Annons:
Etikettmusik
Läst 2977 ggr
Magi-cat
2012-03-09 16:22

Sälarna sjunger under isen....

Valsång har vi känt till länge. Själv har jag flera cd-ar med valsång som jag njuter av ibland…..

Men även sälar sjunger under isen….det låter som synth-musik ungefär…Naturens under….

edit: 2019/03/25/M-c/ 
Länken hade tagits bort. Tyvärr hittar jag inget annat med sälsång, men lägger in detta med film på söta sälar:

https://www.youtube.com/watch?v=VqC9d7qGGdU


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Fjäril
2012-03-09 18:31
#1

Jag har alltid dragits till sälar, minns i Slottskogen/Göteborg, där kunde jag stå och titta på dem länge när de simmade under vattnet. Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Fjäril
2012-03-15 09:26
#2

Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

[NeferNefer]
2013-05-08 21:32
#3

Jag älskar sälar ❤️

andres
2013-05-08 22:33
#4

Jag har också Sälar som vänner.

Jag bor vid Måkläppen i Skåne där är det mycket sälar.

Jag brukar leta bärnsten och vadar då i vattnet .

Då kommer jag mycket nära dem ibland bara ca 10 meter från någon individ / någon gång har de även nuddat vid mina ben .

Man kan få en sådan kontakt med dem för de skickar någon sorts signaler till en / och tittar en i ögonen som delfiner skulle jag tro.

Hör även deras "sång" härligt ljud.

Kram

[Sol69]
2013-05-08 22:48
#5

#4

Det låter som en otroligt underbar upplevelse invid stranden. Något som vi alla skulle behöva få lov att uppleva i mellan åt. Unika upplevelser av naturens underverk. Bara man tar sig tid att titta och lyssna hittar man de små unika upplevelserna. ❤️

Kram

[NeferNefer]
2013-05-09 11:55
#6

Jag har bara sett sälar på riktigt på Skansen. Var finns de i Sverige? I Bottenhavet, har jag för mig … stämmer det?

Annons:
Magi-cat
2019-03-25 07:38
#7

Tyvärr är sälarna hotade pga miljöförstöring och jakt eller att de fastnar i fiskeredskap. 

https://www.wwf.se/djur/salar/#radda-haven


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: