Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Info från admin

Hjälptråden

2012-02-06 22:33 #0 av: Fjäril

Här samlar vi tips, tankar och övningar gällande din andliga utveckling och dela gärna med dig av dina.

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2012-02-08 10:19 #2 av: Fjäril

UKU (utanförkroppen-upplevelse)

Om du upplever att du vaknar av att du inte kan röra dig, kroppen känns tung och du får känslan av att vara förlamad.

Detta kan innebära att du upplevt en UKU (utanförkroppen-upplevelse)

Själen lämnar kroppen om natten för att samla ihop intryck. Vaknar vi hastigt då själen inte "hunnit" tillbaka, kan man uppleva den här känslan. Det är inget farligt i sig, men det kan som sagt kännas otrevligt.

Här är ett tips

Jorda dig

Vi behöver jorda oss, helst varje dag. Detta för att sluta oss samman med moder jord, men också för att låta henne dra ur all negativitet vi samlat på oss.

Att vara jordad innebär också att man lättare kan göra astralresor/djupare meditationer utan att känna ångest (en känsla som att sväva/lämna kroppen)

Övningen tar max fem minuter (längre om man vill)

Sätt dig på en stol eller i en fåtölj. Håll både fötterna mot golvet. Blunda och ta ett par djupa andetag. In genom näsan och ut genom din mun. Känn hur dina fötter lutar tungt mot golvet/underlaget.
Visualisera hur rötter (tänk på en potatis om det känns lättare) börjar växa ner från dina fötter och ut mot marken. Känn hur dina fötter fäster sig och rotas.

Föreställ dig hur ett rött skimmer stiger upp över dina fötter, upp mot dina ben och sedan hur det röda skimmret täcker hela din kropp.
Be moder jord ta hand om alla blockeringar, be moder jord att rena dig och samtidigt fylla dig med nya energier.
Ta ett par djupa andetag. Känn hur ett ljus sprider sig över din kropp. Rör sakta på dina fötter och öppna ögonen med ett leende på läpparna.

Tacka moder jord för er stund tillsammans

Tidigare trådar inom samma ämne. (jag har inte läst igenom alla inlägg själv)

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d714e65b9cb46223306112e-utanforkroppenupplevelser

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d713e28b9cb462233054cf2-uku

Anmäl
2012-02-09 01:35 #5 av: stugukent

att resa i tanken. och tanken är fri.

om du inte har så mycket tid har jag en snabb övning du kan göra, sätt dej bekvämt, fötterna på golvet, häder på knäna, sen blundar du och tänker en stund på din andning. när du känner dej avslappnad tittar du på nästippen genom ögonlocken, varje utandning ska du föreställa dej att rök kommer ut ur näsan. när du känner att du inte kan fokusera på de längre slappnar du bara av och låter dej svepas med.

Anmäl
2012-02-09 10:08 #6 av: Fjäril

Möt dina vägledare/guider
(nedan följer en övning/ett tips)

Jag tror säkert att du (likt många andra) funderar på dina vägledare. Vilka är de, hur ser de ut, vad är deras namn. Du vill säkert lära dig att ta kontakt också - men jag vill poängtera att det är inte viktigt alls, eftersom vi har (ofta) olika vägledare, för olika situationer.

Om du behöver klippa dig så går du till en frisör. Behöver du reparera bilen så vänder du dig till en bilverkstad, behöver du laga en tand så går du till tandläkaren, och så vidare. Likadant är det här - vi får hjälp på olika sätt, av olika "hjälpare".

Självklart har vi våra "egna" vägledare vid vår sida också, men det finns inget som säger att vi måste veta vilka de är, egentligen räcker det att tala till dem "Mina vägledare, jag ber er...." men jag vet själv hur gärna man vill veta, man vill ha kontakt med dem. Det som kan hända i början (då) är att man låser sig själv,  man blir frustrerad och tycker inte att man kommer någonstans. Mitt tips är att släpp det, lägg ingen energi på att försöka och försöka, be istället till universum och det högsta, varje gång. Då får du rätt hjälp. Sedan kommer det av sig självt. De hjälper oss att komma i balans för att lära känna dem.

Här är en övning som du kan göra hemma.

Sätt dig eller lägg dig bekvämt. Känn hur kroppen vilar mot underlaget. Ta ett par djupa andetag. In genom näsan och ut genom din mun.

Säg högt inom dig själv. Allt jag har inom mig som inte ska vara där, försvinner ut ur min kropp. Känn hur stressen, huvudvärken osv försvinner.

Föreställ dig ett vitt sken runt dig. Känn kärleken. Blir du okoncentrerad, ta ett par djupa andetag igen. In genom näsan och ut genom din mun.

Säg högt: Jag önskar möta mina vägledare/guider.

Visualisera nu en fin plats, en vacker plats där du är alldeles ensam. En strand, en trädgård, precis vad som helst (du bör besöka samma plats varje gång därefter)

Titta dig omkring på din speciella plats. Finns det blommor, ser du ett hav i närheten, hör du fåglarnas kvitter? Ställ dit ett par sköna stolar/fåtöljer eller filtar att sitta på.

Sätt dig ner på din speciella plats. Ta ett par djupa andetag och se ljuskenet runt dig igen. Känn hur kroppen är avslappnad och låt alla tankar på vardagen hållas borta. 

Vänta en stund. Snart kommer dina vägledare.

Första gången "ser" du kanske inget, men ställ frågor och känn efter med känslan och lyssna på svaren.

Var på din speciella plats en stund. Tacka dina vägledare/guider och be dem att träffa dig snart igen. 

Föreställ dig nu hur du kommer/går tillbaka till "verkligheten" Platsen du sitter eller ligger på. Vicka på dina tår och öppna ögonen med ett leènde på läpparna.

Anmäl
2012-02-09 10:13 #7 av: Fjäril

Öva upp din koncentration

Om du har svårt att koncentrera dig så kan du öva upp det genom att måla en tavla visuellt.

Bestäm dig för en bild och börja "måla" Så fort en annan tanke kommer in så säger du "ja där var du ja, nu ska jag fortsätta måla" ;) och så ser du tavlan framför dig och fortsätter tills du är färdig.

Dels lär du dig att koncentrera dig, men du börjar också sakta finna en inre ro, finna dig själv.

Fungerar också om du har svårt att somna/komma till ro.

Anmäl
2012-02-15 18:47 #12 av: LightAndShadow

Här är ett tips på en meditation att pröva för att möta din guide och ställa frågor till denne:

Slut ögonen och ta tre djupa andetag, känn hur du slappnar av mer och mer.

Visualisera en dörr som du öppnar, innanför dörren är en trappa som leder ned till en mörk, trång korridor med jordgolv. Gå ned för varje trappsteg och in i korridoren, den är lång och mörk men tillslut ser du en liten ljuspunkt långt framför dig. Fortsätt gå och se hur ljuspunkten växer och blir större och större. Du når tillslut fram till en glasdörr och ser en vacker strand utanför, det är därifrån ljuset kommer.

Öppna dörren och gå ned till stranden. Vad känner du och ser du? Börja sedan gå åt höger längs med strandkanten, du får där syn på en koja/tält. Gå in i kojan, där sitter din guide. Hälsa, sätt dig ned och ställ dina frågor.

När du är klar tackar du för mötet, går tillbaka längs stranden, upp till glasdörren och stänger den efter dig, genom korridoren tills du är framme vid trappan igen, gå uppför trappan tills du är tillbaka där du började. Känn att du kommer tillbaka till nuet och öppna dina ögon.

Anmäl
2012-02-29 16:21 #17 av: LinaLj

Min trestegs modell när jag ska syssla med energier eller liknande. Väldigt bra att använda även om man bara har en jobbig dag och känner att man behöver känna sig lite mer "skyddad" eller omsluten:

Vi börjar med grundning, eller jordning som det även kallas. Sätt dig bekvämt, det kan vara i soffan, det kan vara i meditations position, det kan vara i en data stol. Sitt så som du tycker är skönast. Slut ögonen och börja andas med djupa andetag. Slappna av. När du är avslappnad så föreställ dig att du sitter ute i naturen, kanske på en äng eller i en skog eller på en strand. Känn hur du har kontakt med jorden. När du andas ut så ser du hur det växer ut rötter från dig ner i jorden. När du andas in ser du hur du drar in ren, vit energi genom rötterna, från jorden in i dig. När du återigen andas ut så ser du hur du sänder ut all dålig, svart energi genom rötterna, som växer sig större och kraftigare, ner i jorden. Fortsätt andas in och ut, långsamt och kontrollerat. Till slut har du dragit in så mycket energi från jorden att du ser dig som en vit lysande gestalt, fylld av energi. Då är det dags att återvända, men dra inte in rötterna, behåll kontakten med jorden.

Nu kommer vi till centrering och den knepiga biten. Här gäller det att vara ärlig och öppen mot sig själv. Du ska nu skala bort allt som är oviktigt, alla yttre influenser och hitta vem du är. Sitt lugnt och stilla med slutna ögon och beskriv dig själv för dig själv. Det handlar inte om dit hus, din trädgård, dina vänner eller din familj. Det är du, ditt innersta jag som du letar fram. När du hittar dig själv under alla lagren se till att fästa den bilden i dig själv, se ditt inre som en klippa som alltid finns där vad som än händer. Detta är vad du kommer att bygga allt det som händer i dit liv på. Detta är den innersta delen av dig själv. Detta kommer kanske att ta lång tid att hitta. Ibland är det svårare att vara ärlig mot sig själv än mot andra. Låt det ta tid, det är en process som kan vara jobbig så pressa dig inte.

Nu till skyddet. Det finns olika sätt att skydda sig. Många gör magi och energiarbete uteslutande i en cirkel, då behövs inget ytterligare skydd. Din cirkel skyddar dig mot allt som energisköldar skyddar mot och kanske ett par saker till. Men vill du skydda dig när du inte kan/vill dra en cirkel så är en energiskölld din bästa vän. Den hindrar att andra energier och störande element blandar sig i det du försöker göra. Sitt åter bekvämt. Föreställ dig hur all den energin som du har samlat upp i din kropp från jorden glöder. Sakta så skjuter du ut en del av energin utanför din kropp. Det är som ett vitt ljussken, en bubbla av ljus som växer tills det att du är omgiven av en stabil sköld av ren energi. Den täcker hela dig. Håll kvar den där, känn på den med ditt sinne, dina tankar, så att du känner att den är stabil. Försök nu att öppna ögonen men hålla kvar energin runt omkring dig. Släpp den inte.

Anmäl
2012-04-09 13:42 #19 av: Fjäril

Anden i glaset

Anledningen till att man inte bör spela anden i glaset är för att det är just det man gör, man "spelar" med andra sidan. Man kan säkert tycka att det är spännande och lite roligt att se vad det är för eventuella svar man kan få osv.

Anden i glaset är i sig ett sätt att kontakta andra sidan, men är man inte van och vet hur man med respekt kan kommunicera med dem, bör man låta bli.

Dessutom kan man ta med sina egna tankar och rädslor vilket innebär att man kan få kontakt med "fel" ande/energi.

Här kan du läsa om andras tankar kring "Anden i glaset"

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f3d47e988f4722b1f072291-anden-i-glaset?discussions-21

Anmäl
2012-04-10 13:04 #20 av: Fjäril

Meditation

Genom meditation når vi vårt inre och med det får vi också en balans till livet.

En mediation behöver inte vara så komplicerad. Du gör precis vad som passar dig bäst. Det viktiga är att man släpper allt annat runt omkring och bara fokuserar på en sak - koncentration. (detta har man också nytta av i arbetslivet osv)

Genom att du beslutat dig för att ta bort den där negativa känslan och för att det faktiskt fungerar - ja då har du plötsligt vänt på dina tankar helt själv! - vad hindrar dig då att ta tag i resten? Jobb, relationer,drömmar?

Det viktigaste vid en meditation är egentligen andningen. Lyssna på skön avslappnande musik samtidigt som du långsamt andas in genom näsan och hur du lika långsamt släpper ut det genom din mun. Tänk: "In med nytt, ut med gammalt"

-------------

Det finns massvis av guidade meditationer på Youtube. Jag själv föredrar Inner Wisdom med Glenn Harrold. Det är absolut den bästa meditation jag lyssnat till, någonsin. Det skrivs om "hypnos" men jag kallar det mer "en djup meditation".

Man mår fantastiskt efteråt och han har en mjuk och behaglig röst.

https://itunes.apple.com/us/app/meditation-4-inner-wisdom/id391915637?mt=8

Meditation och hjärnvågor:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/5094d771d4ebea6d6c033a25-om-meditation-del-2-hjarnvagor

Läs en fin artikel om meditation på Healing.iFokus:

http://healing.ifokus.se/articles/512d2e36d3b4fd5f1c003c40-har-du-en-egen-plats-i-meditationen

Anmäl
2012-04-10 13:11 #21 av: Fjäril

Tappat motivationen?

Jag vill börja med att säga att jag själv gör det ibland. När det blir för mycket runt omkring och man glömmer av sig själv så kan man känna sig "omotiverad"  Man behöver då påminna sig om att "för att hjälpa andra så behöver man vara hel själv"

De gånger man känner att "vart har min andlighet tagit vägen, jag varken ser eller känner något" så skulle jag vilja säga så här:

Mycket handlar om en utvecklingsfas  - "likt" en maskin som måste underhållas så stänger man av motorn undertiden då man inte kan fylla på olja och nya egenskaper när den är igång, likadant är det med oss - vi "stängs" av under en kort period för att fyllas med nya insikter, nya kunskaper och för att arbeta med oss själva undertiden.

Mitt tips (som jag själv gör under dessa perioder) är att jag enbart lägger fokus på mig själv. Jag mediterar (arbetar bara med andningen) och läser intressanta böcker. Där får jag tillbaka min "tro och kunskap" då jag återigen blir påmind av vad jag kan.

Jag ber också till universum om kraft och de healande energier jag behöver för att komma tillbaka och bli stark igen.

Jag rekommenderar också att man går ut i naturen, kramar träd och talar till Moder Jord.

Snart är man på banan igen Glad

Anmäl
2012-04-10 13:18 #22 av: Fjäril

Djur - katter, kan de se andevärlden?

Ja, enligt min tro så är dessa djur "närmare" andra sidan än oss människor. Jag tror att de både ser och hör mycket mer än vad vi kan ana. Min tro är också att de snabbare kommer tillbaka till en ny fysisk kropp när de lämnat jordelivet.

Men självklart är de lyhörda för andra ljud, så även om de reagerar på saker vi inte ser, så kan det vara en helt "naturlig" förklaring också Glad

Många funderar på hur deras djur har det sedan de lämnat jordelivet och hur de hade det när de var här. Vi kan själva söka kontakt med våra avlidna djur.

Här kan du läsa äldre trådar där man tar upp det här ämnet. Blandad kompott men kanske finner du lite tips.

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f7380dbd4ebea36fc0009e3-min-katt-verkar-se-nagot?discussions-1

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f81d50088f47246de00d065-mina-katter-verkar-se-nagot?discussions-1

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d713bcfb9cb46222105325e-fa-kontakt-med-avlidet-djur

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d71335fb9cb46222704aea4-kan-djur-spoka

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d716ebfb9cb46221d07e201-vad-hander-da-djuren-dor

Anmäl
2012-04-10 14:36 #23 av: Fjäril

Tips inför rädsla

Har du upplevt något eller tror du att det ska hända? Fundera på varför du känner dig rädd?

Om du sätter dig/lägger dig ner och riktigt bestämmer dig för att det inte finns något att vara rädd för (en liten bön högt om att inte behöva vara rädd är också bra) så kommer du genast känna dig lite lugnare. Ofta så skrämmer vi upp oss själva och man kan nästan inbilla sig allt möjligt.

Många tror att rädslan vi kan uppleva kommer ifrån något "ont" men eftersom vi inte ser saker (men känner det) kan detta upplevas som skrämmande, men det finns inget att vara rädd för.

Mycket handlar om tankens kraft - sänd ut att du inte är rädd, sänd ut att det inte finns något att vara rädd för.

Tips från NeferNefer:

Jag brukar också tänka en massa positiva tankar som gör mig glad. En sak som hjälpte mig tidigare när jag var rädd efter skräckisar, det var att läsa serietidningar. Vad jag vet nu, men inte visste då, det är att det är ett bra sätt att grunda sig på, komma ner på jorden och stänga till. Prova med det som en quick-fix ifall du blir rädd för något.

Anmäl
2012-04-10 16:31 #24 av: Fjäril

Rening av sitt hem
(det finns flera olika sätt, här är ett tips)

Jag är väl egentligen inte den som förespråkar att man "renar" sitt hem då jag anser att om man upplever något "övernaturligt" så finns det kanske någon på andra sidan som söker kontakt. Men eftersom man kanske inte alltid vet hur man kan gå tillväga själv för att ta kontakt, så kan man göra så här för att underlätta det man själv upplever - rädslan.

(Kontakta gärna ett medium på din ort som kan hjälpa er med en kontakt med en enventuell besökare från andra sidan)

Sätt dig ner på en lugn plats i ert hem där du inte kan bli störd. Håll båda fötterna mot marken och sitt rak i ryggen (kom ihåg att det är inget som händer och det finns inget att vara rädd för)

Börja med att andas in genom näsan och ut genom din mun. Långa och djupa andetag. Känn hur kroppen blir tung och avslappnad.

Visualisera ett ljus runt dig, börja med att föreställa dig hur du andas in ett vackert och rent ljus inom dig för att sedan visualisera hur det sprider sig runt din kropp.

Be högt (du kan viska) om beskydd. Be Ärkeängeln Mikael att komma till er assistans för att hjälpa er ur situationen av rädsla. 

Föreställ dig sedan hur du visuellt målar vitt ljus i varje del av ert hem och hur respektive plats fylls av glädje. Skratta lite inombords och känn hur hela du fylls av positiv engergi.

Säg tack för att ni hjälper oss att inte uppleva rädsla i vårt hem.

När du känner dig mer van så kan du stå i varje rum och visualisera ett ljus. Ett rent och vackert ljus.

Anmäl
2012-04-10 20:04 #25 av: Fjäril

Rening av begagnade saker/Alla saker

Börja med att visualisera ett ljus runt dina händer och be samtidigt om universums renande krafter (även Ärkeängeln Mikael) att vara med dig för att rena din sak/pryl.

Ta sedan dina rena händer med det vita ljuset och håll dessa över din sak/pryl och visualisera samtidigt hur den renas och att du "drar" bort det som inte ska vara där.

Tänk positiva och glada tankar samtidigt för att styrka din känsla/kraft som du sänder ut.

Allt handlar om tankens makt.

Anmäl
2012-04-16 10:57 #26 av: Fjäril

Drömmar

Ibland drömmer vi märkliga saker som vi sedan har med oss dagen efter. Vi kan helt enkelt inte släppa drömmen och man funderar på vad det kan betyda.

Vissa drömmar är just bara drömmar, men det kan också vara så att vårt "undermedvetna" talar till oss.

Om du känner att drömmen hade något budskap så att mitt tips att du ber högt om att förstå den. Tex "Drömmen jag hade inatt (förklara lite) skulle jag vilja ha ett tydligare budskap kring, så att jag förstår mer"

Fundera också på om det sker en förändring i ditt liv nu. Jobb, realtioner, vänner, drömmar eller om du mår bättre/sämre än tidigare.

Detta innebär att du ber om att vägledas rätt, som i sin tur kan vara att en person bara "råkar" säga det där som sätter pricken över i:et, att du läser en bok, ser en film och så vidare. Eller drömmer en tydligare dröm.

Här är ett par äldre trådar:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f322b0188f4721d80001261-snurrande-rullande-drom

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4e153b9fd4ebea0bba000177-anglar-i-drommar

Anmäl
2012-04-16 21:05 #27 av: Fjäril

Healing

Det finns olika benämningar på healing. Jag har valt att endast använda mig av ordet healing, för det är precis vad det är, att helas/renas!

Vid en healing har man möjligheten att frigöra blockeringar och rensa ut negativitet som "fastnat" i vår kropp och själ. Detta gör man genom att att balansera chakran, auran och de livsenergier som varje individ har.

Huvudvärk, magont och tarmproblem är vanliga symtom som kroppen visar när den är ur balans. Här kommer också, oro, stress och ångest in. Mycket av detta har att göra med att när vi börjar samla på oss "slaggprodukter" i vårt system, så drar vi lättare på oss mer och mera. Till slut orkar inte kroppen, vårt immunförsvar försämras och vi kan bli sjuka.

Ett litet tips för självhealing. (fler tips kommer)

Duschen

Det är inte för inte man säger att man är som en ny människa efter en dusch. Jag tror att man omedvetet (och medvetet) sköljer av dagens intryck - stress, irritationer och annat som stör.

För att skapa en mer effekt av att heala sig själv när man duschar så kan man visualisera en smaragdgrön vacker färg. Föreställ dig hur vattnets strålar bär den smaragdgröna färgen och hur den täcker din kropp. Du kan också visualisera dig en ljus vacker och "genomskiling", färg på samma sätt.

Tala högt eller inom dig själv "Hjälp mig att helas/renas och bli stark i min själ" Föreställ dig hur allt rinner av dig och ner ut ur brunnen.

Här är en bra sida som förklarar färger etc:

http://ljusspridarna.org/

Anmäl
2012-04-17 20:12 #28 av: Fjäril

Boktips för andlig utveckling

Jag skulle varmt rekommendera att börja läsa böcker för ett första steg i sin andliga utveckling. Genom dessa kan vi få insikter och "aha-upplevelser" som bekräftar känslor och tankar vi har inom oss.

Betty Shine
Hemsida - http://www.zitaglio.com/bettyshine/

Dessa tre böcker gav mig en start i rätt riktning. Lättlästa och intressanta.

Sinnets Magi
Tankens kraft
Helande Kraft

----------------------

Sylvia Browne
Hemsida - http://www.sylviabrowne.com/

Jag har inte läst många böcker med henne, men en fann jag mycket intressant. Den gav många svar på de frågor jag burit med mig. (man får inte glömma att en sanning för mig, inte är den samma för dig)

Livsredskap

----------------------

Har du egna tips, ge gärna förslag.

Här är en tråd med fler tips: http://overnaturligt.ifokus.se/articles/4fd0e3d588f4726740000d83-boktips-for-andlig-utveckling?discussions-1

Anmäl
2012-04-18 22:15 #29 av: Fjäril

Att vara skyddad

Vi bör skydda oss mot de energier vi inte vill ha inpå livet. Det kan vara alltifrån människor (ja deras energi), arbetsplatser och energi från andra sidan.

Det finns flera sätt att skydda sig på, här kan du ta del av hur jag ber om skydd.

Jag börjar alltid min dag med att be till universum, mina vägledare och Ärkeängeln Mikael. Jag ber en kort bön där jag tackar för nattens vila och den vägledning jag har fått.

Skydda dig

Du kan sitta, ligga eller stå, det viktiga är att du för några minuter fokuserar på dig själv och inåt så att säga. 

Börja med att be Ärkeängeln Mikael komma till din assistans. Be honom fylla dig med den energin du behöver och att du också fylls på med nytt under dagen. "Jag tackar för att jag är skyddad hela dagen"

Föreställ dig ett vitt ljus som omsveper dig och hur det sprider sig i hela din kropp. Har du möjlighet så försök att "titta på dig själv" (jag brukar stå mitt emot mig själv) där du ser en glad, stark, hel, ren och skyddad - DU.

Säg högt (eller inom dig själv) "Jag är skyddad mot de engerier under dagen som inte ska komma mig nära. Jag är skyddad i mitt ljus och jag är enbart mottaglig för kärlek.

Jag ber också om beskydd över min familj och att vi alla ska vägledas rätt under dagen. En dag fylld av glädje och skratt, låt oss prestera vårt bästa på arbete,dagis,skola och låt oss visa kärlek till andra människor.

Tack!

Anmäl
2012-07-01 21:51 #30 av: Fjäril

Tips på intuitionsövningar

1. Göm en symbol (kan utföras vart som helst)

Gör övningen tillsammans med minst en person.

En person väljer ut en symbol/en sak att gömma. Låt personen som ska "leta" upp den gömda saken känna och klämma innan ni börjar.

Sätt er på en gemensam plats. Den som ska öva blundar medans den andre gömmer symbolen. (Är ni ute så håll er i inom räckhåll)

Personen som har gömt symbolen går sedan tillbaka till övaren som nu kan titta. Sitt bredvid varandra en stund.

Övaren kan nu fokusera på sitt solarplex. Visualisera en gul vacker blomma och håll gärna en hand emot området. Fråga högt (eller inombords) om vart symbolen är gömd och lyssna till det första som ploppar upp. Det går fort, intuitionen är snabbare än tanken så försök släppa på egna känslor. Kommer bilder på en hall och en sko upp för att sedan försvinna, så skulle jag gå och kika där. Ligger den inte där, försök igen. Det går som sagt fort innan man lär sig att kontrollera egna känslor och intuitionen.

Lyckatill

2. Skriv namn, djur och färger på lappar (använd penna, papper och en liten skål)

Gör övningen tillsammans med minst en person.

Sätt er ner vid ett bord. Alla deltagare skriver (välj vilket område ni ska hålla er inom) ner var sin sak, färg, djur och så vidare på en lapp. Blanda sedan lapparna i skålen.

Alla deltagare blundar och plockar varsin lapp. En börjar med att lägga lappen i handen för att sedan fokusera på solarplexus. Visualisera en gul vacker blomma och håll gärna en hand emot området. Fråga högt (eller inombords) om vad som står på lappen och lyssna till det förstasom ploppar upp. Det går fort, intuitionen är snabbare än tanken så försök släppa på egna känslor. (sedan gör alla andra likadant, en efter en)

När man har gjort detta ett tag och känner sig trygg och säker, kan man byta ut djur, färger osv till frågor. Det blir som om man vägleder varandra.

Lyckatill!

3. "Besök" någon på distans (var på en lugn plats i en stillsam miljö. Krävs fokusering. Använd penna och papper)

Gör övningen tillsammans med en person

Bestäm tillsammans med en vän att ni ska besöka varandra på distans. Ni kan också lägga fram en sak på köksbordet som den andre ska försöka känna in.

En person börjar medans den andre fokuserar på sin vän.

Visualisera hur ni reser hem till varandra. Ta er till er vän som ni brukar göra. Via bil, buss, cykel eller promenad. Ta den exakta vägen dit och den samma hem igen!

När ni har kommit fram till er vän, knacka på dörren och föreställ er hur denne öppnar dörren för er. Visualisera hur vännen leder er till köksbordet och visar saken som lagts fram. Kika runt i vännens boende. Lägg märke till detaljer.

Ta er sedan hem igen, på exakt samma sätt som ni tog er dit. Känn kroppen, öppna ögonen och skriv ner alla bilder som kom upp undertiden.

Nu kan den andre göra likadant.

Lyckatill!

Anmäl
2012-09-24 19:40 #31 av: Fjäril

Chakrabalansering

Det finns många olika sätt att balansera sina chakran på, här nedan följer några enkla tips, för en sk "snabb-balansering"

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4fdf1080d3b4fd7ec900735a-vilken-farg-behover-du-idag?discussions-3

Länktips där det diskuteras om olika chakran:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ffc42bdd3b4fd581900371c-tredje-ogat?discussions-1

Anmäl
2012-09-24 19:40 #32 av: Fjäril

Distanshealing

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/5032567188f472744c0073a0-distanshealing?discussions-1

Anmäl
2012-10-23 13:20 #34 av: Fjäril

Tips från: Clawdeen

Jag har en liten reningsritual jag vill gärna dela med mig av.

Kan säga att den har funkat väldigt bra för mig. :)

Reningsritual

Du behöver .

Lugn och ro

Ett stearinljus

Papper och penna

Börja med att be Din personliga tro om stöd och hjälp att få genomföra ritualen. I mitt fall skull det kunna låta som så: Jag ber alla positiva energier som finns runt omkring mig om stöd och hjälp att få genomföra denna reningsritual.

Du kan om du vill skriva ner Din bön eftersom du ska upprepa den varje dag. Skriv sedan följande 4 gånger efter varandra på papperet:

Jag (förnamn, efternamn) frigör med kärlek alla negativa band ifrån mamma och mammas sida av familjen, tre generationer bakåt i tiden, detta liv och tre generationer framåt i tiden.

Efter att ha skrivit detta fyra gånger så läser du meningen högt, sen tänder du eld på papperet och sitter tyst och väntar tills allt brunnit upp och slocknat.

Detta upprepas minst 4 dagar i följd.

Börja alltid med mamma och mammas sida av familjen sen tar du pappas sida.

Vänta tre veckor från sista ritualen tills du tar nästa rening.

Det kan dyka upp symtom som sorg, ilska eller glädje. Bli inte heller förvånad om någon person reagerar på detta. Kanske en moster hör av sig som du inte hört av på tjugo år. Kanske blir mamma extra besvärlig. Ingenting av detta behöver inträffa och det är också ok.

Efter mammas och pappas sida av familjen (fuska inte med turordningen) så kan du ta relationer.

Jag (förnamn, efternamn) frigör med kärlek alla negativa band ifrån samtliga vänskapsrelationer även de sexuella, föregående liv, i detta liv och i kommande liv.

Om där finns någon person som känns extra jobbig så gör en särskild rening för den personen och byt ut ”samtliga vänskapsrelationer” i texten och sätt dit den personens namn istället.

Lycka till.

Anmäl
2013-01-06 14:06 #35 av: Fjäril

Våra chakran

FÖRSTA CHAKRAT- baschakrat - färg röd, finns beläget vid könsorganden. Fysisk påverkan-kroppsdelar: Könsorganden, blåsan, ben och fötter, tarmarna, höfter.

En god kontakt med bas chakrat får oss att stå stadigt på jorden, resonera realistiskt och känna oss jordade och trygga. Om första chakrat är i balans känner vi samhörighet med andra och vi känner att vi har en funktion. Första chakrat hjälper oss att finna vår livsuppgift och att klara av den materiella sidan av livet. Fysiskt kan obalanser i baschakrat yttra sig som problem med sexualiteten, blodcirkulationen, menstruationsproblem samt smärta i nedre delen av ryggen. Vi kan upplever otrygghet och utvecklar egenskaper som snålhet, fixering vid karriär och materiella ting.Chakrat har förbindelse med binjurarna. Obalanser kan yttra sig som aggression, dominans, överaktivitet samt utmattning. Rotchakrat är förbundet med det fysiska, vår kropp och materiella omvärld.

ANDRA CHAKRAT - navelchakrat -  färg orange Plats på kroppen; strax under och bakom naveln. Fysisk påverkan: Mag- och tarmar, bäcken, fortplantningsorgan, bukspottskörteln, njurar.

Navel chakrat har att göra med kontroll och vår rädsla för att förlora kontrollen. Ett väl fungerande navelchakra ger en sund jag känsla där man inte behöver förhandla eller sälja sig själv. Navelchakrat har förbindelse med känslor som livsglädje, passion, spontanitet, sexuallitet men även ilska.Obalanser med andra chakrat kan yttra sig som impotens, frigiditet, besvär med äggstockar, testiklar och prostata, brist på kontroll över sina känslor Kan visa ett överdrivet beroende av andra människor och bekräftelse men även motsatsen som överdriven självständighet

TREDJE CHAKRAT - solar plexus - gul/guld.  Plats på kroppen; Solar Plexus, under brösten. mitt på magen. Fysisk påverkan; Magsäcken, njurar, binjurar, mjälte, lever, bukspottskörteln, gallblåsa,blindtarmen.

SolarPlexus chakrat är det  chakra som hjäper oss att våga, och att tro på sig själv, självförtroende, inspiration, livsglädje och framåtanda. Det är vårt utåtriktade chakra som söker social kontakt, gemenskap, kommunikation med andra. Här uppstår känslan av att vara herre i seitt eget liv, Gör oss mer centrerade, stödjer  nervsystemet. Obalanser i SplarPlexus visar på våra mest vanliga magsjukdomat som magsår, ont i magen, illamående anorexia e.t.c. sjukdomarna här har alltså med känslor att göra, ouppklarade situationer sätter sig i magen och skapar obalans. Problem i tredje chakrat har sitt ursprung i det som rör ansvaret för den egna personen, självaktning samt överkänslighet för kritik.

FJÄRDE CHAKRAT - hjärtchakrat - grönt eller rosa. Plats på kroppen;mellan brösten bakom hjärtat. Fysiksk påvekan; Hjärtat, lungor, bröst., thymuskörteln

Hjärt-chakrat är själens mottargarcentrum och känslocentrum och har stor betydelse för vår hälsa och styrka. Fjärde chakrat lär oss att leva med kärlek och medkänsla, att överleva. Att älska sig själv och andra, inre trygghet, egenväde och glädje. det är vårt centrum för känslor som  tillit, glädje, accepterande och förlåtelse.  Den starkaste kraften vi äger är kärleken.  EMOTIONELLT: Hjärtchakrat hjälper oss att leva i ett känsloflöde, i kärlek, att ta emot och ge ut, och som skapar våra kärleksmönster oavsett om det är till en partner, till en förälder, ett barn eller någon annan person..Obalanser i hjärtchakrat kan visa sig som, depression, självömkan, svårt att se någon mening med livet

FEMTE CHAKRAT - halschakrat - blå/kungsblå. Plats på kroppen: strax bakom stuphuvudet. Fysisk påverkan; hals, mun/käke, tänderna, sköldkörtel.

Hals-chakrat, visar på vår kommunikations-förmåga, hur vi tar in och för ut värderingar och kunskap  Det står också för sann och ärlig kommunikation, det är vårt centrum för känslor som  tillit, glädje, accepterande och förlåtelse .Att yttra sig med respekt och integritet när vi talar om andra..Visar vår bild utåt, vårt yttre jag. Obalanser i hals-chakrat kan yttra sig som stamning, röst- och talproblem, svårigheter att kommunicera, problem med auktoriteter.

SJÄTTE CHAKRAT - Pannchakrat-tredje ögat - Indigo. Plats på kroppen:En bit ovanför ögonbrynen, mitt i pannan. Fysisk påverkan: Hypofysen. huvudet med alla organ. nervsystemet.

Pannchakrat, hjäper oss att se oss sjäva som vi är. Att lita till vår intuition vårt högre och inre jag, klarsyn och mål. Hjäper oss hitta vårt inre lugn och harmoni. Det är visdomens chakra och har med vår logiska och intellektuella förmåga att göra. Det hjälper oss att lyssna på den inre rösten. Hjälper oss att skilja på de tankar som har sitt ursprung i rädsla från de som kommer från vår inre styrka. Obalanser i pannchakrat kan visa att vi inte litar på vår intuition och mediala förmågor.

SJUNDE CHAKRAT - kronchakrat - violett/ljust. Plats på kroppen: Under fontanellen. Fysisk påverkan: Huvudet, tallkottkörteln

Kronchakrat hjäper oss att komma framåt, vår mentala del och intelligens, kunskap och förståelse att se heleheten. Andlighet, helande, tjänande samt transformation. Dess uppgift är att hjälpa oss att förstå den andliga sidan av livet, låta andligheten bli en del av oss samt låta den vägleda oss. Kron-chakrat är ingången för livskraften som genomströmmar hela den fysiska kroppen och de sex nedre chakrana.kronchakrat har förbindelse med hypofysen. Obalans i kronchakrat kan visa att vi känner oss splittrade, nervösa och otrygga och har svårt att se framåt, att vi känner oss vilsna,  Andlig stolthet och fanatism är också tecken på obalans i sjunde chakrat.

ENERGIFÄLT

FYSISKT: Bas, navel och solaplexus chakrana är de som tillsammans skapar vår grund, vår identitet vår grund trygghet. De tre chakrana är de som skapar våra mönster

EMOTIONELLT: Hjärtchakrat hjälper oss att leva i ett känsloflöde i kärlek, gemenskap att ta emot och ge ut .

MENTALT: Halschakrat, Pannchakrat och kronchakrat visar tillsammans våra visioner, ambitioner och  drömmar för vår framtid.

Information hämtad här: http://www.harmoni-h.se/chakra

Anmäl
2013-04-03 18:05 #36 av: Fjäril

Vanliga frågor och svar

Här är tråd som tar upp de vanligaste frågorna (gällande funktioner på iFokus):

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/515b477cce12c421370000fb-vanliga-fragor-och-svar?discussions-1

Anmäl
2013-04-19 23:22 #37 av: Fjäril

Kraftdjur

Det finns olika teorier om kraftdjurens uppgifter/vad de symboliserar men här är ett par tidigare trådar i ämnet:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/51730e5dce12c443b000053c-kraft-totemdjur

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d7136c4b9cb46222d04e77a-krafttotemdjur

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/5011a1a088f4720a92006739-kraftdjur

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4d717020b9cb462239081096-nyckelpiga

Om STRUTS är ditt kraftdjur:

Du är kapabel till att komma i kontakt med andra dimensioner av den spirituella typen och samtidigt hålla dig jordad.Du tolererar inte hot eller att någon försöker skrämma dig och kommer antingen att gå din väg eller försvara dig med näbbar och klor.Du är en mycket praktisk person och så snart du har samlat ihop tillräckligt med intellektuell och intuitiv information så fattar du de {logiska, typ} besluten.Du vet när du ska hålla huvudet högt och låta dig själv bli sedd och känd... och när det är dags att ligga lågt och vara mindre synlig.Du har ett starkt matsmältningssystem och kan äta i stort sett allt.

Om BUFFEL/BISONOXE är ditt kraftdjur:

Du är säker på att du alltid kommer att ha allt det du behöver och kommer inte att behöva oroa dig över dina förråd.Du är mycket generös och delar gärna med dig av det du har.Du är mycket accepterande och dömer inte på förhand med andra, försöker alltid att se det goda i dem.Du har en hel del styrka och uthållighet.Du kan vara oberäknelig.När du en gång har bestämt dig för något, så kan ingenting stoppa dig ifrån att uppnå det.

Om DELFIN är ditt kraftdjur:

Du är en mästarkommunikatör, huvudsakligen för att du kan lyssna på flera olika nivåer samtidigt.Du är känslig och mycket medveten om folks känslor, även sådana som andra föredrar att hålla hemliga.Du lever väldigt mycket i nutiden.Du är en vattnets beskyddare, vilket betyder att din själs uppdrag är att göra vadhelst du kan för att skydda och rensa upp/rena hav, floder, sjöar och bäckar.På grund av din empati och medkänsla så kommer folk till dig för att söka råd och någon att prata med.Du är mycket intuitiv, medial och till och med telepatisk, med både människor och djur.Du tar sällan saker alltför allvarligt, vänder allting till en lek istället, ibland så mycket att det irriterar folk.Du är lite flirtig på ett lekfullt och oskyldigt sätt.

Om GIRAFF är ditt kraftdjur:

Du har gåvan att förutse saker, att du kan se in i framtiden genom drömmar, visioner, idéer eller tecken i miljön omkring dig.Du tycker om avslappnade träffar med vänner snarare än formella tillställningar.Du är en mycket effektiv kommunikatör, huvudsakligen för att du är så bra på att lyssna.Du har en bra balans mellan det spirituella och det faktum att vi lever i en materiell värld.Du är villig att sticka ut hakan om det är något som du dras till, trots eventuella risker.

Om BJÖRN är ditt kraftdjur:

Du är säker och bestämd, med en stark närvaro.Du är en kraftfull helare, oavsett om ditt fokus är fysisk, emotionell eller spirituell healing.Din kreativa gnista gör ibland att du behöver perioder där du drar dig undan, och du brukar komma ur dessa perioder med nya idéer och projekt.Vinter är definitivt en tid att ära ditt behov av tystnad, ensamhet och tid åt dig själv, medan våren är en tid att agera enligt de tillfällen som finns utlagda framför dig.Du är mycket självständig, föredrar att göra saker själv hellre än att be om hjälp.Du är en överlevare.

Om MYRA är ditt kraftdjur:

Du är mycket noggrann och brukar fingranska allting mycket noga.Du gör ditt bästa jobb när du deltar i ett grupparbete.Du tenderar att fatta beslut baserat på din uppfattning av vad som är det bästa för alla hellre än att bara se till vad du kan få ut av det själv.Du litar på att universum tillhandahåller [saker] åt dig, och har en fast tro att vad du än behöver kommer att komma till dig när du behöver det.

Om APA är ditt kraftdjur:

Du kan röra dig genom livet med grace och följsamhet, sällan fastnar du i gamla vanor och rutiner.Du är intelligent, smart och anpassningsbar, och du använder dessa talanger genom kreativt problemlösande.Du är en utmärkt kommunikatör, okomplicerad och koncis i både ord och handling.Du är mycket social och du blir uppladdad när du har en chans att vara runt andra.Du är mycket nyfiken och frågvis, ivrig att lära dig mer om vad som än korsar din väg.

Om RÄV är ditt kraftdjur:

Du är en nattmänniska och är oftast mest produktiv och kreativ på natten när andra sover.Du är en duktig observatör, har alltid ögonen på andra, noterar det som sägs precis som det som inte sägs, och på grund av detta kan du vanligtvis känna på dig vad som är på gång att hända.Du är en utmärkt förälder eller föräldrafigur - mycket vårdande, beskyddande och samvetsgrann.Du är kapabel att smälta in i miljön så att du nästan är osynlig; och genom att anpassa ditt kroppsspråk, vokal karaktäristik och det du hör, så kan andra som känner dig kanske inte alltid känna igen dig först.Du överraskar alla ibland genom att komma på obskyra men kreativa lösningar på problem.

Om SPÄCKHUGGARE är ditt kraftdjur:

Du är mycket social och sällskaplig och banden du formar kommer hålla livet ut.Du är mycket bra på att kamouflera dig, väljer ifall du vill bli sedd eller inte i alla situationer.Du är välorganiserad och systematisk, och tycker om att samarbeta med andra, oavsett om det är lek eller jobb/allvar.Du är ganska kreativ; fast du tenderar till att hålla den där kreativiteten tillbaka eller ha något annat i vägen.

Om UGGLA är ditt kraftdjur:

Du brukar se sådant andra inte ser, höra sådant andra inte hör och kan urskilja sanningen bakom falskhet.Du är en gammal själ och har en inneboende visdom som fortsätter expandera allt eftersom du mognar.Du har en mycket fininställd medvetenhet och känslighet inför andra.En av dina största gåvor är att kunna se in i framtiden.Du kan kontakta andevärlden genom din klarsyn (clairvoyance) och klarhörsel (clairaudience).

Om ORM är ditt kraftdjur:

Du är en helare, oavsett om ditt primära fokus är på växter, djur, människor eller jorden.Du har gått igenom en serie av initieringar, inklusive döds- och återfödelseupplevelser och som ett resultat har du fått medkänsla, visdom och en kraftfull kapacitet för helande.Du har fått ett djupare intresse för uråldriga och inhemska kulturer och spirituella utövanden och känner dig ganska hemma med dessa, tillsammans med andra esoteriska och metafysiska intressen och utövanden.Du är mycket känslig, kan uppfatta subtila energier som strålar ut ifrån andra och tolka dem genom att lita på din intuition.När du först träffar folk, tenderar du att vara kylig och avståndstagande, men när du väl värmt upp, slappnar du av och blir ganska vänlig.

Om VARG är ditt kraftdjur:

Du har ett starkt sinne för familj och församling, en intuitiv känsla för social ordning, och är mycket tillgiven dina vänner och din familj.Du skulle mycket hellre vilja undvika konfrontationer, men kan vildsint försvara dig och dina närmaste när det behövs.Du är mycket uttrycksfull både verbalt och icke-verbalt och kan berätta en historia med en stor portion passion, uppriktighet och livlighet.Du är en naturbegåvning till lärare, delar med dig av kunskap baserad på upplevelser mer än från formell utbildning.Även om du är bekväm med dina närmaste vänner och familj, så är du faktiskt ganska blyg i de flesta andra situationer.

Om MUS är ditt kraftdjur:

Du är mycket detaljorienterad, så mycket att du ibland tappar räkningen av det stora hela. ("lose track of the big picture")Du är mycket organiserad, ställer alltid var sak på sin plats och kan hålla reda på saker enkelt.Du är en paradox på så sätt att du är ren och prydlig i många områden av ditt liv, men försummar andra.Du tycker om att lagra förråd, ha tillräckligt mycket omkring dig så att du inte behöver oroa dig.

Om ENHÖRNING är ditt kraftdjur:

Du är en högst artistisk och kreativ person och måste uttrycka dig själv på detta sätt, annars minskar din livskraft.Du har en oskuldsfullhet och renhet över dig, behåller det barnlika sinne för under och förundran.Du kommer att arbeta med barn, i synnerhet högt känsliga barn som har mediala eller intuitiva gåvor.Du är i harmoni med Moder Jord och bryr dig djupt och passionerat om miljön.Du arbetar med älvornas rike och Naturandarna.
Aerosol: Går efter att "Stag" är kronhjort... för det har jag för mig att det är.

Om KRONHJORT är ditt kraftdjur:

Du är äventyrlig och tycker om att resa, oavsett om det är till andra länder eller till dina inre dimensioner.Du är en utmärkt manifesterare, som kan ta dina drömmar och visioner och föra in dem i fysisk verklighet.Du är försiktig (gentle) men mycket kraftfull, respekterad av andra för din grace och din karaktärsstyrka.Du är en mycket stabil och välbalanserad individ, med en gnutta maskulin energi som är proportionerlig till ditt kön och dina personliga preferenser.Du är mycket kompetent och tycker om att guida andra, oavsett om det är över fysisk eller intern terräng.

Anmäl
2014-02-16 12:21 #38 av: Amandla

STÄNGA NER SIG:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/52f36261ce12c4582c0001c1-sa-har-stanger-jag-ner-mig-sjalv?discussions-1

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl