Annons:
Etikettandlighet
Läst 1935 ggr
[Evangeline90]
12/17/11, 6:20 PM

Vem är Jesus?

Ja, fanns han verkligen på riktigt i denna jord, var han Gud, inkarnerad, eller människa? Vem var han egentligen. Om jag frågar er mediala, Hur skulle andevärlden beskriva honom? Ja om ni frågat förståss?

Annons:
eggebanroth
12/17/11, 6:33 PM
#1

Människa så klart.

Cederin
12/17/11, 6:33 PM
#2

Jag själv tror att han en gång i tiden fanns, men inte på det sättet kristendomen beskriver honom. Jag tror att han endast var en mycket medial man som vägledde folk.

Medarbetare på Naglar och Hår

ullamari
12/17/11, 7:44 PM
#3

jesus var fullt ut människa

[Evangeline90]
12/31/11, 5:26 PM
#4

Men hade han några förmågor som det står om i bibeln, Var han ett medium? Hur beskriver andra sidan honom som? Ni som är medium, vet ni?

[skogsstigen2]
7/2/12, 8:36 PM
#5

Jesus var en intressant människa med egna idéer om saker och ting. Tror inte att han var ett medium men kanske han hade vissa förmågor som tillsynes var från Gud. Religioner var tyvärr inte Hans påfund han botade sjuka och fick svart magi på sig. Han var ingen trollkarl utan mer en healare och fredens man.

Fjäril
7/2/12, 8:48 PM
#6

Min erfarenhet.

Jesus var här som människa. Han var inte medial på det sättet, men hade alla förmågor man behövde som människa. Han var här för att lära, som vi. Han är Guds son, nedsänd till oss - för att leva som människa.

Han var en ren person som genom sin positiva energi kunde hjälpa människor. Jag tror att Jesus är något vi kommer ihåg och har gjort "stort" genom hans namn, sedan historier bakåt i tiden, men eftersom vi alla är Guds barn så tror jag att han är en av oss, som alla andra. Med andra ord kan han ha varit här på jorden flera gånger - som kvinna, barn, man och så vidare.

Edit. Tillägg:

Jesus hade alla förmågor som behövdes att hjälpa människor och med hans renhet kunde ha bota, som vi kan göra genom healing.

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
[skogsstigen2]
7/2/12, 9:10 PM
#7

Hej Fjäril.

Ja, en mycket missförstådd person som gick i döden för mänskligheten. Jag tror inte att denne man gjorde något ont! Nä, han kunde inget annat än att bära de andres synder

Därför sökte han kanske skydd i Skogen :) Där energierna är mycket mindre påtrrängande.

Denna kommentar har tagits bort.
[nordanvindar]
7/12/18, 6:01 PM
#9

Vem var han den hemliga mannen från Nasaret ?

Många frågor ställs kring Jesus och tänk om vi skulle ta en tur tillbaka till hans tid och bortse från den bibel som finns vem var han innan bibeln skrevs ? bibeln gör honom inte rättvisa det är dom flesta av oss överens om .

En del säger sig kanalisera Jesus, det tror jag personligen inte ett dugg på och varför dom säger sig göra det är för att  upphöja sig över andra att dom har kontakt med Kristusenergin. Ganska jobbigt folk enligt mig  som håller på så .

Om Jesus var den som bibeln beskriver så upphöjs ingen annan än han själv och Gud Fader samt den Helige anden och har vi en treenighet så vem kan säga att han eller hon kanaliserar Jesus för treenigheten är komplett .

Förutsatt att historien förtäljer sanning om att Jesus fanns, vi måste ha i åtanke att det här hände för över 2000 år sedan och på den tiden gick information från mun till mun  nåt vi idag har svårt för att förstå med all insyn  via internet men vi kan spekulera och undra fast vad tjänar det till egentligen om vi tänker efter.

Jesus var en god man som ville alla väl, för väl för sin egen skull så pass att han hängdes på korset och han blev bedragen och lurad av de sina så det liv han levde på sin tid var absolut ingen dans på rosor och det livet speglar av sig än idag och här kan man tycka att vi som människor borde ha lärt oss att bete oss bättre än vi gör .

Hängdes han verkligen på korset, den frågan har ställts bland kristna i alla år. Var det så, hände det och om det gjorde så borde vi ta efter Jesus och vara förebilder för kärlek och vänlighet men vi glömmer bort oss och vi tror att vi är dom enda som funnits i alla tider men vi har förfäder att leva upp till så även Jesus ❤️

Lussan20
7/12/18, 7:08 PM
#10

Enligt Kristendomen blev Gud människa i Jesus. Han föddes i armod i ett stall-i ringhet klädd- som det står i Psalmen. Det finns ett skriftställe där det står-om man berättat allt han gjorde på sin vandring på jorden skulle inte alla Bibliotek rymma detta. En del säger att han var -kärleken inkarnerad- för att lära oss fridens väg för att få slut på all egoism, krig och hat. Det finns ett ljus omkring hans person som alla ser.  Mvh/WL

[Änglarvakar]
7/18/18, 6:02 PM
#11

Ibland undrar jag varför alla är så rädda för Jesus ? han var en god man som ville väl och det vore nåt vi torde ta efter istället för att skrämmas av hans godhet.

Lussan20
7/19/18, 6:40 AM
#12

Ja, varför rädd för Jesus!

Det har jag undrat länge? Det finns så mycket hemskt i världen att förfasa sig över, att Jesus borde vara den man minst var rädd för. Är det orden man fruktar? Jesus säger ju saker om sig själv som tex-Fadern och jag är ett- den som sett mig har sett fadern- . Antingen var han det han sade, annars ljög han och då var han inte Kristus.

För mig är han Kärleken på jorden, han visar på kärlekens väg, ett hopp och en framtid, en gyllene skatt, glädje och livet. För mig så är livet utan honom ett tomhetens välde. Hans Ande genomsyrar hela universum, alts början , alts slut.

Han är världens ljus som det står i Bibeln. Mvh/WL

Akecheta
7/19/18, 10:35 AM
#13

För mig är Jesus ljuset. Ljuset som innehåller universell kärlek och den kärlek som är vägen till Gud. Han är bryggan mellan allt levande och Gud. Människan saknar idag kontakt med sig själv då vi har fastnat i det materiella och saknar riktning i livet. Se bara hur vi förstör naturen. Vi tänker att lyckan som vi alla söker efter fås genom materiella saker så karriär är något som vi många satsar på men aldrig blir vi tillfredsställda inombords. För vår själ den vill bara en sak nämligen att komma hem igen genom att följa ljuset den kärleksfulla vägen som Jesus visar oss.

Annons:
P.O
8/17/18, 6:53 AM
#14

Det var ingen som visste då på hans tid om ljusvarelse och guider bara om änglar och honom då när han levde.

Upp till toppen
Annons: