intuitions mässigt för det finns ingen  ande där förutom din egen själ.

Däremot när du ber ande världen komma på besök så kan man både tydligt se och känna andens närvaro i rummet och ibland  så många medium som sitter  i publiken och även kan se andens närvaro under seansen.

Under cirklarna så brukar vi även träna på att medlänka så två eller tre medium får turas om att beskriva anden som är närvarande.

Under intuitions övningen fungerar inte detta för ingen ande närvarande som kan säga samma sak till alla tre mediumen och dom istället får till sig olika saker genom sin egen intuition.

Så har sett medium som går runt i publiken frågar publiken om vem dom vill ha kontakt med och sedan lägger handen på personen och läser då av personen i publiken inte anden.

Många gånger har dom dessutom frågat sig fram men bara vetskapen om att det är ngns pappa som klienten vill ha kontakt med så har man redan där gett mediumet en oerhörd hjälp som den kan bygga vidare på så jag är inte ngn anhängare till detta sätt att arbeta på.

Så har ofta sett medium som beskriver avlidna anhöriga utan att anden är närvarande i lokalen överhuvudtaget.

Sedan kan man ju diskutera  om det är rätt eller fel på hur informationen kommer fram och om det gör ngt om anden man beskriver är närvarande eller inte.

Jag själv berättar om det är info från anden eller om infot kommer från min intuition  det tycker jag är det ärligaste för i bland blir det en blandning vid en sittning

Lasse

Annons:
tarotlasse
8/26/12, 12:09 AM
#7

Vi lär ut till våra elever att kunna medlänka och kunna se och uppleva anden som är närvarande hos andra medium.

För det är otroligt viktigt när dom i sin tur ska lära ut mediumskapet.

Att dom kan se  en ande som ett annat medium har kontakt med för att kunna hjälpa sina elever under utbildningen´om hur dom arbetar och kunna ge feedback på deras arbete.

Men inte alls ovanligt dom berättar att dom besökt stor seanser för vissa medium och där dom inte kunnat se ngn ande utan att mediumet i stället läst av klienten.

Är i och för sig samma namn  på medium som dyker upp hela tiden.

Engelsmännen som är så välkända för sina duktiga medium där blev vi ngt överaskade för av alla dom storseanserna vi beökte var det enbart två av dessa där man faktiskt hade ande kontakt på  dom andra  där läste  man av sina klienter intuitions mässigt o ingen av deras anhöriga andar var närvarande.

Lasse

Upp till toppen
Annons: