Annons:
Etikettupplevelser
Läst 6357 ggr
Yanni
2012-01-04 17:30

En fågel...

Hej! Efter en släkting hade dött så började det hända lite roliga men skumma saker. Tex på dennes begravningsdag så flög det en fågel nära mig och min mamma och nästan "sökte kontakt" med oss. Fågeln förföljde oss till bilen.

Efter begravningen så åkte vi hem till en annan släkting (den dödes mamma) och då kom en likadan fågel fram och satte sig på staketet bredvid oss..

Sen 2 -3 år senare när min mamma skulle gifta sig, låg hon och vilade på soffan innan hon skulle till frisören. Då helt plötsligt flyger en fågel in och sätter sig på soffans ryggstöd och kollar på henne och den flyger ut igen. Hennes hundar vart helt paralyserade och min mamma vart alldeles tårögd.

Efter vigseln så kommer det en grupp med sådana fåglar igen och flyger förbi mamma och hennes man.  (utomhus bröllop)…

Kan detta betyda något?

Annons:
Cazzos
2012-01-04 17:50
#1

Det är en fågel som sägs bära på de dödas själ, det kan mycket väl vara eran släkting. Kommer tyvärr inte ihåg vad fågeln heter. Glad


Yanni
2012-01-04 18:00
#2

Är det någon annan som vet vad den fågeln heter??

Amandla
2012-01-04 18:49
#3

Det behöver inte alls vara någon särskild sorts fågel, det funkar med vilken som helst Flört och ja, det är vanligt att man upplever att man får budskap och påhälsningar av fåglar efter någon kär väns död. Se det som att en god vän kommit och hälsat på, vem kommer du att tänka på och vad skulle han/hon ha velat säga?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Puppan]
2012-01-04 19:27
#4

Jag har också en fin fågel berättelse.

Det var en skata som knackade med näbben på mitt köksfönster. (Mormor hade nyss gått bort. ) Jag fattade först inte vad det var som lät utan letade ivrigt vart ljudet kom ifrån. Skatan fortsatte att knacka o knacka, jag letade o letade. Det tog en lång stund innan jag ens  kollade mot köksfönstret, men när jag väl gjorde det slutade skatan att knacka, vi hade en ganska lång ögonkontakt. Allt stannade upp liksom svårt att förklara, det var skatan o jag. Efter en stund vänder h#n sig om o flyger iväg.

Det var väldigt fint, en fin stund.

Så att jag tror att det betyder någonting, absolut!

fjonkis
2012-01-04 21:48
#5

Jag har också haft besök av en fågel… En svart lite större…

Den har varit utanför mitt köksfönster… Suttit i björken utanför…

Den har pickat med näbben utanför mitt sovrumsfönster… Den pickade i flera dagar och tillslut blev jag så irriterad för att jag inte fick vara ifred att jag kastade en tröja på fönstret… Då flög den runt huset och satte sig på balkongräcket…

Den har försvunnit för att efter ett tag komma tillbaka… Nu har det varit "lugnt" rätt länge ;)

Det slog mig senare att de kan ha varit min Mamma…

[Forest]
2012-01-04 23:24
#6

Samma här jag får ofta med mig en Kaja när jag går med hundarna, den har en vit fläck på ryggen därmed ser man att det är samma kaja. Denna följer efter mig mig hela promenaden o inbland är den ute på våran uteplats o sitter på spaljen. Jag brukar prata lite med den :) Min far gick bort när jag var 10 år och han hade då en tam kaja som någon hade skadeskjuten. Han vart riktigt tam o frisk vart han men kom alltid o satte sig på min pappas axel när han var ute så jag har lite bra minnen frrån just kaja o min pappa ihop.

Annons:
Yanni
2012-01-05 06:49
#7

Vilka underbara berättelser <3 Så roligt att ni delar med er era berättelser.

[SporeDiatrymisss]
2012-01-07 13:02
#8

Vad mysigt! :-)

esoteran
2018-07-18 12:16
#9

googlar & söker/ har aldrig varit med om något liknande och jag tycker det är riktigt obehagligt! en fågel (modell större)!! har flygit mot mig ( över mig) ute på min koloni den har skrikit. Den gör det upprepatde gånger!! Sitter på ett tak en bit ifrån och tittat på mig., flyger närmare och sedan nära - känns"konstigt" jag  pratar med den att den är obehaglig och vill att den ska flyga iväg…/att den får äta bär, men inte nu osv…Igår flög den så igen, satte sig på bodens tak och bara tittade på mig, flög nära mig, satte sig på staketet och tittade mig i ögonen tog ett blåbär. <jag hämta kameran tog ett kort! den flög nära och skrämmde iväg mig flera ggr,  under eftermiddagen. när en kolonigranne kom berättade jag, han sa jag håller koll, inte en fågel kom, ca 10 min efter att denne gått, så kommer fågeln tillbaka, med samma beteende, helt orädd och tittar mig i ögonen!!! hoppar nära på marken mm mm  jag gillar det inte, blir rädd…..va 17 är detta

Lussan20
2018-07-18 16:33
#10

Fåglar kommer med bud! Tröst och hälsningar. Vi är nog många som upplevt sådana fina påhälsningar av fåglar. Jag vet flera som berättat om detta vid sorg, men också vid större prövningar.

Aggressiva fåglar stöter man på då de har bo i närheten, de kan gå till anfall, speciellt om man har en hund med, varning för räv kanske? Det kan bli väldigt tuffa anfall, min man blev anfallen av två korpar som hade ett bo i en tall i skogen.

När jag är ledsen eller råkat ut för något får jag ofta en vit fjäder till tröst! Jag tackar och det känns skönt! Mvh/WL

esoteran
2018-07-20 11:32
#11

har hittat fjädrar lite överallt sista veckorna vilket ses som positivt. Dessvärre ej det som sker på kolonin, det är massa grannar, tomter, men det är mig den är,   flyger mot/ över, sitter och tittar på, vilket känns kusligt. som jag skrev när tomt koloni granne där, ej fågeln, när jag själv är den där.. större fågel, vet ej vad. än, får dåliga vibbar dock, otäckt, igår kvälll va lugnt, förrgår åkte jag därifrån. blev så rädd, har annars haft boende i holk små fåglar, varit trevligt. detta känns bara vidrigt, som den jagar bort mig…..MEN kan den ha gjort bo,  lagt ägg borde jag uppäckt det mu… .=((t

esoteran
2018-07-20 11:35
#12

den stör ingen annan, plats eller personer…..runt mig, det skiljer bara staket oss emellan…. sitter t.o.m på grannars tak o tittar på mig, ibland skriker, sen flyger o sätter sig på min lilla bods tak o hoppar ner på staketet - marken mm

Lussan20
2018-07-20 12:24
#13

Kråka, Råka, Skata,Korp, Kaja? Alla dessa är svarta eller mörka i färgen. Skatan är lite svartvit i teckningen. Alla Kråkfåglar är otroligt intelligenta. Kajor kan reagera på saker, tex om man har något svart i handen som de kan ta för att det är en annan Kaja som är tagen. Annars kanske den växt upp hos en människa och ser likheter hos dig. Den kan vara törstig, eller bevaka bo, eller om du har en brödbit över. Du behöver inte vara rädd för den söker nog bara kontakt och vill ha något av dig.

Konrad Lorenz forskade på Kråkfåglar, mest då Kajor. Deras intelligens var slående. Kasta en brödbit och ställ ut lite vatten, djuren törstar ihjäl nu i värmen.

Lycka till önskar WL

Annons:
Magi-cat
2018-07-21 14:32
#14

#13  Kasta en brödbit och ställ ut lite vatten, djuren törstar ihjäl nu i värmen.

Mycket viktigt!!! 🌊☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: