Annons:
Etikettofftopic
Läst 2434 ggr
Choklad
2011-08-07 11:40

Superkrafter?

Med anledning av en annan tråd så vill jag ta upp det här om "superkrafter" och undrar vad ni andra tänker om det? Tror ni att det handlar om superkrafter att kunna läsa av och söka efter det är är försvunnet?

Jag tänker som så att det har inte ett dugg med superkrafter att göra, utan det är något helt naturligt som vi alla har, men att vi gång efter gång har blivit tvingade att stänga och glömma bort den del av oss som vi bär på och kan behärska.

U R us

Annons:
[mia-38]
2011-08-07 11:43
#1

Jag tror inte det är nån superkraft som bara ett fåtal människor har.
Jag tror att alla har detta inom sej men släpper inte fram det.
Det finns där inom en men tror man inte på sånt här så finns det ju inte, enligt de.

Jag anser att människan kan så mycket mer än man tror. Kanske kan vara så att 2012 så kommer fler och fler att upptäcka det som är gömt inom de.

Magi-cat
2011-08-07 11:47
#2

Absolut, choklad, det tror jag också!

Om vi alltid blir itutade att vi inte ska lita på vår intuition eller telepati inte finns på riktigt, då mattas förmågan naturligtvis av. Vi stänger av.

Inga superduperkrafter behövs, annat än de vi besitter själva, som är våra och något helt naturligt och som nu börjar få erkännande igen och kan därigenom öka. Lyssnar vi på intuitionens lilla röst, tränar vi oss att urskilja den från bruset.

Bäst är det att inte stänga av intuitionen utan istället tv, radio, mobil osv. så intuitionen "hörs" bättre.

Läser man Gregg Braden, Den gudomliga matrisen blir det fullständigt klart hur vi alla hör ihop i ett meningsfullt "fält".


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

allhealing
2011-08-07 13:11
#3

Det som inte kan förklaras beror givetvis på att vi saknar ett större perspektiv att förklara det från.

Som jag har förstått det hela är den världsbild många idag har och använder sig av baserad på den information som når oss via vänster hjärnhalva.

All vetenskap som idag existerar och som är vetenskapligt bevisad är starkt fokuserad till hur vi såväl uppfattar som tolkar verkligheten med vår vänstra hjärnhalva.

Vetenskapen klarar därför idag inte av att förklara vad det är som sker med all den information som via höger prefrontala cortex når höger hjärnhalva.

Därför är vetenskapen idag utan förklaringsmodell över hur halva vår hjärna fungerar.

Så har jag förstått att det fungerar. Läs gärna mer om detta på mig hemsida.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Choklad
2011-08-07 14:46
#4

Det kanske är det som också begränsar oss? detta att vi tror att det inte fungerar att ",se", just med tanke på att vetenskapen  "säger sig veta allt" eller att man måste ha bevis för allting.

Så i tanken "vet" vi att vissa saker inte fungerar, när det i själva verket faktiskt fungerar hur bra som helst.

Och så kommer det en sorts skuldkänslor som säger oss att "nej nu får du ge dig" inte är du någon suoermänniska" ..tro inte att du är något"

Kan det var en liten petterviktigperson i oss som pekar finger och säger "Ajabaja" sådär får man inte göra"?

Men jag tror att om man inte prövar så vet man man ju inte någonting alls?

U R us

[walkinbeauti]
2011-08-07 14:59
#5

Några superkrafter har jag aldrig upplevt att jag har och detta är något som bara vart naturligt under uppväxten,något jag i dag som vuxen är oerhört tacksam att det finns om än det vissa gånger kan vara rent jobbigt beroende på vad man får till sig.

Som barn täpps ofta detta igen och vi får vår begränsning men för en del följer det med i allafall,jag valde att till sist vara tyst själv tills en dag jag mötte en dam med synska förmågor som förstod mig helt och hållet.

Vetenskap vet inte allt då skulle dom kunna bevisa att allt detta existerar och inte bara komma med bortförklarinagr  om hur dum folk är,sjuk och gud vet allt helt normala vettga männsikor som råkar vara mediala fått höra.

Jag anser mig själv inte sitta på en superkraft utan råkar bara kunna ta in andevärlden en superkraft för mig är något jag ser på film om hjältar som flyger och kan göra allt för att rädda hela världens undergång.Något sånt finns inte med mig och kommer heller aldig någonsin att göra däremot en andevärld jag litar fullt ut på  en naturlig del av min vardag Glad

jotty
2011-08-07 20:43
#6

jag skapade en tråd för dom som tror att dom kan hitta saker! jag har lagt en sten på ett ställe och jag bad er tala om för mej vart den ligger! Men ine en enda person har kunnat göra det!  det är bara vilda gissningar!

Annons:
[mia-38]
2011-08-07 20:46
#7

#6 Superkrafter är det nog ingen som har. Men man kan gå på sin intuition. Ibland får man fram det som söks och ibland inte.
Om du inte tror på detta så måste jag fråga dej vad du gör här inne?

jotty
2011-08-07 20:53
#8

Ja ibland gissar man ju rätt och ibland inte!  jag vill att ni bevisar det ni säger att ni kan göra, och det har ni inte gjort än!

[mia-38]
2011-08-07 20:56
#9

Jotty…Är du här inne bara för att "bevisa" att vi inte kan???

Sajten är till för de som tror på det övernaturliga och ska absolut inte behöva ta sånt här. Du har redan fått en varning och detta är andra. En för mycket.

Nästa så blockeras du från sajten.

Mona22
2011-08-07 21:03
#10

Jag vill veta vart stenen var om jag gissade rätt Skrattande

Jag tror att vissa kan se saker men inte alla som säger sig kunna.

jotty
2011-08-07 21:03
#11

Hahaha!   jag tror på andar! Men är väldigt tveksam till att man kan hitta borttappade föremål, ville bara ha en bekräftelse och det har jag nu fått :)

[mia-38]
2011-08-07 21:04
#12

jotty.

Men så bra då. Att du fått veta.

yamher
2011-08-08 08:09
#13

först får man definiera superkrafter. Bortom människors förmåga? Bortom den vanliga mediala personens??

Poängen är väll att superkrafter är att ett ytterst fåtal som har.

Det skulle kunna vara att kunna flytta sig själv, flytta saker, böja tiden/stoppa, heala snabbt, vara odödlig, Läsa våra innersta tankar, hämta själar osv….´(med sina egna krafter)

Bara för vi inte träffat någon är det inget som säger att de inte existerar… Man vet aldrig…

De som skulle kunna sådant skulle knappast visa det o låta det bli känt. Man ser ju bara hur diskussionerna är på dessa forumen så..

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
SJW
2011-08-08 10:24
#14

#11

Du tror inte att du lade den på ett ställe som man kan gissa sig till till slut? Det är ju så såna här "superkrafter" fungerar, gissningar och allmängiltiga uttalanden.

[mia-38]
2011-08-08 10:26
#15

#14 Lägg av nu.
Vad är ditt egentliga syfte här inne egentligen?
Att klanka ner på oss som tror på sånt här är inte snällt. Detta är, återigen, en sajt för övernaturligt. Funkar inte det för dej så tycker jag iallafall att du ska respektera vad vi andra tror på. Vi respekterar din tro fullt ut.

SJW
2011-08-08 10:28
#16

#15

Då jag inte bryter mot skrivreglerna har du inget att säga till om. Så du kan lägga av.

[mia-38]
2011-08-08 10:31
#17

#16 Än så länge gör du inte det näääää…..Jag har visst nåt att säga till om i detta fallet eftersom jag är värd på detta forum och ser till så att alla har det bra och ser efter vad som skrivs här inne. Skeptisicm hör inte hemma på denna sajt. Det finns redan en sajt för det.

[walkinbeauti]
2011-08-08 10:41
#18

# 16 Jag tycker du själv kan lägga av,har du ingen vettig diskussion att föra var då bara tyst annars delta och JO Sajtvärd har högsta ansvaret och all rätt att säga till.I ditt inlägg nr 16 hamnar du OT när tråden handlar om superkrafter,föreslår du håller dig till ämnet och lyssnar till vad # 17 har att säga.

SJW
2011-08-08 10:49
#19

Okej, eftersom att tråden handlar om superkrafter.

#11

Du tror inte att det kan vara så att du la den på ett ställe som någon till slut hade kunnat gissa sig till? Måste det innebära att personen som gissade rätt har superkrafter?

Choklad
2011-08-08 10:55
#20

# 19

Varför vill du förstöra tråden? Skriv en egen tråd och låt de som vill fundera över superkrafter göra det ifred är du snäll. (om du inte har något själv att fundera över ang. "superkrafter")

Även en skeptiker har väl hyfs och vett? Jag känner många skeptiker men de är inte ohyfsade för det, tvärtom.

Var snäll och starta en egen tråd Glad

U R us

Annons:
Upp till toppen
Annons: