Annons:
Etikettövrigt
Läst 2946 ggr
AnnieLee
2/4/12, 11:07 PM

Änglabrev?

Är det någon här som skrivit ett sådant och bett/önskat något?

Fick ni någon ledning/hjälp?

Annons:
Skogshumblan
2/4/12, 11:11 PM
#1

Vet inte vad du exakt syftar på men jag har vid några tillfällen bett mina guider och änglar gå med  bud och visst funkar det.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

AnnieLee
2/4/12, 11:15 PM
#2

Jag har läst att istället för att be så kan man skriva ett brev till dem, vad man önskar hjälp med. Lägga det på en "säker" plats..fungerar ungefär som en bön fast man sätter orden på papper istället

Fjäril
2/4/12, 11:16 PM
#3

Hej AnnieLee!

Att skriva, prata, drömma, ja allt du kan tänkas göra för att släppa dina böner ut i universum, når änglarna och de som är med dig vid din sida.

Genom att du skriver ett brev så tar du dig ett steg fram till en förändring, så det är ett jättefint sätt tycker jag.

Du kan också visualisera dig i universum, se dig själv i universum. Tala till änglarna och framför dina böner.

Jaa, de hör dig och de vet redan om vad som är tänkt för dig, men då vi är skapade med en fri vilja, "kan" de inte hjälpa oss utan att vi ger dem "tillåtelse"

Sänt ut dina böner, dina önskningar och drömmar.

Sajtvärd på Övernaturligt

Skogshumblan
2/4/12, 11:17 PM
#4

Ja det bprde funka vilket som känns bäst. Jag tycker helt klart du ska prova och veta att du gör det du känner är bäst för idg.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

AnnieLee
2/5/12, 11:17 AM
#5

Skrev ett brev igår kväll! Det känns bra, har lite svårt att fokusera så detta sätt känns helt ok för mig.

Fridens

Skogshumblan
2/5/12, 11:29 AM
#6

Hoppas du får svar och lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Fjäril
2/5/12, 11:30 AM
#7

#5

Bra gjort!
Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

AnnieLee
3/30/12, 11:23 AM
#8

Måste uppdatera för de intresserade :)

Jag har nu sammanlagt skrivit tre "änglabrev".

Jag har bett om två saker i samtliga brev.

På det första "änglabrevet" blev jag "bönhörd" inom en vecka på en av de två bönerna. Det bara "trillade" ner i famnen på mig.

Det andra brevet skrev jag några veckor senare och inom tre dagar var jag bönhörd på en bön, lika den "trillade" ner i famnen på mig. Bön nummer två kom svaret på alldeles nyligen.

Igår satt jag igen och skrev ett nytt brev. I breven är jag noga med att visa tacksamhet för den hjälp de sänt och jag beskriver även vad jag lärt mig av det som kommit och vad jag har för önskningar och "planer" med dessa nya önskningar. Nog för jag tror att änglarna har koll på mig ;) men jag tycker att det är viktigt att visa uppskattning och visa för dem (och mig) vad jag lärt mig, lite reflektion.

Jag är "lätt chockad" över detta, att det fungerar :) Överlycklig såklart! Men det känns liksom overkligt när man står där och det "bara händer".

Fridens :)

Fjäril
3/30/12, 11:27 AM
#9

Hej, Härligt! Du gav mig inspiration att fokusera mer på det här, tack! :) "Grattis" får man väl säga också, att saker löst sig som du önskat :)

Sajtvärd på Övernaturligt

AnnieLee
3/30/12, 11:27 AM
#10

En sak till..när jag skrivit klart den senaste bönen, satt jag mig bekvämt ner och blundade och slappnade av. För mitt inre såg jag en lång man, mörkhårig, i en vit "särk" som kom gåendes emot mig. Vi pratade inte, det behövdes liksom inte (?). Det var som om båda visste varför han var där (?). Jag gav honom brevet jag hade i handen och han vände om och gick.

Brevet jag hade i handen irl lade jag undan på "det vanliga" stället sedan.

Fjäril
3/30/12, 11:30 AM
#11

#10 Fantastisk upplevelse, kanske var det en av dina vägledare som tog emot ditt brev?

Sajtvärd på Övernaturligt

AnnieLee
3/30/12, 11:33 AM
#12

Fjäril : Vad roligt att jag gav dig lite inspiration :) Ja, vem vet vem det var. Jag vill tro att det var en av min vägledare iallafall. En jättefin upplevelse.

Fjäril
3/30/12, 11:36 AM
#13

Ja tack - jag ska fokusera bättre/mer nu :) Lita på din känsla, det är det viktigaste.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Vintersnö
3/30/12, 12:22 PM
#14

Att skriva sina böner som brev låter underbart, och vad roligt att du fick svar! Detta skall jag definitivt pröva också. Tack för tipset!Skrattande

Marr
3/30/12, 1:03 PM
#15

Bra tips AnnieLie! Kan säkert vara en bra väg in för nybörjare el om man har koncentrationsproblem. Ska testa det själv. Tack!GladSkrattande

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Rumblebee
9/12/14, 11:11 AM
#16

Förlåt för att jag drar fram en gammal och dammig tråd, men tänker att jag kan ju bumpa den istället för att skriva en ny tråd. Vad jag förstått det så skriver man ber vad och kanske varför man önskar sig något, men vad gör man sedan? Ska man skriva något speciellt på brevet för att adressera det? Ska det läggas i ett kuvert eller duger ett vanligt vikt papper? Vet att man sedan ska förvara brevet någonstans. Finns det förbjudna saker att önska sig? Okej man ska ju inte önska någon olycka, det vore ju helt klart fel. Får man önska sig till exempel en lotto vinst om man har bra anledning till det? Vet att pengar är ytliga ting som inte gör en lycklig normalt sett, men i det här fallet skulle väldigt mycket stress dämpas

Upp till toppen
Annons: