Annons:
Etikettofftopic
Läst 2549 ggr
Fdtr
9/22/11, 3:57 PM

Övningssugen - ett sidospår

Bryter ur ett par bitar ur tråden Övningssugen?? för att fortsätta diskussionen utan att störa ursprungssyftet med den tråden.

Jag skrev:

Hoppas något av det jag sagt stämmer, annars tar jag det som ett Tecken på att jag inte skall syssla med det här just nu. Spännande att höra efter helgen vad som försigått.

Fjäril svarade:

Jag tycker inte du ska grunda hela din kunskap/förmåga/gåva om det du känner inte stämmer!

Jag har inte läst allas känslor kring huset, men om man tittar på din och min, så skiljer det sig lite grann. Detta innebär att antingen känner du rätt och jag fel, eller så har både rätt och eller båda fel :)

Jag grundar inte min möjlighet och min intuition till hur vida jag prickar rätt eller inte i det här avseendet. Det tycker inte jag att du ska göra heller! 

Vi vet vad vi kan, vi vet vad det betyder för andra, det räcker, eller hur?

Jag verkar som medium (använder mig inte av det ordet) och vägleder människor endast face to face, då jag valt att göra på det sättet. Däremot kan jag avläsa foton/ta in känslor, men jag garanterar heller aldrig att jag känner rätt.

Nu blev det här en lång roman, haha, men vad jag ville komma fram till är att ingen ska se detta som ett misslyckande, utan snarare som - aha, detta är ett område (läsa av platser på Distans) som jag kan arbeta vidare på - om jag vill!

Det är bara roligt att medverka, ta det inte personligt. Återigen, du vet vad Du kan, det räcker!!

* * * Slut på svaret * * *

* * * * * * * * * *

Jag har inte varit medialt aktiv varken på ÖN eller nån annanstans på flera år. Just nu blev jag ledd hit igen och eftersom jag sällan tror på tillfälligheter nuförtiden så misstänker jag att det finns ett syfte med det.

Jag tolkar det som att jag antingen skall bli mer aktiv med den mediala biten eller att det finns någon här som kanske kan ge mig en pusselbit som jag behöver till mitt för tillfället ganska röriga liv.

Om min läsning av huset är åt fanders så betyder det troligen att jag skall fortsätta ligga lågt medialt. Stämmer den någorlunda bra tolkar jag det som att det är dags att ta itu och arbeta med den här biten igen.

Eftersom jag vet med mig att jag kan vara en riktig ordbajsare så försökte jag sammanfatta detta i en enda mening utan att tänka på att det kan tolkas på andra sätt än vad jag själv egentligen hade tänkt.

Mitt nästa inlägg blir en roman som svar på Fjärils lilla roman  :-)

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Annons:
Fdtr
9/22/11, 4:45 PM
#1

Jag tycker inte du ska grunda hela din kunskap/förmåga/gåva om det du känner inte stämmer!

Är rörande överens med Fjäril här egentligen. Man skall våga öva utan att känna sig utdömnd om det inte stämmer. När jag läser i efterhand så kan det kanske tolkas så men det var absolut inte min mening att någon annan skulle känna att det måste vara 100% rätt innan man vågar skriva något.

Fjäril säger många mer kloka ord och man vet oftast bäst själv hur ens medialitet funkar. Och vet man inte så är det bara att prova sig fram.

Själv är jag en "kännare" och kan känna av platser, människor och föremål. Plus att jag pratar med döingar ibland som behöver få fram meddelade till någon.

Men jag jobbar inte som medium och tänker inte heller göra det förrän jag är så bra som jag tycker att man behöver vara. Då skall jag ha en så bra ren, stark kanal som är möjligt och vara tillräckligt duktig på att tolka intryck så att jag kan ge bevis på kommunikationen från andra sidan genom att nämna namn och årtal tex.

Jag har själv gått till medium som gett mig en bullbakande gråhårig tant som pratat om ingenting speciellt och kunnat vara vem som helst egentligen. Min mormor/farmor, exets mormor/farmor som jag hade väldigt bra kontakt med eller tant Elin tvärsöver gatan som jag sprang hos när jag var liten.

Det enda resultatet av de sittningarna var att min plånbok var 500-600 kronor fattigare. Sån har jag lovat mig själv att absolut inte bli om jag skulle välja att jobba med det här.

Så jag har kanske ganska hårda krav på mig själv men för den skull menar jag inte att andra inte skall lära genom "lek" om man får lov att kalla det så. När en gissning stämmer och sedan en till och en till så inser man att det kanske egentligen inte är "gissningar" utan att man har börjat öppna upp och lyssna på ett budskap som kommer till en. Alla sätt att öva sin intuition eller öppna upp sin kanal eller vad man nu vill kalla det har sitt syfte tror jag.

Så egentligen håller jag med Fjäril helt och hållet fast det gäller ju inte just mig *asg* ;-) :-)

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Fjäril
9/22/11, 5:11 PM
#2

Fdtr

Jag vill börja med att säga två saker. Jag tog inte ditt inlägg som att "att någon annan skulle känna att det måste vara 100% rätt innan man vågar skriva något." (säkert ingen annan heller) utan jag ville ge dig feedback på dina känslor och där kommer vi till sak två - du kom nog inte tillbaka utan en anledning!

Du har helt rätt! Vi ska inte utge oss för att vara något vi inte är! Det gäller hela livet (allmänt) för den delen också. Ju mer ödmjuka vi är mot andra, mot vår kunskap - desto mer får vi tillbaka. Vi ska inte ge oss in i något om vi inte känner oss säkra, absolut inte om det handlar om att hjälpa människor i sorg, kommunicera med de som lämnat jordelivet osv.

Det är lätt att sitta och briljera om hur duktig man är, vad man kan och vilka resultat det ger (självklart delar man med sig när frågor kommer på tal eller i en diskussion) för återigen, vi ska vara ödmjuka i det vi gör Och kan!

Det är också exakt så som du säger, du är för hård mot dig själv. Du ska inte vara rädd för att misslyckas, någonsin!

Vet du, Fdtr!? Jag känner ganska tydligt att jag ska ge dig följande:
" Var stark i den du är! Tro på vad du gör! Sök inte fel och tvivla aldrig. Ta fram det du bär inom dig och låt det andra komma undertiden"

Detta tolkar jag som att du vet vilka områden du "känner" mer för, och detta gäller alla. Ingen går runt och kan allt till 100%!! INGEN!!
Så fördjupa dig i det du kan bäst och jag vet också att det händer grejer för dig nu :)

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: