Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 1629 ggr
lisaminelli
2011-07-09 11:06

försvunnen katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går försvann min kattpojke Elvis. Han har aldrig varit borta så här länge förut och min dotter kommer bli helt knäckt, han har hjälpt henne genom en livskris. Kan någon se honom, så snälla hjälp!

Annons:
Mitralis
2011-07-09 11:08
#1

Nej, vad tråkigt Rynkar på näsan Jag har tyvärr inga mediala förmågor så jag hoppas att du kan få hjälp av någon annan.



[WX5]
2011-07-09 11:09
#2

Jag känner att han är instängd nånstans. Något mörkt mer än så känner jag inte av.

lisaminelli
2011-07-09 11:10
#3

I matfors, Sundsvall

lisaminelli
2011-07-09 11:13
#4

Kan det vara i närheten där vi bor? Någon mer ledtråd, snälla!

[WX5]
2011-07-09 11:17
#5

Jag känner en lada/traktorgarage eller nåt sånt. Vet inte om det finns något sånt.

Någon annan som känner något?

lisaminelli
2011-07-09 11:20
#6

Jag har det i närheten. Springer genast dit!!!

Annons:
[WX5]
2011-07-09 11:25
#7

Jag kan inte vara säker för jag har aldrig gjort något sånt här förut men det var en känsla jag fick när jag såg din bild. Hoppas du hittar lille Elvis.

lisaminelli
2011-07-09 11:27
#8

Inte i hos mig. Måste kolla grannarna då, ser du annat runt omkring så jag har något att gå på? Kor, hästar, hus? Avstånd från där jag bor?

lisaminelli
2011-07-09 11:29
#9

Han är en stor kattGlad. Känner du om han lever och hör mig?

[WX5]
2011-07-09 11:30
#10

Nä det känner jag inte. Tyvärr.

Choklad
2011-07-09 11:34
#11

först och främst; har ni letat utefter vägarna? och områdena däromkring?

jag vet inte om det är er sorg jag känner, eller om det är kattens, han vill komma hem men kan inte av någon anledning, som att han är låst..det känns som att han är en sådan katt som aldrig skulle vara borta länge , som högst bara några timmar?

Han känns trogen och snäll. lite rädd av sig då han är ute, på kortet verkar han vara osäker på om han får komma in i huset?Han känns också väldigt individuell och vet sitt värde (vilket är i guld) Flörten mycket klok och lugn katt. Men han går sin egen väg i livet, dvs han vet vad han vill.

Han känns förnuvarande förvirrad..och vilsen (självklart om han gått vilse)

han visar mig taggtråd

Jag får fram ordet "Citadellet" (vad är det )Skäms

Jag hoppas att inget har hänt din fina katt och att han snart kommer hem…det känns som att han gör det Glad

U R us

lisaminelli
2011-07-09 11:38
#12

Oj, vad rätt du har när du beskriver honom, precis så är han. Läskigt. Skriv om du känner nåt mer. Kram

Choklad
2011-07-09 11:44
#13

Jag testar igen lite senare Glad

Hoppas han kommer tillbaka …

U R us

Annons:
lisaminelli
2011-07-09 12:41
#14

Vet du om han hörde mig nu när jag var ute och ropade. Det fanns ett låst garage som jag inte kom in  i.

lisaminelli
2011-07-09 13:31
#15

Kommer inte på vad Citadellet är, har frågat runt. Ska strax ut och leta i skog och mark, men undrar om han visar något mer som jag har att gå på så jag har lite större chans att hitta honom om han ligger och har ont…

lisaminelli
2011-07-09 13:34
#16

Finns det annars någon man kan ringa och få mer info, jag gör nästan vad som helst för att hitta honom!!!

Mitralis
2011-07-09 14:22
#17

Det här står det på Wikipedia om Citadell.
"Ett citadell är en befästning som uppförts med syfte att skydda en stad, ofta anlagd som en sista tillflyktsort inom en stadsbefästning.[1] I vissa fall är citadellet en del av ett slott. [2]"



lisaminelli
2011-07-09 16:30
#18

Finns inget sådant här omkring tyvärr. Jag kollade med en till medial tjej och hon sa att han var skrämd av något och därför inte vågade gå hem. Hon såg en låg byggnad och en kulle samt vatten där han ville dricka. Jag har varit ute mest hela dagen och ropat och skramlat med mat. Han måste komma hem innan min dotter gör det för han är hennes tröst i en svår situation hon är i. Tacksam för alla svar.

Choklad
2011-07-09 18:18
#19

finns det en en stor gård där, med vita väggar och något rött..jag ser det som att väggarna är röda upptill..och att byggnaden är i vinkel mot varandra…detta syns från kattens synvinkel, och han ser en taggtråd nära sig. Hoppas att han inte har fastnat i den på något sätt bara Rynkar på näsan

då kan citadell menas med att han på något sätt är beskyddad, tror jag, det behöver inte vara ett slott eller liknande..men det är jag med mina knasord som poppar upp ibland och så fattar man inte varför de dyker upp..Skäms

U R us

lisaminelli
2011-07-09 22:58
#20

Bondgårde mitt emot mig stämmer in på din beskrivning. Jag har hittat en hög med bråte, bräder, plast o dyl. Hör Elvis mig nu? Sitter han fast under bråten? Ska försöka lyfta på den.

Annons:
Choklad
2011-07-10 10:41
#21

Det är bra att du ropar för då vet han att du kommer till honom och han blir lugn av din röst.

jag ser hela tiden att han är omgärdad av något, så han vill men kan inte komma loss. Han känns lugn nu men ändå rädd och osäker på om han ska försöka ta sig loss. Han ligger och trycker. Kanske det är hans rädsla som jag ser som ett hinder kring honom…men taggtråd visar på att det gör ont, så jag hoppas att han inte är skadad på något vis. Som att det finns något mellan honom och din röst som skrämmer honom.

Det känns som att han har stukat vänster framfot, och det känns något i hans bakben , men jag är inte säker..hoppas jag har fel.

U R us

lisaminelli
2011-07-10 12:01
#22

Han satt på bron i morse och tittade in, helt felfri, bara lite hungrig! Tack så mycket för hjälpen. En liten fråga bara: är han glad att vara hemma igen, kan nån känna det?

[mia-38]
2011-07-10 12:21
#23

Åh vad härligt att han hittat hem igen. *L*

Kram

Sagolika
2011-07-10 12:21
#24

Skönt att han är hemma igen :) Om det inte redan är gjort, så id-märk honom gärna med både mikrochip & örontatuering och registrera dig som ägare i SVERAK och på Djur-ID. Då kan han lättare spåras till dig om han skulle försvinna igen. För att han ska vara så säker som möjligt om han går fritt ute är det toppen om han är kastrerad & vaccinerad också om det inte redan är gjort.

Choklad
2011-07-10 12:27
#25

Å vad roligt att han kommit hem igen! Klart att   han är glad..och lättad och han känner sig trygg nu. Glad

U R us

Mitralis
2011-07-10 12:27
#26

Vad glad jag blir över att han är hemma igen, oskadd Glad



lisaminelli
2011-07-10 13:07
#27

Tack igen. Jodå, han är både märkt, försäkrad och vaccinerad. Är ju en dyrgrip…

Annons:
[walkinbeauti]
2011-07-10 13:18
#28

Härligt att han hittat hem och självklart är han glad din dyrgrip,tryggheten finns ju hemma med dig så han måste känna sig lättad nu och du med förstårs Glad

snurre95
2011-07-11 18:03
#29

Känner mej deppad och tung i sinnet!Min grå kattflicka Saga (9 år )som vi haft i 6 år försvann helt plötsligt från vårat hus.Märkligt hon var aldrig ute i mer än 1 timme åt gången och gick då bara runt huset.Hon har varit borta sedan den 1/6 alltså snart 6 veckor.Hennes 2 kattkompisar som hon bott i hop med sedan början, verkar sakna henne också.De sover alltid vid mina fötter på nätterna och är ute korta stunder.När Saga var hemma var dom ute hela dagar ibland nätter,Och dom sov nästan aldrig med mej..Jag har letat,satt ut lappar,annonserat m.m.Men jag kommer aldrig att ge upp mitt sökande.Fast frågorna är tusen.Så finns det bara ett svar.Vi bor nära en skog och några nätter efter hon försvann hörde jag ett oväsen av Måsar,skator,kråkor.Har sökt i den del av skogen men inte funnit henne.Är hon död eller lever hon?Ska jag gå resten av mitt liv och söka svar?Därför vänder jag mej till någon som kan hjälpa mej att ge mej en vägledning var min lilla grå kattflicka har tagit vägen.

lisaminelli
2011-07-12 11:52
#30

Min katt Elvis som kom hem igen har redan stuckit. Undrar om han tyckte det var lite spännande att gå på långtur. Har varit ute och ropat, men han kommer inte. Vet inte om jag ska oroa mig igen eller vänja mig vid tanken på att han gillar det här…

Choklad
2011-07-12 19:15
#31

# 30

Är han okastrerad så kan det vara så att han har hittat någon liten söt kattflicka…och/eller en kull med kattungar som han vill äta upp..okastrarade hankatter gör så, tyvärr.

Jag tror att du får försöka att lita på honom, jag känner att han är egensinnig och vill vara ifred just nu.

U R us

lisaminelli
2011-08-25 19:39
#32

Nu är han försvunnen igen sen tre dagar någon som känner av vart jag kan leta?

[mia-38]
2011-08-26 09:12
#33

Han tar tydligen sina rundor….Jag är ganska säker på att han snart kommer hem igen.

Upp till toppen
Annons: