Annons:
Etikettkurser
Läst 11393 ggr
Sol-Angelica
2007-03-21 22:15

Att utbilda sig till medium?

Undrar bara om någon kan svara på hur mycket medial kunskap eller förmåga man skall ha för att det ens är någon ide att tro att man skulle kunna utbilda sig till Medium..

Annons:
Elisabeth-J
2007-03-21 22:22
#1

Det är väldigt individuellt. Alla har mediala förmågor från grunden och när man sedan lär sig att öppna upp det igen är det så olika hur långt man kommer och även hur långt man vill gå. Jag tror att alla kan men alla blir inte medium. Det finns dem som har börjat kurs utan några som helst kunskaper och arbetar aktivt idag som medium och det finns dem som har väldigt mycket kunskap som ändå har valt andra vägar. Jörgen Gustavsson började sin kurs utan några som helst kunskaper för att bevisa att det INTE fungerar och vi vet ju vad han jobbar som idag :-)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

flymybike
2007-03-22 09:55
#2

Min undran är om inte allt är bara ett sätt att brata, använda rätt teknik. Lyssnat på en del folk , ingen av mina vänner har kunnat bekräfta att det finns ngt utöver det vanliga. Fökastar inte möjligheyen men bara undrar eftersom de6t ni skriver är som hämtat från en läst book. Vill gärna veta att det ska gå kunna bevisas, inte bara brata hur det är med andligheten. att det sedan finns spontana händelser som folk här beskrivit är  fascinerande o beundransvärd. Men att gå en kurs o kunna kommunicera plötsligt men andar tror jag inte är möjligt. Tyvärr.

EwaKristina
2007-03-22 10:08
#3

Alltså allvarligt,flymybike*L* funderar lite på att samla pengar så du får möjlighet att gå en kurs i Medial/personlig Utveckling.Kanske är med dej som Jörgen Gustafsson….han trodde ju inte heller att det var möjligt,han är idag ett av Sveriges största Medium och börjar bli stor i Japan oxå….

CarolineO
2007-03-22 10:13
#4

Det trodde inte jag heller flymybike!! Men jag var väldigt intresserad så jag gick en kurs i Kalmar utan att ha en aning om vad jag gjorde egentligen… Men döm om min förvåning när allt jag fick fram stämde, 2ggr dessutom!!! Sen var jag på en annan kurs i helgen och det gick så bra!!! Prickade in 2st då oxå!!!

Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant!! Jag har kommunicerat med en persons svärfar och en annans mamma!! De kände igen personerna på pricken och budskapen de fick stämde också perfekt och var precis sånt som de personerna brukade säga när de var i livet!!

Hur kan du annars förklara det? Jag hade sagt hej till personerna och visste inget mer om dem än hur de såg ut!!!

Jag tycker det är helt fantastiskt!!    Du kanske kunde testa att gå på en kurs du också? Jag tror att du skulle bli förvånad, och det är jätteskoj =0)

LottaU
2007-03-22 10:13
#5

Man kan inte bli ett medium genom att läsa en bok eller 100 böcker. Allt handlar om träning, träning och åter träning.

Man kanske inte får kontakt första gången eller andra, det kanske tar 30 gånger innan man får en kontakt.

Jag säger så här att den bästa utbildningen får man på nätterna. Låter konstigt, men då får man mycket till sig.

Sen är det viktigt att man ska INTE ge några budskap om inte personen känner igen den som kommer igenom.

Sen är jag så att jag är inte här för att övertyga, utan för att dela med mig av mina gåvor. Jag respekterar att man inte tror att det finns någon annan existens en vi här på jorden.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Elisabeth-J
2007-03-22 10:25
#6

#5 Jag håller inte med om att man inte alltid ska lämna budskap om dem inte känns igen. Under alla seanser och sittningar som jag har haft och det har kommit någon som inte har varit igenkänd direkt så känner jag oftast att jag trots det ska fortsätta. 2 gånger har jag endast lämnat. Alla de gånger har personen kommit fram efteråt eller ringt till mig någon dag senare och bekräftat anden. Det är vanligt att man bara tänker på sina allra närmaste men det förekommer att andevärlden från ex sambons släkt och vänner kommer och tidigare vänner till ens föräldrar o.s.v. Det finns många som själva inte har så mycket koll på sin släkt och när de sedan har frågat någon i familjen efter seansen om ex sin faster så har det visat sig stämma med den jag fick kontakt med. Dessa har man inte i tankarna just då men budskapen kan vara väldigt viktiga att få fram så själv vill jag inte be en ande att lämna för jag anser att när de kommer fram så är det av stor vikt att deras budskap nås fram.
Men det är mitt sätt att arbeta på och alla arbetar vi olika :-)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
helenaK
2007-03-22 10:26
#7

jag tror inte att man är helt omedial och väljer att gå en kurs för att bli det.snarare tvärt om.man känner att är medial och vill utveckla det hela.Eller ochså väljer man att inte vilja uppleva detta och stänger dörren för alltid.Alla människor är mediala så är det bara men man kan välja själv som sagt.Jörgen ville väl bevisa att detta inte funkade men upptäckte under kursen att detta faktist fungerade och det visade sig att han var väldigt medial (öppnade porten så att säga) vad härligt…

helenaK
2007-03-22 10:27
#8

Förresten så tror jag inte att man bara kan gå en kurs och sedan börga arbeta som medium..

CarolineO
2007-03-22 10:38
#9

Nej, usch, nej. Jag tror inte heller att man kan gå bara en kurs. Det tar säkert jättelång tid innan man kan börja jobba som medium. Och det krävs mycket övning.   Sen är det olika från person till person hur lång tid det tar.

EwaKristina
2007-03-22 11:29
#10

Runt 5 år ca beräknas det ta innan man blir Certificerat Medium.Och då har man under en period haft sk.träningskort,(tränande Medium)då man får åka runt på Spirituella Föreningar i Sverige för att hålla storseans inför max 30 pers.Och under den tiden tar man emot privatsittningar,som "tränande Medium",och när man under denna period agerar som Medium så skall hela tiden referenser lämnas till Mediumläraren.Man blir bedömd hur man klarar storseanser,sittningar osv.Sen gör man ett slutprov inför Lärare och inbjuden publik,där man ska ta ner ca 6 kontakter på en timme,och ett skritligt prov,där minst 80% ska vara rätt.

Lite olika för person till person,en del kan det ta 3-4 år för…..

LottaU
2007-03-22 13:58
#11

#6 Visst är det så att alla jobbar olika! Det viktigaste är att man bevisar att man har kontakt med Andevärlden. Det kan ju bevisas med alla andra som du har haft "fullträff" på under kvällen.

Jag brukar göra så här ibland! Jag frågar om "publiken" har med sig något föremål från någon som är i Andevärlden!

Då lånar jag föremålet och börjar då med Psykometri och som sen kan göra att jag får kontakt med "anden". Då kommer oftast budskap som jag då säger. Så visst jobbar man olika!

Det jag många gånger menar, att det kommer fram någon och säger ett budskap till en. Man kanske inte vill ha något budskap m.m. Det känns som det är oseriöst. Hoppas att du förstår vad jag menar :-)

Om man nu vill bli Certifierat Medium, så är det viktigt att det Mediumet man går hos, inte släpper en för tidigt. Det finns så mycket rykten om detta. Ett av ryktena: En person gick på en healingkurs och kom hem med ett Mediumcertifikat! Då börjar man fundera värdet över de som är certifierade Medium. Visst man ska inte dra alla över en gräns.

Men ibland funderar man vad det är för krav för att bli cert. medium!

En annan berättelse som hände nu i år. Att ett medium hade en Storseans på en förening. Under storseansen, så fick någon ur föreningen hjälpa till att tolka symboler m.m. för det kunde hon inte alls…

Vad ska man säga? Vad säger ett certifikat när det går såna rykten???

Självklart så tycker jag att ett certifikat ska vara ett slags värde och att på det sättet veta vad ett medium ska kunna m.m.

Jag håller på att arbeta med detta, men det tar ett tag och jag hoppas att bli klar snart! För att personer ska kunna känna sig mer "upplysta" och veta vad mediumet har för "utbildning" m.m.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

helenaK
2007-03-22 20:31
#12

ja det är inte bara att gå en helgkurs inte…

EwaKristina
2007-03-22 21:02
#13

#11.Håller med dej helt och fullt Freja

Så mycket man har fått hört den senaste tiden,om någon som fått mediumcertifikat över en natt,och det du skrev om healingkurs kommer hem med mediumcertifikat….och att släppa någon som inte ens kan tolka symbolerna*suck*!

Inte undra på att man vänder sig mot systemet.Men vi har oxå Mediumlärare i Sverige som sköter detta på ett föredömligt sätt.

Så då är det bra  kanske att ha den listan Elisabeth sammanställde………

Och jag vet att det är på gång med ett Mediumförbund,där seriösa Medium,vare sig de har certifikat eller ej kommer att vara välkomna!De jobbar just nu hårt i planeringen.

Annons:
Sol-Angelica
2007-03-22 21:19
#14

Vet inte riktigt om jag är riktigt nöjd med något svar ännu,,(;

det låter nästan som om man kanske inte ens ska försöka för att det är ändå är för svårt?..hur duktig behöver man vara i förväg,,

flymybike
2007-03-22 21:34
#15

Bounty du skriver om symboler,, vad menas med det , är det som drömsymboler eller. ? Va finns det seriösa lärare ?Vem säger vad som är bra eller dåligt ? TV-PROGRAMMET psychic challenge hade  en slags tävling om vem som var vad.  Är dem  kvalificerade  i era  ögon  att kunna jobba som medium..? Det skrivs mycket om Jörgen , rimligtvis borde han vara överlägsen mot alla andra, jag förstår inte var gränsen går dåligt/bra. Snälla ni förklara för mig, håller på bli "tokig" . :)

LottaU
2007-03-22 22:00
#16

#14 Som det är skrivet tidigare, så behöver man inte några kunskaper. Som jag ser det så är alla mediala till födslen, men oftast stänger man igen det under sin uppväxttid, pga olika faktorer!

Man kan inte säga att det är lätt att bli medium, för det krväs tålamod och träning i massor. Det tar tid att utveckla sig, om man vill arbeta med det!

Alla som jag har haft på kurs, så har alla fått kontakt med någon från andevärlden. Sen gäller det att utveckla detta!

Man behöver inte ha några kunskaper innan man börjar en kurs. Men jag rekommenderar att du går med i en Cirkel eller går en helgkurs i mediumskap. Då får du även se om det är något för dig!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

EwaKristina
2007-03-22 22:29
#17

#15

När man länkar med Andevärlden kan man få sig tillsänt symboler som man i sin tur måste kunna tolka om i sammanhanget,så att budskapet blir det rätta.Om jag tex får mej tillsänt en fågel,ett lok,en järnväg,ett hjärta,en dörr etc då tolkar jag om det så det känns rätt i sammanhanget.Nu får jag personligen inte mycket symboler,får mer klara rörliga bilder.

Och de symboler som de sänder är helt individuellt hur man tolkar.Så får du en häst,kanske du tänker på att,jaha du gillar hästar,spela på trav,så kan det ju vara,men det kan i min tolkning stå för en arrbetsam person,med styrka,eller att det är dags att börja säga ifrån,sparka bakut…

Och jag vet inte om du missat Medium förteckningen som Elisabeth lagt in???Annars kan du kolla lite där.

#14.Personligen anser jag att det handlar om tillit till sig själv.Och tilliten till Andevärlden.Du behöver alltså inga förkunskaper för att gå en kurs,eftersom vi alla har detta i oss.Och jag bifaller i Frejas svar till dej,du behöver inte starta med kurs direkt,anmäl dej till en Medial utvecklingscirkel,där du får träna upp din intuition,symboltolkningar,meditationer och tillsammans med dina kurskamrater även länka med andevärlden.Och framförallt att lära sig lita på sig själv.

Sol-Angelica
2007-03-22 23:23
#18

Jag är redan med i en cirkel och tränar där på allt inom det mediala, har healat i över 5 år,jag tränar på allt nästan dagligen,,hjälper folk dagligen,,både på distans och närvarande..genom min synskhet,skickar distans healing,,har varit värd för ett större medialt forum som inte finns idag,,svarat på många frågor där,,har gått medialutvecklings kurs,har gått andlighealings kurs båda för Jane,Lytzell..

kan tyda det "språk" som mina guider talar,,ja inte helt bra kanske men känner att jag är på god väg,efter som folk blir nöjda med mina svar,,har jobbat på mässor,,har berättat då att jag inte är MEDIUM men vill hjälpa så gott jag kan har alltid haft det i mig att vilja hjälpa andra,,och det har gått bra..

EwaKristina
2007-03-22 23:30
#19

Ja men anser du inte själv att du kommit en bra bit på väg redan nu……

Perla
2007-03-23 07:49
#20

Blir lite nyfiken på mediumutbildningen. Utöver andekontakt, ingår det några andra grundläggande kunskapsämnen/områden?

Annons:
Sol-Angelica
2007-03-23 10:13
#21

Och då skulle detta kanske räcka för att ha en chans att lyckas klara utbildningen?,,,,

LottaU
2007-03-23 10:30
#22

#20 Det beror på vilken som har utbildningen. Här är delar ur min utbildning!

  • Etik & Moral
  • Hur bemöter man andra människor i Mediumskapet
  • Personlig utveckling genom samtal och olika övningar
  • Auran och Chakran
  • Psykometri - En viktig del av Mediumskapet
  • Kontakt med Andevärlden
  • Guider & Energier
  • Vi utvecklar oss även i healingens värld
  • Vad är Medialitet & Mediumskap
  • Stenar & Kristaller
  • Olika kort som Tarot, Änglakort, Vykort…
  • Färg, Form, Symboler, Dofter, Känslor…
  • Intuitionsövningar
  • Meditation…

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Elisabeth-J
2007-03-23 10:36
#23

#15 Andevärlden kan ge budskap i form av symboler som dem visar och dessa symboler får man då tolka för att förstå budskapet. När det gäller tävlingar anser jag att det är helt fel, för det finns många som är duktiga men det betyder inte att en är bättre än dem andra för det eftersom man har olika sätt att arbeta på. Jörgen är inte överlägsen alla andra, det startade bara med ett exempel där jag berättade om hans utbildning men det finns många fler exempel. Det finns ingen direkt gräns, man kan gå en kurs och sedan känner man själv var ens egen gräns går. Det är ingen som kan eller bör bestämma åt dig hur långt du ska gå. Man kan börja en kurs utan några som helst förkunskaper och man gå en kurs med massor av kunskaper. Men även om man redan kan massor så behöver inte det betyda att man går ut som färdigt medium. Der finns inga gränser, man provar och går sin egen väg själv!!! :-)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

EwaKristina
2007-03-23 10:44
#24

Känner du att du dras åt det hållet,då ska du göras det.Det är endast du som kan göra det valet,ingen annan.Du har ju redan öppnat upp,så jag kan i ditt fall inte förstå varför du tvekar.Och i en Seriös "utbildning" i Mediumskap bör det även ingå Personlig Utveckling för mycket handlar oxå om att arbeta med sig själv.Alla har vi en ryggsäck vi bär omkring på,som behöver lättas,och det får man då oxå hjälp med.För att bli ett väl fungerande Medium,bör du vara färdigarbetad själsligen med det som varit jobbigt tidigare i ens liv.Om det nu varit så….

#20

Beror helt och full på vilket Medium du väljer att gå för.Alla lägger upp på sitt eget sätt.Men det som går som en tråd mellan samtliga kurser är:Intuitionsträning,Psykometri,Meditationer,Tilliten till en själv.

Perla
2007-03-23 12:25
#25

# 20 och 24, tack för svaren.

Jag har förstått att andevärlden använder sig av det språk (både i tal och symboler) som mediet är bekant med och rimligtvis borde det isf även gälla allmänbildning och kunskaper i övrigt. Vilken är er erfarenhet i det?

Perla
2007-03-23 12:26
#26

Ser att jag skrev fel nummer i tacket. Nr 22 ska det givetvis vara. Skrattande

Sol-Angelica
2007-03-23 17:49
#27

Tack nu är jag nöjd med svaren,tack så mycket för hjälpen,,Glad

Annons:
Perla
2007-03-23 22:40
#28

Puttar upp den här eftersom jag inte fått nåt svar på frågan jag ställde i # 25

Elisabeth-J
2007-03-23 22:55
#29

#25 När man har kontakt med andevärlden förmedlar dem sig genom att jag ser, hör och känner. Dvs att de visar bilder, ibland får man tolka det dem visar och symboler har jag kunskap om sedan länge. De pratar och då framför jag det dem säger. Dem ger en känsla, jag kan få känna fysiskt som exempelvis om han/hon hade ryggvärk, jag kan få känna på det sätt dem gick bort o.s.v. Men symboltolkning kan ibland vara svårt beroende på vad för bilder som visas, då ber jag anden att förklara budskapet på ett annat sätt så att vi förstår vad dem vill säga.

Det kan vara bra att lära sig symboltolkning men annars tror jag att dem förmedlar sig på dem sätt vi är mogna för. Det har hänt att en ande kommit och pratat ett annat språk först, för att jag ska veta vilket land han/hon har anknytning till. Olika dialekter är vanligt att jag hör också.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[Driva]
2007-04-25 17:54
#30

jag skulle vilja å kurser men alla är så sjukt dyra! förstår inte varför man ska ta flera tuden för en helg,…

mrfotoshop
2008-01-04 12:19
#31

#30 Det förstår jag!

chik
2010-03-15 08:20
#32

Var och hämtade denna tråd.

Angående "certifikats"

Lena.P är jag i verkliga livet.

himlen
2010-04-27 23:18
#33

Hej!

Jag är mycket nyfiken på en kurs men var? kostnad? etc, etc, / Himlen

[Camia7]
2013-02-20 17:30
#34

Happ känns juh nu att man inte har en gnutta chans att bli medium.. happ då va min dröm åt skogen!

Annons:
[Camia7]
2013-02-20 17:44
#35

Bli medium på fem år?? Utbildningarna ligger på ca ett år

Fjäril
2013-02-20 19:07
#36

Tråden är gammal.

Camia7, det tar inga 5 år att bli medium. Det där är helt individuellt - dock är vi aldrig färdiglärda, hur länge vi än har arbetat som medium, eller med något annat för den delen heller. Alltid lär vi oss nya saker 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

[Navahowolf]
2013-02-20 19:27
#37

Oj här trillade jag visst in på ett bananskal i en gammal tråd ser jag och har just nu värdens sämsta upp koppling men gör ett litet försök att svara dig Camia7,vi får se om det publiceras för just nu hoppar allt i datorn så jag får fnatt ☺️

Ge för tusan inte upp din dröm,du vill bli medium ellerhur 😉kom ihåg en sak du är redan ett medium och du behöver absolut inte alla sk fina utbildningar för att bli det du vill.Du har det redan inom dig.Det finns så mycket trix som säger du ska gå en viss tid eller du ska ha ett certifikat.Hmm glöm det och gå på din egen känsla,jag har läst några inlägg från dig och du om någon har gåvan,tro mig den finns där och oavsett du har certifikat eller ej så kan du vara ett förbaskat bra medium Camia7  det  behövs det  ingen en papperslapp för,det du presterar är det viktigaste inte lappen certifikat  och tro mig när jag säger du har gåvan, ge för allt i världen inte upp den 😘

Cert är ett påfund av spiritualiser som tror sig äga rätten att över andra att bestämma vem som är medium eller ej men vad man enkelt glömmer är kommunikationen med andra sidan så ge inte upp,gåvan finns där Camile7 😘

[Camia7]
2013-02-21 17:05
#38

Oj va glad jag blev :) Tack Navahowolf, dina ord behövdes verkligen 🙂

imke
2013-02-21 18:38
#39

Säger dom föregående talare. Jag kommer att gå kurser. Och den dagen jag känner att jag har kontroll och förstår hur jag ska göra ordentligt så tycker jag stt jag kan kalla mig medium. Ge inte upp din dröm! Det kommer inte jag göra. Kram


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

tarotlasse
2013-02-22 19:20
#40

Ja vad ska läraren ha för kunskap och vad har man ut av en Medium utbildning. 

Många anser att det inte behövs att utbilda sig till medium för att man är född till det. 

Visst alla är födda mediala och alla har det men långt i från alla kan hantera det. 

Jag har vid åtskilliga gånger både här i Sverige och utomlands sett självlärda medium som stått på scen och sagt de har haft Andekontakt. 

Men de har inte haft ngn kontakt överhuvudtaget utan de har läst av sin sitter intuition mässigt så ingen ande närvarande.

Men det har varit ruggigt duktiga på att läsa av intuitions mässigt  

Det är två olika sätt att arbeta på och flera av dessa medium de tror och är fullt övertygade att de har en ande kontakt även om det inte har det. 

För de har inte lärt sig ngt annat. 

Vi har haft medium på våra cirklar som är certifierade medium som inte haft den blekaste aning om hur en andekontakt fungerar o inte vetat hur man kommunicerar med anden. 

Men det var ruggiga på att läsa av folk och de var utbildade medium. 

Så storskillnad på utbildare också.  

Jag vet inte hur många hem besök jag varit på där självlärda medium hjälpt andar över till ljuset. 

Men inte har det blivit bättre utan snarare värre eftersom anden redan befinner sig i ljuset. 

På ett ställe vi var hade över 10 medium hjälpt samma ande över till ljuset o situationen blev bara värre o värre. 

När vi kom dit beskrev anden o de boende kände igen anden och anden fick säga vad den ville. O det var att det var ett ele fel i köket som behövde åtgärdas- 

Sedan blev det lungt i huset men 10 medium förde anden över till ljuset utan att höra vad anden ville eller vem den var. 

Det är fruktansvärt sällsynt att man behöver hjälpa en ande över till ljuset och det är ngt helt annorlunda föreställ err det värsta ni kan tänka er och sedan dubbla detta. 

Som medium spyr man rakt ut det går inte att kontrollera detta.

Jag själv hjälpte åtskilliga andar till ljuset  som redan befunnit sig i ljuset. innan jag gick min utbildning  för jag visste inget annat.

Men under utbildningen  lärde jag  mig skillnaden på vad som är vad. 

 Men jag har även stött på självlärda medium som varit jätte duktiga så inget ont i det. 

Under en utbildning så lär man sig att hitta sitt eget sätt att kommunicera med ande världen inget medium fungerar på samma sätt. 

Under en utbildning får man lära sig vilka metoder som ande världen kan komunicera på och under övningarna så får man lära sig vilket sätt andevärlden arbetar med just dig. 

Det kan vara helt annorlunda en hur de komunicerar med mig. 

Visst så innan utbildningen visste jag att jag hade en ande med mig och  kunde komunicera med dem. 

Men utbildningen så förstod jag att de även kommunicerade med mig på andra sätt de hade jag aldrig lagt märke till tidigare. 

Under en utbildning så inte bara läraren som är viktig utan gemenskapen med de andra eleverna och att dela varandras erfarenheter gav otroligt mycket. 

Men att få lära sig den Spiritualistiska historian och lära sig hur mediumen arbetat tidigare i historien var ngt som gav mig enormt mycket och av de förstod jag detta med ande världen på helt annat sätt. 

Det är en stor skillnad på arbetssätt  om man jämför dagen medium och de medium som arbetade under 1800 talet o början av 1900 talet och ännu större skillnad när man tittar tillbaka till 1600 talet.

När det gäller läraren så är en av det viktigaste egenskaperna är att personkemin stämmer. 

Men även att läraren har stor erfarenhet av medium arbetet och har kunskap om den spiritualistiska historien för den lär man sig oerhört mycket av. 

Jörgen Gustavsson hade en fantastisk lärare  o hon såg vilka sidor varje  person hade och på vilket sätt personen kunde utveckla sig, 

Hon var väldigt  sträng  och  hade stora krav o  inte alltid man förstod att de hon krävde av mig o inte av en annan var en individuell utveckling. 

I bland var man arg varför hon krävde vissa saker av mig men inte av ngn annan där hon hade andra krav på  vilket jag inte såg då. 

Men efteråt så har jag förstått hur enormt mycket detta utvecklade mig.  

Jag är också självlärd och arbetade på ett visst sätt innan utbildningen. 

Men det jag lärde mig under min utbildning var enormt utvecklande och jag arbetar på ett helt annat sätt i dag som jag tror ger besökarna betydligt mer av en vad de gjorde innan min utbildning. 

Så visst är  alla är självlärda och kan men man kan lära sig och utveckla sig till att bli betydligt bättre som både medium o människa  på dessa kurser. 

Men man utvecklas hela tiden så oavsett vilken utbildning eller vilken kurs man gått så lär man sig nya saker resten av livet.

 Så bara för man gått en kurs blir man inte  full lärd.

virpa
2013-04-12 11:03
#41

Det är bara du och andevärlden som bestämmer vad du kan och inte kan.Lita på din egna känsla.Är du osäker är det bäst å träna under tiden,när du känner dig säker kan du vägleda andra.Du kanske inte har kommit på hur din mediala gåva ser ut och hur du skal bruka denna.Det finns många sätt å fömedla budskap och alla har vi olika formåger.Det finns många åsikter och regler osv,osv…men lyssna på dig själv..kan du vägleda andra och dom är nöjda med din tolkning,kanalisering kan detta vara bevis nog…öva på dina vänner gratis och be om feedback.Annars kan man aldrig träna för mycket och å gå olika kurser med olika typer av medium är alltid givande…lycka till

Annons:
Upp till toppen
Annons: