Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 5862 ggr
niclas495
2012-03-18 12:21

Spådom i händerna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag har en fråga.
Jag har ett MYCKET TYDLIGT kryss i handen mellan hjärtlinjen och tidslinjen. I båda händerna dessutom. (kolla bilden)
Har hört talas om att jag ska ha någon typ av förmåga att spå eller något då.
Stämmer detta? 

MVH

Niclas

Annons:
Fjäril
2012-03-18 13:00
#1

Hej Niclas, Jag för min del "tror" inte på att linjer i våra händer har någon betydelse, vare sig om man kan spå, är medial osv. Jag tror att det är som med alla andra "verktyg" man använder när man vägleder/siar/healar - man får in känslor/bilder osv, och vissa använder händer, pendlar, tarot eller bara sig själva för att ta emot detta. Det är min tro :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[sökerskan]
2012-03-18 13:54
#2

Oj där ser man ett kryss, jag ser t om två kryss ett snett nedanför till vänster om det du nämner. jag tror absolut på konsten att se i händerna..detaljerna där är som en själslig karta. blev spådd en gång och höll på att trilla av stolen…hon kunde peka på vissa detaljer som man såg i handen på mig och förklara bettydelsen av dem..det var mitt i prick om man så säger. jag vet inte betydelsen av de där kryssen men lär dig konsten att spå i händer,, du kommer säkert bli duktig!

tarotlasse
2012-03-18 14:10
#3

Ja detta med att spå i händer är precis som att spå i tarotkort, kaffe sump runstenar, eller i vad som helst.

Det är bara olika verktyg för att få i gång din egen intuition.

Så kvittar vad du använder dig av som verktyg du kan titta på och läsa av molnen på himlen liksom du kan plocka upp en sten i skogen och använda dig av den.

För varken handen tarotkortet eller stenen som säger ngt utan det är din egen inre röst intuitionen som berättar för dig när du tittar på en symbol eller färg osv.

Så 10 personer kan titta på exakt  samma tarotkort och ge 10 olika beskrivningar o allla beskrivningarna stämmer.

Samma genom att titta i din hand så kan 10 olika personer titta i din hand o få fram helt skilda saker om dig.

Så inte själva verktyget som ger informationen utan ditt eget inre.

Därför man inte kan använda sig av några fasta betydelser eller skrifter på hur ngt ska tolkas för det är bara författarens tolkning och vad den ser.

Du själv kanske ser ngt helt annat så därför det så ofta blir fel när man lägger tarotkort o använder sig av betydelserna i  en bok.

I stället för att använda sin egen intuition.

Egentligen behöver du inget verktyg alls för att spå för fungerar precis lika bra utan.

Men det känns alltid lite tryggare att ha ett verktyg att titta på när man spår.

På våra mediala cirklar kan vi lika gärna använda ett tarotkort som att gå ut i sandlådan eller titta i en servette under våra övningar.

Man kan använda precis vad som helst när man spår.

Lasse

[Norpan88]
2012-03-18 14:42
#4

Jag brukar spå i händer och brukar ha rätt i saker varje gång, enligt andra.

Jag tror att händerna bara är ett redskap för att "se" saker.

Jag vet inte exakt vad det är i linjerna som gör att jag ser, men det stämmer tydligen det jag ser.

Jag vet inte om kryss betyder att man kan spå, ibland kan det stå för vägskäl eller ett uppbrott eller personlig kris också, det beror på.

[sökerskan]
2012-03-18 14:54
#5

#3 ja var och en får väl ha sin syn. men som jag ser det när det handlar om att läsa av någon genom handen så är det en speciell konst…som jag respekterar. linjerna i händerna föds man med sedan kommer med tiden lite ändringar men grunden är där från början…ett slags själens avtryck. den kvinna som tittade i mina händer var mycket bestämd på att linjerna har bestämda betydelser…sen kommer intuitionen in också. jag fick stor respekt för hennes kunnande som påminde mig om astrologi…fast här sitter kartan etsad i händerna. och just att hon berättade om olika sakers betydelse… men som sagt var och en får ha sin syn på saken…här blir det nog svårt att fastslå vad som är rätt och fel. hoppas någon känner till lite mer om kiromanti som det finare heter

Fjäril
2012-03-18 15:18
#6

#4

Norpan, ja precis. Många spår/vägleder i händerna och det är säkert lika effektivt det, man tar in/emot känslor på samma sätt som andra "verktyg"

----

Jag vet att Betty Shine pratade om att hon läst i händer i många år. Om hon läste linjerna i sig eller "bara" tog emot känslor via dem, det vet jag inte.

Det viktiga är vad det innebär och hur saker fungerar för var och en - och att man gör det till det bästa för den man förmedlar intryck/känslor till.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2012-03-18 17:32
#8

#4

Ja du Norpan då kan du spå mig och jag lovar att du kommer att ha fel.

finnas inte ngn i hela världen som kan se vad som sker i framtiden.

Vi kan bara se möjlighterna och ge en vägledning på hur man kan göra.

För i slutändan är det alltid det egna beslutet som styr.

Norpan du kan spå mig och jag kan göra precis tvärtemot det du säger och på det viset kommer inget i din spådom stämma.

För vi kan alltid själva påverka resultatet av  en spådom.

Lasse

[Norpan88]
2012-03-18 17:43
#9

#8 Jag brukar inte se in i framtiden, utan jag ser saker i livet som hänt som påverkat livet och saker som händer i nuet. Det händer att jag kan se saker, men det beror inte på handens linjer.

En gång kom en väninna till en sammankomst och det kom till mig att hon var gravid och jag kände att hon skulle heta Emma.

Hon berättade senare att hon var gravid och om det blev en tjej så skulle hon heta Emma.

Jag har spått min lillasyster för många år sedan när hon var singel att hon skulle träffa en kille med ljust krulligt hår och att han heter Robert.

Idag lever hon med Robert som har ljust krulligt hår Glad Jag har även sett en bild av henne att hon leder blinda barn in i en trädgård och att hon beskriver färg, form och känslan av ett löv.

Hon har jobbat som fritidsledare och har nu ombildat sig till trädgårdsmästare.. så jag väntar på att hon ska få ett jobb med blinda barn på nåt sättGlad

Jag kan inte tvinga fram något, utan det måste komma till mig spontant.

[Norpan88]
2012-03-18 17:44
#10

#8 Konstigt nog så brukar den som blir spådd alltid glömma och så händer det senare och så kommer dom på.. just det!

Maikailoa
2012-03-18 17:45
#11

Ett "Mystiskt kors" mellan hjärt- och huvudlinjen på vänster hand kan indikera en psykisk läggning, vilket kan resultera i att personen utvecklar sin förmåga att spå, men det kan lika väl vara så att hon vill bli spådd själv.

Engelska: Mystic Cross.

Fjäril
2012-03-18 17:55
#12

#8 Är du så säker på det att du kan säga att ingen i hela världen kan se vad som kan/kommer hända i framtiden? Jag för min del siar inte - jag vägleder. Detta av den anledningen som du också tar upp, vi har egna val i livet, vi kan ändra vår livsplan - men samtidigt vet jag av egen erfarenhet att jag kan delge vissa saker som personer kan ha nytta av - inte för att de ska följa det jag säger, utan kanske för att se saker positivt, man kan känna att saker kommer förändras. De frågar om jobb - ofta ger jag en hint om samma sak de själva tänkt på. För mig innebär det att personer får en "aa, jag kanske är på rätt väg" Jag säger inte att jag har rätt - jag lyssnar till min intuition när jag vägleder och de som kommer till mig, gör det självmant. För mig handlar det om (som medial) att ge de delar som varje person själva ofta vet om - jag ger kanske inga direkta svar, utan jag svarar med en fråga. Jag har vid flertalet tillfällen fått budskap av anhöriga på andra sidan som både har talat om datum för händelser och andra "framtida" ting. Jag brukar säga - två år fram, där kan man nog se saker. Nu pratar vi inte om att "du kommer köpa en blå bil" eller "du skiljer dig"

Sajtvärd på Övernaturligt

tarotlasse
2012-03-18 18:11
#13

#12 Just precis fjäril så handlar det om vägledning och visa möjligheterna och att förhindra att gå fel väg i livet.

Detta fungerar alldeles utmärkt med intuitionen men som sagt vad du själv som styr i slutändan hur det blir.

Min egen erfarenhet är när Andevärlden och våra avlidna anhöriga ger budskap så ger dom enbart råd om aktuella saker och nu tid.

Jag har alldrig varit med om att dom gett vägledning om framtiden utan då har informationen kommit från intuitionen och inte från anden.

Lasse

Annons:
Fjäril
2012-03-18 18:15
#14

#13

Jag försöker alltid vara tydlig med att jag inte spår, men som sagt så kan jag ge många viktiga delar ändå (ofta om tips på hur man/de kan arbeta för att nå dit själva) och detta kommer bla via/från deras vägledare.

Då jag i huvudsak "arbetar" med healingen handlar det mesta för mig om hur vi mår på vår insida och med det ger jag tips (individuella) för hur man kan nå sitt inre.

Sajtvärd på Övernaturligt

[Norpan88]
2012-03-18 18:40
#15

Jag vill heller inte kalla det att spå, utan att se.

Maikailoa
2012-03-18 23:13
#16

#8 skrivetav tarotlasse

"Ja du Norpan då kan du spå mig och jag lovar att du kommer att ha fel.

finnas inte ngn i hela världen som kan se vad som sker i framtiden.

Vi kan bara se möjlighterna och ge en vägledning på hur man kan göra.

För i slutändan är det alltid det egna beslutet som styr.

Norpan du kan spå mig och jag kan göra precis tvärtemot det du säger och på det viset kommer inget i din spådom stämma.

För vi kan alltid själva påverka resultatet av  en spådom."

Det finns flera vägar runt det fenomenet.

En del menar, och jag är en av dem, att framtiden är redan bestämd. Vi kan inte ändra framtiden, eftersom den redan har skett, fast längre fram.

Och den s.k. fria viljan är en illusion. Själen styr kroppen, men medvetandet sitter emellen själ och kropp och identifierar sig med kroppen, så det är inte medveten om själen, och därför tror medvetandet att det styr kroppen med hjälp av sin fria vilja. Men allt är orsaksbundet, även själen.

tarotlasse
2012-03-18 23:57
#17

#16

Detta med spådom och vägledning är som sagt vad att visa klienten olika val  så den kan göra ett val.

Korten kan visa möjligheterna men dom kan även visa dom negativa resultaten.

För flera år sedan kom en ung kille och ville ha vägledning han undrade om sitt nya arbets projekt om det skulle vara så lyckat och ge så mycket ekonomiskt som han blivit lovad.

Korten visade mig dels rättvisan dels 9 svärd genomborrade genom en kropp plus ett kort med en person som satt innanför ett galler.

Så jag tolkar korten som att detta är ngt olagligt och att han kommer bli lurad och få ett fängelse straff.

Den unga killen blir helt blek i huvudet och berättar för mig att han arbetar inom den organiserade brottsligheten och är rädd att råka illa ut om han hoppar av.

Nu i somras 6 år senare så dyker denna man upp igen för en ny vägledning.

Han berättade att han blev så chockad av spådomens resultat så han lämnade denna brottsliga verksamhet och fick hjälp  av sin kyrka med att försvinna och börja ett nytt herdligt liv.

Korten visade ett fängelse straff  men han valde att inte hamna där och bröt med denna organistation och på det viset ändrade han sin spådom och det blev alldrig ett fängelse straff som korten visade.

Under en mässa i Göreborg så lade en vän till mig kort på mig och jag lade på honom.

Han berättade att jag skulle på en fest och stor tillställning veckan därpå och det stämde  för två vänninor som fyllde jämt båda två och skulle ha gemensam fest.

Min kompis säger att korten visar att jag kommer bli uppvaktad av 2 kvinnor denna kväll och korten visar att kvinnan i röda kläder kan bli ett riktigt bra kärleksförhållande.

Festen är jätte trevlig och mycket riktigt så blev jag uppvaktad av 2 kvinnor denna kväll dels en kvinna jag kände sedan tidigare med en helt underbar humor och som jag haft ett öga på under en tid  och klädd i svarta kläder.

Men sedan dyker även kvinnan i den röda klänningen upp även detta en tjej i min bekantskaps krets  men som jag hade lite svårt för av olika anledningar.

Så mina känslor sa kvinnan i svart medans spådommen sa att jag skulle välja kvinnan i rött.

Så känslorna får styra så jag lämnar festen med kvinnan i svart och det visar sig inte hålla så länge. '

Så jag tog ett annat beslut en vad spådommen visade och förändrade resultatet.

Jag hade vid ett tillfälle då en klient fick en beskrivning på sin stora kärlek. Korten visade  hur han såg ut vad han arbetade med o hur dom skulle träffas och detta var verkligen riktig kärlek som visades i korten.

Mycket riktigt så träffades dessa två beskrivningen stämde och dom hade en jätte trevlig kväll men sedan försvann han.

O klienten var så besviken för att det inte blev en kärleks relation och varför det inte blev ngt.

Han hade ju inte gjort ngt närmande sa hon och då frågade jag om hon gjort detta  o fick svaret absolut inte det är väl ändå mannen som ska ta det steget.

Spådomen visade möjligheterna men hon följde inte detta genom att inte ta eget intativ.

Men kan hända tvärt emot också vid ett tillfälle så beskrev jag för en kvinna att hon skulle träffa en gift utländsk man och att dom skulle inleda ett kärleks förhållande.

Hon blev helt vansinnig och skällde ut mig efter noter hon skulle alldrig inleda ett förhållande med en gift man o absolut inte ngn utlänning.

2 år senare ringde hon o bad om ursäkt hon hade genom arbetet träffat en Dansk man som var gift och dom blev blixt förälskade och nu skulle dom gifta sig med varandra. '

Så kan även vara att man säger alldrig i livet så sker det ändå.

Så en spådom visar alldrig vad som sker utan vad som kan ske.

Titta på Maya kalendern eller på Nosterdamus eller den skickligaste siaren Leonardo Da Vinci så visst stämde en hel del av deras spådommar men dom flesta spådomarna inträffade alldrig.

Andra skedde men slog  100 - 200 år fel i tiden-

Så tittar man på spådommar genom tiderna så visar det helt klart att inte allt är bestämt i förväg.

Lasse

[Norpan88]
2012-03-19 08:26
#18

Då måste jag berätta en annan sak ang. en väninna som jag "spådde", dock inte i händerna, utan det bara kom till mig en dag för många år sedan. Även fast man kan tycka saker och ting verkar helt omöjliga (saker som man ser, så kan dom hända iallafall)

Info:

Hon var nyligen separerad. Hon kommer ifrån ett annat land och flyttade hit som bebis.

-Jag såg att hon kommer att gifta sig snart och flytta utomlands.

Hon blev förvånad, för hon har aldrig varit för äktenskap direkt och hon sade att hon inte ville gifta sig.

Hon sade även att hon trivs ypperligt bra i Sverige och inte tänker flytta.

-Sen såg jag att hon skulle få en son, men det vågade jag inte säga rakt ut, för hon hade redan två barn och jag visste att hennes "butik var stängd". Hon skulle hoppat i taket om jag sade nåt om fler barn.

En kväll, något år senare, så är hon och jag ute på ett diskotek och roar oss. Jag går på toa och kommer tillbaka. Då står hon och pratar med en man och det ser ut som om dom alltid kännt varandra.

-Känner ni varran?

-Nej, säger S, vi träffades precis.

Lång historia kort. Dom blev förälskade. Genom sitt jobb fick mannen ett arbete i USA. För att S skulle kunna få följa med så var dom tvugna att gifta sig. Så dom gifte sig och flyttade till Florida.

Här kommer en sak, som jag anser att jag tolkade fel… DET KOM EN SON, men det var inte hennes eget, utan hennes 16åriga dotter blev oväntat gravid och hon fick en son.

Men S är som en andra mamma för honom och han är supersöt!Glad

[Norpan88]
2012-03-19 08:27
#19

Jag tycker att jag IDAG  "ser" saker på ett annorlunda sätt. Jag får inte alls lika klockrent idag. Ibland kanske.

Magi-cat
2012-03-19 08:46
#20

#19 intressant berättelse Norpan!

Blev nyfiken på #19. Hur menar du med annorlunda sätt?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[sökerskan]
2012-03-19 09:20
#21

det här har blivit en lite spännande tråd att läsa…

följde #11 exempel och googlade på mystic cross och fann även detta:

"Mystic Cross - The Mystic Cross is a cross which shows in the area between the Heart and the Head Lines. The Mystic Cross indicates one who is skilled in magic or metaphysics."

#8 #16 Lasse och maikaloa

Maikailoa menar att framtiden som redan hänt just därför är oundviklig…jag tror att vi har fler möjliga framtidar som redan hänt..kanske att vi helt enkelt lever i parallella universum…och att man vid viss punkter står vid korsvägar och väljer vilken framtid/väg som man ska gå.

alltså håller jag med både Lasse och Maikaloa…när man väl valt väg och fortsätter oförtrutet på den så är framtiden nog många gånger väldigt förutsägbar…saker och ting finns där på vägen utstakat liksom…men man kan byta väg…problemet är bara att vi ofta handlar mer eller mindre efter betingad reflex, att byta väg (ffa från en negativ till en mer positiv) är inte helt lätt det kräver ofta is i magen tålamod och en rejäl dos vakenhet

#18 norpan vad pricksäkert!

[Norpan88]
2012-03-19 09:29
#22

#20 Ja, förut såg jag mer klockrent, nu får jag "jobba" mer för att se klockrent. Jag vet inte vad det kan bero på.

Sedan har mitt fokus på att "spå"  flyttats till andra andligare och upplevelser med djupare mening för min egen del. Kanske det tagit bort lite av mitt sätt att ha kunnat se klockrent.

Jag känner inget behov av att "spå" människor längre , bara för att dom för skojs skull vill veta. Men jag kan fortfarande få till mig saker spontant om det är viktigt för en persons utveckling osv.

Det lät lite snurrigt kanske, men hoppas ni förstår vad jag menar Glad

Magi-cat
2012-03-19 11:58
#23

det här med TIDEN ställer till det…..

Tanken på tiden gör mig yr i huvudet. Den går liksom runt, eller kröker sig så där lagom retfullt och - i stort sett - oändligt långt borta, utan att man ser vad den gör eller vart den tar vägen…..

"Skillnaden mellan det förgångna, nuet och framtiden är bara en illusion, om än envis."

(A. Einstein, 1955)

Jag tror, tills vidare, på tanken med knutpunkter där det finns olika tidslinjer att anträda. Har man väl anträtt tidslinjen är det stor sannolikhet att vissa händelser inträffar. Tills man har en knutpunkt igen, och kan välja en annan tidslinje. Kanske försiggår allt på en gång, parallellt eller på sätt och vis i en enda soppa.

Dessa "linjer" kan ha sin avspegling i händerna. Det stora och det lilla speglar varandra.

A. Villoldo menar (ungefär) i "De fyra insikterna" att enligt gammal indianvisdom kan man även från framtiden "reparera" det som redan skett, eftersom man då har en högre visdom och mer lagrade erfarenheter.

sökerskan: "The Mystic Cross indicates one who is skilled in magic or metaphysics."

Intressant! Kul att man har ett "mystic cross"!  Det ska jag vårda ömt!Glad


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maikailoa
2012-03-19 12:12
#24

#23 skrivetav Magi-cat

"enligt gammal indianvisdom kan man även från framtiden "reparera" det som redan skett"

Det har gjorts undersökningar i detta, med positivt resultat. Man tog gamla sjukjournaler efter folk som legat på ett sjukhus flera år tidigare, delade upp dom i två grupper, önskade den ena gruppen god och snar bättring, medans den andra var kontrollgrupp.

Givetvis gjordes det blint, så dom visste inte vem som var vem.

Sedan när dom kontrollerade så visade det sig att den första gruppen hade skrivits ut tidigare från sjukhuset än kontrollgruppen.

Magi-cat
2012-03-19 12:26
#25

#22 tror jag förstår vad du menar Norpan, det var just därför jag frågade. Glad

Norpan: "Jag känner inget behov av att "spå" människor längre , bara för att dom för skojs skull vill veta"

Just så känner jag också….har inte det "behovet", vare sig för mig själv eller andra, särskilt inte "på skoj" eller för att bevisa något…..tänker mer i stort…men naturligtvis (lägger tarotkort) som en del i något….(utvecklar inte det närmare nu)

Min "känslighet" för vissa företeelser har också blivit annorlunda, iom att jag utvecklat känsligheten i händerna…..

Intressant det där, allt har väl sin tid…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2012-03-19 12:29
#26

#24 Tack Maikailoa! Intressant läsning! Och oanade visioner…..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
2012-03-19 12:32
#27

Jag tycker också att saker förändras, nu och hela tiden.

När jag i början av min utveckling satt ner med personer för att fånga upp de delar som de önskade/ en vägledning så var jag så koncentrerad - men jag såg också allt tydligt. Ofta såg jag anhöriga så tydligt att det var som om det var med mina fysiska ögonen.

När jag sedan gick över med till healingen så försvann vissa av de bitarna (jag vet att jag via healingen fick en "direkthjälp" av rätt energi så att säga)

Idag så både healar och vägleder jag men jag sätter mig aldrig ner och öppnar chakran/koncentrerar mig, utan jag lägger ett skydd runt mig, sedan så kommer det bara. Visst, det är väl en slags "direktkontakt", men samtidigt så saknar jag nästan att "se" mer Flört det blir ensamt ibland.

Jag ser med min känsla men jag funderar på vad som hände/händer. Tidigare så fick de visa mig mer tydligt så att jag "såg" men nu kommer allt som en bok - jag bara tar emot det.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Rosaranarosenstrale
2018-01-04 19:59
#28

Någon som skulle tänkas sig spå i mina händer om jag skickar en bild?

Upp till toppen
Annons: