Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Musik

Sälarna sjunger under isen....

2012-03-09 16:22 #0 av: Magi-cat

Valsång har vi känt till länge. Själv har jag flera cd-ar med valsång som jag njuter av ibland.....

Men även sälar sjunger under isen....det låter som synth-musik ungefär...Naturens under....

edit: 2019/03/25/M-c/ 
Länken hade tagits bort. Tyvärr hittar jag inget annat med sälsång, men lägger in detta med film på söta sälar:

https://www.youtube.com/watch?v=VqC9d7qGGdU

Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade Fenomen. 

Anmäl
2012-03-09 18:31 #1 av: Fjäril

Jag har alltid dragits till sälar, minns i Slottskogen/Göteborg, där kunde jag stå och titta på dem länge när de simmade under vattnet. Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2012-03-15 09:26 #2 av: Fjäril

Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2013-05-08 21:32 #3 av: [NeferNefer]

Jag älskar sälar Hjärta

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2013-05-08 22:33 #4 av: andres

Jag har också Sälar som vänner.

Jag bor vid Måkläppen i Skåne där är det mycket sälar.

Jag brukar leta bärnsten och vadar då i vattnet .

Då kommer jag mycket nära dem ibland bara ca 10 meter från någon individ / någon gång har de även nuddat vid mina ben .

Man kan få en sådan kontakt med dem för de skickar någon sorts signaler till en / och tittar en i ögonen som delfiner skulle jag tro.

Hör även deras "sång" härligt ljud.

Kram

Anmäl
2013-05-08 22:48 #5 av: [Sol69]

Det låter som en otroligt underbar upplevelse invid stranden. Något som vi alla skulle behöva få lov att uppleva i mellan åt. Unika upplevelser av naturens underverk. Bara man tar sig tid att titta och lyssna hittar man de små unika upplevelserna. Hjärta

Kram

Sajtvärd på Druid & Shaman och på Astrologi i fokus

Anmäl
2013-05-09 11:55 #6 av: [NeferNefer]

Jag har bara sett sälar på riktigt på Skansen. Var finns de i Sverige? I Bottenhavet, har jag för mig ... stämmer det?

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.