Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Foton

Ande eller bara slumpen?

2012-02-10 11:23 #0 av: Nicklasangora

Hej gott folk! Jag och min flickvän åkte tåg för ett tag sedan.. Det var tåget mellan borås och göteborg. Kl var 12.20 på en vardag så vi var ensama i våran vagn.

Vi blåste på glasrutan och formade ett hjärta. Och sedan tog jag kort. på kortet kom min flickväns ansikte med! Men om man kollar bakom ansiktet så ser det ut som ett till ansikte?? Typ som en apa?

Hoppas ni ser det!

MVH

Ps:För att vara extra tydlig så lägger jag upp 2 bilder! En orginal och en som jag gör en rödring runt ap huvudet xD!

Anmäl
2012-02-10 11:24 #1 av: Nicklasangora

Här är den andra då!

Anmäl
2012-02-10 11:38 #2 av: [trumman]

:)

Ovanstånde kolon och slutparantes ser också ut som ett ansikte men det är det inte. Det kallas pareiodolia.

Jag kan t.ex hitta minst ett till ansikte (se bifogad bld) lite längre upp till vänster i det vita t.ex.

Letar man, hittar man säkert fler.

Anmäl
2012-02-10 11:49 #3 av: Nicklasangora

Men om man kollar så ser man ju att det verkligen är ett ansikte.. Det syns tydligare i kameran. Det du vissa ser ju bara ut som något kludd.

Anmäl
2012-02-10 12:07 #4 av: [trumman]

Nja, det är former av mörkt och ljust som ger illusionen av ett apansikte; fenomenet heter pareiodolia och är väldokumenterat.

I övrigt var det en vacker bild och en skön idé.

Anmäl
2012-02-10 13:57 #5 av: Juliasundstrom

Jag ser tyvärr inget ansikte:)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Anmäl
2012-02-10 15:56 #6 av: Lill-Mari

Jag ser helt klart ett apansikte,och ett ansikte uppe till vänster i ringen.Har inte ört talas om pareiodolia.

Anmäl
2012-02-13 09:40 #7 av: [trumman]

Ja, det liknar helt klart ett apansikte, men det är inget apansikte :) på samma sätt som mitt leende ansikte nyss inte är ett leende ansikte.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.