Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 1587 ggr
11totem
8/3/12, 11:43 AM

Ändra namnet Övernaturligt här på ifokus

Hejsan, en litet önskemål från mig kanske…

Då mitt sunda förnuft protesterar mot begreppet "övernarturligt".
Jag menar, kan man uppleva något så är det naturligt, är det övernarturligt kan man inte uppleva det. Så enkelt är det.

Vilka håller med mig?

Allt gott, totem

Annons:
Fjäril
8/3/12, 11:50 AM
#1

Hej,

Den här sajten (dess namn) har varit sedan start (några år tillbaka) Jag håller med om att det inte är övernaturligt, men om vi tänker så här: det vi upplever är naturligt, det är alldeles över_naturligt Glad - vanligt med andra ord.

"Nya" inom området söker just på övernaturliga ting så för att finnas för alla så är det ett bra namn ändå. Vi gör det till vad vi vill att det ska vara.

Om man skulle byta namn (vilket man inte kan göra hur som helst) så kan man i allafall bolla idéer. Har du/ni några förslag?

Sajtvärd på Övernaturligt

11totem
8/3/12, 12:15 PM
#2

Ah, väldigt bra där fjäril! hahah lite för naiv där ett tag.
Ser man det så är detta ett jättebra namn :)

wolfheike
8/3/12, 12:17 PM
#3

Skrattande skrattar gott just ordet övernaturligt har diskuterats både i privata livet,kurser och via forum.Säger som dig totem det är ju helt naturligt men som Fjäril skriver söker många på ordet övernaturligt för det är ju ett ord dom flesta känner igen så att byta tror jag riskerar att folk inte hittar det dom vill.

Men jag håller med det är inte övernaturligt utan helt naturligt Glad

11totem
8/3/12, 1:11 PM
#4

Ja, man får ju tänka på de som börjar söka sig till det naturliga. Men samtidigt så ska ju inte detta missvisas i heller.
För övernaturligt idag betonar sig att det inte alls är naturligt.
Istället för att missvisa människorna redan från början, vilket det kommer att fortsättas göra ifall betoningen inte ändras.

(vilket ändå känns som att det håller på att göra. Revolutionera)

Men för att vara på den säkra sidan, Så borde man ge vår naturliga källa ett naturligt namn.

Vi testar om vi kan komma på något annat bra namn tycker jag? Och se vart detta leder :)

Kanske, "källan"?
Eller något med medvetenhet.

Kom med förslag. Vad som helst, låt kreativiteten flöda! :D

ALPHIRA
8/3/12, 1:42 PM
#5

Om vi tänker på ordet onaturligt… det är väl det som är över det naturliga.

11totem
8/3/12, 3:18 PM
#6

hm.. bra där Alphira!

Annons:
[Happyfeature]
8/3/12, 8:32 PM
#7

Det här är väl det mest "naturliga" som finns väl . Synd bara att inte fler inser det  Flört

Kanske skulle sajten heta Naturligt helt enkelt.., fast då skulle det inte låta lika spännande ju. Tungan ute

yamher
8/5/12, 7:01 PM
#8

jag tycker det e bra med namnet eftersom det är ett ord som rymmer allt som tas med här. Det är så in arbetat. Varför ändra något som är så allmänt känt. Och som nämnts det handlar inte om att det är ONATURLIGT utan lite mer eller över det vanliga sdå övernaturligt. Och så länge det inte e av allmänt erkänt och accepterat så kommer inte det vara en naturlig del i vårt samhälle. För att det skulel vara helt naturligt så skulel jag kunna prata eller hjälpa vem som helst utan häxjakt, mobb, hot om kriminalitet, falskhet, lögner osv. Vi kan knappt få lov att vara naturliga här…

Alis volat propriis Oskyldig

ALPHIRA
8/5/12, 9:55 PM
#9

Naturligtvis ska den heta som det heter nu. Punkt slut för min del.

Upp till toppen
Annons: