Annons:
Etikettmedialitet
Läst 15000 ggr
Anaid
3/18/12, 2:07 PM

Höra andras tankar

Så länge tillbaka jag minns har jag kunnat höra andras tankar, ibland starkare och ibland svagare och tack och lov inte hela tiden! Det här leder ibland till olustiga situationer för andra om dom är tillräckligt uppmärksamma på vad som just skett när jag svarar på någonting dom inte sagt högt eller reagerar med kroppspråket som svar på negativa tankar. Ibland är jag mer mottaglig och sen kan det gå en period när jag inte hör andras tankar utan bara känner dom eller ingenting alls.

Jag har aldrig pratat med nån om det här för att jag varit rädd att inte bli trodd eller att det ska skapa obehag för andra och förstås för att jag inte vill bli testad för det funkar inte så för mej. Om jag ställer in mej på att höra så hör jag ingenting, annars kommer det bara till mej helt naturligt. För en tid sen kom jag in på ämnet övernaturligt med en halvbekant och hon berättade att hon kan höra andras tankar ibland, men hon uppfattar bara negativa tankar som gör henne ledsen.

Hur är det med ni andra här? Finns det flera här som kan höra eller uppfatta andras tankar?

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Annons:
Fjäril
3/18/12, 3:15 PM
#1

Hej Anaid,

Jag har "övat" mig på att enbart ta emot detta när jag vägleder människor, eller ja, jag tar inte emot deras tankar på det sättet då - men sinnesinställningen/hur de mår.

Däremot så kommer omedvetna tankar upp då och då, men då ser jag det som att det är meningen, de får hjälp så att jag ska kunna ta emot det (kanske för att vara ett medmänskligt stöd)

Hela långa tankemeningar har jag aldrig känt, däremot så säger/gör jag ofta saker innan de händer - så att andra reagerar på att "det skulle jag precis be dig om/fråga" Jag kan då har känt en "hint" men inte läst/tagit emot tanken.

Be att få stänga av/lära dig hantera det. Ungefär som i tråden "Känner av andras känslor" (finns i menyn) Du kan lägga en bubbla runt dig för att inte ta emot det här.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Norpan88]
3/18/12, 3:36 PM
#2

Det har hänt mig några gånger att jag kan höra andras tankar, men jag kan inte riktigt urskilja vad personen säger, men jag kan höra tonläge osv.

Det händer bara när jag är väldigt mottaglig.

Anaid
3/18/12, 4:06 PM
#3

Fjäril,

Jag under en längre tid varit tvungen att vistas i samma utrymmen som en person som sänder ut massa negativitet och hennes tankar om mej träffar mej varje dag i ryggen och irriterar mej, och ofta sårar det mej och gör mej arg så hon stjäl en massa energi från mej som jag kunde lägga på annat. Jag ska börja med att sätta mej i en bubbla så att negativa tankar och negativa energier studsar tillbaka så jag inte behöver bära på det. Tack för rådet! Glad

Norpan 88,

Jag kan höra hela meningar, ibland bara lösrykta nyckelord och även tonläge. Det är ju inget som händer hela tiden med mej, men en del personer som skickar ut riktigt negativa tankar och energier bryter igenom trots att jag inte just då uppfattar andras tankar.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

valentiino
3/18/12, 6:43 PM
#4

Jag trodde att jag var ensam om det!! Förvånad För mig är det precis som du beskriver, jag kan även "höra" tankar om budskapet är starkt - till exempel om någon är riktigt frustrerad, glad, arg etc. Svårt att förklara, men jag får bara tankarna till mig!

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

tarotlasse
3/18/12, 9:08 PM
#5

Jag tror inte vi hör andras tankar utan vi läser av våra medmäniskors energier och då får till oss väldigt mycket.

Jag var i ett förhållande för flera år sedan där denna tjej var helt övertygad om att jag kunde läsa hennes tankar vilket hon tyckte var väldigt obehagligt.

Hon kunde t.ex vara sugen på pankakor och jag föreslår att ska vi inte göra pankakor eller föreslå att gå ut på en strand promenad just när hon tänker på det.

Vi har ofta på dom mediala cirklarna när vi läser av varandra intuitions mässigt bett att personen vi läser av tänka på en fråga tyst för sig själv.

Den som läser av svarar på just den frågan brukar göra samma sak på tarotkurserna där persoen får tyst tänka på en fråga och den som lägger korten får svara på frågan som personen tänker på.

Jag utsattes för en test förra året när en klient hade bokat en tarotläggning och under läggningen så utan att jag visste om det så svarade jag på dom frågorna klienten ställde i sina egna tankar.

Men tror ändå inte att vi läser av tankarna utan med vår intuition läser av energien runt personen.

Men säker kan jag ju inte vara hur det egentligen går till.

Lasse

Anaid
3/19/12, 3:49 PM
#6

Lasse,

Det här är nåt som pågått hela mitt liv, jag är 35 år, jag hör alltså andras tankar precis som om dom skulle prata högt. Det är deras röst jag hör. Hur det funkar vet jag inte, jag vet inte hur jag ordagrant kan höra andras tankar. Jag har tänkt det så att om man kan läsa av andras energi så kan man säga vilka känslor personen just då känner osv, inte att man ordagrant kan återge det en annan person just tänkt.

Valentiino,

Skönt att läsa att det finns andra som upplever samma sak som jag, ibland känner jag mej som ett vandrande UFO som inte är som alla andra.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Annons:
[Norpan88]
3/19/12, 6:33 PM
#7

#6 Hur hanterar du den gåvan att leva med varje dag?

Måste du dra dig undan då och då?

Det är fullt möjligt att ordagrant höra andras tankar, men inte många har den gåvan.

Anaid
3/19/12, 8:45 PM
#8

#7 Jag upplever det inte varje dag och heller inte med alla människor jag möter, tack och lov! Då skulle jag nog se det som en börda, det gör jag ju ibland nu också förstås. 
Jag tycker inte att jag behöver dra mej undan men när vissas tankar kommer igenom har jag ett stort behov att skaka dom av mej eftersom dom påverkar mej på ett negativt vis och jag har inte riktigt vetat hur jag ska värja mej. Sen hör jag ju även positiva tankar och dom tankarna värmer väldigt länge.

Det känns väldigt främmande för mej att "prata" om det här, jag känner mej väldigt annorlunda och jag har ifrågasatt det många, många gånger. Jag har varit helt stängd några år, stängd för allt övernaturligt, för att jag valde det själv då det blev för mycket för mej och jag hade ingen att prata med men efter att jag öppnade mej igen kommer allting tillbaka sakta men säkert och ibland vet jag inte hur jag ska hantera allting så det känns så otroligt skönt att jag kan skriva och läsa här!

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Fjäril
3/19/12, 10:10 PM
#9

#8 Du ska aldrig känna dig annorlunda eller behöva skämmas för att tala om dina känslor! (jag förstår att man inte kan tala med alla, då vissa kanske inte är så insatta) Om du upplever det här jobbigt (vilket jag förstår att du kan göra om det blir för mycket) så bestäm dig helt "enkelt" för att nu/idag kommer jag inte känna/höra något, ja du vet bubblan. Kram på dig!

Sajtvärd på Övernaturligt

linnease
3/20/12, 12:06 AM
#10

Jag tror vi alla läser/känner av energi telepatiskt mer än de flesta är medvetna om, och olika människor är mer eller mindre medvetna om det..

Tankar är ju energi.. Fast tankar kan ju vara mycket mer än ord och meningar - bilder, ljud, visualiseringar.. Flera lager och nivåer, stärre än bara en mening i ord. Däremot så tror jag som Lasse att man uppfattar själva energin, och det är ens egen hjärna som tolkar den i t.ex. ord på en omedveten nivå. Andra kan tolka i bilder eller i känslor.

Min mormor hör lite halvdåligt, jag bodde där ett par veckor i somras och upptäckte hur telepatisk hon är - fast själv har hon ingen aning om det! :D  Om jag själv är splittrad i tanken och säger en sak men samtidigt tänker på nåt annat så hör hon nästan aldrig vad jag säger.. Men om jag tydligt fokuserar på det jag säger, är entydig i tanken liksom - då hör hon perfekt fast jag pratar i vanlig samtalton i ett annat rum!! Nåt jag misstänker att hon fysiskt bara kan höra fragment av.. Var jättekul att leka med det här, haha, stackars mormor ovetande försökskanin :D  ♥

(De få gånger jag ridit har det varit lite samma sak - tänker jag ett håll men styr åt ett annat så blir hästen stående förvirrad, men tänker jag och styr åt samma håll går det fint!)

Anaid
3/21/12, 2:24 PM
#11

Fjäril,

Att vara här på ÖN får mej att känna mej mindre annorlunda. *kram* till dej med Glad

Tack för alla svaren!

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Fjäril
3/21/12, 3:47 PM
#12

Så söt du är - känner likadant Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

linnease
3/22/12, 11:01 AM
#13

Fina ni är :) ♥

Jag var på stan i Göteborg igår, och gick runt och tittade på folk, jag känner av folks energi väldigt lätt jag med. Kollade runt lite tanklöst och började notera att mitt humör började sjunka - jag bara drogs med i snittet av vibbarna hos människorna där, eller av dem jag tittade på. Så jag började leka med att ställa in mitt fokus där jag vill ha den, på positiva och inspirerande och närande energier, det var väldigt intressant! Har inte gjort det så medvetet ute på stan innan.

Alla saker, föremål, människor, djur är som små radiosändare, de sänder ut eller vibbar olika frekvenser.. Men vi är oxå som radiomottagare! Vi kan byta kanal och ställa in oss på nåt vi vill ha! Och det går ganska snabbt, tar bara 20 sekunder efter vi hittat ett rent fokus på en vibb vi vill vara på att ställa om, och efter det kan man fortsätta gå nerför samma gata men uppfatta helt andra saker! Så jag slutade iakkta omvärlden, vände mig inåt och tänkte på nåt som fick mig på riktigt bra humör, tills jag kände att jag hade en stabilt bra känsla i kroppen, och började titta runt igen med intentionen att behålla den goda känslan, och bara se saker som matchade det.

Och nu plockade intuitionen ut dem som matchade det som gör mig glad! Ögonen drogs till dem som gick förbi med glittrande ögon, de som såg lyckliga eller avslappnade eller harmoniska eller glada ut. Och när det inte fanns några såna i närheten såg jag himlen, vackra detaljer på husen, fina saker i skyltfönstren.. Från att verkat ganska stressat och vardagligt blev Göteborg världens finaste plats med massor av sköna människor ♥♥ Hade en superskön dag, bara strosade runt och njöt!

Börja leka med det här  - tänk att bara plocka upp de som har fina tankar om er, om andra, om varandra! Sjuk energikick! Finns så mycket på den frekvensen oxå!

Ställ om fokuset, ställ in en bättre kanal :) ♥  I början, plocka fram en inre bild av nåt eller nån man gillar, nynna på en favoritsång ell er tänk på nåt kul eller fint du upplevt nyss. Efter att ha gjort det här några gånger igår (tappade fokuset och fick börja om några gånger), så räckte det att jag bara visualiserade att jag bytte kanal på radion - på verkligheten - för att hitta känslan igen.

Annons:
Anaid
3/22/12, 9:04 PM
#14

Jag blir så glad att läsa i tråden! Tack för era fina svar! Hjärtat blir så varmt  Glad

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Skogshumblan
3/22/12, 11:41 PM
#15

Jo det har hänt mig med, tyvärr.

Men i takt med att jag utvecklats andlig har jag också fått både hjälp och kämpat själv med att inte göra så att jag läser av eller känner av andra olovandes. Jag vet man inte får göra så men det är så svårt att sluta med något man genom hela sitt liv gjort för att passa in, vara till lags och vilja finnas så att säga.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

linnease
3/23/12, 4:17 PM
#16

Skogshumblan, då FÅR göra så!! Du får göra vad du vill! ♥ Världen är fri, vild och vacker!!  Energin finns där, alla kan läsa den mer eller mindre, och är mer eller mindre medvetna om det. Att försöka stänga av det vore som att försöka stänga av hörseln, eller synen, eller smaken, eller lukten, eller känseln för att nån skulle bli upprörd över att man använder dem..  Eller intuitionen för den delen…som alla är sjukt bra att ha.. :)

Skogshumblan
3/23/12, 8:44 PM
#17

Jo förvisso, men bara för att jag kan betyder det inte att det är ok eller att jag skulle vilja att någon gjorde så mot mig och då gör inte jag så mot dem.

Jag skulle inte vilja att någon tränger sig på mig och läser av mig utan vidare, känns som ett lika privat intrång som att gå in i någons hus, hacka dator etc. Objuden och obedd tränga sig på helt enkelt.

Kanske vi har olika syn och det är helt okej för mig att vi har det.Skrattande

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Geekinblack]
3/24/12, 12:30 AM
#18

Hm… snubblade in på denna tråd när jag sökte meditationsmusik på google, annars hänger jag bara på akvariefisk ifokus…

Känner igen mig lite i det ni skriver och det är så skumt. Jag har fått min "spirituella sida" från min moster som lärt mig mycket om healing och Meditation och dylikt, jag har alltid haft mer eller mindre oförklarliga övernaturliga upplevelser och många i min släkt är väldigt öppna/mottagliga för allt som övernaturligt står för. Hade kunnat skriva exempel i flera timmar om detta :P

Hur som helst, gällande tråden, jag har de senaste 3-4 åren funderat på om jag börjat bli schizofren eller bara lite galen pga röster som jag hör till och från. Det går inte riktigt att förklara och jag vet inte vad det är men nu när jag läser era inlägg så börjar jag fundera ännu mer på detta.

Kanske är jag galen, kanske är det röster från andra, men det händer att jag ibland hör någon säga något, det är inte som en dröm och jag är alltid helt vaken, men det är när jag fokuserar, mediterar eller bara ställer in mig på något. Det känns som att jag "uppfattar" en del av en diskussion ibland :P jag kan rakt av plocka ord från diskussionen xD det här låter helknäppt men det går som sagt inte att förklara riktigt. När jag försöker lyssna så upphör det dessutom…

Diskussionerna jag "hör" är inte från folk jag känner heller, men jag bor i lägenhet så inte vet jag om det kan vara någon i närheten eller kanske någon från en annan dimension… äsch, har aldrig försökt förklara det för någon särskilt ingående då folk bara ber mig skaffa psykolog och jag är rädd att bli tvångskickad någonstans haha :P

Vet inte varför jag skriver det här heller, fick bara lust :) men jag kände som sagt igen en del av det ni skrev, så kanske börjar jag inte bli galen…. det har inte ändrats till det bättre eller sämre sen det började så jag försöker att inte bry mig :P

Att man kan använda telepati är jag helt övertygad om iallafall, för min katt och jag har en väldigt stark telepatisk kontakt. Så fort jag blir det minsta orolig när han är ute för sent så sätter jag mig i ett "samtal" med honom och skickar bilder om att jag vill att han kommer hem. Ungefär en kvart efter varje "samtal" sitter han utanför dörren. Slår i stort sett aldrig fel.

Nu ska jag försöka meditera lite innan sängdags och hela moder jord så gott jag kan bidra. Godnatt på er där ute!

[Norpan88]
3/24/12, 9:06 AM
#19

18- Jag kanske och snappa upp diskussioner från andevärlden och ibland händer det att jag hört riktiga människors tankar.

Och inatt så pratade jag med mina två guider som jag lärt känna lite mer. En manlig och en äldre kvinnlig. Dom vägledde mig lite angående närmsta framtiden och jag kunde ställa dom frågor och dom svarade.

Men det är mest i drömmar och på morgontimmarna när jag är halvvaken som jag har mina diskussioner med guiderna.

anime_emina
1/1/14, 10:35 PM
#20

Ja känner när andra tycker ja är jobbig eller annorlunda på ett dåligt sätt. Ja blir alltid så ledsen. Det ända som dycker upp i mitt huvud är att ja känner som att andra vill seja något men dom gör inte det. I stället känner ja hur dom tänker. Men ja känner bara när det är negativt. Ja känner dom många gånger när personer inte gillar mej. Som t.ex om lärarna blir irriterade för att dom inte vet vad dom ska göra. Vad dom inte fattar är att ja inte mår bra då. Det ja känner är det negativa i vad dom tycker om mej. Men med en gåva så behöver man använda den för bra. Vare sej det är svårt att använda den eller inte

Annons:
Joni93
1/2/14, 1:16 AM
#21

Det finns ju ett pris på 1 miljon för den som lyckas bevisa "magi" eller något övernaturligt. Du kanske kan kamma hem den där vinsten. Bara att säga till domarna vad dom tänker då. Men med så mycket press kanske det inte går? Ingen har ju lyckats bevisa någonting än så länge. Kanske blir den första ;-)

RainbowPixie
1/8/14, 3:42 AM
#22

Jag har hört andras tankar dvs jag har svarat på folk  trots att de inte sagt nått och de blir minst sagt förvånande, då jag sagt ord för ord vad de tänkt men inte sagt. Jag tror för mig händer det när tanken är stark och är liksom på väg att sägas men inte kommer fram i talet, man liksom tänker det högt inom sig men kanske stannar i tanken och  säger det inte högt ut,   tanken ligger liksom närmare  en viss frekvens som man sedan fångar upp lättare ?..kanske..? :P  Jag läser  aldrig av någons inre tankar medvetet då jag respekterar andras fria tankar och finner helt enkelt inget nöje i att göra det.  Och för mig  verkar det oftast bara ske med folk som står mig nära eller man har en resonans med. En nära vän till mig säger att han  är bra på att sända ut tankar  då folk frågar honom ofta om han sagt något och han har då endast tänkt tanken. Jag verkar mer mottaglig för att ta emot än att skicka ut. Då han är bra på att sända ut och jag är mottaglig har jag hört en del från honom, oftats svar på det jag säger eller kommentarer som han tänkt men inte sagt.

Illusion
1/8/14, 1:49 PM
#23

Jag brukar inte kunna höra folks tankar, men med en kill kompis jag har så hör vi varandras tankar.. och det är så sjukt…men det är bara med just han jag verkligen får in den där tanke överföringen.. det är sjukt speciellt. Jag tror det är för att våra själar är så nära varandra. Men vem vet.. hör inte alls andras tankar lika bra. Men visst ibland sker det.


☮ and ❤ among each other ✿

linnease
1/8/14, 7:29 PM
#24

#22 - ja precis. Ofta när jag är och hälsar på mamma, och har nåt på tungan och precis ska säga det men ångrar mig och säger inget, då säger hon Va?.. Hon tror att jag verkligen sa något. Lite roligt.. särskilt som hon ofta hör lite halvdåligt och det är lite goddag yxskaft när man pratar med henne.. :)

Upp till toppen
Annons: