Annons:
Etikettmedialitet
Läst 7986 ggr
Elin_J
2007-03-29 09:44

Att jorda sig!

Får höra från fler håll att det är bra om man jordar sig ibland. Hur gör man, och hur ofta bör man göra det?

Annons:
lightworker
2007-03-29 10:18
#1

Jag sitter i soffan och tänker att det växer ut rötter från mina fötter som går ner i moder jords källa. Där sprider sig rötterna ut och jag får energi från moder jord. Jag gör det ganska ofta i veckan, om jag känner att jag är mycket i det blå då sätter jag mig ner. Brukar göra det innan min Meditation.

Elisabeth-J
2007-03-29 10:25
#2

#1  Det där med rötterna är ett jättebra sätt att jorda sig på Glad

Man kan också gå ut en promenad och känna marken ordentligt under fötterna och visualisera att man är förankrad och jordad.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

helenaK
2007-03-29 10:45
#3

man kan ochså sätta sig stadigt med fötterna i marken och tänka sig att man drar upp röd energi som fyller först fötterna och sedan resten av kroppen..Om man känner sig stel på en kropsdel så tar man lätt med handen på  tex axeln och tänker sig att man drar dit lite extra energi.

Tiia
2007-03-30 05:28
#4

Jag tänker mig också att det växer rötter fån mina fötter ner till moder jord.

Bra med den röda energin,ska pröva det också.

Annars använder jag mig av kristaller,herkimerdiamant får mig att piggna till+rubin.Jag blir oerhört idérik av kombinationen lapis lazuli och bergskristall.

En tur i skogen för att krama träd är nog det bästaCool

drutten53
2007-03-30 08:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

OJDÅ..är det så man gör…när man jordar sig….inte undra på att det gjorde så förjädrans ont då….har inte jorda mig på många många år….för det var ingen skön känsla….

hur jag jorda mig när jag var mindra….jo det gick till så här…jag smög in till mammas stickpuff…lyfte försiktigt på locket..tog en sticka från mammas stickning…och jag tog jo aldrig den som var tom..utan drog den stickan som halva tröjan satt på…stängde locker..smög vidare till väggkontakten…tog stickan och skack in den i kontakten….Skrattande..det killa till i handen o armen….men så en dag så satt jag fast…i väggen med stickan o handen…jag skrek som f-n…pappa fick stänga av strömmen för att jag skulle komma loss….SÅ JAG HAR INTE JORDA MIG SEN DESS…(man lär sig så länge man lever)

MariaJ
2007-03-30 10:06
#6

Man kan jorda sig på många olika sätt. Jag har även erfarenhet av att endast vara i trädgården och då känna en stark jordning. Om man arbetar i trädgården så kan man även känna olika platser som känns där det känns bäst att vara. Jag hade en speciell plats i trädgården som gav mig kraften från moder jords energi. Det är dessutom bra träning att själv känna in hur man påverkas mer eller mindre på olika ställe.

Man kan även ställa sig i trädgården och gå på känsla till en viss plats, och se vad som finns på den platsen. Det kanske ligger en sten, en gren från ng speciellt träd, blommor i ng speciell färg som du behöver fyllas med, eller något annat som kan vara bra för dig just nu. 

Det finns många olika sätt att jorda sig, och det behöver inte vara komplicerat…Det räcker egentligen att gå ut i naturen och känna in naturen och vara medveten då man är där…Detta som jag skrev ovan är mer för att det är en bra träning att göra, då man är ute.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Annons:
drutten53
2007-03-30 11:26
#7

ja ni vänner…nog är det konstigt..hur saker o ting blir..satt här inne i morse ni skrev om att jorda sig….visst jag skrev min jordning..ha ha ha….sen gick det en timme..så var jag tvungen att besöka (HUSET)…tar med mig boken..VINDEN ÄR MIN MOR…hade kommit till kapitel 6..BOTANDE..till min förvåning så handlade det om att jorda sig….kram  nu till solariumet..

helenaK
2007-03-30 11:28
#8

den boken ska jag hämta idag har beställt i bokaffäre..jassp drutten?Du är andlig överallt du hahahahaSkrattande

noita86
2007-07-29 15:04
#9

#4 Tiia               Hej! hur ser en herkimerdiamant ut?

galdra
2007-07-29 20:58
#10

#5 HAHAHAHA typiskt va…..druttfia jag fick mig ett gott skratt.Det påminner om när jag försökte jorda mig som barn -en iskall vinter och slickade på lyktstolpen och fastnade…Den tungan var skinnflådd efteråt kan jag säga.Brorsan fick rycka bort mig….Har inte gjort om det sen dess.

EwaKristina
2007-07-29 21:01
#11

#5 *asgarv*Ja det är ju en sån grej man bara MÅSTE testa,för att alla andra säger att man INTE ska göra det.Gjorde detta jag med som barn.

noita86
2007-07-29 21:13
#12

nån som kan svara på min fråga:

Hur ser en herkimerdiamant ut????

Soffe
2007-07-29 21:28
#13

#12 Om du går in på www.newpage.se/shop och söker på herkimerdiamant, så hittar du den där.. Jag själv tycker att det är en jättefin sten :)

Annons:
noita86
2007-07-29 21:50
#14

#13   Tack så mkt ska kolla upp det…ska bara till affären en snabbis!!

rockester
2015-02-01 08:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Att jorda sig mentalt och fysiskt är två skilda saker. Fysiskt innebär alltid att du står med fötterna axelbrett isär, barfota på mark, avslappnad  - gräs, jord, grus, i vattnet. Du kan stå så länge du orkar,  ju längre desto bättre. Du kan också ligga naken på marken om du har en skyddad vrå utomhus. Men den jordning som ger bäst effekt är jordningslakan som du har i sängen, varje natt. Kolla gärna in min sida på facebook som heter just "Jordning". Läs boken om Jordning, bilden, den säger allt!

Upp till toppen
Annons: