Annons:
Etikettandlighet
Läst 16165 ggr
drutten53
2007-10-16 16:30

Kontakt med din skyddsängel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla har vi en skyddsängel som kan guida och beskydda oss.Du kan lära dig att kontakta din ängel när du behöver hjälp.

Änglar är högt utvecklade andliga varelser som erkänns av de flesta religioner i världen.Under normala omständigheter kan vi varken se eller höra dem,men alla har en skyddsängel.Din ängel finns alltid nära intill dig,och älskar dig.

GER STÖD OCH KÄRLEK

Änglar står alltid till förfogande med hjälp och stöd,och de vill hjälpa dig när de vet att du är redo att ta emot deras hjälp.Du behöver bara tyst och lugnt skicka iväg en tanke med en begäran om hjälp.

När din ängel kan hjälpa dig…….Kom ihåg att din ängel stöttar dig i ditt personliga liv,så kalla på den och be tyst om hjälp.Din skyddsängel kan också hjälpa och inspiera dig i svåra och krävande perioder,och den kan alltid erbjuda dig vägledning och hjälp.

¤  NÄR DU KÄNNER DIG DEPRIMERAD

Din ängel kan ge dig stöd.helande och nya visioner i mörka stunder.

¤ NÄR DU BEHÖVER KÄNSLOMÄSSIGT STÖD

Den kommer stötta dig förbehållslöst och hjälpa dig att finna nytt mod.

¤ NÄR DU KÄNNER DIG ENSAM

 Din ängel är här för att ge dig kärlek,och du kan märka dess närvaro när du är ensam.

¤ NÄR DU BEHÖVER STÖD I VARDAGEN

Ingen angelägenhet är för oviktig eller för stor för att be om ängels råd och vägledning.

imorgon kommer det mera om att få kontakt med sin skyddsängel

om välja grupp blev fel..så får du E flytta det till där den ska va..eller om du öppnar en nu tråd  för änglar..kommer att skriva rätt mycket om änglar

Annons:
Tuva-Lena
2007-10-16 17:12
#1

Ja men, då är den ju precis det vi behöver i vardagen! Jag har två fyrbenta änglar till hjälp än så länge, men jag ser fram emot hur jag också skall få lära känna den bevingade..  Flört

Tack för en positiv artikel, drutten! Kraaam!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Thinka
2007-10-16 17:18
#2

oh vad bra Drutten ! Ser framemot att läsa mera!!!

kajanus
2007-10-16 17:30
#3

rolig läsning ser fram mot im…kram

tjippi
2007-10-16 17:31
#4

Tack Drutten, behövde detta så väl. Min väninna sedan 40 år har gått över efter en tids sjukdom. Hon var som en syster för mig. är ledsen och tom även om jag vet att hon har det bra.

galdra
2007-10-16 17:53
#5

Tack,fint skrivet drutten.

drutten53
2007-10-17 10:20
#6

inom kort kommer det mer om änglar..jag kommer att hålla mig vid denna tråd..för det är så många trådar nu..så om ni vill läsa fortsättningarna så får ni gå in på denna tråd…så varför då byta tråd när allt handlar om samma ämne…ska nu bara äta lite frukost…ljus o värme till er alla…kram

Annons:
tanni
2007-10-17 10:43
#7

Fint skrivet…jag älskar änglar också.

drutten53
2007-10-17 11:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

FÅ KONTAKT MED DIN SKYDDSÄNGEL

Följ denna enkla övning, som hjälper dig till kontakt med din egen skyddsängel.

# EN FRIDFULL OMGIVNING

För att få kontakt med din skyddsängel, skapa ett ställe som är mysigt och fridfullt.Ljus.blommor,fina bilder,inspirerande musik och vackra saker.alltsådant bidrar till att skapa en positiv stämning.

# VAR MOTTAGLIG

Du är omgiven av dina tankars och dina känslors energier. Det är svårt för din ängel att nå dig om du är uppfylld av negativa känslor som ilska,oro eller smärta. Försök att släppa taget om känslor så att du blir lättare att nå.

# TÄNK POSETIVT

Använd ett par minuter till att tänka på de ljusa sidorna. Tänk goda tankar om dem du känner,läs en inspirerande bok eller titta på något vackert. Det är viktigt att vara lugn,avslappnad och centrerad.

# SKAPA EN GYLLENE AURA

Det lättaste sättet att slappna av är att ta några djupa andrtag, och låta din kropp slappna av mer och mer för vaje utandning. Föreställ dig att du andas in ett gyllene ljus,tills du är innesluten i ett gyllene ägg. Änglar kan enklare nå dig om din aura är gyllene.

# KÄNN DIN ÄNGELS BERÖRING

 I tankarna ber du nu din skyddsängel att träda in i din aura och beröra dig. Vänta på en fysisk förnimmelse,en doft eller en känsla av stor kärlek. Kanske kan du märka av en lätt beröring av en änglavinge,eller en mjuk vindpust mot ansiktet. Även om du inte märker något, så lita på att din ängel har svarat dig och finns mycket tätt intill dig.

# BE OM DIN ÄNGELSNAMN

Fråga din skyddsängel vad den heter,och acceptera det första namn som kommer till dig. Be nu om den hjälp du behöver.

# TACKA DIN SKYDDSÄNGEL OCH ÖPPNA ÖGONEN.

imorgon kommer det mera….kommer nu att vara på denna tråd med mitt skrivandes om änglar…så om intesset finns hos er så får ni gå in på denna tråd..för det kommer 4 avsnitt till…kram på er där ute

TantAlma
2007-10-17 15:20
#9

Åh vad roligt mera sånt 8-)

snowdrop_
2007-10-17 15:33
#10

Åhh va intressant det är drutten Glad vad duktig du är att skriva, jätte roligt att läsa!

Happyspirit
2007-10-17 15:38
#11

Mycket fin tråd DruttenOskyldig
Kram Anki

kath
2007-10-17 16:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Vilken fin Änglatråd Oskyldig Ser fram emot mer..:)

drutten53
2007-10-18 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

 BE OM HJÄLP FRÅN KALENDERÄNGLAR

Det finns många änglar än din personliga skyddsängel, som uteslutande önskar att tjäna dig. Ta reda på vilken ängel som är bäst lämpad att hjälpa dig.

På dom andra jag skrev..lärde du dig att kontakta din personliga skyddsängel, men det finns också många andra änglar som alla har en stark önskan att ge dig vägledning, tröst och kärleksfull omsorg. Det enda som kan hindra dig från att motta deras kärlek och visdom är afall du själv inte erkänner deras existens och närvaro.

DU BEHÖVER BARA BE OM HJÄLP

Änglar är inte begränsade till en enskild religion-de flesta kulturer har genom tiderna trott på dessa fantastiska bevingade varelser- och du behöver inte vara religiös för att kontakta dem och ta användning av deras hjälp och vägledning.Men när det nu finns så många olika änglar,hur ska du då ta reda på vilken av dem du ska välja? Det är många faktorer som spelar in vid valet av ängel, och när deras kraft och inflytande är som starkast. Ditt stjärntecken och vilken dag i veckan du ber om hjälp är bara två faktorer som har betydelse för vilken ängel som har bäst förmåga att vägleda dig.

DITT ASTROLOGISKA STJÄRNTECKEN HAR BETYDELSE FÖR VILKEN ÄNGEL SOM BÄST KAN STÖDJA DIG.

 ÄRKEÄNGLAR:

Det är inte bara vår skyddsängel vi får hjälp av-beroende på tidpunkten för vår födelse stöttas vi ytterligare av en av de fyra mäktiga ärkeänglarna. Du känner sannolikt till de tolv astrologiska stjärntecknen och de fyra elementen som representerar eld,jord,luft och vatten. Elementet för ditt soltecken bestämmer vilken av de fyra ärkeänglarna som har störst betydelse i ditt liv.

# ELD: RAFAEL

Ärkeängeln Rafael hjälper till att tända passionen och entusiasmen hos människor födda i VÄDUREN,LEJONETS och SKYTTENS Tecken,särskilt vid tidpunkter när dessa kvaliteteer verkar ha övergivit dem.

# JORD: MIKAEL

Ärkeängel Mikael kan särskilt hjälpa människor som är födda i jordtecknen STENBOCKEN,OXEN och JUNGFRUN, som ofta sitter fast i vanor och rutiner. Lite hjälp av ärkeängeln Mikael får saker och ting att röra på sig igen.

# LUFT: URIEL

Människor födda i luftteknen TVILLINGARNA,VÅGEN och VATTUMANNEN lever ofta i sina fantasier och tankgångar. Ärkeängeln Uriel kan hjälpa med att skapa mental klarhet.

# VATTEN: GABRIEL

Gabiel är ärkeängel för de känslosamma människor som är födda i vattentecknen KRÄFTAN,SKORPIONEN och FISKARNA. Han försäkrar dem om att deras känslosamhet förstås och värdesätts av andra.

kommer mer i morgon igen…hoppas detta ger er en gläjde och ljus och värme….kram

Annons:
Stravaganza
2007-10-18 15:48
#14

Kan man känna en skyddängels närvaro? När jag är ensam, känns det ändå som om någon är där. Fast ingen är det.

drutten53
2007-10-18 15:57
#15

ja vännen..nog känner du din skyddsängel…jag känner min varje dag..när jag är ledsen eller glad…ibland känns det som en kallt kyla..eller en varm heta på min kropp…en pirrande känsla..tex på armarna eller ansiktet…det känns som spindelnät..vi har nog olika upplevelser och olika beröringar…se om någon annan berättar om sina upplevelser…kram på dig vännen..ljus o värme

Stravaganza
2007-10-18 18:04
#16

Det har nog aldrig kännts på mig när jag varit glad, utan bara ledsen, rädd och ensam.

Azgaron
2007-10-18 19:38
#17

Intressant läsning! Behöver nog komma i kontakt med min skyddsängel omgående.

Hej allihopa förresten! Ni får ursäkta min Avatar och nick, men de hör ihop med mina andra hobbies  :)

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Tuva-Lena
2007-10-18 19:59
#18

#17 Hej Azgaron! är du ny här? isåfall, VÄLKOMMEN! Glad

När jag ser änglabilderna tänker jag: är alla änglar så där välskapta..? Nästan som på amerikanska deckare där dom rättrådiga alltid är snygga och välmenande, medan busarna är "fula" och egoistiska..

Hur som helst: jag tycker din tråd är så intressant drutten! Nu skall jag prova att få kontakt med min ärkeängel, som då skall vara Gabriel.. Oskyldig Vi får se hur det går…;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Azgaron
2007-10-18 20:23
#19

#18 Tack! Jo, på det här forumet, men inte på iFokus.

Nä, man kan ju faktiskt undra. Men änglar finns nog i många skepnader och det är ju insidan som räknas. Men visst framställs de ju ofta så.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

topsie
2007-10-19 01:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Tack för tråden om änglar. Suger åt mig som en svamp har dem så nära.

Annons:
Celia
2007-10-19 02:48
#21

#19 - varmt välkommen Azgaron! Vi har ju setts tidigare :) Ska du börja bygga änglar nu? ;)

Azgaron
2007-10-19 09:49
#22

#21 Tack Celia! Ja vi har ju det, men det finns ju andra aspekter på livet än modellbygge som är intressanta. Avstår nog från det :)

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Celia
2007-10-19 11:20
#23

#21 - ja det finns det verkligen! Jag har dock funderat på att skapa änglar, längre fram när tiden känns mogen för det :) Fast det blir inte i plast.

Gillar den här tråden som drutten underhåller. Ser fram emot mer! :)

Azgaron
2007-10-19 11:26
#24

#23 Låter intressant!

Ja, det här är verkligen en intressant tråd som jag också ser fram emot mer av.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

 

Flickaa
2007-10-19 13:25
#25

jag måste bara fråga - vem är skyddsängeln? du skriver att alla har en, men vem är det? är det kanske någon som man har känt som har gått bort, eller hur är det? kan man ta reda på det?

drutten53
2007-10-19 14:25
#26

hej Flickaa…det kan vara vem som helst  även någon nära till dig…men som jag skrev  så har alla en eller flera skyddsängel..du kan ta reda på vem denna är genom att ta kontakt med din eller dina….genom att ta kontakt med dom..fråga sen vad denna hetter..får du ett namn då..så lita på det du hör…kan vara jätte konstiga namn…din skyddsängel får du när du födds…

under dagen kommer det mer om änglar…kram…hoppas det finns några mer som kan förklara detta med änglar man har…kram

TantAlma
2007-10-19 14:50
#27

Du har inspirerat mig…

Annons:
miia
2007-10-19 17:00
#28

Hur tror ni skyddsänglar väljer sina människor?

Hur långt bakåt i generationer sett, om det är en släkting?

Kanske svåra fågor att svara på om man inte är en ängel själv men är nyfiken.

Ska försöka kontakta mina nån lugn dag. Tänk om de ger sej tillkänna, så glad jag ska bli.

drutten53
2007-10-19 17:00
#29

tack tant-alma..det kommer mer sen..håller nu på med maten…kram

drutten53
2007-10-19 19:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

EN ÄNGEL FÖR VARJE DAG

Precis som var och en av oss har en skyddsängel,finns det också särskilda änglar för varje dag i veckan. Du kan känna deras närvaro genom att bära kläder eller tända ett stearinljus i den färg som ängeln representerar.

MÅNDAG=CHAMUEL…kärlek,tillbedjan

MÅNDAG--Chamuel,som betyder "han som söker gud",kärlekens och tillbedjans ängel. Han stärker din förmåga att älska både dig själv och andra om du ber om hans hjälp.Om du älskar dig själv mer,gör också andra det.

FÄRGER= rosa,vit,röd

 TISDAG= MIKAEL…mod,beskydd

TISDAG= Mikael är ängeln för mod och beskydd. Känner du dig otrygg,så använd Mikaels inflytande för att ta bort all negativ energi. Han är den ängel som du alltid kan ha vid din sida,som kan hålla dig fri från fara och beskydda dig mot olämplig påverkan.

FÄRGER=orange,guld,vit

ONSDAG=RAFAEL..helande,visdom

ONSDAG=Rafael,vars namn betyder "Gud helar", är helandets och klarsynthetens ängel.Be honom om hjälp om du befinner dig i någon förm av smärta,oavsett om den är fysisk eller emotionell. Under hans inflytande kommer du att kunna hitta orsakerna till smärta,och han kommer att ge dig den insikt du behöver för att påbörja helandeprocessen.

FÄRGERNA= gul, vit,grå

TORSDAG=URIEL…stärkande,energi

TORSDAG=Uriel är den ärkeängel son ger förnyad energi. Be honom om hjälp när allt ser tröstlöst ut och hans inflytande kommer vända nederlag till framgång. Uriel hjälper dig hitta det fönster som öppnar sig när en dörr stängs i ditt liv.

FÄRGERNA= violett,vit,indigo

FREDAG= GABRIEL

FREDAG=Gabriel är den ängel som för budskap om förändring i ditt liv till dig. Förutom att vara budbärare är Gabriel också uppståndelsens och kreativitetens ängel,och han ger dig förnyat liv och inspiration när du känner att du är helt tom på lösningar och bra ideer.

FÄRGERNA=silver,vit,blå

LÖRDAG=ZADKIEL..kommunikation

LÖRDAG=Zadkiel förnyar och stärker din förmåga att kommunicera med alla änglar. Att be honom om hjälp försäkrar dig om att du förblir öppen för att motta de budskap som änglarna sänder dig- oavsett hur svaren på dina frågor når dig.

FÄRGERNA=grönt,vitt,azurblått

SÖNDAG=JOFIEL..kreativitet

SÖNDAG=Jofiel är ängeln för kreativitet. Med hans hjälp kan du upptäcka de inspirerande tankar och ideer som ligger gömda djupt i ditt inre. Be ständigt om Jofiels hjälp,så kommer du att se att hans visioner blir förverkligade.

FÄRGERNA= gul,vit,orange

kommer mer i morgon..hoppas ni får en trevlig läsning och ljus o värme

Manni
2007-10-19 20:33
#31

#18 Nej, alla änglar ser inte ut så. Har du sett "Michael" med John Travolta? Fram för fler såna änglar tycker jag! Skrattande

[Vargnatt]
2007-10-19 23:21
#32

Hum, när jag läste första inlägget så såg det precis ut som en snabb ljusglimt uppe i taket..Jag som är ganska lättskrämd annars blev inte alls rädd.. Min ängel som vill visa att han finns här kanske?

Stravaganza
2007-10-20 00:40
#33

#28 Vilka bra frågor! Nu blev jag nyfiken… Varför har min skyddsängel valt mig? Hmmm…

Trice
2007-10-20 14:20
#34

vilken fin läsning! känns varmt och glatt.Tack

Annons:
Tinnie
2007-10-20 14:22
#35

Vilken underbar läsning.

Kram på er

solen skiner alltid bakom molnen~Ha en strålande dag.

Pia-F
2007-10-20 18:20
#36

Hur har vi en tråd som jag var tvungen att "bokmärka". Glad

drutten53
2007-10-20 18:30
#37

det kommer mer….om änglar och kraftdjur…men tar en paus nu över helgen..måste hitta ett översättningsprogram och ladda ner…ett gratis pogram….men mina vänner mina och era änglar är med oss varje dygn..var rädd om er…kram

Idril
2007-10-20 21:47
#38

hej drutten! vilken intressant läsning. har en fråga till dig; är det ens skyddsängel som skyddar/räddar en när man råkar ut för en t.ex bilolycka eller annan olycka? dom kallar ju det änglavakt?

drutten53
2007-10-20 22:15
#39

ja du..änglavakt säger man ju..men tror det är våra skyddsänglar som är änglavakt…jag själv har haft änglavakt några gånger…och tackar den så med hela mitt hjärta…kram

miia
2007-10-20 22:47
#40

Men var finns de om man råkar ut för en olycka då?

Är det meningen, ödet som slår in då?

drutten53
2007-10-20 23:38
#41

ja du miia…ibland så hinner dom inte infinna sig i tid…ett litet råd…jag pratar med min varje dag…fast jag inte vet om den är hos mig… eller se min..så vet jag att den lyssnar…om jag ska resa bort..så ber jag om beskydd..och tackar den oxå…men be till din varje dag..om hjälp och beskydd…ljus o värme till dig

Annons:
Doris
2007-10-21 01:53
#42

jag och mina barn hade änglavakt för 9 års sedan i samband av en tågolycka att vi överlevde är helt otroligt bakdelen var bara mos  och vi låg på taket i ett dike men vi levde alla 3 efteråt .

Allting är möjligt

Elisabeth-J
2007-10-21 02:41
#43

#42 Oj, ja det kan man verkligen kalla änglavakt!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

drutten53
2007-10-22 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

KONTAKT MED DITT INRE KRAFTDJUR

De amerikanska indianerna kände ett särkilt släktskap med sina djur. De fann inte bara djuren i sin omvärld,utan också i sin inre värld. Dessa djur var deras andliga vägledare,deras Kraftdjur som stöttade dem och gav dem goda råd. Du kan kontakta ditt eget Kraftdjur enligt den enkla steg för steg-meditationen på nästa sida.

 HITTA DITT KRAFTDJUR

 Att välja viket djur,inklusiv fåglar,kräldjur och insekter,som passar bäst till dig.har med din personlighet att göra. Varje djur är nämligen en koncentrerad upplaga av allt det som vi alla bär inom oss. Det djur som tydligast kommunicerar med dig i din Meditation,är det djur som visar dig vem du verkligen är. Kom ihåg att du som människa har utvecklat dig utöver djurstadiet. Ditt Kraftdjur är bara en vägledare som hjälper dig med ditt inre och yttre liv-inte din mästare.

Ditt Kraftdjur kan vara en varg eller en uggla-eller till och med en orm eller en insekt. Om du föredrar staden framför landsbygden kan djuret vara äkta sofistikerad stadskatt,men även en råtta eller kackerlacka.

HITTA DITT KRAFTDJURS KVALITETER

Alla djur kan vara Kraftdjur,men i den indianska traditionen stöter man oftas på :

#UGGLAN=klok.ser och vet allt.

#FJÄRILEN=förunderlig,men otålig

#HJORTEN=ett graciöst naturbarn

#HUNDEN= ett trofast husdjur som vill ha sällskap

#ÖRNEN=majestätisk och kapabel natt flyga mot nya höjder

#ORMEN= kraftfull,osynlig,arbetar på det grundläggande planet

#FLADDERMUSEN=flyger genom mörker där andra är rädda för att färdas

#SPINDELN=Väver sitt nät,en allsidig talang

#SKÖLDPADDAN=En långsam men säker vinnare

#VARGEN=En aggressiv enstöring

#PRÄRIEVARGEN=Är sin egen herre,och känd som en skojare

#KRÅKA/KORP=En svindlare som verkar kall och cynisk.Kråkan är den lugnare versionen

(nästa sida kommer i morgon)..hoppas ni hittar era kraftdjur

dilba
2007-10-22 16:41
#45

Oj…nu förstår jag inte drutten! *känner mig helt akterseglad* Är vargen som Kraftdjur en aggresiv enstöring? Vargar är ju flockdjur och inte alls särskilt aggresiva, bara om de måste för att jaga eller skydda flocken eller så. Snälla har du någon förklaring till mig!

drutten53
2007-10-22 22:51
#46

hej dilba….ja du en förklaring..jag vet oxå att vargen är flockdjur..och kan bli aggresiva i jakt o skydda sin flock…men jag tror detta betyder något annat..lite svårt att förklara…rätta mig någon om jag har fel…jag tror eller jag fick till mig nu när jag läste din fråga….att det gäller att man är bestämd..ingen ska komma att sätta sig på mig (tex)..har jag bestämt mig för något så har jag det..ingen kan rubba mitt beslut..och då blir jag aggresiv enstöring..hoppas du förstår hur jag menar…och har jag fel rätta mig då..men det är min tolkning…men vi har olika tolkningar på saker o ting…kanske dom som vet hur indianer tänker vet svaret…kram..vet inte om du blev klokare på mitt svar

Stravaganza
2007-10-22 23:29
#47

Hur ska man veta vilket djur man är?

zeretki
2007-10-22 23:56
#48

#47  Om vi pratar om shamanska Kraftdjur så tar du enklast reda på detta genom en trumresa, där du reser för att hämta ditt djur. Det måste inte alls vara ett djur som du "alltid har älskat" som många tror. Det kan vara ett djur du aldrig tänkt på förut men detta djur har något att lära dig och om du tar det till dig så kan du få mycket kraft och visdom från det.

Och jag vet att många gillar enkla böcker där man slår upp vad djuret betyder men jag personligen tror inte alls på sånt, utan att man måste ta reda på själv vad djuret vill säga en…

Sen ska jag tillägga att jag inte sysslar med någon shamanism som tillhör en specifik kultur utan något som jag kallar core-shamanism.

Annons:
berry892
2007-10-23 20:13
#49

Jag tycker det skulle vara jätte spännande att göra en trumresa. Är det ofta man har såna? Jag har sedan länge velat veta vad mitt Kraftdjur är. Det känns som om det skulle kunna vara något kattdjurGlad

drutten53
2007-10-23 23:03
#50

hoppas ni har överseenda att jag inte har haft tid att skriva  är nämligen barnvakt..har haft 3 barnbarn idag..har även en över natten..så min tid går åt mitt lilla barnbarn som är 3 år..lovar komma igen i morgon efter jag är barnledig…kram på er alla  dröm vackra drömmar

dilba
2007-10-24 12:03
#51

ok…jag förstår druttskrutt, tack för förklaringen!

Celia
2007-10-26 14:15
#52

Smyger in och puttar till denna tråd :)

drutten53
2007-10-26 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

KRAFTDJURSMEDITATION

Ditt inre Kraftdjur finns därute och väntar på att du ska ta kontakt. Att mditera och vara ute i naturen kan föra dig närmare.

Du kan kontakta ditt Kraftdjur genom att följa denna Meditation. Det krävs kanske några försök för att skapa kontakt, men varje gång du försöker kommer du närmare naturen.

# EN NARTULIG OMGIVNING

Om det överhuvudtaget är möjligt gå då ut i naturen. eller hitta ett lugn plats i en stor park. Även om din vägledare kan hitta dig var som helst. kommer den att känna sig bättre till mods, samt att du är lättare att komma i kontakt med, om du mottaglig för himlen och naturen.

# GÖR DET BEKVÄMT FÖR DIG

Ta på dig löst sittande kläder. Vad du sitter på är upp till dig. men förberd dig för att sitta så länge du har lust. Undvik distraherande musik, eller att använda kraftig rökelse.

 # ANVÄND DINA SINNEN

Använd dina ögon till att se dig omkring, lyssna med öronen, dra in dofter med näsan och känn med huden tills du är i kontakt med denna världens puls. Tänk på att denna puls har slagit år efter år, århundrade efter århundrade.

# DIN INRE BLICK

Slut ögonen. Fortsätt att lyssna och känna dofter-ditt sinne kommer att ge dig bilder utan störningar från ytte världen.

# TA KONTAKT

Om du inte har erfarenhet av Meditation. kommer ditt sinne att vandra och olika djur dyker upp. Det första du ser måste inte nödvändigtvis vara ditt. Tala till vart och ett av djuren som kommer till dig, försök att känna efter vad deras budskap skulle kunna vara.

# KOMMUNIKATION

Dina sanna vägledare har mer att säga dig än bara smicker eller fördömanden. Den strävar inte efter att ta kontroll-den har sitt eget liv att leva-men den kan visa hur du kan ta kontroll.

# ERFARENHET

Tappa inte modet om du i början inte känner att du har fått kontakt med ditt sanna Kraftdjur. Fundera över vad du har lärt dig av upplevelsen. Skulle du känna dig omgivning? Vid en annan tidpunkt på dagen? Försök igen en annan dag, du kanske blir överraskad av det goda resultatet.

# EN FÖRBINDELSE FÖR LIVET

När du en gång har hittat din vägledare, kommer du att se den igen och igen. Den dyker kanske upp i dina drömmar, eller i en främlings blick. Men den kommer för alltid att vara din peronliga vägledare.

nu så måste jag hitta något mera att skriva om..och sen översättningsprogram..men det kommer när jag hinner…kram

dilba
2007-10-26 15:24
#54

åååå,,,det där ska jag försöka….

TantAlma
2007-10-26 18:59
#55

Det måste jag också testa, jag har ingen aning om vem mitt Kraftdjur är.

Annons:
FiaH
2007-10-26 19:08
#56

Våra Kraftdjur är helt fantastiska, för några år sedan hade jag ingen aning att vi hade med oss djur, men jag har mött 2 av mina Kraftdjur genom just Meditation, och det var häftigt, men det härligaste av allt, var detta kort som togs för några dagar sedan, då jag kände en stark energi hos mig, vill bara dela med mig. Titta i fönstret…..

FiaH
2007-10-26 19:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

ops, bilden

Bybo
2007-10-26 20:52
#58

Åh..va mysigt…ser ut som en panter!! :-) e det så de heter de svarta? PLING!

FiaH
2007-10-26 21:31
#59

Visst heter det panter, ska försöka meditera och se vad det är för djur, men jag tycker oxå det liknar en panter:)

dilba
2007-10-27 17:11
#60

JAG TYCKER ATT DET SER UT SOM EN KOALA!

Pia-F
2007-10-27 20:03
#61

Jag får väl titta igen se'n…..för mig såg det ut som ett lejon…förmodligen en lejoninna…. och med oerhört vackra ögon dessutom….kanske därför jag inte såg samma som ni….jag blev så fixerad vid ögonen….

berry892
2007-10-27 23:04
#62

Det finns inga pantrar bara svarta leoparderGlad Jag måste nog lära mig meditera först innan jag försöker hitta mitt Kraftdjur. Just nu kan jag inte koncentrera mig så mycket. Det kommer upp musik i huvudet hela tiden som inte vill lämna mig ifred men kan ibland koncentrera mig en stund…jobbigt det där men menGlad

Annons:
Celia
2007-10-27 23:10
#63

Jag tog ner bilden och ljusade upp fönsterpartiet (för jag ser inget här online) - och visst är det en panter :)

dilba
2007-10-28 08:44
#64

Svart leopard och panter är samma sak berry…

Nu ser jag också pantern, precis nedanför koalan…

PAAK
2007-10-28 20:54
#65

Intressant läsning, må jag säga :) Skriv gärna mer!!

berry892
2007-10-28 22:34
#66

Ja det var det jag menade haha dåligt formulerat jag vetGlad

snowdrop_
2007-10-28 22:37
#67

jag måste testa att ta kontakt med mitt djur, vad spännande. Skrattande

PAAK
2007-10-29 11:18
#68

Jag tror mitt Kraftdjur är katt, för jag har alltid känt ett speciellt band mellan mig och katten. Med den så känner jag mig skyddad och trygg och bekväm :) Skriv mera, drutten! :D

drutten53
2007-10-29 11:29
#69

det kommer mera..men just nu är jag låg..mår inte bra..höstdeprition…sen måste jagladda hem översättningsprogram..kram  ha en bra dag

Annons:
TantAlma
2007-10-29 13:29
#70

Sänder dig en kram och ljusa tankar…. Drutten!!!

Hoppas din känsla att vara låg vänder….

KRAM ALMA

dilba
2007-10-29 14:24
#71

*kramar också om drutten*

drutten53
2007-10-29 14:26
#72

tack mina vänner..hände något just nu..läs nya tråden..kram

TantAlma
2007-10-29 18:16
#73

Jag skrev ett PM till dig….*ler*

PAAK
2007-10-29 18:43
#74

*Kram på drutten*

drutten53
2007-10-29 20:23
#75

tack mina vänner och tack till dig paak..och välkommer in här på forumet..har inte glömt bara att jag mår inte så bra…men tiden läker…kram

Pia-F
2007-10-29 21:24
#76

Varma tankar och kramar kommer från mig också…

Annons:
TantAlma
2007-11-15 11:56
#77

Dags för en påminnelse av denna tråden tror jag. Idag har jag behövt den i alla fall. Kanske fler som gör. Kram

Alma

PAAK
2007-11-16 23:18
#78

Håller med Alma :)

TantAlma
2007-11-17 11:08
#79

# 78 Trevligt… Att någon håller med mig.

Ni som inte har läst gör det. Drutten har gett mig ett ny insikt med sitt budskap är säker på att den kan nå fler.

TantAlma
2007-11-23 21:52
#80

Nu är jag här och flaggar igen, men vi har så många nya medlemmar som kanske har missat den….

Lionadh
2007-11-23 21:55
#81

Bra tråd! Tack tantalma!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Tatsu
2007-11-23 21:59
#82

Jag har funderat flera gånger på att ta kontakt med min skyddsängel, men är för feg för att göra det.Jag vet inte varför men det känns bara som om jag inte vet hur jag ska "gå tillbaka eller när det får räcka" jag kan inte förklara vad jag riktigt menar, men ungefär så känns det.
Kanske jag inte är "mogen" att göra det och ska vänta ett tag.

TantAlma
2007-11-26 11:38
#83

#82 tycker du att du har bra kontakt som det är, så var nöjd med det.

 Annars kan det bara bli bättre. Men kom ihåg du känner igen dem på kärleken som de ger dig. Om det inte känns bra ber du den gå.

Alma

Annons:
TantAlma
2008-03-24 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Idag är det Gabriel och Rafels dag så jag tänkte att min "favorit tråd" skulle få ett lyft….

Med ljus och värme Alma

drutten53
2008-03-24 15:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

hänger på tant alma..ett ljus från mig oxå

TantAlma
2009-08-08 22:14
#86

Tänkte det var dags att putta upp min favorit tråd. Massor med rolig läsning. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag.

Tantmarla
2010-12-01 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

hur kan man få reda på dens namn min kusin har fått till det men vet inte hur men vad frågar man för att få reda på sin ängels namn?Obestämd

yamher
2010-12-01 23:07
#88

om du har kontakt med änglar så borde du veta att det är skillnad på änglar, ärkeänglar och skyddsänglar. För det andra är det betydligt fler än fyra ärkeänglar och det e en aningen missvisande vilka "uppgifter" de har. Men det e en enkel sak om du har kontakt med dem personligen menar jag…

Alis volat propriis Oskyldig

Kristallbarnet
2015-01-05 23:52
#89

Jag försöker få kontakt med min skyddsängel, och jag trooor jag faktiskt lyckades. Frågade efter hans namn, fick inget tydligt svar men den första bokstaven som dök upp i mitt huvud var A. Betyder det att han heter något på A?

pirri17
2015-01-06 08:18
#90

När jag en natt var vaken och satt i sängen och surfade så hörde jag plötsligt en änglaröst ropa på mig (mitt namn) som visste vad jag hette. Och det var en kvinnlig ängel som såg på mig mitt i rummet med blont hår! Mitt Kraftdjur är ugglan som kan se i framtiden och intuitionen!

Brunett

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: