Annons:
Etiketthealing
Läst 5168 ggr
Magi-cat
11/24/11, 3:16 PM

Healing och bön fungerar enligt studier

Följande mycket intressanta information har jag till största delen funnit i den på svenska nyligen utkomna "Fältet" av journalisten Lynne McTaggart

Tvärt emot vad många tror, så finns det många studier som visar på verkan av healing.

Här följer en berättelse om en av dem.

Elisabeth Targ och Fred Sicher, Kalifornien gick utformade sitt försök väldigt precist för att inget annat än healingen skulle vara det som skilde grupperna åt.

Den patientgrupp som valdes var AIDS-patienter, alla med lika långt framskriden sjukdom och samma antal T-lymfocyter.

Healingen skedde på distans för att inte det personliga bemötandet skulle spela någon roll. Varken läkare, sjukvårdspersonal eller patient visste vem som fick healing.

De healers om användes för försöket hade olika metoder och olika bakgrund. En del var kristna healers, några buddhister, flera från olika healingskolor, någon arbetade med energifält och aura, toner och klockor, kristaller, indiansk pipceremoni etc. Kort sagt, en salig blandning i healingväg. Det enda kravet var att samtliga healers själva trodde på att deras metod skulle fungera. Och samtliga hade lyckats behandla ”hopplösa” fall tidigare.

20 AIDS-patienter delades in i två grupper. Båda grupperna fick konventionell medicinsk behandling. En av grupperna fick också distanshealing. Helarna hade ingen kontakt med patienterna under någon fas av studien eller efteråt..

Varje healer fick fokusera sin intention på sin patients hälsa under en timme per dag, sex dagar i veckan i tio veckor. Varannan vecka var vilovecka. Alla healers hade en veckorotation så att de fick nya patienter varje arbetsvecka. Detta för att healing i allmänhet, inte någon specifik variant kunde studeras. Helarna skrev journaler på sina sessioner med sina intryck av patientens hälsotillstånd och av sessionen.

Hur gick det då?

Studien pågick sex månader. 40 % av kontrollgruppen avled. I försöksgruppen var alla vid liv och hade dessutom blivit friskare, intygat av egna rapporter och den medicinska bedömningen.

Eftersom det här området är så känsligt beslöt Targ och Sicher att göra om experimentet i en större studie.

Efter sex månader fann man återigen att den grupp som fått healing var friskare på alla sätt. De behövde färre läkarbesök, mindre sjukhusvistelse och hade lindrigare symptom.

Jag tycker det är väldigt intressant att valet av healingmetod inte hade någon större betydelse. Intentionen, avsikten, övertygelsen att hela var det viktiga. Alla verkade ha  en förmåga gemensam - att kunna flytta sig ur vägen när de väl uttalat sin intention, som att de öppnade dörren och lät flödet passera.

En del av dem åkallade någon typ av helande kraft, Gud, Spindelkvinnan eller något annat och tog sedan ett steg tillbaka och överlät åt den helande kraften att träda in.

Måste man då vara en begåvad och gudabenådad healer för att kunna hela?

Nej, det verkar som om det finns tillgängligt för oss alla, vem som än öppnar genom ”dörren”.

I den s.k. MAHI-studien (Mid-America Heart Institute) gjorde man en studie där förbedjarna inte var några erfarna healers, utan den enda kvalifikationen som krävdes var att man sade sig tro på Gud och att det hjälper att be. Det var en blandning av protestanter, katoliker och icke-sekterister. Alla fick en specifik patient att be för. Även här skedde bönen på distans. Patienterna var inlagda hjärtpatienter och visste inte om att de fick förbön.

En månad senare hade symptomen för de som fick förbön reducerats med mer än 10 % jämfört med de som fick bara konventionell behandling.

Det verkar som om intentionen/avsikten, övertygelsen i sig själv kan hela, även på avstånd. Samtidigt verkar healing vara en kollektiv kraft, som om det finns ett kollektivt minne som kan hela. Eftersom vi alla är sammankopplade via det gemensamma Fältet, finns det en gemensam koppling, en matris, som vi kan samvariera med för helande och harmoni.

”Vi är alla sammanlänkade genom en väv av osynliga trådar. Väven förändras och utvecklas hela tiden. Fältet vi befinner oss i struktureras och påverkas direkt av vårt beteende och vår förståelse.” David Bohm

källa: Lynne McTaggart: Fältet


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[grinda]
11/24/11, 6:00 PM
#1

Älskar den här artikeln. Jag ber ofta och skickar healing och jag har ju fått bekräftelse att det fungerar men det är ändå härligt att se så här svart på vitt…det fungerar!

Magi-cat
11/25/11, 11:21 AM
#2

Tack för responsen, grinda! Javisst fungerar det, och man vet innerst inne, men sådana här studier har ändå en god funktion för ju starkare övertygelse, desto mer kan man släppa sin begränsande tankar och ju bättre fungerar healing/bön…

Ett personligt exempel på just bön:

En gång för rätt många år sedan fick jag helt oförhappandes en "böneduk". En bekant till mig hade nämnt för en av sina bekanta, som jag aldrig träfffat, att jag hade ont i ryggen. Den här bekantingen var med i en kyrklig bibelgrupp av något slag. De hade då gjort någon förbön som fömedlades till mig via den här duken.

Jag blev förstås väldigt glad och rörd över den här omtanken från några som jag inte på något sätt kände eller hade anknytning till. Men, jag är/var inte religiös och hade inte så höga tankar om det kyrkliga, jag visste inte ens att de sysslade med healing/bön på avstånd. (Jag skäms lite för min misstro, så här i efterhand) Så jag stoppade undan böneduken bakom en stor soffkudde och glömde bort den.

Senare på kvällen (eller om det var en annan dag, minns inte) satte jag mig att läsa i soffan. Efter en stund kände jag en väldigt stark strålningsvärme på min rygg. Jag kunde inte fatta var det var, och det var för starkt för att ignoreras. Hade läslampan blivit överhettad? Eller vad? När jag tittade bakom soffkudden hittade jag orsaken: Böneduken! Den utstrålade så stark värme att den var som ett element som kändes t.o.m. genom den tjocka soffkudden….Gissa om jag blev ganska tagen och väldigt berörd. (Jo, ryggvärken släppte också )

Jag har fortfarande kvar den här duken, många år senare. Den strålar inte längre värme, men den värme och omtanke som programmerades in i den, den glömmer jag aldrig och den känns fortfarande….

Skriv gärna om era erfarenheter av healing och bön!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mammaz
11/25/11, 11:41 AM
#3

För kanske 15 år sedan flög jag och min familj och med på flyget fanns en liten flicka som fick jätteont i öronen av tryckskillnaden. Hon satt en bit framför oss.

Hon grät och man såg hur ont hon hade. Jag hade nyss gått på healingkurser och tänkte att jag skulle försöka hjälpa henne. Tänkte intensivt på att jag tog bort det onda från hennes öron och vips så slutade hon gråta och vände sig om och tittade mig rätt i ögonen….hon visste att det var jag som gjort detta…..!!

Det var ett häftigt ögonblick när våra blickar möttes.

Detta glömmer jag aldrig.

För övrigt så trodde jag inte att healing fungerade innan jag gick kurser och den första kursen gick jag mest för att jag tänkt "detta ska bli kul…..kan ju inte funka"….men så fel jag hade……

Jag har tänkt köpa boken "Fältet" och nu blev jag ännu mer övertygad om att jag ska läsa den. Tack.

Magi-cat
11/25/11, 11:48 AM
#4

#3 fin berättelse, mamma2. Tack för den!

Barnen har detta naturligt, de har inte hunnit bli så avtrubbade som vi vuxna. Vi som lärt oss att inte "tro" Skrattande

Kul att du vill läsa Fältet. Där finns kolossalt mycket att hämta, det här med healingstudierna är egentligen bara en liten, liten del.

Vi är alla sammanbundna med det stora Fältet. Den nya fysiken är på intåg. Den gamla har gjort sitt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[MissGina]
11/25/11, 12:36 PM
#5

Jag har provat bön jättemycket men inte fått respond på det. Däremot tror jag rätt mycket på healing då jag brukar ta emot healing. Har märkt att det gör viss skillnad. Har också en kompis som tycker att healingen hjälper jättemycket, men vad jag vet har hon helt slutat be sedan hon slutade vara med i en frikyrka. Jag skulle gärna få ett bevis på att bön fungerar och inte då genom vad andra berättar, utan då ska det vara ett bevis som påverkar mig så att jag börjar tro på bönen igen. Ett bönesvar kanske?

allhealing
11/27/11, 7:06 PM
#6

#5

Det fungerar inte så. Om du inte tror på det utan behöver bevis då kommer du inte att få några bevis eftersom du inte tror på det.

Orsaken till detta beror på att den plattform du idag står på och som du utgår från när du bedömer och uppskattar verkligheten inte nödvändigtvis är en plattform som du själv skapat utan den kan mycket väl bestå av många andra människors uppfattning om vad verkligheten är.

Om du baserar din verklighet på en sammelsurium av andra människors uppfattningar om hur verkligheten ser ut och sedan inte ens vet om vilket sinnestillståndet de var i när de anammande den iden från andra i sin omgivning. Ja då är det minsann en salig röra man använder sig av när man definierar sin verklighet.

Inte undra på att folk har svårt för att lita på sig själva när man står på sådan grund.

Detta är orsaken till varför bevis inte fungerar eftersom den plattform du använder dig av när du bedömer beviset inte på något vis är stabil i sin konstruktion.

Det går givetevis beydligt djupare än såhär men detta är förklaringen till varför mänskligheten idag inte ser det större sammanhanget där saker faktiskt hänger samman och inte är så uppsplittrade som dagens vetenskap försöker förklara för oss att det är.

Detta är inte enbart du som upplever det på det här viset, detta är det "normala" tillståndet hos väldigt många människor. Hur nu normalt ens kan definieras.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
Smålänning
11/27/11, 8:52 PM
#7

Testa på mig, jag behöver healing och bön!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[grinda]
11/27/11, 9:23 PM
#8

#Småläning Man kanske skulle skapa en liten grupp på ÖN som vill pröva healing/bön för varandra? Jag ska logga ur nu men återkommer…

[MissGina]
11/28/11, 12:06 AM
#9

# 6 Jaha men då blir ju tron bara en tro och inte övertygelse. Då kan man tillverka sig vilken tro som helst och testa den m a o. Jag hade förväntat mig att man genom bönen kunde få en övertygelse om att just bönen fungerar. Rynkar på näsan Man kan sammanfatta det såhär: Jag trodde så mycket att förväntningarna blev för stora och besvikelsen ledde till att jag blev övertygad om motsatsen. Man får alltså inte ha för stor tro på sin "plattform" heller…svårt det här.

allhealing
11/28/11, 12:20 AM
#10

#9

Det är inget fel att tro, det fungerar. Det jag observerar hos dig som gör att det inte fungerar är att du tror men du tror än mer på att du är i avsaknad av tillit till dig själv. Därför fungerar inte tron eftersom tillitsprogrammet som du kör i ditt medvetande är starkare.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[marion69]
11/28/11, 6:50 AM
#11

#10 Bra skrivet :)

Om man ska kolla vad bibeln säger om bön, så säger den att man ska tro att man redan fått det man ber om. Och då gäller det ju att tro på det man ber om och tro på den man ber till.

[grinda]
11/28/11, 10:19 AM
#12

#9 Jag tror som allhealing och Marion att tillit är a och o…men jag vet det är inte lätt att tro om man inte fått se att det funkar.

Jag tror starkt, men det var faktiskt för att jag haft direkt erfarenhet (det skedde lite som av en "slump")…innan trodde jag inte på bönens kraft särskilt mycket faktiskt. Jag kanske ville tro men det var mer som önsketänkande - inte från tillit. Men jag tror inte vi får allt vi ber om. Om ens bön inte ligger i samklang med "planen". Till exempel kan vi behöva gå igenom vissa saker även om de känns jobbiga…bönen kan man ta till i såna lägen för att be om extra kraft, klarseende  eller beskydd (om det känns som det behövs;)

Eftersom vi hela tiden plockar på oss energier av olika slag så brukar jag be om att få dessa bortplockade…få mitt energifält renat sas…det brukar faktiskt fungera väldigt bra för hälsan. Jag brukar be om vägledning och så dyker du upp pusselbitar som jag behöver. När någon har drabbats av svåra känslor (ilska, frustration sorg etc) brukar jag be för den.. Eller om ett kärlekspar (närstående) hamnar i konflikt så ber jag om kärlek och ljus för dem så att de kan hitta tillbaka till en plats av tolerans och förståelse av varandra.

För mig handlar nog bönen om att få hjälp att göra det bästa av situationen,   om att hitta nycklar och att få hjälp att rena sig från sånt som faktiskt inte ligger på mitt ansvarsområde…samt att få hjälp att hela egna smärtor och rädslor och blockeringar.

Bön är som jag ser det lite som att koppla in sig på den del av skapelsen som inte är intrasslad i negativitet och rädslor…man liksom vänder sig till sitt högre jag..till Guds/Gudinnekraften, till änglarna till Källan. För mig har det inte med skuld och skam och tvång att göra som det kan ha blivit i vissa religiösa sammanhang.

Ofta ber jag om fred på jorden och att barnen ska beskyddas från ont.

Jag tackar i bön också (när andan faller på inte varje dag)..tackar för maten jag får och för allt gott jag får och för all hjälp jag får eller för naturens skönhet… såna grejer…;)

Vissa  perioder ber jag inte alls men sen kommer andan på mig igen..det är lite hursomhelst, lite som det faller sig….

Det är lite hur jag ber..skulle var kul att höra andras erfarenheter och "bönestil"

Magi-cat
11/28/11, 11:20 AM
#13

#12 väldigt bra skrivet grinda!! Kan bara instämma!

handlar nog bönen om att få hjälp att göra det bästa av situationen,   om att hitta nycklar och att få hjälp att rena sig från sånt som faktiskt inte ligger på mitt ansvarsområde…

att be förbehållslöst, och sedan släppa taget, kontrollen, ha tillit till att man kan göra det bästa av vilken situation det än är och sedan vara öppen för när man hittar "nycklarna".

Tacksamhet är lika viktigt. Med äkta, barnslig tacksamhet tror jag man stärker sin tillit till att bön verkar och att den är något som binder oss samman.

Bra idé #8. En böne/healinggrupp på ÖN. Vi bestämmer en tid och ett mål. Sedan får processen göra sitt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[grinda]
11/28/11, 11:37 AM
#14

#13 Magi-cat Ja vi gör det. Kanske några vill vara med?

[marion69]
11/28/11, 11:39 AM
#15

Ja det var en bra ide. Jag är gärna med :)

Magi-cat
11/28/11, 11:50 AM
#16

här också! Skrattande


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[grinda]
11/28/11, 11:55 AM
#17

Kul, Marion å Katten !

[MissGina]
11/28/11, 1:15 PM
#18

# 10 Om det då visat sig att man inte har tillräckligt stor tro för att få det man ber om, då är det heller ingen idé att be?

Varför skulle inte Gud eller Universum kunna visa sig genom ett Tecken på att bön fungerar i syfte att få oss att få så pass mycket tro som man behöver? Det finns ju så mycket kärlek därute, varför kan den inte hjälpa oss lite på traven om det är så bra för oss?

TantAlma
11/28/11, 1:39 PM
#19

Hej!

#18 Jag kan bara gå tillbaka till mig själv. Då det fanns en tid då jag inte trodde på Gud eftersom jag saknade bevis. Samtidigt som jag mist en av mina bästa vänner i en olycka så jag kände mig väldigt sviken.

Så fick jag höra om en bekant som fått Canser och han hade 2 små barn som nyligen förlorat sin mamma. Diagnosen så inte bra ut. Men något fick mig att be till Gud om att de små barnen skulle få ha sin pappa kvar.

Det tog en tid innan jag fick beskedet att trots dålig odds hade han klarat sig. Barnen fick några år till med sin pappa då Cansern kom tillbaka. Då bad jag ännu en gång att hans liv skulle få fortsätta och han strök nästan med men ännu en gång fick han en ny chans. Och det har gått flera år till sen dess och han är på benen närmar sig pensionsåldern och barnen har nu blivit vuxna.

Någonstans kan jag inte låta bli att endå tro att det endå var ett Tecken även om jag fick svaret långt senare. Så svaret kanske inte uppenbarar sig som man förväntar sig men när det dyker upp vet man att man blivit bön hörd.

Alma

[marion69]
11/28/11, 2:00 PM
#20

#19 Ja det är fantastiskt med bön och healing!

Jag har hört/läst om personer som haft en nära-döden upplevelse att dom har sett böner i den andra dimension i form av ljuspelare som stiger upp från jorden.

Sen vet jag att man kan faktiskt be Gud om bekräftelse på att han existerar. Det blir då ett personligt bevis. Men att man måste be med hjärta och själ och inte i nåt "illvilligt" syfte, för då svarar han nog inte.

Jag har upplevt många mirakel under min livstid och det är lika fantastiskt varje gång.

Annons:
Amandla
11/28/11, 3:40 PM
#21

Jag vill gärna vara med i bön/healinggruppen!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
11/28/11, 5:20 PM
#22

Det fält som förbinder oss alla, med universum, där tiden inte har betydelse, där allt hör samman……

Gregg Braden berättar kort om fältet och visar en film från Kina där en kvinna med blåscancer blir helad på några minuter.

Engelsk text, men Braden talar långsamt och tydligt och är lätt att förstå.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
11/28/11, 5:50 PM
#23

Fint att läsa era personliga berättelser!

tror ungefär så här att det spelar ingen roll hur bönen sker, eller till vilken kraft man sätter sin tillit, om det är Gud, Källan, Universum, Spindelkvinnan osv. Forskningen i trådstarten visar just det också.

Men vill man be eller sätta igång en healing tror jag det är viktigt att man sätter sitt ego åt sidan - det är ju inte för min skull det sker utan osjälviskt och av hjärtat en önskan att någon ska bli helad- Hur det ska ske och vad det innebär att bli helad är det också bra om man sätter åt sidan, bara öppnar dörren för kraften/flödet.   - intentionen är det viktiga och att man ber av hjärtat, koncentrerat och med tillit.

Vi är ofta inte i vårt högsta jag - vi vet inte alltid vad som blir bäst i längden eller innebär klarhet även om vi tror det. Ett exempel:Om en person stressar så vansinnigt mycket på ett jobb han eller hon inte trivs på så att han blivit sjuk - och man lägger in en önskan i healingen att han ska bli frisk och kunna fortsätta på samma sätt som förut så är det villkorat och troligen inte det bästa för själen. Lämnar man över hur helandet ska ske så kanske den här personen orkar ta itu med sin stress och sitt jobb så det innebär en utveckling och ett liv mer efter själens syfte - vilket är bra för alla eftersom det blir ringar på vattnet och alla är sammanbundna.

Inte för jag vill gnälla på självaste Gregg Braden, men han säger i början något om att det inte är mirakel utan teknik. Visst sjutton är det mirakel - hela livet är inget annat än ett mirakel, att vi öht finns här! Även vetenskapen börjar numera ansluta sig. Flört Kvantfysiken hinner ikapp den flertusenåriga filosofin och ser det från sitt håll - ett värdefullt komplement, förvisso.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Nathalie.Friedrich]
11/28/11, 9:55 PM
#24

Fick svar på en bön senast idag.

Min pojkvän skulle flytta utomlands, och allt var 100 % säkert, hjärtkrossad som jag var så bad jag två böner, med lite hopp om att jag skulle få hjälp.

Mycket riktigt, idag berättade han att han inte har hjärta att lämna mig, så han stannar, precis som någon övertalat honom över natten. Skrattande

[MissGina]
11/29/11, 10:36 AM
#25

#20 Jamen precis, det är just en sådan bekräftelse jag skulle vilja ha och känner att jag behöver.

I åratal har jag bett om det i form av ett Tecken som verkligen inte är illvilligt, inte egotrippat heller. Går inte in på detaljer men det handlar i stort om att jag skulle vilja få så pass på fötterna att jag kan berätta för alla jag träffar och känner att Gud hör bön, och sedan referera till mig själv. "Se, det här är ett bönesvar. Jag bad till Gud, prova du också så får du se".

Som företagare har jag ett enormt kontaktnät. Trodde Gud ville använda det/mig till att nå ut med budskapet…  Men man måste väl vara villig att ändra inställning också, när man provat allt får man behålla det goda. Tror att någonstans finns det en gräns för när man ska sluta sluta med att lägga energi på det som inte verkar gå hem.

Kan bara gratulera till att du verkar vara utvald att få uppleva mirakel.

Magi-cat
11/29/11, 10:48 AM
#26

#25 missGina, ett bokförslag: Gordon Smith, Varför? Där är ett litet avsnitt om bönens kraft.

Har du funderat på vad allhealing m.fl. skrev tidigare i tråden? Om att man kanske begränsar sig själv i förväg? Hur mycket man än ber och gör allt "rätt" så kan utfallet begränsas av om det samtidigt körs ett underliggande program med "jag kan inte", "ingen hör mig ändå".

Sedan är det viktigt att vara tacksam, för det man har.

Hela livet är, om man vill se det så, en bekräftelse på existensen av något större, ett sammanhang med helande och kärlek. Egentligen är det i sig en bekräftelse….På det sättet är vi alla "utvalda".

Så länge vi söker utanför oss känner vi oss ofullständiga. När vi förstår att det vi söker hela tiden finns inom oss, också, känner vi oss som de hela människor vi egentligen är.

Kram till dig missGina, hoppas du finner dina svar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

TantAlma
11/29/11, 12:55 PM
#27

MissGina Jag hoppas du inte tolkade mitt inlägg som påhopp om att du skulle kräva förmycket eller förvänta dig för mycket. I skrivande text så kanske det uppfattas hårt och det var inte min avsikt.

Min förhoppning är att du får ett nytt perspektiv att se det från, för svaret finns där men du ser det eller uppfattar det just nu. Ibland tar det lång tid att förstå det.

Jag fick ju inte veta förrns långt efteråt att jag blivit bönhörd.

Ta till det som känns rätt för dig från våra råd. Du kan bara utgå från din egen sanning. Vi ser alla på saker på olika sätt. Men eftersom du strävar efter det är jag övertygad att du ska finna det. Jag bad en liten bön så du ska få ditt svar.

Tant Alma

Annons:
allhealing
11/29/11, 8:30 PM
#28

#18 MissGina

det är en bra fråga du ställer.

Deet existerar på olika nivåer olika medvetandegrader.

Planet du frågar från bygger på en samhällssyn där separation är en del av den värld och verklighet vi lever i samtidigt som en gud även det existerar men inte existerandes under samma spelregler eller på samma plan.

Orsaken som jag har förstått det hela beror på att vi uppfostras att se världen genom ögon som inte nödvändigtvis alltid gör allting för allas bästa utan istället gör det lite bättre för vissa och lite sämre för andra. Vi kallar detta sedan för olika saker som att man ska göra rätt för sig osv.

Orsaken till varför detta uppstår som jag har förstått det hela går att spåra betydligt längre tillbaka i tiden. Låt oss göra ett hopp sådär fem till sjuhundra år bakåt i tiden och titta vad det är som sker när vissa av de vetenskapliga underlägg till det vi idag använder som matematiska formler och teorier när den nya världen formuleras. Givetvis har saker skett såväl före som efter dessa datum men resan tillbaka hit visar på hur länge detta pågått. Några av de som formulerar den är det vi idag kalla stora vetenskapsmän.

Hur kom de då fram till de sanningar vi idag efterlever inom vetenskapsvärlden? Från vilket perspektiv observerade de sanning så som de då uppfattade den?

Dagens hjärnforskning har lärt oss att vår hjärna inte enbart är kapabel att observera verkligheten från det perspektivtiv dåtidens och nutidens vetenskapsmän använder sig av när de uppfattar verkligheten. Vår hjärna är betydligt mer finurlig än så.

-------------------

Om du fick välja att lyssna på någon som skulle berätta sanningen från sitt perspektiv. Skulle du då välja att lyssna på en person som baserar sin världsbild på hur en hjärnhalva uppfattar verkligheten eller skulle du istället välja att lyssna på en person som baserar sin världsbild på hur bägge hjärnhalvorna uppfattar verkligheten?

-------------------

Dagens vetenskap bygger till 100 % på hur en vetenskap som använder sig av en hjärnhalva fungerar. Det är det vi idag kallar för den mest avancerade kunskap vi idag är kapabla att framställa.

Detta är den bevismetod som idag används och som bygger på en hjärnhalvas förmåga att observera vad det är som sker inuti den hjärnhalvan.

Den smarta lösningen för dagens vetenskap att försvara detta observationssätt på är att kräva bevis för att det utanför denna hjärnhalvas uppfattningsförmåga må finnas en sanning men bevisa det då och beviset vi kräver är att det ska bevisas ska ske med det observationssätt vi idag använder oss av.

Snacka om att dagens vetenskap blivit trångsynt i sitt sätt att observera verkligheten att den är i behov av att använda sig av förtäckta hot när den istället skulle ta och ställa sig i kallduschen för att ifrågasätt inom vilka ramar den egentligen framöver vill arbeta.

-------------------------

Den värld och den verklighet du fått presenterad för dig är därför en väl indrillad verklighet som under många århundraden vävts samman för att kunna presentera en så pass sammanhängande världsbild som en halv hjärna förmår att presentera.

Det är därför inte konstigt om du inom dig bär tvivel när din andra hjärnhalva försöker göra sig hörd men i samma sekund som den öppnar sin mun i samma sekund höjer din andra hjärnhalva sin röst och ger dig en från dess perspektiv logiska förklaring på varför det din andra hjärnhalva önskar förmedla omöjligtvis kan ha någonting med sanningen att göra.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[MissGina]
11/29/11, 9:08 PM
#29

#27 Nej, jag har inte upplevt det som något påhopp eller att det skulle vara "hårt" skrivet. För mig är det bara en frustration på att det inte fungerar när man säger "här är jag, använd mig". Men jag har valt nu att svälja min frustration.

Det är ohållbart för mig att hålla på och "bråka" med Gud om detta. Jag ska göra som du föreslår och ta till mig det bästa av alla bra tipsen här och utgå från min egen sanning.

Tack TantAlma för de peppande slutraderna och för att du har bett en bön för mig. Det ger mig mer hopp.

Kram! <3

TantAlma
11/30/11, 9:22 AM
#30

# 29 vad skönt MissGina att det inte var något jag skrev.

Jag gick igenom min dagbok igår och hittade den här raderna.

Jag hade prövat att lägga en stjärna med Ärkeängel Mikael korten och se vad de vill säga, kanske kan något av det tala till dig. (eller någon annan)

Prayer will help this situation!

Böner förenklar alla situationer, medan oro gör motsattsen.Ber man kan Gud och änglarna erbjuda hjälp, men de kan inte ändra din fria vilja.

De kan hjälpa till på begäran av dina önskningar, men i bland blir inte svaret samma som din önskning. Men du blir hörd.

De gudomliga vet den bästa lösningen för alla inblandade.

Det är din roll att be om hjälp och följa den gudning du får. hur böner besvaras kan inte förklaras på mänskligt sätt.

Ge rädsla och oro till Gud och änglarna.  Be håll din tro LITA PÅ DET.

Det finns skäl för hoppet, var öppen för lösningar som kanske är bättre än dina förväntningar.

Alma (lättare skrivet än gjort men någon sanning ligger det i det.)

Upp till toppen
Annons: