Annons:
Etikettfoton
Läst 3145 ggr
Nicklasangora
2/10/12, 11:23 AM

Ande eller bara slumpen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej gott folk! Jag och min flickvän åkte tåg för ett tag sedan.. Det var tåget mellan borås och göteborg. Kl var 12.20 på en vardag så vi var ensama i våran vagn.

Vi blåste på glasrutan och formade ett hjärta. Och sedan tog jag kort. på kortet kom min flickväns ansikte med! Men om man kollar bakom ansiktet så ser det ut som ett till ansikte?? Typ som en apa?

Hoppas ni ser det!

MVH

Ps:För att vara extra tydlig så lägger jag upp 2 bilder! En orginal och en som jag gör en rödring runt ap huvudet xD!

Annons:
Nicklasangora
2/10/12, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är den andra då!

[trumman]
2/10/12, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

:)

Ovanstånde kolon och slutparantes ser också ut som ett ansikte men det är det inte. Det kallas pareiodolia.

Jag kan t.ex hitta minst ett till ansikte (se bifogad bld) lite längre upp till vänster i det vita t.ex.

Letar man, hittar man säkert fler.

Nicklasangora
2/10/12, 11:49 AM
#3

Men om man kollar så ser man ju att det verkligen är ett ansikte.. Det syns tydligare i kameran. Det du vissa ser ju bara ut som något kludd.

[trumman]
2/10/12, 12:07 PM
#4

Nja, det är former av mörkt och ljust som ger illusionen av ett apansikte; fenomenet heter pareiodolia och är väldokumenterat.

I övrigt var det en vacker bild och en skön idé.

Juliasundstrom
2/10/12, 1:57 PM
#5

Jag ser tyvärr inget ansikte:)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Lill-Mari
2/10/12, 3:56 PM
#6

Jag ser helt klart ett apansikte,och ett ansikte uppe till vänster i ringen.Har inte ört talas om pareiodolia.

Annons:
[trumman]
2/13/12, 9:40 AM
#7

Ja, det liknar helt klart ett apansikte, men det är inget apansikte :) på samma sätt som mitt leende ansikte nyss inte är ett leende ansikte.

Lilj-an
2/13/14, 8:41 PM
#8

Ser en väldigt tydlig bild av en man med högt hårfäste grått hår och kraftiga ögonbryn.

Upp till toppen
Annons: