Annons:
Etiketthealing
Läst 4470 ggr
bubbelbubbel
3/3/07, 12:29 AM

distanshealing

..nån som sysslar med det ? funkar det ?

jag tror jag skulle behöva lite healing, har jätteproblem med magen, och det verkar ta hundra år att få en tid till undersökningen jag ska göra..ont och jobbigt är det. =/

..sååå healing någon ?

Annons:
Elisabeth-J
3/3/07, 12:33 AM
#1

Jag vet hur det är att ha ont i magen, har själv haft en del problem. Jag skickar distanshaling men det är inget jag brukar göra så ofta, men jag gör det för dig nu och hoppas att det känns lite bättre!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bubbelbubbel
3/3/07, 2:00 PM
#2

åååh tack ! :D

lightworker
3/3/07, 2:57 PM
#3

Jag får healing av en tjej som bor i södra sverige. Hon skickar på distans. Det är som att hon står brevid mig. Jag känner av det starkt, det blir varm, det pirrar i kroppen, magen kurrar. Jag tror på distanshealing. Ska själv gå steg 2 i reiki healing i slutet av mars o då ska jag lära mig att skicka på distans. Jag ser framemot det.

bubbelbubbel
3/3/07, 3:01 PM
#4

gud så spännande ! hur gör man då ? när man skickar vidare det ?

Carina.S
3/3/07, 3:17 PM
#5

Hej, ja jag brukar också skicka diatanshealing till mina nära och kära (som vill ha alltså) och det funkar även fast två av dem bor ca 50 mil ifrån mig!!!

Vitsen är ju att inte tala om NÄR exakt man ger eller sänder iväg energin. Det  som är roligt är att när man talats vis efterråt, och man får reda på att personen ifråga kännt av energin, exakt samtidigt som man sände iväg den..Jättehäftigt att sånt här fungerar, och det GÖR det verkligen. Jag har även fått distanshealing också, och det känns lika bra. Med risk för att låta "skrytsam" så har har fått "bekräftat" av ett seriöst medium som jag var på helgkurs hos, han sa att jag hade mycket healingenergi i mig, och det fick jag "bevisat" för det funkade på en tjej på kursen när vi höll på….

 Så jag kan också gott ge mig på att skicka dig en dos energi till dig och din mage. Hälsn. Carina :)

lightworker
3/3/07, 3:58 PM
#6

När jag ska få distanshealing så bestämmer vi vilken dag och vid vilken tid det ska ske. Sedan tänder jag massvis med ljus och lägger mig på sängen eller soffan med en filt ovanpå mig. Blir så frysen. Ligger och blundar och känner hur energin kommer till mig. 1 timme tar det. Ibland kan jag få se bilder, hör röster eller så känner jag någon lukt. Varje gång är en upplevelse. Jag garanterar att det fungerar.

Annons:
Carina.S
3/3/07, 7:15 PM
#7

Ja alla "jobbar" ju olika. jag brukar också köra i ca en timme. Annars så kan jag sända i intervaller under en tid också. Har märkt att det funkar extra bra då jag är utomhus på en avlägsen plats ute i naturen, och står vänd mot det norra väderstrecket som Bear Heart skriver om i boken "Vinden är min mor" Det blir lite mera kraftfullt då, det känns.

Man har ju inga förväntningar då man inte vet den  exakta tiden man skickar, för det har då funkat bra för mig alla ggr som jag skickat energi utan att tala om när exakt det var på dygnet. Men det är min privata uppfattning.

Jag har också upplevt att jag fått en enorm mängd healingenergi av min vävinna som bor långt bort, det har kommit och smugit sig på en, som en positiv överraskning, och det har hänt utan att vi avtalat en exakt tid med varann, utan bara sagt vi ska skicka under dagen vi kommit överrens om.

Men alla sätt är bra och alla gör olika. Huvudsaken att energin kommer fram..

bubbelbubbel
3/3/07, 9:51 PM
#8

skryt på du carina, du får det :)
Jag kan inte påstå att jag känt nån energi, å andra sidan har jag haft fullt upp hela dagen, men jag har däremot inte haft ont.
och det har varit så himla skönt !
så jag hoppas väl att det är era healingdoser som kommit fram till rätt adress :)
tackar och bockar :)

jag har den boken av bear heart, jag måste bara ta mig lite tid till att fortsätta läsa den, har börjat och jag gillar den..:)

och det skulle ju vara jättekul att testa så som du säger lightworker, att lägga sig med tända ljus och en filt…

Carina.S
3/3/07, 10:47 PM
#9

Ska väl erkänna att jag fokuserade mest på din mage, att den skulle lugna ner sig och inte göra så ont….. för det beror ju på vad för sorts "energi" man ber om….och du bad ju om att få slippa magont….Härligt i a f att det gick fram. Hoppas att du får ordning på din mage. jag har också haft mycket magproblem, så jag vet hur otrevligt det kan vara. Lycka till. Hälsn. Carina :)

drutten53
3/3/07, 11:00 PM
#10

hej carina..måste erkänna en sak…när jag läse detta….Så jag kan också gott ge mig på att skicka dig en dos energi till dig och din mage. Hälsn. Carina :)…för cirkas en timme sen..småler nu..men just när jag läste det färdigt..så kom en lustig känsla i min mage..det kändes som magen höll på att vända sig inuti…ja muskeln drog ihop sig på något lustig viss…vad som hände sen..det har jag för mig själv…kan ju skriva till dig privat..men TACK för det   det var till hjälp…nu måste jag bara skriva..att jag GAPSKATTAR…sänd flera distanshealingr..det behövs liten då o då av denna dos…tackar på förhand..kramOskyldig

Carina.S
3/3/07, 11:05 PM
#11

Hej drutten. Nu blev jag nyfiken, så skriv du och berätta! ser fram emot det…KramCool

Tiia
3/4/07, 4:47 AM
#12

Jag brukar också sända distanshelaing. Mest då till mina syskon.

Skickade healing till min systerdotter en gång och såg en golden retreiver.Nu har hon en precis likadan hund som jag sågGlad……..men det är inte alltid jag ser bilder

En annan gång gjorde jag kontakthealing på min man och såg en smutsig tallrik(han hade ont i magen)Skrattande

Det gäller att kunna tolka symbolerna,som är svårt ibland.

Elisabeth-J
3/4/07, 9:36 AM
#13

#12 Healing är fantastiskt!!! När man ger healing så får man lika mycket tillbaka och som du beskriver angående bilder så är det svårt när man ska tolka vissa saker, försök att få en känsla av vad bilden betyder. Alla symboler finns ju inte heller med i Lexikon. Kul med bilden av hunden, du fick en inblick i vad som skulle komma i hennes väg längre fram Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
evawa
3/4/07, 11:57 AM
#14

pröva gärna att ge er själva oxå, det funkar det med..Det är inte alltid man har någon som kan ge just då när det behövs som bäst….Jag har problem med eksem i öronen och till det krävs en salva och det gör fruktansvärt ont att ha det..Naturligtvis så inträffade det under en helg…Det var då jag kom på det, jag provar ge till mig själv. Jag hade fått höra av en person som skickar healing på distans att man kan göra det…

Så jag la handen över örat och bad om healing, detta gjorde jag några gånger..Jag behövde ingen salva, det gick över. Öron eksem går inte över av sig själv, så jag kan garantera att det var healingen som hjälpte mig.

Kram

Eva

Carina.S
3/4/07, 12:20 PM
#15

Instämmer med #14 här! det funkar ju  lika bra på ge healing på sig själv …Skrattande

bubbelbubbel
3/4/07, 2:03 PM
#16

ja carina, det måste ju kommit fram, för ont hade jag inte. :)

hm. har nån bok om healing, kanske borde börja traggla den med och sen göra det på mig själv. :)

lightworker
3/4/07, 2:12 PM
#17

# 16, jag har boken Det osynliga i healing av Helen Gamborg. Den är bra. Stora boken om healing av Cassandra Eason.  Gå in på www.vattumannen.se och titta

Tiia
3/4/07, 2:41 PM
#18

Jag använder ibland både kristaller och pendel när jag healar.

Jag har inte fått ngn utbildning,utan jag prövar mig fram med det som fungerar bäst.

Jag får alltid en rapport från syskon hur det har påverkat dem.

Jag började med att läsa om reiki och symboler,men sedan började jag fundera på att det borde fungera utan symboler,att all healing kanske ändå kom från samma källa.

Om jag ger kontakthealing kan jag känna olika lukter,men jag kan inte tyda dem.

Tjohoo
3/4/07, 8:53 PM
#19

Carina: När man skickar healing på distans, kan man då få skickat till tex till min mamma som är sjuk eller måste man beställa så att säga  för egen räkning. Min mamma är nämligen allvarligt sjuk i magen och man undrar ju om healing skulle kunna hjälpa henne i detta läge?.

bubbelbubbel
3/4/07, 11:08 PM
#20

#17,jag har schamansk healing…av nån. :P

Annons:
john-a74
3/5/07, 1:04 AM
#21

Jag säger detta av egen erfarenhet det funkar super

jag var och jobba och fick så ont i min rygg så visste ej hur jag skulle orka fortsätta jobba den dan så jag tog min telefon och ringde min mor som är blivande Reiki Master

och bad henne skicka healing

efter stund efter jag lagt på luren så kändes det som hade masserat upp hela rugen i små cirklar det blev varmt och pirrade i hela ryggen jag kände att värken lämnade mig efter en halvtimme

så jag kunde jobba på som vanligt den dagen och jag slapp även ta värktabletter för det den dagen med ju :)

vilken toppen mor man har ju :)

hon var i Närke och jag var i Halland när detta inträffa ju

så det funkar för mig i allafall

och min mor ska  ge mig förmågan med ju att heala med ju

och jag ska ge mina barn som vill ha den med ju :)

TottsiGirl
3/6/07, 11:26 AM
#22

Jag har gått Reiki 2 och där lär mig skicka healing..
på den kursen skickade vi healing i 15 minuter till varje person och det har jag fortsatt med nu så jag skickar "bara" i 15 min till varje person.. Men innan vi skickade healing hade vi alltid bestämt tid med personen som skulle få healingen. Detta eftersom vissa personer kan bli lite snurriga el dyl av healing alla reagerar och upplever vi det ju olika och det kanske inte är så bra om man reagerar med att känna sig yr eller liknande om man tex kör bil..

När jag skickar healing kan jag ibland som andra här också har beskrivit se bilder men ibland kan jag även få känslor och ta in personens humör/beteende under healingen…

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Carina.S
3/6/07, 12:29 PM
#23

#19…bara jag kan få något sorts "signalement" på din mor..så kan jag försöka att hjälpa till att skicka henne maghealing..

Vill du så kan du skriva ett ett privat mejl till mig här på forumet och berätta….Hälsn. Carina

Shadowone
1/8/17, 6:49 PM
#24

Hur exakt fungerar distanshealingen?

Am I man or woman. No. I'm genderless.

Magi-cat
1/8/17, 9:26 PM
#25

#24 Tråden startades 2007 och TS och flera av de som är med i tråden verkar inte vara aktiva längre, så du kanske inte får något svar därifrån. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fossingen
1/12/17, 1:36 PM
#26

#24 Ungefär som på plats, bara att man skickar det från "distans", dvs man är inte i närheten. Healing iFokus kan du läsa om   distanshealing bl.a


J-Artur-K
1/12/17, 3:28 PM
#27

Fungera som på plats som nämns man gör på samma sätt egentligen. På plats ger inte bättre resultat för samma sak görs. Healern ger inte healingen är dom som hjälper healern på andra sidan. Jag gillar ge distans healing för kan gå djupare ner då o kan vara en fördel eller behövas ibland.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Harpa]
1/12/17, 6:34 PM
#28

Av egen mångårig erfarenhet med distans är att den är mer effektiv än på plats. Klienten kan i lugn och ro vara i hemmet, i naturen eller annan plats som för klienten känns harmonisk och bekväm likaså för healern.

Det fantastiska med helaing är att oavsett var den utförs så kommer den alltid rätt och som redan sagts är det inte healern som sänder snarare våra vänner där ute i universum så egentligen när allt kommer omkring så är vi healers överflödiga och varenda människa som är i behov av den kan när som be om helande så kommer den till oss.

Jag jobbar sen många år enbart med distans men egentligen så behövs jag inte som en länk eftersom varje tanke vi sänder ut når alltid fram men många människor kan känna en trygghet i att någon finns som "medlar" fast vi egentligen inte alls gör.

Nackdelen med distans kan vara att alla är vi olika och reagerar olika på helandets energi, en del reagerar väldigt starkt och man bör se till att ha det lugnt omkring sig och kanske inte vara ute och springa runt på stan eller köra bil för vi är alla så olika i hur vi tar emot healingen och har vi otur kan det medföra livsfara om någon blir väldigt påverkad av energin mitt i trafiken och här är distans underbart bra för klienten kan i lugn och ro slå sig ner på en bekväm plats och bara ta emot.

Healingen i sig skadar oss aldrig eftersom det inte är vi människor som sänder den, vi är inte ens länkar för det klarar dom så bra själva där ute i universum men just tryggheten att kunna dela upplevelser, tankar med mera efter healing kan ge väldigt fina läkande krafter på vägen och där kan vi behövas som medmänniska vid olika funderingar eftersom så mycket kan komma fram som alla kan behöva få möjligheten att prata och fundera kring.

Det här är något jag utförligt talar om för dom som söker upp mig att det är absolut inte jag som ger, jag är inte ens en länk men finns där till hands vid eventuella funderingar om vad som sker och är det av allt för känslig natur bromsar jag upp och ber klienten söka läkare för det finns fall där healing inte är ett första alternativ däremot ett komplement till primär vård.

Det här medför ett stort ansvar, kommer en klient till mig med djupa mentala problem så ska alltid läkare uppsökas först och endast på inrådan av läkare ska klienten motta healing. Jag har haft några fall där man exempelvis fått med sig väldigt närgångna andar där man istället för att söka hjälp i form av primär vård fastnat i spiraler som i sin tur inte leder någonstans och här är det vår uppgift att se till att vi inte utger oss för att vara något som vi inte alls är för då kan det medföra skada och fara för en individ även om healingen i sig aldrig skadar men det kan bli ett självbedrägeri där ingenting har ett slut utan bara snurrar på i ett enda stort oändligt ekorrhjul och där måste vi släppa fram universum att ta tag i och råda klienter att gå andra vägar än genom oss.

Helandet är alldeles fantastiskt och det ger resultat men samtidigt får vi också ta vårt ansvar i vad vi hanterar för hur det är finns åkommor och mentala besvär som i första hand måste ses om av en läkare sen kan helandet komma in som ett komplement men inte förr.

Det finns även lagar och regler om hur det här fungerar vad vi får och vad vi inte får utföra vilket vi ska ha största respekten för även om helande aldrig skadar någon kan vi möta situationer som vi inte hanterar och eftersom vi inte ens är dom som ger den helande kraften eller ens är healers kan det stå oss dyrt om vi utger oss för att ge nåt som universum ger som vi sen inte kan försvara om frågan skulle komma upp som ett fall inför lagen.

Upp till toppen
Annons: