Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3415 ggr
Vicino
2011-10-02 09:39

Gäster i huset.

Vi flyttade ut från stan till en 70-talsvilla på landet. Första året gick bra, men sedan min bäste vän sedan barnsben hastigt gick bort började saker hända. Det första som inträffade var att vi vaknade mitt i natten av att det luktade cigarrettrök. Tänkte att vi hade objudna gäster kring huset och skickade ut hunden som i sin tur bara satte sig ochkissade utan att reagera. Plötsslligt var doften borta.

Senare har vi vaknat av samma doft igen och kopplat den till min döde vän av vissa skäl. När jag sagt att jag vet att han är där försvinner doften för att komma åter några dagar eller veckor senare. Nog med det, men under tiden har aktiviteten ökat i huset. med skuggor och oväsen utan förklaring. Senast för några dagar sedan satt jag ensam framför tv:n när jag ser en lång mörkklädd man med hatt speglas i fönstret och alltså står bakom mig.

Igår mitt på dagen började det igen med dunkningar från övervåningen som sedan kom ner till köket och slutlligen in i vardagsrummet där jag satt. samtidigt kom en doft av rök. Jag satte mig i soffan och sade rat ut i intet: "Du ska inte vara här, du hör inte hit. Gå vidare!" Det kändes ganska fånigt efteråt, men under tiden var det ungefär det enda jag kunde göra. Doften och oväsendet försvann omg.!

Jag skulle kunna fylla på med mer. Det händer konstiga saker här.

Annons:
[MissGina]
2011-10-08 16:48
#1

Jag kan berätta vad som hände mig idag. Det är så att jag och min särbo har börjat höra lite ovanliga ljud i min bostad. Det har pågått sedan i vintras. Men idag blev det liksom värre tycker jag.

Jag var ute i trädgården och jobbade, jag visste att min särbo som jobbat natt och sovit hos sig var på ingående. Efter ett tag kikade jag in i mitt eget vardagsrum från trädgården och såg någon som såg precis ut som min särbo sittandes i vardagsrummet vid laptopen. Man ser ju inga detaljer utifrån och in men det var tillräckligt likt för att jag skulle se det som att det var han.

Konstigt tänkte jag - att han inte kom ut och hälsade då det ju syns att jag är i trädgården. Men jag fortsatte jobba och skulle gå runt huset till framsidan och på vägen dit passerar man parkeringen. (bor i radhus) Blev förvånad över att han hade parkerat taxin där (han kör taxi) i stället för sin egen bil. Men fortsatte ute. Allting stämde ju, jag hade sett särbon och hans arbetsbil.

Efter ett tag gick jag in men såg varken till hans skor eller jacka. Frågade min 17-åriga dotter om hon suttit i vardagsrummet men det hade hon inte. Sedan kom min särbo och jag frågade varför hans taxi stod på min parkering. Det hade sin naturliga förklaring - han ville ta en promenad efter nattens stillasittande i bilen och visste att han skulle starta härifrån idag. Däremot hade han inte varit hos mig tidigare idag. Han hade t o m glömt nyckeln som går hit hemma hos sig…

Vem satt i mitt vardagsrum? Är det denne som har gjort ljud hos mig sedan i vintras?

Vicino
2016-02-27 18:31
#2

Ojojoj, nu blev det jobbigt. Min fru har under åren som gått försökt förstå vad jag upplever. Men inte känt något. Under ett par år har jag känt ett starkt tryck i huvudet när jag efter jobbet kommer hem och öppnar bakdörren. Mycket obehagligt, men det har släppt ganska fort då man fortsatt in i huset. Idag dock fick vi båda en riktig "smäll" när vi kom hem. Jag reagerade starkt redan utanför dörren. Jag sade inget men såg att min fru satte handen till sin panna. Vi öppnade och gick in. Trycket i huvudet blev så starkt att jag blev yr och höll på att svimma samtidigt som min fru hade så ont att blev rädd. När vi sedan fortsatte in i huset försvann känslan för oss båda hastigt. Vad är det som händer? Mitt största problem är jag inte riktigt tror på mina egna upplevelser, men när mina nära drabbas på samma sätt blir jag osäker.

Upp till toppen
Annons: