Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 4681 ggr
Cazzos
2011-04-07 13:53

De blåste på mitt ansikte

Det var en kväll för flera år sedan, då jag satt vid datorn, klockan var typ 9-10 och det var snart sovdags, skulle till skolan dagen efter.

Jag hörde nåt i hallen, så jag satt stilla och lyssnade, och då hörde jag en svag melodi, jag gick till varje fönster och lyssnade om det var musik utomhus eller i trapphuset, men nej, det var knäpptyst.

Sen när jag gick tillbaka till datorn så känner jag att det blåser svagt och kallt på min vänstra sida av ansiktet.
Mina ögon började torka så jag stängde av datorn och gick och la mig, jag var ganska rädd men jag somnade tillslut.

Vad kunde det ha varit? Kan någon här på Övernaturligt iFokus känna om vi har några andar hos oss, om det är möjligt? Skulle uppskatta det..

Jag har seriösa fobier för sånt här, så fort jag hör nåt då så spelar hjärnan ett spratt och så ser jag skuggor som flyger förbi och jag hör massa saker, och sen så känner jag att nåt snuddar på min kropp osv.

Men det är bara hjärnan som spelar mig ett spratt när det händer så många grejer på samma gång, för att mamma har sagt att hennes bror (han är thailändsk munk/präst) har sagt att det är en ande hos oss, en gammal man, men att han inte vill något ont.

Det är väldigt tyst hemma hos oss annars och det är väldigt sällan som det prasslar osv nu. Det var när jag var lite yngre då jag kände, hörde och upplevde saker som jag trodde var spöken. Men stämde det?


Annons:
Zynell
2011-04-07 15:16
#1

Det har hänt mig också - två gånger.

Första gången satt jag vid datorn för några år sedan när jag plötsligt känner en mild vindpust på min högra sida av ansiktet. Blev lite ställd men samtidigt glad. Vem det var kan jag bara spekulera i, men jag tror att det kan ha varit en av mina guider.

Samma sak inträffade härom månaden. Satt på soffan och pratade med min sambo som också var i rummet när en kall vindpust plötsligt dök upp från ingenstans. Jag trodde min sambo blivit tokig som öppnat balkongdörren mitt i vintern för ingenting eftersom han stod vid den, men dörren var stängd. Han hade inte öppnat den, men trots det, var vindpusten där.

Jag har inget emot sådana saker. För mig är det Tecken på att det finns något bortom denna värld. Det jag däremot stör mig på är att man inte vet vem det kommer ifrån.

Cazzos
2011-04-08 17:42
#2

#1 Det var inte bara en liten vindpust som blåste på mig, det var liksom kall luft som blåstes i mitt ansikte i typ 5 sekunder sen så "andades dom in" och blåste på igen.


[mia-38]
2011-04-08 17:44
#3

Vilken häftig känsla det måste varit.
Jag känner "bara" beröringar ibland. Inte att nån blåser på mej.

Skrattande

Cazzos
2011-04-08 17:48
#4

#3 Nä de va inte så häftigt, jag tycker inte att det är häftigt nu heller men det är dock fascinerande att andevärlden kan beröra människor även fast vi ej kan se dem.


Zynell
2011-04-08 19:26
#5

#3 Hur upplever du beröringen?

#4 Antagligen är det någon som vill ha din uppmärksamhet. Hoppas att du får veta vad det hela handlar om.

[mia-38]
2011-04-08 19:30
#6

#5  Brukar känna av beröring genom att jag får rysningar på just ett ställe. Känns som om huden domnar. Kände nyligen en hand som lades på mitt huvud när jag skulle sova. Och det var verkligen trycket från en hand.

Annons:
Zynell
2011-04-08 19:41
#7

#6 Ok. Själv brukar jag känna att det pirrar lätt någonstans, eller en bestämd tyngd mot till exempel axlarna. Men detta är så osäkert, så man vet inte om man inbillar sig eller om det faktiskt är något. Tungan ute

[mia-38]
2011-04-08 19:44
#8

#7 Man tror ju att man inbillar sej….*L* Men efter hand så känner man att det finns någon nära…som vill visa att de finns där. Så jag tvivlar inte längre när jag känner dessa domningar.
Ibland kommer de ofta…nästan varje dag…Men nu har jag inte kännt nåt på några veckor.

Zynell
2011-04-08 20:18
#9

#8 Ja, precis! Här är det också så - dvs ibland dagligen och då flera gånger, men ibland går det lång tid emellan. Den enda gången jag kan i skrivande stund minnas då det var en tydlig beröring som verkligen kändes var när någon grep tag om min midja för flera år sedan. Annars brukar det bara vara dessa "pirrningar" på huden - ofta på kinden.

Cazzos
2011-04-09 09:28
#10

#5 Jag kände någons närvaro förr, nu gör jag inte det lika mycket men så fort jag hör något i köket så tror jag att det är en ande som håller på och rotar, men sen när jag går till köket med en penna i handen så är det bara min katt som står på köksbordet eller på diskbänken Obestämd

Om det inte är katten som är där, då blir jag ganska rädd faktiskt. Men sen så tänker jag också att det kan vara grannarna för att de donar och diskar ganska mycket och sent på kvällarna (9-10).

Jag kommer nog aldrig komma över min fobi mot detta Skrattande


Zynell
2011-04-09 10:29
#11

#10 Allt beror på din inställning. Om du väljer att förbli rädd så kommer du att vara det. Om du väljer att konfrontera det så kanske du blir av med rädslan. Glad Jag förstår vad du går igenom för jag kan också bli riktigt rädd, på gränsen till att man börjar hyperventilera, eftersom man blir så uppjagad. Till en början sprang jag och gömde mig så fort den känslan kom över mig, ville inte ha något med det att göra. Men nu, jag kan fortfarande bli rädd och skrämd när jag känner en närvaro, men jag låter inte den känslan ta över mig.

appiah-kubi@hotmail.com
2019-08-22 18:20
#12

Detta hände mig inatt när jag satt i soffan och tittade på dokumentär serie om ett medium. kl var typ 02 och jag höll på somna till. då vaknar jag i panik att något blåste iskall luft i mitt ansikte,varade nån sekund var precis som nån sa till mig vakna!. mitt hjärta var nästan upp i halsen och jag har tänkt hela dagen på detta. kollade förster osv allt var stängt och alla sov. Creepy

Magi-cat
2019-08-23 07:41
#13

#12 Ta det lugnt, det hade förmodligen något att göra med att du just höll på att somna till, skulle jag gissa. Då kan man få lite olika förnimmelser. Det är inget farligt i alla fall.

Hoppas allt känns bättre nu.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: