Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Info från admin

Välkommen nya medlemmar!

2012-02-06 18:54 #0 av: Fjäril

Välkommen hit till oss!

Här på Övernaturligt utbyter vi tankar och erfarenheter kring allt som har med andligheten att göra.

Tveka inte till att starta en egen tråd.

Det vore jätteroligt om du lämnade ett avtryck och en presentation om dig själv.

Vi har samlat lite tips under "Hjälptråden" som du också finner i menyn. Kika där så kanske du hittar lite svar på eventuella funderingar.

Glad

/Fjäril med medarbetare

Sajtvärd på Övernaturligt

Anmäl
2012-02-16 23:01 #1 av: EmJaqueline

Hej alla här på denna sida!

Jag är ny här, sen några minuter sen. Hittade hit lite av en slump. Allt sånt som har med övernaturligt att göra känns helt nytt men på ett annat sätt känns det som om det alltid har funnits med mig. Överallt! Jag kan inte så mycket. Jag läser till mig sånt som känns intressant som astrologi, tarot och auror m.m.

Jag drömmer ofta sanndrömmar titt som tätt. Oftast är jag inte med veten om det förens jag sedan blir slagen av att jag redan visste om det.

Va skulle jag kunna göra med detta?

Jag har kämpat med mig själv sen jag var liten. Kämpar fortfarande med att hitta mig själv. Och jag vet att jag kan och att det finns mycket att hämta i denna värld. Den har hjälpt mig än sålänge..

Det skulle vara kul om man kunde få tips på olika saker. Skulle va kul att höra vad ni får för bild av mig som person och om jag har dolda talanger. Lite hopp om framtiden och kanske lite från de förflutna. Vad vet jag!

Jag är överlycklig av att ha hittat hit!

Massa kärlek till er alla!

EmJaqueline

Anmäl
2012-02-16 23:11 #2 av: Fjäril

Hej och välkommen hit EmJaqueline!

Du kan kika i trådarna, där finns det kanske lite "svar" på dina funderingar, annars är du välkommen att starta en egen tråd :)

Tack för din presentation!
Fjäril

Anmäl
2012-02-17 19:19 #3 av: stugukent

Hej fjäril, jag vill trycka lite extra på en yngre tjej här som kaller seg för allroanski eller nått, hon har riktigt bra tankar och är mycke duktig, hon är ca 17 tror jag.

me kärlek

Anmäl
2012-02-27 00:29 #4 av: lisa25mona

hej alla trävliga mäniskor!
skönt att det fins en sånt sida där man tar alla på allvar jag lätade länge på nåt sida som kunde hjälpa mig med mina inre tanker!
själv hade jag kontakt med en osynlig värld genom drömen med hjälp av en person som har kontakt med osynliga vesen som kunde prata med de o hade en förmåga att sega allt om en person man ville information om!
exempelvis så hade jag o min man riktiga problem med varandra då såg han att det fans typ trolldom på mig som vill att vi ska vara isär och att min man var otrogen mot mig som det visade sig att det var sant!
i alla fall alla omkring mig vill inte tro på sånt och avråder mig att prata med detta person! men han hjälpte mig så mycket då tiden som gick var väldigt svårt jag kände alltid att någon håldepå o läker med min hjärta jag gick till många läkare de tyckte att det var debrition o ångest ! men det var det inte för alla tableter de gav mig hjälpte inte kände mig hjälplös övergiven håtat av alla oälskat ful allt man kan tänka sig! men efter att dena person tog bort troldomen från mig och min man så hela världen endrades från sama sekunden han sa jag är klar med allt du är ren från trolet då kände jag lungnet inom mig och min man som inte viste vad som har hänt o med väm jag pratde så vaknade han en hält anarlunda man det var som om han träfade mig första gången !
men problemet med mig nu att jag är arg på nåt sett att han var otrogen!
så jag gav ett litet bild av mig o vill tacka er för att jag får vara med o jåpas på det bästa! kramisar lisa :)

Anmäl
2012-02-27 07:41 #5 av: Fjäril

Hej lisa25mona,

Välkommen hit till oss! :)

Anmäl
2012-02-27 21:21 #6 av: lisa25mona

tack fjäril :)

Anmäl
2012-02-29 09:43 #7 av: Amandla

Välkomna hit EmJaqueline och lisa25mona! Glad

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2012-02-29 13:50 #8 av: marre61

Hej! Jag är ny även jag, är väldigt intresserad av det andliga och upptäckte för 20 år  sedan att jag hade väldigt lätt för att läsa av tarot kort så jag jobbade med det ett bra tag men vart efter hand så började många dåliga saker hända mig, saker jag ej hade något inflytande i, bilen gick sönder, vattenberedaren + mycket annat som jag ej ska ta upp men till slut va jag tvungen att sluta med tarotläggningen och då slutade alla "olyckor" sedan dess törs jag ej röra korten. Är det någon som vet varför detta hände mig? Vad gjorde jag för fel?

Anmäl
2012-02-29 13:53 #9 av: Fjäril

Hej och välkommen hit marre61 Skrattande

Anmäl
2012-02-29 13:56 #10 av: marre61

Tack!!!

Anmäl
2012-02-29 20:19 #11 av: [skymningsaga]

Oh,, tihi har glömt hälsa på alla nya här..

VälkomnaGlad

Anmäl
2012-03-05 19:17 #12 av: Mukklan

Hej!

Skönt med ett forum som fortfarande lever!

Jag har märkt att jag har en del skumma "gåvor" så här kanske jag kan hitta hjälp och tips! Bra sida!

Anmäl
2012-03-05 19:22 #13 av: Fjäril

Välkommen hit Mukklan Skrattande

Anmäl
2012-03-13 22:20 #14 av: tillit

Hejsan!

Här är en till som är ny på sidan:)

Jag är mycket intresserad av "andra sidan" och läser mycket om detta. Känner mig euforisk och glad och får många aha-upplevelse.

Funderar på att gå någon utbildning eller komma tillsammans i någon grupp, kanske kan någon av er ge mig tips.

Tack för mig:)

Anmäl
2012-03-13 22:25 #15 av: Fjäril

Välkommen hit till oss tillit! :)

Anmäl
2012-03-13 22:44 #16 av: tillit

Tack Fjäril:)

Anmäl
2012-03-13 22:55 #17 av: [markac601@hotmail.com]

Hej 4 lisa25mona

Kan du säga namnen på den personen som tagit bort troldomen?

Föratt jag tycker jag och mina barn har samma problem.

Jag bli tacksam,

M

Anmäl
2012-03-17 08:27 #18 av: Maria Katarina

Hejsan! Jag är alldeles ny här, jag blev jätteglad av att hitta denna sida, stämningen känns så bra här! Jag är Maria, 34 år, bor utomlands och vill ta tag i att utveckla de gåvor jag har och lära mig mera. Ser fram emot att lära känna er här!

Anmäl
2012-03-17 13:25 #19 av: Amandla

Välkommen Maria Katarina! Visst är stämningen fin här, det beror förstås till stor del på våra trevliga medlemmar Flört

Anmäl
2012-03-17 18:04 #20 av: Fjäril

Välkommen hit Maria Katarina Glad

Anmäl
2012-03-19 06:49 #21 av: Maria Katarina

Tack så mycket Amandla och Fjäril!

Anmäl
2012-04-05 19:45 #22 av: AlmaSara

Hejsan. Jag är ny här sedan någon dag :)

Försöker fortfarande förstå hur allt funkar och så.

Men vad mycket spännande och intressant det finns att läsa här!!! :)

Anmäl
2012-04-05 19:56 #23 av: Fjäril

Välkommen AlmaSara :)

Det är bara att fråga om du funderar över något.

Anmäl
2012-04-10 14:51 #24 av: [C Stark]

Hej alla!

Har nu varit här och frossat bland alla fantastiska trådar utan att vara medlem en längre tid så nu känner jag att det är dags att ansluta till skaran av likasinnade.
Har nog precis som många andra gått igenom en hel del som lett till att man ifrågasätter den sk verkligheten och slutligen börjar söka svaren på andra plan och inom sig själv.
Har haft en del mediala förmågor sen barnsben, men det är nu när jag börjat mitt inre sökande som det verkarkligen öppnas upp för mig.
Och även därför jag hamnat här.
/Ett alldeles vanligt ovanligt indigobarn. =)

Anmäl
2012-04-10 14:53 #25 av: Amandla

Välkommen C Stark! Glad

Anmäl
2012-04-10 15:27 #26 av: Fjäril

Välkommen hit C Stark!

Starta gärna en egen tråd med dina funderingar och tips som du snappat upp längs din väg Glad

Anmäl
2012-04-10 20:39 #27 av: [nimhneach]

Hej!

Jag är ny på forumet men inte ny på det övernaturliga. Efter många år då jag tvivlat på det jag varit med om tidigare (och kanske varit lite rädd) känns det rätt att ta upp det igen. Jag kommer säkert att fråga massor framöver... Tyst

Anmäl
2012-04-10 20:43 #28 av: Amandla

Välkommen nimhneach! Du får så gärna ställa mängder med frågor, men ett hett tips är att bläddra bland alla trådar och framförallt använda sökfunktionen Flört

Anmäl
2012-04-10 21:32 #29 av: Fjäril

Välkommen hit nimhneach Skrattande

Anmäl
2012-04-10 23:18 #30 av: [nimhneach]

Tack, Amandla och Fjäril!Skrattande

Anmäl
2012-04-11 10:05 #31 av: AlmaSara

Tack Fjäril Skrattande

Anmäl
2012-04-16 19:44 #32 av: sadhero87

Hejsan allihopa,

Jag är en gammal själ i en ung kropp som är ute efter att lära mig så mycket som möjligt samt kunna diskutera med likasinnade. Jag älskar att utvecklas. Har så långt jag kan minnas varit annorlunda gentemot alla andra runtomkring mig både till det positiva och det negativa. Nu känner jag att det är dags för mig att utveckla mina förmågor så mycket som möjligt och det var väl lite så jag hamnade här. :P

Anmäl
2012-04-16 19:48 #33 av: Fjäril

Välkommen hit sadhero87 Glad

Vi har stött på varandra i trådarna och jag tycker du delar med dig av tänkvärda och intressant saker/frågor.

Anmäl
2012-04-27 14:15 #34 av: ~Linda~

Hejsan alla,

Jag är också helt ny medlem här.

Genom att jag ibland googlat om vissa andliga funderingar så har jag också hamnat ett flertal gånger på den här sidan.

Senast så undrade jag lite över tre knackningar och hittade några kommentarer här som var bra. Det som hände var att jag hade lagt mig ganska sent för att sova, släckte lampan och hörde tydligt tre knackningar. Senare samma dag på eftermiddagen så fick jag reda på att min kompis mamma gått bort. Nu känner inte jag kompisens mamma så det har kanske inget samband. Jag skulle även kunna tänka mig att just sådana här knackningar är ett sätt för någon att vilja kommunicera med mig. Det är bara det att vissa nätter är jag lite mörkrädd och har inte stor lust alltid att kommunicera just nattetid även om jag vet att det är lugnare då. Jag bor på en ö och när det är natt så är det väldigt mörkt och tyst.

Idag tänkte jag att jag lika gärna kunde bli medlem, får se vart det leder. Kan sakna att prata med likasinnade.

~Linda~

Anmäl
2012-04-27 14:17 #35 av: Amandla

Välkommen Linda! Du har kanske redan upptäckt vår hjälptråd som ligger bland de klistrade trådarna (med röd plupp framför) högst uppe till vänster? Annars har du massor med goda råd där Glad

Anmäl
2012-04-27 14:29 #36 av: ~Linda~

Tack amandla,

Jag tror jag läst lite där och det var bekanta och bra saker som stod där.

Anmäl
2012-04-27 14:34 #37 av: Amandla

Så bra! Glad

Anmäl
2012-04-27 14:34 #38 av: Fjäril

Hej Linda och välkommen hit. Hoppas att du ska trivas Glad

Anmäl
2012-04-27 14:37 #39 av: ~Linda~

Tack Fjäril

Anmäl
2012-05-06 09:53 #40 av: Magi-cat

Välkommen Linda!Glad

"Livet är en gåva, tiden är till låns." P. Strang

Anmäl
2012-05-08 15:41 #41 av: [Völva]

Älskar: Gammal själ i ung kropp SkrattandeBäst! Skrattande

Hej på alla er!

Själv kallas jag Völva och kommit och gått här på Övernaturligt!

Det tar tid att hitta sig själv och kunna finna sin inre röst, i ett bullrande omvärld med åsikter hit och dit om vad de tycker att jag ska göra- jag tycker att det kan jag ta reda på själv!

Min andliga titel är Transmedium och jag har utvecklat i 14 år efter att jag har haft starka möten med det övernaturliga som fick mig att förstå. Jag startade min resa för 19 år sedan på allvar. Annars har jag alltid sätt, fast det var så naturligt för mig att jag brydde mig inte! Det fanns där och jag hade mina vänner!

Min gåva är prekognition och retrocognition - vilket gör att jag inte längre har en linjär världsbild.

Annars har jag mina härliga guider som kommer och går som de vill. Jag tror att det är dags att starta min verksamhet och denna gång göra det efter det jag har fått till mig från det övernaturliga. Inte det världen tycker att jag ska göra!

Annars när jag har tråkigt så får jag massor av svar på tal från mina guider -

Fråga: Vad är våta drömmar?
Svar från Guide: Det är dränkta kakor! (repris)

Anmäl
2012-05-08 16:09 #42 av: Fjäril

Underbara Völva - tack och välkommen tillbaka får man säga Skrattande

Anmäl
2012-05-08 16:35 #43 av: [Völva]

Tack för välkomnandet!

Du är så gullig! Skrattande

Anmäl
2012-05-11 11:18 #45 av: ~Linda~

Tack Magi-cat

Anmäl
2012-05-11 17:11 #46 av: nurseanne

Hejje alla på ifokus.

Nurseanne här, distrikssköterska vid namn Anne man får ju vara lite påhittig för att hitta sitt nicknamn. Hihi.

Hela livet har jag känt att jag aldrig är ensam utan har alltid haft någon som hjälper mig. Därför har jag alltid varit intresserad av den andliga och mediala världen.

Efter en rad olika händelser i livet som har gjort att jag blivit sjuk och därför tvingats stanna upp, stanna upp och lyssna. Dessa händelse har gjort att jag nu har blivit ännu mer intressesrad av den andliga världen och börjat söka svar. Jag hittade hit till likasinnade vilket jag ser som ett privilegium att vara medelm här.

Jag vet ännu inte vad mitt riktiga kall är. Hjälpa människor vet jag ju att jag vill med mitt val av yrke men jag känner att där är något mer men inte riktigt vad.

Jag har fått till mig lite olika saker men då denna världen är helt ny för mig så känner jag mig förvirrad och vilsen men samtidigt nyfiken och fylld av en sprudlande känsla av ja, jag kan inte förklara.

Nurseanne <3

Anmäl
2012-05-11 17:55 #47 av: Magi-cat

Välkommen hit, nurseanne!Glad

Anmäl
2012-05-11 17:57 #48 av: Fjäril

Välkommen hit nurseanne och vad roligt att du finner vår sajt intressant och givande!

Dela gärna med dig av dina tankar och erfarenheter Glad

Anmäl
2012-05-11 18:05 #49 av: nurseanne

Tack lilla Fjärilen och Magi-cat :)

Anmäl
2012-05-17 09:04 #50 av: jessica02

Hej!

Jag är ny här och har inte riktigt fått koll på allt men de verkar mycket intresant .

Jag hoppas ja kan få massa tips och råd och vägledning i hur ja ska få alla dom mediala bitar på plats!

Mvh jessica02

Anmäl
2012-05-17 10:01 #51 av: Fjäril

Hej och välkommen hit jessica02!

Kika dig runt i trådarna eller skapa en egen med dina tankar och funderingar :)

Fjäril

Anmäl
2012-05-17 12:38 #52 av: Magi-cat

Vill också säga Välkommen Jessica! Hoppas du ska trivas!

Anmäl
2012-05-17 14:44 #53 av: jessica02

Tack så mycket  Fjärilen och Magi-cat :)!!

Mvh jessica02

Anmäl
2012-05-23 17:46 #54 av: Mollan89

Hej

Jag är ny här på sidan och har varit med om lite olika händelser, vilka jag vill förstå bättre och även förstå mig själv bättre

Hälsningar

Mollan89

Anmäl
2012-05-23 18:12 #55 av: Amandla

Välkommen Mollan89! Glad

Anmäl
2012-05-23 18:13 #56 av: Fjäril

Välkommen hit till oss Mollan89 Glad

Anmäl
2012-05-27 12:33 #57 av: ninjinsama

Hej! jag har många gånger varit här och tjuvläst, både på övernaturligt och andra sidor på iFokus. Eftersom jag på sista tiden upplevt ett större antal synkroniciteter och drömt sanndrömmar tänkte det är dags att göra mig medlem och kanske få svar på en del frågor. :)

Anmäl
2012-05-27 14:16 #58 av: Magi-cat

Varmt välkommen hit :-) hoppas du ska trivas!

Anmäl
2012-05-27 19:13 #59 av: Fjäril

Välkommen hit ninjinsama :)

Anmäl
2012-05-29 12:34 #60 av: Ruzicka

Hej!

Jag är lite osäker på om jag hör hemma här, då jag läste i era regler att detta inte är ett forum för debatt och vetenskaplig skepticism, utan enbart för de som är "för" det mediala. Jag är vetenskapsman (eller "vetenskapskvinna" Tungan ute), och en mycket strikt sådan, men jag har på senare tid fått upp ögonen för vissa delar av det mediala, och andra delar har jag haft intresse för länge. Jag är öppensinnad, nyfiken och vill lära mig om detta. Kanske hitta en kompromiss där både medialitet och vetenskap går hand i hand och att jag känner mig trygg med den lösningen. Men tills jag hittar den kompromissen är allt jag är en enda stor boll av debatt och vetenskaplig skepticism, även om jag aldrig skulle rikta det utåt utan bara inåt mot mig själv och mot mina tankar. Jag hoppas att jag är välkommen här ändå för att ta del av era mycket intressanta diskussioner. ^^

Anmäl
2012-05-29 12:40 #61 av: Fjäril

Hej Ruzicka,

Välkommen hit!

Jag är själv "skeptisk" och köper inte allt med hull och hår, dessutom är mina egna upplevelser (för mig) min sanning. Men genom andra personers erfarenheter kan vi komma till nya insikter och lärdomar.

Jag tycker det är intressant att diskutera vetenskap (inom rimliga gränser) och jag säger som du - en hel del går hand i hand med andligheten.

Kan "logiker" och andligt troende samarbeta så tror jag vi kan komma fram till otroliga resultat - så välkommen med dina tankar och funderingar :)

Det viktigaste är att vi alla behandlar varandra med respekt och inser att vi helt enkelt kan tro olika.

Fjäril

Anmäl
2012-05-29 13:56 #62 av: Ruzicka

Hej Fjäril!

Vad roligt att ni ändå kan acceptera mig som medlem ändå! Självklart respekterar jag alla oavsett tro. Jag är ju här för att lära, och det är ju ni som kan. Glad

Anmäl
2012-05-29 14:46 #63 av: Fjäril

Vi accepterar alla :)

Anmäl
2012-05-29 15:29 #64 av: Magi-cat

Du är varmt välkommen Ruzicka! Det viktiga är inte tro eller åsikt, utan ömsesidig respekt! Hoppas du ska trivas!

Personligen är jag övetygad om att framtida vetenskap och mystik kommer att berika varandra. Men det ser f.n. ut att vara långt dit. Vilket inte på något sätt hindrar ett givande tankeutbyte!

Anmäl
2012-06-15 19:41 #71 av: Fdtr

Får väl säga hej jag med även om jag snarare känner mig ny-gammal :)

Det "andliga" pockar på uppmärksamhet med oregelbundna mellanrum och då dyker jag upp till ytan här. Det var nog ett halvår sen sist och det är så skönt att se att ÖN finns kvar när jag behöver känna gemenskap med likasinnade.

Anmäl
2012-06-15 19:42 #72 av: Fjäril

Välkommen hit (tillbaka) Fdtr Skrattande

Anmäl
2012-06-15 19:49 #73 av: Magi-cat

#71 Välkommen! Skrattande

Anmäl
2012-06-15 21:50 #74 av: sofie28

hej

är inte ny men ändå ny. Har haft ett långt uppe¨håll men känner att jag är redo att fortsätta min andliga utveckling nu. Vill gärna öva på att läsa av och även själv bli avläst

Kärlek//s

Anmäl
2012-06-15 22:23 #75 av: Magi-cat

#74 Sofie, välkommen hit! Skrattande

Anmäl
2012-06-16 20:43 #76 av: MissInAction

Hej!
Ville bara lite kort presentera mig. Har sedan barnsben intresserat mig för det som inte inbegriper klassisk "vetenskap" och det innefattar då andar, häxor, druidism och en del annat.
Jag har några olika specifika upplevelser som jag bär med mig och jag tror nog att jag är öppen för att ta in upplevelser - men jag har, tyvärr kanske, inte medvetet utvecklat den förmågan. Ibland kan det kännas som att något fattas. Jag vet inte om det är den biten, eller något annat Glad
Främst känner jag väl en enorm längtan tillbaka till naturen. Trivs inte riktigt i betongförorten. 

Det är sånt som jag sett i trådarna här som jag skulle önska att man diskuterade kring fikabordet på jobbet, istället för om rätt låt vann schlagern, huruvida Göteborg eller Stockholm är trevligare, eller var man hittar billigast kläder. Jag tror att ni förstår vad jag menar Flört

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-06-16 21:17 #77 av: Fjäril

Välkommen hit Maria,

Ja i naturen mår vi nog som allra bäst. Stillsamheten och det vackra runt omkring.

Dela gärna med dig av dina tankar och funderingar i trådarna :)

Fjäril

Anmäl
2012-06-16 22:01 #78 av: MissInAction

Tack Fjäril Glad
Ja jag har faktiskt redan gjort det, lite grann. Får se om det kommer mer framöver!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Anmäl
2012-06-19 19:23 #79 av: [Happyfeature]

Hej hej

Kikar in och lämnar ett avtryck. Jag är en nygammal medlem här på ÖN kan man säga. Var med här för några år sedan, men tröttnade tyvärr på alllt groll och tjafs som förekom i trådarna ofta, så jag gick ur. Nu hoppas jag att det blivit bättre. Glad Har kikat runt en del, men inte kommenterat något ännu.

Kan säga om mig själv att jag är en av de mediala som arbetar i det tysta och inte gör så mycket väsen av mig utåt ang min medialitet. Har ingen speciell hemsida eller gör någon reklam för mig. Dock är mina klienter nöjda hittills, och det räcker för mig. Det är det bästa betyget man kan få när man arbetar inom det mediala .Flört

Mvh/ HappyfeatureSkrattande

Anmäl
2012-06-19 19:24 #80 av: Amandla

Välkommen hit Happyfeature! Jag tror du kommer att trivas gott här nu Flört

Anmäl
2012-06-19 19:27 #81 av: [Happyfeature]

Tack så mycket amandla. Det tror jag med. Verkar vara en helt annan stämning här nu Glad

Anmäl
2012-06-19 20:51 #82 av: Magi-cat

Välkommen Happyfeature! Glad Hoppas du kommer att finna att stämning och det mesta är bra här! Skrattande Visst händer det att det tjorvar till sig i trådarna, men det brukar reda sig efter ett tag...

Anmäl
2012-06-19 21:09 #83 av: Fjäril

Välkommen hit till oss Happyfeature! Skrattande

Jag är nog lite som du. Arbetar i det tysta och är nöjd med att mina "klienter" är nöjda, det är det viktigaste.

Anmäl
2012-06-21 19:03 #84 av: [Happyfeature]

#82 Tackar Magi-cat! Ja, en del tjafs får man tyvärr räkna med. Man har lärt sig en hel del på vägen att sådant är oundvikligt. Huvudsaken att det reder sig till sist Glad

# 83 Tack Fjäril Glad Skönt att höra att fler gör lika.

Anmäl
2012-06-27 16:30 #85 av: tinydancer

Hej allihopa

Jag blev medlem idag, så här följer mitt allra första inlägg. Vet inte om någon orkar läsa hela, men jag behöver skriva så jag kör ändå.

Ända sen barnsben har jag haft förmågan att kunna känna av miljöer och platser. Ofta har det skrämt mig något enormt då det har varit ganska "skarpa" intryck. Det har kommit till mig om nätterna, väckt mig, och jag har haft sömnproblem och varit rädd om nätterna så länge jag kan minnas. Förut trodde jag att jag inbillade mig, men jag har fått alldeles för många bekräftelser genom åren för att fortfarande tro det.

Jag har äntligen börjat acceptera min gåva och därför känns det inte lika skrämmande nu heller - eftersom jag ser dethär som en gåva!

Efter att ha läst Betty Shines "Sinnets Magi", och även Paulo Coelhos "alkemisten" samt "pilgrimsresan" är mitt liv helt förändrat. Jag har äntligen börjat öppna mina ögon och jag är nu redo för den fantastiska andliga resa jag har framför mig!

Ursäkta för lång text. Det bara blev så :)

Anmäl
2012-06-27 16:38 #86 av: Amandla

Välkommen tinydancer! Du har kommit till rätt ställe helt klart Glad Här finns massor att läsa, till exempel vår Hjälptråd som ligger klistrad högt uppe till vänster i inläggslistan. Där finns goda råd och tips om hur man hanterar sin medialitet Flört

Anmäl
2012-06-27 19:57 #87 av: Fjäril

Hej tinydancer och välkommen hit :)

Betty Shines böcker var också en kick för mig, allt satte fart och jag kom till otroliga insikter.

Som amandla skriver så har du hamnat rätt och tveka inte till att starta egna trådar.

Återigen, välkommen!

Anmäl
2012-07-08 10:29 #88 av: Hallonsmurfen

hej hej

Medarbetare på Pokémon iFokus

Anmäl
2012-07-08 10:55 #89 av: Gosan1

Hej Fjäril

Är ny medlem sedan slutet av maj/juni. Har inte fattat allt på ifokus än men jag lär väl mig. Har lagt in några inlägg här och där, men tyvärr är jag ingen datornörd. Vet inte hur man lägger in foto m m, har inte ens en kamera som jag förstår är huvudsaken.

Men jag har en fråga. (Vet inte vilken sida det skall ligga under.)

Det finns ett ordspråk. Synden straffar sig alltid sig själv. Som man sår får man skörda.

Jag försöker leva efter detta. Men varför blir jag bestraffad. Jag var trogen. Han får det bara bättre och bättre. Resor, nya bilar, hus i skärgården. Ja han har allt. Jag fattig som en skåpråtta, vet inte hur jag skall klara morgondagen. Men det handlar inte bara om pengar.

VARFÖR drabbas jag hela tiden av sjukdomar?????????

Det sista den här veckan, lungorna fungerar ej, bottenresultat. Hjärtat ej okey, ledbesvär, allergier m m.

När gäller ordspråket???

Anmäl
2012-07-08 12:27 #90 av: Fjäril

Välkommen hit hallonsmurfen och Gosan1! :)

Gosan1,

Starta gärna en egen tråd med dina funderingar. Den här är till för att hälsa nya medlemmar välkomna.

Det finns många kloka på vår sajt så du får säkert bra svar.

Anmäl
2012-07-08 16:52 #91 av: Hallonsmurfen

jippie!!!

jag fick ett svar!! :)

nu känner jag mig speciell...

(för mig är det ganska övernaturligt :D)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Anmäl
2012-07-12 19:29 #92 av: Healing Hera

Hej alla ;) tack fjäril för den här sidan. jag har just hittat ifokus och allt ser så trevligt ut.

Jag är väldigt medial och arbetar dagligen med de andliga både inom healing och guidning. Förhopningsvis kan jag hjälpa några trevande männiksor här :)

<3 Hera

www.freewebstore,org/healinghera

www.facebook.com/healinghera

Anmäl
2012-07-12 20:19 #93 av: Fjäril

Välkommen Hera!

Dela gärna med dig av dina tankar och erfarenheter i trådarna :)

Anmäl
2012-07-16 17:54 #94 av: Earth

Hejsan!

Jag är ny här och ville bara sätta ett litet avtryck.

Intressanta diskussioner ni har.

Earth

Anmäl
2012-07-16 18:03 #95 av: Magi-cat

Varmt välkommen hit, Earth! Hoppas du ska trivas!

Kul att du tycker det är intressanta diskussioner!Skrattande

Fint nick och avatar du har också!

Anmäl
2012-07-16 18:35 #96 av: Fjäril

Välkommen hit till oss Earth! :)

Anmäl
2012-07-16 20:49 #97 av: [Quinnans]

Hej på er!

En nygammal medlem. Det känns roligt att vara tillbaka. Jag kommer mest kika runt för att ta del av vad andra skriver, ibland kanske jag gör något enstaka inlägg.

Jag har tittat in här ibland och ni verkar ha en fin stämning.

Väl mött!

Anmäl
2012-07-16 21:27 #98 av: Magi-cat

Välkommen igen Quinnans!Glad

Absolut att det är fin stämning här!

Anmäl
2012-07-17 13:45 #99 av: Fjäril

Välkommen hit (och igen) Quinnans! Glad

Vad roligt att du upplever det som en fin stämning här.

Anmäl
2012-07-24 12:38 #100 av: [Yantra]

Hej alla!

Jag tänkte bara göra ett nedstamp här.

Presentera mig och så!

Jag är en ny och gammal medlem, som har återvänt...

Denna gång med mer visdom och tagit lärdom av tidigare inlägg...

Jag vet att det finns fina människor här...

Hälsningar Yantra

Anmäl
2012-07-24 13:24 #101 av: Amandla

Välkommen Yantra! (och alla ni andra nya också förstås!) Glad

Anmäl
2012-07-24 14:14 #102 av: [Yantra]

tack för välkomnandet Fjäril!Skrattande

Det var kul att bli den 100 inlägget det första jag skriver! Lite speciellt tycker jag!!!

Anmäl
2012-08-02 06:40 #103 av: Tarotstollan

Hej!      

Har varit medlem i några månader. Håller mest till inne på Tarot-och Te i fokus sidorna. Läser så mycket jag hinner på alla sidor jag är medlem på. Skriver lite, om det är något jag känner är något att skriva om.

Av det övernaturliga har jag inte mycket erfarenhet av, men jag tror ändå på att det finns mycket runt omkring oss som jag varken ser eller hör. Varför? Därför, att det känns så rätt att tro det!

Jag tror att när vi är mogna för det, så kommer vi att få det till oss det vi behöver veta just då. Antingen som individer eller också i grupper.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2012-08-02 07:19 #104 av: Fjäril

Hej Tarotstollan,

Välkommen hit!

Du har helt rätt i det du skriver och jag tycker du sammanfattar det bra i din sista mening:

"Jag tror att när vi är mogna för det, så kommer vi att få det till oss det vi behöver veta just då. Antingen som individer eller också i grupper"

Välkommen!

Anmäl
2012-08-02 07:47 #105 av: Magi-cat

Vill också säga välkommen Tarotstollan! Skrattande

Bra sagt!

Anmäl
2012-08-02 12:36 #106 av: Amandla

Hej Stollan, kul att se dig här! Cool

Anmäl
2012-08-02 22:25 #107 av: Tarotstollan

Tack alla, kul att se dig också AmandlaGlad!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2012-08-03 23:42 #108 av: CarmorIris

Allt som anses vara paranormalt är intressant att veta mer om, tycker jag. Jag är en nyfiken person och en sökare, kan man säga. Allt som är svårt att förklara väcker mitt intresse. Det är en utmaning för mig. Jag vill säga hej till er alla, ni är vänner jag ännu inte känner.

Anmäl
2012-08-04 08:27 #109 av: Magi-cat

Välkommen hit CarmorIris! Skrattande Roligt att du ville bli medlem, hoppas du ska trivas här på ÖN och hitta mycket intressant!

Anmäl
2012-08-04 08:33 #110 av: Fjäril

Välkommen hit CarmoIris :)

Anmäl
2012-08-04 12:17 #111 av: CarmorIris

Tack Magi-cat och Fjäril :) Det ska bli roligt att se vad som finns här och vad jag själv kan bidra med.

Anmäl
2012-08-04 22:27 #112 av: stephanieharms

Hur startar man en egen tråd? ställer en fråga? är helt vilse!

Tacksam för svar!

Anmäl
2012-08-04 22:31 #113 av: Amandla

Överst på sidan ser du sajtens namn, alldeles under det finns en svart knapp som heter Skriv inlägg.

Anmäl
2012-08-06 21:25 #114 av: Pynzo

Hej på er alla goa glada människor. :-)

Jag är ny som en fisk i nytt vatten här. Spanar runt och hämnade här efter allt googlande på mäskliga upplevelser. Svaren fann jag här inne och fick ett förtroende. Jag har sedan barn haft märkliga förmågor. Dock inte starka, men senaste åren har jag kunnat hjälpa än och annan att inte hamna i otur eller olycka. Nära vänner har undrat hur de ska göra och när jag avrått för att jag får märkliga känslor "intensioner" om saker jag inte äns kunnat hitta på. Någon vecka senare har sagt! Du hade rätt. Hur vill jag utveckla detta? Jo, jag vill hjälpa andra personer, men oxå förstå vilka "personer" som dyker upp med märkliga kläder, vingar, som filmer med händelser. Jag vill kunna förstå vad som händer för att kunna hjälpa andra människor.

Så tack till er alla att jag är en bland oss alla här och vilken fantastisk site.

Så som jag njuter nu med dessa rader. Ska jag avnjuta en stund för mig själv. Just nu, inte nyss och inte sen. Här och nu är en stark men skön känsla.

Må gott och ha det bäst. De var lite om mig.

Anmäl
2012-08-06 21:41 #115 av: Magi-cat

Välkommen hit, Pynzo! Skrattande

Anmäl
2012-08-07 07:02 #116 av: Fjäril

Välkommen Pynzo, dela gärna med dig av dina erfarenheter i trådarna.

Tack, vi, tillsammans med våra medlemmar gör den här sajten till vad den är :)

Anmäl
2012-08-17 12:14 #117 av: Henrik93

Obs, ser att jag inte lämnat ett avtryck ännu, kanske är dags, men dom flesta känner väl igen mig nu. Och jag tvekar inte på att en del verkligen Känner mig mig om ni förstår hur jag menar.

Jag skulle vilja säga att jag är ett medium under progress.

Det är det jag vill bli och jag vet att jag har förmågor/gåvor.

Andligheten har funnits runt mig så  länge tillbaks som natten innan jag fyllde fem år, då jag såg en ande för första gången. Det var ögonkontakt av högsta graden!

Sedan dess har allt möjligt hänt och jag blir mer och mer van.

Om ni vill veta mer om mig får ni pm:a:)

mvh

Anmäl
2012-08-17 13:37 #118 av: Amandla

Välkommen Henrik! Glad Du har redan börjat visa vem du är och vad du kan, härligt!

Anmäl
2012-08-17 13:50 #119 av: Henrik93

tack:)

Anmäl
2012-08-17 14:24 #120 av: Fjäril

Hej Henrik och välkommen - kul med en presentation Glad

Anmäl
2012-08-28 18:38 #121 av: Loris M

Hej alla fina och fantastiska människor på forumet!

Jag har nyligen blivit medlem, men har följt forumet i drygt ett halvt år. På sista tiden har det börjat kännas lite fel att ta del av era tankar utan att själv bidra med något. Det är som att ta emot gåvor hela tiden utan att någonsin ge något tillbaka :)

Vet inte om jag kommer kunna att bidra med något då jag inte kommit så långt när det gäller min mediala utveckling. Men jag har läst väldigt mycket och alltid varit intresserad för det övernaturliga. Allt som vetenskapen inte kan eller vill erkänna och kännas vid.

Det som fascinerar mest är reinkarnation, andra sidan och alla varadagliga oförklarliga fenomen. Är även intresserad av UFO, kiromanti, gamla försvunna civilisationer som Inkariket m.m.

Vill passa på att tacka dig Fjäril och dina medarbetare, samt alla andra medlemar för att ni så generöst delar med er av era tankar, erfarenheter och er tid!

/Mesa

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2012-08-28 18:44 #122 av: Amandla

Härligt mesa! Vi behöver alltid ha positiva medlemmar här, häng inte upp dig på att du måste bidra med massor utan var dig själv så blir det så bra, så bra  Kyss

Anmäl
2012-08-28 19:43 #123 av: Fjäril

Hej mesa och välkommen hit!

Tack så mycket själv och det är alltid roligt att få uppskattning. Vi gör det här tillsammans med er.

Du har redan delat med dina av fina och kloka tankar, tack för det! Som amandla säger, känn inget krav på att du måste något.

Anmäl
2012-09-04 15:40 #124 av: Gina1980

Tittut!  Här är en ny medlem som vill utforska livet i nya vinklar.

Jag vet inte än om jag är speciellt medial, jag har fått en liten del bekräftat,men det blev så överväldigande så jag vet inte om jag bara inbillat mig allt.

Jag visste iaf saker som jag omöjligt kunde veta, små detaljer och stora.

Nu känner jag mig alldeles vilsen.

När vet man med all säkerhet att man har förmågan?

Kanske vet man det aldrig, utan lär sig lita på vad man känner.

//Gina

Anmäl
2012-09-04 15:52 #125 av: Magi-cat

Välkommen hit Gina! Skrattande

Här finns säkert många med liknande funderingar som du att utbyta tankar med!

Anmäl
2012-09-04 16:14 #126 av: Gina1980

Tack! :)

Anmäl
2012-09-04 19:40 #127 av: Fjäril

Välkommen hit till oss Gina1980! Glad

"Förmågan" att känna på oss saker har vi alla. Du kan öva upp din intuition. Sök på "solarplexuschakra" på nätet.

Anmäl
2012-09-11 21:23 #128 av: zechariah

Hellu, jag är en nybörjare här också.Glad

Blev väldigt glad när jag hittade hit eftersom jag är väldigt intresserad utav allt de Spirituella/Andliga. Lägg gärna till mig som vän! På min profil finns en bättre presentation, men om ni har några frågor eller bara vill prata så skriv mer än gärna ett medelande! Skrattande

Anmäl
2012-09-11 21:26 #129 av: Magi-cat

Välkommen hit zecheriah! SkrattandeHoppas du ska hitta mycket intressant här!

Anmäl
2012-09-11 22:25 #130 av: Fjäril

Välkommen hit till oss zecheriah :)

Anmäl
2012-09-14 17:33 #131 av: [dizzytunes]

Hej allihopa ! Jag är en ganska privat person, som har läst här då och då, sedan några månader tillbaka. Mycket fint och klokt skrivs här Glad.   Ni har ord  - jag har tankar och känslor . Jag känner ofta på mig saker, som sedan händer. Jag är inte interesserad av att saker ska bevisas , eller att fajtas med skeptiker i långa debatter..... som ni ofta gör. Jag fattar inte hur ni orkar.  Jag tycker denna sida är positiv och andligt upplyftande . Kram till er !

Anmäl
2012-09-14 18:02 #132 av: Fjäril

Hej dizzytunes,

Välkommen hit!

Jag tror att alla utvecklas genom olikheter, men det ska vara lagom av allt :)

Anmäl
2012-09-14 22:17 #133 av: healing-mammut

Hej på er,

Varit med på healing iFokus sedan någon månad eller två. Är väldigt nyfiken på allt som har med andlighet att göra också. Det ena har ju en tendens att gå ihop med det andra om ni förstår. Är just nu inne i en fas av personlig utveckling där jag behöver "få ihop" mig själv - våga lita till det jag känner och ta mer plats. En distanshealing öppnade nog upp mig lite mer och gjorde att jag tar till mig mer och lägger ihop 1+1 och förstår mer tex att mycket i livet är små inbyggda budskap riktade enbart till mig (om jag vill ta emot dem och tolka dem så). Jag "ser" inte så mycket mer än skuggor som svishar förbi, men jag "känner" dem desto mer och pratar med dem när jag känner att jag inte är ensam. Planerar att gå en kurs till hösten i medial/personlig utveckling. Ska bli intressant.

Ha det gott :)

Anmäl
2012-09-16 22:20 #134 av: grunnan

Hej alla!

Jag är ny medlem här men ska i ärlighetens namn säga att jag "hängt" här till och från länge...

Jag vet inte om jag har något att komma med men jag har alltid känt att jag har det... Svårt att förklara...

Jag VET att jag är väldigt sensetiv.. Jag känner vad andra känner..

Hade väldigt svårt att koppla det förut och tyckte det var svårt att helt plötsligt känna soeg, ilska osv utan att det egentligen var "min" känsla.

Har träffat medium (flera olika) som sagt att jag borde fördjupa mig i det andliga och att jag borde hitta "det".

Jag har andra saker som hänt..
När jag var liten hade jag ofta upplevelser som jag visste att jag varit med om förut och kunde veta innan vad som skulle komma här näst..

Jag har helt plötsligt fått hjälp att hitta saker som varit helt borta och haft harar som visat mig vägen till platser jag letat efter.. (låter säkert konstigt)

Det sista som har hänt mig är för något månad sedan när jag visste att det var viktigt att säga hej då ordentligt till en person.. Han dog dagen efter...

Sååååå... Jag hänger kvar här och kanske jag kan få någon form av guidning av er som har erfarenhet...

Kanske har jag inget, men hur vet jag det?? Är lite vilsen...

Varma hälsningar
Maria

Anmäl
2012-09-16 22:26 #135 av: Fjäril

Hej Maria,

Välkommen hit till oss :)

Du är ju här, så du har säkert hamnat här av någon anledning. Jag tror också att vi alla mer eller mindre är mediala, sen behöver vi utveckla det på olika sätt. Det låter som om du har kommit en bra bit på vägen :)

Anmäl
2012-09-22 00:21 #136 av: Izzie2

Hej hej! är rätt ny här. finns det någon som skulle vilja läsa av mig? gärna i pm. Glad

Anmäl
2012-09-22 07:27 #137 av: Magi-cat

Hej Izzie2 och välkommen hit! Skrattande

Angående avläsning, så titta i vänsterspalten där det finns nålade trådar (med en röd "plupp".) Där i avläsningstråden kan du lägga din fråga!

Anmäl
2012-09-30 01:11 #138 av: katsy

Hejsan

Jag har varit med på olika iFokussidor sedan länge, har olika intresseområden..

Har inga speciella gåvor att tala om men intresse för det övernaturliga har väl funnits med ganska länge..

Egna upplevelser kan ju vara både spännande och skrämmande men före kommer inte mer än möten och känningar då och då.

En vän sa till mig för många år sedan att allting händer av en anledning och vissa peroner man möter i livet träffar man bara för att växa som människa.

Hon hade helt rätt Glad tack min vän för att du fanns i mitt liv!

Anmäl
2012-09-30 07:27 #139 av: Magi-cat

Välkommen hit katsy! Hoppas du ska trivas!Skrattande

Jag tror nog också ungefär så där, att allt har en betydelse.

Anmäl
2012-09-30 12:49 #140 av: Fjäril

Hej och välkommen katsy! Glad

En vän sa till mig för många år sedan att allting händer av en anledning och vissa peroner man möter i livet träffar man bara för att växa som människa.

Så tror jag också Glad

Anmäl
2012-10-07 01:23 #141 av: numbashell

Hej! :) jag heter Josefin och bor i Stenungsund.
Jag fick ett tips om den här sidan av en vän då jag funderar mycket på det övernaturliga och även sett en del oförklariga saker.
Verkar vara en jättefin och bra sida med riktigt duktiga och trevliga människor!

Anmäl
2012-10-07 17:31 #142 av: jennyeng

Hej!

Är ny på denna sidan, hittade hit av ren slump.

Jag upptäckte i fredags att min förlovningsring är spårlöst försvunnen, om det är jag som tappat den eller om jag förlagt den och inte kan hitta den vet jag inte.

Jag googlade och kom in här där jag såg att många fått hjälp att hitta sina borttappade saker/djur mm.

Har alltid varit intresserad av det övernaturliga och "overkliga", så kände att det kanske fanns någon här som kunde hjälpa mig att hitta ringen.

Kul att se att det är sådan stor variation på människorna här! :)

/ Jenny

Anmäl
2012-10-07 17:44 #143 av: Fjäril

Ni är välkomna hit, numbashell och Jenny! Skrattande Hoppas ni ska trivas!

Anmäl
2012-10-18 10:56 #144 av: Drixania

Hej!

Jag är ny medlem här då jag är väldigt intresserad av det övernaturliga samt att jag behöver hjälp med ett projektarbete. Jag har valt att fördjupa mig i den övernaturliga världen, om andar och spöken. Jag behöver människor som vill dela med sig av händelser och kanske vill berätta hur man tar kontakt med andar. ALLT är av intresse,förslag och idéer,  allt som har med andar att göra. Hör gärna av er om ni har något överhuvudtaget.Skrattande

Hälsningar Frida Glad

Anmäl
2012-10-18 10:58 #145 av: Fjäril

Hej och välkommen Drixania,

Det är bara att fråga runt i trådarna, det finns säkert medlemmar som vill ställa upp och berätta deras erfarenheter Glad

Anmäl
2012-10-19 11:49 #146 av: vresrosen92

Hejhej!

Ytterligare en ny medlem här. Melinda heter jag, nyss fyllda 20 år och tycker att det här med övernaturliga saker är väldigt fascinerande och häftigt. Därav blev jag alltså medlem här, för att lära mer mer osv :)

Anmäl
2012-10-21 01:15 #147 av: Knorran

Hejsan! ni har fått en till medlem här, har kikat runt på sidan och har fått massor med tips, vilket är jätte roligt :) Har varit intresserad av det övernaturliga så länge jag kan minnas och jag är med i ytterligare en ifokus grupp men det är alltid kul med något nytt :) Men jag har verkligen just börjat med den mediala biten, så allt är ganska nytt :)

Anmäl
2012-10-21 08:12 #148 av: Magi-cat

#147 Hej och varmt välkommen hit, Knorran! Skrattande

Kul att du har hittat tips redan! Gör gärna egna trådar, med dina funderingar, frågor och kanske egna tips!

Hoppas du kommer att trivas!

Anmäl
2012-10-21 10:05 #149 av: Fjäril

Välkomna Melinda och Knorran, hoppas ni ska trivas! :)

Anmäl
2012-10-25 22:18 #150 av: Adamarie

Hejhej!

Jag är ny på denna sajten, och hoppas ju som ganska många andra på denna sajt att hitta svar och vägledning.

Har alltid haft någon typ av kännsla på saker och ting. Jag kan även se och känna av andlig energi samt har ofta sanndrömmar samt även drömmar om nya ställen jag ska, iallafall om jag ska sova över.

Men jag vet ju inte så mycket om detta så skulle behöva lite vägledning, om någon skulle vilja hjälpa mig skulle jag vara tacksam.

mvh

Ada Marie

Anmäl
2012-10-26 00:20 #151 av: Sherbet

Hejsan

Jag har varit medlem ett tag men tyvärr väldigt inaktiv, har iaf de senaste dagarna läst runt massa på de olia trådarna och kommer nog att fortsätta med det så borde kanske presentera mej lite :)

Jag har alltid varit intresserad av det man i dagligt tal kallar för övernaturligt, har varit med om endel mystiska saker och tror att jag är lite medial eller iaf varit det tidigare i livet speiellt under tonåren, men på senare år "stängt" mej.

För närvarande är jag i en liten kris i livet, en sån där då man tappat bort sej själv lite. Det är nog därför jag letat mej till detta ämne nu igen, som är en del av jag själv men som jag stängt ute de senaste åren.

Får berätta mer om mina upplevelser i de olika trådarna där de hör hemma :)

S vi ses nog mer sen ute i de andra trådarna :)

Anmäl
2012-10-26 06:48 #152 av: Magi-cat

Hejsan! Välkomna hit Adamarie och Sherbet! Välkommen att ta del av trådarna och skriva egna! Hoppas ni ska trivas!

Vi ses! Glad

Anmäl
2012-10-26 08:08 #153 av: Fjäril

Välkomna hit Adamarie och Sherbet Skrattande

Anmäl
2012-10-29 23:14 #154 av: Luxuria

Hej allihopa! Jag är Luxuria och jag håller precis på att lära mig att hitta här. Det finns en hel del matnyttigt ser jag. Att bli medlem på det här forumet är mitt sätt att försöka få hjälp, för jag tror att jag håller på att bli tokig alternativt galen.

Jag har så länge jag kan minnas haft någon form av förmåga eller "gåva" för det övernaturliga. Tänker inte gå in på hur och i vilken uträckning osv här och nu utan nöjer mig så till att börja med. Mitt problem är att jag inte kan hantera det. Jag är fruktansvärt mörkrädd och får inte ens vara ifred när jag sover, om inte min "sköld" (som jag kallar min sambo) ligger bredvid mig med en hand på mig. Alla försök till att stänga igen eller skydda mig själv har misslyckats och jag är utmattad.

Jag vill alltså hitta sätt att andas, att få vara ifred, att börja se det som en gåva istället för en mardröm och till slut att kunna lära mig om min gåva och utvecklas. För jag känner att det finns mycket inom mig som kan hjälpa andra.

Anmäl
2012-10-30 07:31 #155 av: Magi-cat

Välkommen hit Luxuria! Här kan du säkert dela erfarenheter med andra och dela med dig av dina.

Börja gärna med att läsa "Hjälp"-tråden i vänsterspalten, där finns mycket användbart!

Hoppas du ska trivas! Glad

Anmäl
2012-10-30 11:13 #156 av: Fjäril

Välkommen Luxuria! Glad

Anmäl
2012-10-30 23:17 #157 av: nettipletti

Hejsan.

Jag är oxå ny här. Har alltid varit väldigt intresserad/nyfiken på övernaturliga saker som sker, andar osv.. Har även fått höra att jag själv är medial, men vet inte riktigt hur? Har börjat så smått att lära mig vad man kan göra för att få reda på hur jag ska gå vidare och vad jag är "duktig" på och bör utveckla.

Finns det någon här som läser detta och kanske på en gång känner något om mig och ev förmågor jag har, så PM:a gärna mig =)

Jätteglad att jag hittade denna sidan.

Anmäl
2012-10-31 08:02 #158 av: Magi-cat

Välkommen hit nettipletti! Skrattande

Anmäl
2012-10-31 08:03 #159 av: Fjäril

Hej nettipletti och välkommen hit,

Delta i diskussionerna och skapa egna, det kommer säkert ge dig "svar" på dina frågor, genom att ta del av hur andra tänker och känner också.

Anmäl
2012-10-31 14:20 #160 av: nettipletti

Tack Magi-cat och Fjäril Skrattande

Anmäl
2012-11-06 19:44 #161 av: Svartalfernas

Halloj!

Ny här men har alltid varit intresserad av "det okända". Redan när jag var liten så såg jag skuggor i ögonvrån som kilade förbi. Periodvis så blir jag "drabbad" av sömnparalys och det är oftast i samma perioder som jag ser mina "grå". Jag känner att det nu är dags att ta tag i detta och fördjupa mig lite i det. Vill lära mig mer, vill förstå Skrattande

Anmäl
2012-11-07 08:42 #162 av: Magi-cat

Välkommen hit Svartalfernas! Skrattande

Anmäl
2013-03-10 07:54 #163 av: Desidea

Hejsan jag heter Marita och är 35 år gammal.Jag har precis blivit medlem här och hittade hit lite av en slump.Men allt började med att jag sökte på Déjà vu :)

Anmäl
2013-03-10 22:38 #164 av: Amandla

Välkommen hit Marita! Det brukar sägas här att det finns ingen slump Skämtar

Anmäl
2013-03-11 09:05 #165 av: Magi-cat

Välkommen, Marita! Blomma

Anmäl
2013-03-11 21:08 #166 av: Fjäril

Välkommen till oss Glad

Anmäl
2013-03-11 21:09 #167 av: Fjäril

Ny tråd Glad

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/509a4708d4ebea73d603bf90-valkommen-nya-medlemmar?discussions-1

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.