Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 2537 ggr
elise93
2012-03-13 14:06

Tänkte testa er vad heter jag i mellannamn

Dåså tänkte testa er om vad jag heter i mellan namn samt vad ni får känsla om hur jag ser ut som ögonfärg etc. Så våga på nu! Detta ska bli spännande.Skrattande

Annons:
Nattuggla
2012-03-13 14:10
#1

Jag får upp att du har brunt hår som når lite nedanför axlarna. Inte helt rakt hår men heller inte så det ser lockigt ut. Bruna ögon.

Chansar på ditt mellannamn som Emilia.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

elise93
2012-03-13 14:13
#2

Hmm ja du du kom ganska nära ändå fast mellan namnet stämde inte :)

Sofiatinnert
2012-03-13 16:00
#3

Mellan brunt hår självfall duhär nog gröna ögon Linnea i mellan namn?

http://beautywithsofia.wordpress.com/

elise93
2012-03-13 16:28
#4

Nää stämmer inte :/

anvandarnamn
2012-03-13 18:16
#5

Sandra, svart hår, grå blå ögon eller nått.

valentiino
2012-03-15 18:55
#6

Maja… Malin? :)

"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."

Annons:
andres
2012-03-15 19:00
#7

Mari / bruna ögon mörkbrunt hår

Juliasundstrom
2012-03-15 19:24
#8

Lite halvmörkt hår och känns som du har lite grå/gröna ögon:) Sofia känner jag för:)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

JonasDuregard
2012-03-15 22:20
#9

Andrea

Eller helt enkelt Elise?

Binney
2012-03-16 10:04
#10

Mellanblond med hår till axlarna, grönbruna ögon. Något på M..Magdalena kanske? Glad

db-2
2012-03-16 10:24
#11

Emma, rödton, blå ögon

Nattuggla
2012-03-16 12:42
#12

Fler än jag som verkar tro att mellannamnet är något på E ialf Glad

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

elise93
2012-03-16 15:08
#13

Hahahah Jonas hade rätt jag heter Andrea i mellan namn Skrattande jag har grön/bruna ögon med mellanbrunt hår :) dessutom så var det en som sa att jag heter Mari men det heter min mamma och hennes namn stavas också just så :)

Annons:
Amandla
2012-03-16 15:14
#14

Grattis Jonas! Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JonasDuregard
2012-03-16 15:20
#15

#13 Jag är bäst! Skrattande

Vad sägs om det här: Yngre bror. Mellannamn Sebastian. Skorpion. Förvånad

Säg till om du vill veta min hemlighet (det har inte med något övernaturligt att göra så det är lite off-topic).

Fjäril
2012-03-16 16:16
#16

Grattis Jonas!Glad

Min intuition är inte övernaturlig heller men jag skulle vilja veta din hemlighet - berätta för oss Flört

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2012-03-16 16:55
#17

#16 Tack!

Jag skulle gärna berätta men det är inte säkert att elise93 vill att vem som helst skall kunna ta reda på vem hon är (och det är förbjudet på iFokus att skriva vem någon är utan deras medgivande). Hon frågade via PM så hon vet i alla fall hur det gick till, ni andra får leva i ovisshet tills vidare Glad.

Det jag kan säga är att man sällan är så anonym som man tror på internet!

Fjäril
2012-03-16 17:01
#18

#17

Ja det finns säkert alla möjliga sätt att ta reda på vem som är vem - frågan är bara vad som är roligast - andra sätt eller intuitionen Glad

Dessutom får jag nog ta reda på hur man via nickname kan ta reda på personers verkliga identitet här på iFokus - det ÄR läskigt om det är så!

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
2012-03-16 20:10
#19

#17 Jonas, sitter du och luskar ut vem som döljer sig bakom nicken?

I vilket syfte och med vilken rättighet?Skrikandes


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2012-03-16 20:24
#20

Jonas får här en mycket allvarlig varning. Du antyder att du tagit reda på en persons namn. Det är inte tillåtet enligt reglerna. Tills saken är utredd har du en varning. Om det visar sig att det är som du antyder åker du ut permanent.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JonasDuregard
2012-03-16 21:39
#21

#18 "Dessutom får jag nog ta reda på hur man via nickname kan ta reda på personers verkliga identitet här på iFokus - det ÄR läskigt om det är så!"

Det behöver du inte oroa dig för. Såvida man inte har sitt riktiga namn som nick (som jag) så kan man inte göra det. Men om man vill vara anonym så får man så klart fundera innan man skriver saker.

#19 "Jonas, sitter du och luskar ut vem som döljer sig bakom nicken?"

Så skulle jag väl inte uttrycka det. Men är det inte syftet med tråden? Flört

Det är snarare en kvalificerad gissning än något direkt luskande.

#20 "Tills saken är utredd har du en varning."

Ok, säg till om jag kan vara till hjälp i utredningen. För att förtydliga, är det den här regeln du syftar på?
"Det är inte tillåtet att: […] Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet."

"Om det visar sig att det är som du antyder åker du ut permanent."

Det känns lite strängt eftersom jag saknar ont uppsåt, jag är ju till och med tydlig på att jag inte vill röja elises identitet.

Magi-cat
2012-03-16 21:49
#22

#21 Men om man vill vara anonym så får man så klart fundera innan man skriver saker.

Skriver saker? Är det inte det man gör på ett forum? Vad exakt menar du?

Det är snarare en kvalificerad gissning än något direkt luskande.

Med ledning av vad du skrev så är det lite mer än en kvalificerad gissning.

är det inte syftet med tråden

syftet är en övning. En övning i att använda sin intuition. Vilken metod använde du och i vilket syfte?

Det känns lite strängt eftersom jag saknar ont uppsåt, jag är ju till och med tydlig på att jag inte vill röja elises identitet.

OM du tagit reda på någons identitet via internet har du gått över gränsen.

pm:a sajtvärden eller Medarbetare.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
2012-03-16 21:58
#23

#21 Det var säkert inte av ont uppsåt men det kan uppfattas otrevligt om man tror att vem som helst kan kolla upp ens identitet. Jag uppfattade det som om du tagit reda på hennes namn genom att söka på internet - dels för att du är skeptisk till att man via intutionen kan se/känna detta (antar jag) men också för att plocka fram den info som finns. Det ditt inlägg i #17 antyder till är att man inte är så anonym som man tror och det uppfattade åtminstone jag till att man kan ta reda på all identitet, oavsett nick. Jag anser att det fel att leta information om någon annan på det sättet. Sen att folk gör det och att det säkert finns en massa sätt att få fram information (vilket är urläskigt) är en annan sak. Dock inte okej!

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2012-03-16 22:22
#24

"Det var säkert inte av ont uppsåt"

Tack för din klarsynthet.

"Det ditt inlägg i #17 antyder till är att man inte är så anonym som man tror och det uppfattade åtminstone jag till att man kan ta reda på all identitet, oavsett nick."

Vad bra att jag förtydligade då, så är det inte. Jag är nöjd med att min kvalificerade gissning var rätt i det här fallet men det krävdes nog mycket tur.

"Jag anser att det fel att leta information om någon annan på det sättet."

Jag förstår din ståndpunkt och håller delvis med dig. Jag hoppas och tror att TS inte tog illa upp.

Det känns som det är två off-topic diskussioner på gång här. Den ena frågan, huruvida man kan vara anonym på internet, diskuterar jag gärna i en ny tråd. Den andra frågan är huruvida jag brutit mot någon regel och i så fall förtjänar avstängning, den diskussionen tar jag helst via PM med berörda parter.

Fjäril
2012-03-16 23:07
#25

#24 Vi behöver inte ironisera saker - du gav dig inte in i tråden för att öva! Jag har ingen lust att citera tidigare inlägg, men jag anser fortfarande att det var fel av dig att söka information om någon annan genom internet- en annan persons identitet! Eftersom jag, som Sajtvärd upplever det som kränkande (oavsett hur Ts reagerade) så önskar jag att du förstår min reaktion och att jag ifrågasätter din handling! Vi pratar om människor här inne (iFokus överlag) där många känner sig trygga, de har hittat likasinnade och kanske tycker det är skönt att vara anonym. Hur tror du deras reaktion skulle bli om de läst det du skrev tidigare eller att det finns personer som söker information för att komma "åt" identiteter (oavsett om det inte var illa ment i ditt fall) Här inne är det absolut inte acceptabelt och det gäller för alla! Jag vill inte att du citerar mitt inlägg med andra påståenden utan enbart tar ställning till om du accepterar att vi anser att det var fel det du gjorde?

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2012-03-16 23:27
#26

Jag accepterar det och som jag skrev så förstår jag er kritik. Jag blir dock lite beklämd av att du inte respekterar min önskan om att diskutera det i PM Obestämd

Fjäril
2012-03-16 23:31
#27

Skriv till mig via pm!

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Gesus Pettersson
2014-02-04 20:45
#28

:-]

Det är alltså tillåtet att ta reda på någons andranamn med "övernaturliga förmågor" här - men inte genom att tex googla..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Upp till toppen
Annons: