Annons:
Etiketterseansupplevelserfrågor
Läst 32314 ggr
millis
2007-10-28 02:34

Benny Rosenqvist

Hej alla!

Om ca en månad så har jag en privat sittning hos Benny R i Malmö (har träffat honom en gång, en underbar människa). Det känns som om detta är sista gången som jag går iväg till ett medium, sedan lägger jag mina förhoppningar om att träffa andevärlden åt sidan. Innan jag går iväg så skulle jag gärna vilja höra om det finns någon här som varit hos honom eller hört något ryktesvis. Eftersom jag namngivet mediumet så är det nog bäst om ni skickar eventuella negativa upplevelser via PM. Jag är ytterst tacksam för all hjälp jag kan få. Har ni andra tips på bra alternativ i Malmö-trakten så berätta gärna om detta!

Kram,

Millis

Annons:
Celia
2007-10-28 02:37
#1

Har ingen lyckats med en länk till dig tidigare? Då ska du se att det går bra den här gången :)

millis
2007-10-28 11:25
#2

#1 Nej tyvärr har ingen lyckats innan. Både jag och min mamma har varit hos medium flera gånger men ingen lyckas få kontakt med min bror.Ledsen Orkar inte med fler besvikelser så nu blir det nog sista gången. Tack för din omtanke! Fick gåshud när jag läste din berättelse om andekontakt, kanske är det något sådant jag skall prova på istället?

tarotlasse
2007-10-28 12:22
#3

JAG SKICKAR ETT MAIL TILL DIG.

Lasse

Celia
2008-02-08 02:09
#4

Hur gick det? Nyfiken! Oskyldig

elr15
2008-02-08 11:02
#5

Har en väninna som varit hos honom och hon var jättenöjd, han var superduktig. hon har även varit på kurs med honom på bali o tyckte de oxå var helt fantastiskt så hon e ett stort fan av honom :). lycka till!

soulwings
2008-02-08 13:33
#6

                   Lycka till!

Annons:
tarotlasse
2008-02-09 17:35
#7

När det gäller Benny Rosenqvist har jag väldigt blandade komentarer om just honom.

Jag har flera stycken från våra mediala cirklar som besökt Benny Rosenqvist och dom har varit väldigt  besvikna över besöket både det bemötande dom fick när dom kom dit och på hans jobb dom fick inge tsom helst bevis på att han hade ngn från ande världen med sig.

Sedan har jag andra bekanta som varit där och dom har varit jätte nöjda med besöket och där dom fått en jätte bra rådgivning för att förändra sin nuvarande situation. Men när jag frågade dom närmare så hade han inte gett några konkreta beskrivningar eller gett några bevis på att hanh hade ngn från andevärlden med sig  utan det som kom fram vad saker han kuinde läsa av personerna med sin intuition.

Jag har alldrig själv besökt honom men det jag har hört   och det är av många så är det ingen som har fått några bevis på att ande världen existerar.

Så får genom det jag har hört säga att han jobbar psychic och inte med andevärlden.

Lasse

[respirit]
2008-02-09 20:43
#8

Hej Millis

Jag ska ge dig lite råd innan du går hos fler medier för att få kontakt med någon nära och kär i andevärlden.

1. Du bör gå till ett medium med ett öppet sinne och välkomna de i andevärlden som kommer genom.
Har du inställningen att din bror skall komma, så är jag rädd för att du kan bli besviken igen.

När du väntar en speciell så är det lätt att du låser dig och får tunnelseende. Alla andra som har varit där i ditt liv, som nu är i andevärlden kan komma, och det vore synd att bara vifta bort dem.

Om man fortfarande sörjer en person så är det ofta så att de inte kommer genom förrän du sörjt klart.

Men - Detta är ingen regel. De kan komma ändå. Oskyldig

Din bror kan komma genom och då hoppas jag att mediet du ska träffa kan ge pricksäkra bevis att det är din bror innan den säger något annat.

Ett råd är att vara skeptisk för vad mediet säger om inte mediet kan ge bevis som är slående att det är din bror.

Mediet bör ger beskrivning och bevis innan den lämnar budskap.
Låt inte mediet ställa massa frågor till dig under tiden mediet ger beskrivning och bevis om vem mediet har med sig.

Du skall bara svara ja eller nej - om mediet frågar om du vet vem mediet länkar in från andevärlden.

 Bra beskrivning som kan leda till bevis är:

1. Utseende
2. Personlighet
3. Hur personen gick över
4. Relation till dig
5. Personliga saker eller händelser som du kan relatera till
6. Omgivning, boende, arbete, namn mm…

 Efter en bra beskrivning av personen i andevärlden som du känner igen - Kan mediet lämna budskap och hälsningar från andepersonen.

OBS! - Medier ger inga dåliga bortförklaringar för att sopa upp sina tafattliga beskrivningar. Gör de det så ska du inte lita på mediet.
.
Andevärelden har aldrig fel - Men medier kan ha… Skrattande

 Hoppas det går bra hos den där Benny…

Mvh
Johan

tarotlasse
2008-02-09 21:12
#9

Bra svar Johan  och  ett tips för all er som ska besöka ett medium.

Alltid bra att förbereda sig  innan besöket och tänka på det Johan skrev i sitt inlägg.

 Lasse

pyttelillatrollet
2008-02-09 21:21
#10

Jättebra förklaring, men sittningen har redan varit om det stämmer som millis har skrivit!

jag skulle hellre vilja veta hur det gick för dig millis???

Celia
2008-02-09 21:30
#11

Var på Andarnas Jul och såg Benny. Där var inte en enda som inte förstod vem han pratade med och om från andevärlden. Jag var mycket impad när jag gick därifrån.

På en annan seans jag varit med känt medium var det 50/50 - en del fattade inte alls vad mediumet snackade om, medan andra hängde med lite bättre.

Benny måste haft en bra dag då under julen, för han fick bara träffar och höll på väldigt länge så att många fick budskap. Det andra mediumet som var där snackade bara om guider och skit, så han impade inte alls ;)

Kram, C

tarotlasse
2008-02-09 21:50
#12

  Trevligt att höra för man ska kunna ge bevis  och kunna lämna bra beskrivningar på anden så man kan känna igen det.

Inte som det du beskriver att man pratar om Guider och om tidigare liv.

Eller som vissa medium som bara ger bra beskrivning på personen i publiken och inte på anden.

Lasse

millis
2008-02-09 23:38
#13

Hej alla!

Och varmt tack för era svar! Efter att ha fått PM med negativa berättelser om B.R, ringde jag och avbokade tiden. Jag var helt enkelt rädd för att bli illa behandlad jag med (som några hade blivit). Istället har jag bokat tid hos ett annat medium som jag fått tips av och vi är några vänner som skall träffa mediumet hemma hos min mamma om någon vecka. Det känns tryggt att ha vänner runt omkring sig. Jag har precis ut boken "På änglavingar" och där stod det att det blir jobbigt för andarna om de anhöriga ständigt försöker få kontakt med dem. Vill bara det bästa för min bror, och om han mår bättre av att gå vidare med sitt så måste jag kanske släppa taget? Men man vill ju så innerligt få ett endaste farväl. Jag hade gett allt för 5 minuter med honom.

#8 Tack för dina tips! Skall ha dessa i åtanke inför seansen som snart kommer. Lovar att jag inte skall vifta bort de som kommer till mig. Är så glad att om det finns någon på andra sidan som bryr sig om mig så mycket att de försöker få kontakt. Jag tror dessutom att jag tappat hoppet en hel del efter alla misslyckade försök. Härom kvällen så började min dotters leksak att spela mitt i natten, högt och ljudligt. Batterierna är slut och den har inte gett ifrån sig ett ljud på säkert ett halvår. Kanske finns det en logisk förklaring till detta, men jag upplevde det som om han ville säga att han finns omkring oss, även om jag inte får någon kontakt.

Än en gång, tack för att ni finns och att ni bryr er. Det betyder mycket.

Kram,

Millis

Annons:
[respirit]
2008-02-10 00:35
#14

_Jag har precis ut boken "På änglavingar" och där stod det att det blir jobbigt för andarna om de anhöriga ständigt försöker få kontakt med dem. _
Vem har skrivit den där boken??????

Andevärlden tycker inte att det är jobbigt….
Tvärtom - De vill mer än allt annat. Att vi ska veta att de har det bra.

Men - De har svårt att nå fram till oss.

Kram
Johan

Sol-Angelica
2008-02-10 01:28
#15

#14# tror det ska stå "har precis LÄST ut….

Googlade på boken;

änglavingar av Mariana Stjerna

[respirit]
2008-02-10 01:33
#16

Hej sol-Angelica

kopierade text från #13

Tack för du gav mig författarenamnet ..

Spännande, måste veta vart hon fått det där ifrån .. :-)

Kram
Johan

Elisabeth-J
2008-02-10 02:04
#17

Den boken måste jag också läsa.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
2008-02-10 02:41
#18

Det var ngt helt nytt för mig att det skulle vara jobbigt för ande världen med dessa kontakter.

Det är ju mig veterligen så att det är inte vi som tar kontakt med dom.

Utan dom som tar kontakt med oss.

Som medium öppnar man upp för att jobba med andevärlden och ber om kontakt  med ngn av klientens nära och kära.

Sedan så bestämmer dom helt och hållet vem som tar kontakten.

Därför inte vi medium kan bestämma vem som kommer igenom.

Eller om ngn kommer igenom för det händer också att man inte får ngn kontakt till klienten.

Jag hade förra veckan tre besök på raken det första besöket gick jätte bra och fick flera klara kontakter till klienten.

Nästa klient som kom så fick jag ingen kontakt alls det fungerade inte överhuvud taget.

Jag trodde att nu var det kört nu fungerar det inte mer och var lite orolig för det tredje besöket.

Men den tredje peronen kom och detta besök fungerad till och med ännu bättre en det första besöket.

Vilket jag ser som att Ande världen styr det helt och hållet och att det helt enkelt inte var meningen att den andra personen som kom skulle ha ngn kontakt.

Så skulle ande världen tycka det var jobbigt skulle dom ju inte komma fram och prta med oss.

Kanske var det så det fungerade att andarna till den som kom mitt emellan tyckte jag var jobbig därför hon inte fick ngn kontakt .

Men tycker andarna det är jobbigt så låter dom bli att ta kontakt med oss så inget du själv behöver tänka på.

Men jag vet att i bland så backar anden tillbaka för att det inte ska bli jobbigt för klienten att sorgen fortfarande är för stor och att anden inte vill att det ska bli för jobbigt för klienten men tvärtom har jag inte varit med om.

Lasse

Jane-Lyzell
2008-02-10 13:54
#19

#17 På änglavingar

Beskriver Jan Fridegårds övergång igenom mediumet, Mariana stjärna om jag inte mins fel!

Sen i min regelbokGlad ska du som medium tala om för din sitter eller Publik vem som kommer ifrån andevärlden.

 Inte tvärt om! Att du som sitter talar om för mediumet vem du vill få kontaktmed(relation och namn)Då är bevisbördan borta! på vem som kommunicerar - sen så kan man inte beställa på det sättet enligt mig - de som kommer dom kommer!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millis
2008-02-11 21:39
#20

Jag blev besviken när jag läste att det var jobbigt för andarna att ta kontakt med oss. Minns inte exakt vad det stod och tyvärr har en kollega lånat boken så jag kan inte slå upp det. Men det stod något om tunnlar som de måste ta sig hit genom som kan vara påfrestande…

Något som slog mig när jag läste boken var att hur tusan kan hon få så detaljerade uppgifter om andra sidan!?! När jag har varit hos medium så är det betydligt mindre detaljerat. Hon citerade hela meningar från anden. Hur kan detta komma sig?

Annons:
Jimmy-Ottossn
2008-02-12 14:18
#21

20# Ett litet tips - tro inte på allt du läser eller hör innom det mediala , utan ta det med en nypa salt och skaffa din egen uppfattning och ta bara åt dig det som känns sant…

millis
2008-02-13 10:42
#22

#21 Det är inte så lätt att veta vad som är sant när man har noll erfarenhet inom ett område… Det enda man kan göra är att försöka ta reda på så mycket som möjligt och naturligtvis kan inte allt vara sant. Så länge allt man läser är rosenskimrande så är det ju ett plus i kanten och man kanske inte bryr sig så mycket om vems version som är korrekt. Allas versioner verkar ju då tilltalande. Man vill ju det bästa för sina nära och kära på andra sidan och iallafall jag fungerar som så att om jag läser något som kan påverka dessa negativt, så kan jag inte bara ta det med en nypa salt. Man vill ventilera frågan innan man kan släppa det, något som jag trodde detta forum var till för…

Maria-67
2008-08-21 21:31
#23

I dag var det frågor som B.R svarade på i Hemmets Journal via chatt men då får man fråga mycket och får bra svar. Han jobbar med ett gäng i andevärlden som svarar honom på frågor han har kunnat gett konkreta svar. Men har för övrigt aldrig testat honom.Han är nog kunnig eftersom han jobbar så och det var en timmes frågestund på chatten men 15 min gick bort paus direkt när chatten startade. Det var ganska dålig eftersom det var många som stog på kö med viktiga existensiella frågor.

Trisha
2008-08-21 22:22
#24

Har inte sett den här tråden tidigare, men jag tycker inte det är ok att hänga ut en person på bara hörsägen. Dessutom bad Millis artigt att det skulle skickas i personligt pm om det var något negativt.

Jag har själv aldrig sett Benny Rosenqvist arbeta men vad jag vet så är han ett efterfrågat medium. Klart vi ska diskutera vad vi tycker om ett mediums sätt att arbeta men inte diskussioner om enskilda utan mer vad man kan/bör efterfråga. På det sättet kan vi skapa mer kunskap från allas våra olika erfarenheter och när en fråga som Millis fråga dyker upp, kan hon utifrån de olika svaren själv bilda sig en uppfattning.

Visst kan vi väl sprida kunskap på det viset istället? I alla fall min önskan.

Elinor/medarbetare

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

izabella3
2010-03-17 23:42
#25

Jag har också varit hos Benny. Jag tog för givet att jag hade bokat tid till senas, men han trodde det var framtidsläsning. Det var jag inte alls intresserad av och han menade på att han inte hade kopplat upp sig och laddat menatalt. När jag väl var där så var man ju nyfiken , men jag hade tänkt fråga honom om mina släktingar inte förberätt mig på frågor som rörde mig själv och min framtid. Men det han sa om mig och mitt liv stämde inte alls. Han fiskade mkt och frågade mig hela tiden. Stämmer detta? Han gav mig inget alls konkret. Och när han berättade om mig som person så sa han hela tiden. Stämmer detta? och väntade på mina svar , sen spann han vidare på det jag sagt till honom.

Ni som är mediala, kan man inte ladda om när man väl sitter med sin klient? För jag frågade honom några saker om min familjemedlem som gått bort. Då sa han , detta är inte någon seans så det kan jag inte svara på.

Han frågade om jag hade barn, ja sa jag.Är det en pojke? Nej sa jag. Det ser jag nu att det är en flicka. Du kommer få ett barn till. Det kommer bli en pojke, men det kan också bli en flicka : )

A f-n vad skulle det annars bli : (

Har varit hos hans kollega Erika Andersson och hon var helt fantastisk. Gav henne ingen info alls och hon berättade saker om mina anhöriga som ingen annan kan veta.

Fick betal 1000kr hos Benny för 20 min : (

izabella3
2010-04-05 14:42
#26

När jag först fick uppleva Erika första gången så tyckte jag att hon kunde beskriva människorna från andra sidan väldigt bra. Budskap kom fram och man kunde ställa frågor som man kunde relatera till. Andra gången kändes mer som en repris, fast med nya människor. Hon gav nästan samma beskrivningar om personer som från första omgången. Många va glada, sociala m.m Information som nästan alla kan relatera till. Ingen fick något konkret som var unikt för just den personen som kom igenom. Till en mamma som förlorat sin dotter sa hon. "Din dotter hälsar till dig att du är väldigt vacker, tro inte något annat. Kvinnan började att gråta, men helt ärligt klart det känns härligt att få den informationen. Men det är ju inget bevis. Sen frågade någon var flickans tavla hängde. Erika svarade i hallen eller i vardagsrummet. Vad brukar annars tavlor hänga? Först när mamman berättade att hennes dotter även hade blivit mamma före sin död, då började Erika berätta o barnet hon såg. Vi var 20st på seansen och alla är lika missnöjda nu i efterhand. Att berätta för någon att hennes mormor är glad, tycker om att jobba med sina händer är för tusan inget bevis på att man har en viss förmåga. För säg de morföräldrar som inte tycker om att sticka, laga mat, virka m.m. Jag har blivit bombaderad av mail från de som var på seansen. De vill ha pengarna tillbaka. 6000kr för 2h är att ta i tycker jag. Utan kvitto dessutom. Min vän förlorade sin far i Tzunamin. Hon såg ingenting som hade med hans död att göra. Beskrev honom väldigt dimmigt som hon inte kunde relatera till. Hon gissade på en olycka, bilolycka.Någons mormor fick helt fel beskrivning av sin dotter. Min vän fick en beskrivning om sin far som var så diffus att det kunde stämma in på vem som helst. Tíll och med jag tyckte att det stämde in på mig.. Det jag menar är att om man har ett behov av att tro så gör man det. Jag vill så gärna. Men nu i efterhand när alla blev så besvikna så kan jag inte vara den enda som går och tror på hennes förmåga när ingen annan är överbevisad. Vill höra andras åsikter. För det går inte att skriva något på hennes hemsida som inte är positivt. Då publicerar hon det inte.

Indiania
2010-04-05 15:35
#27

#24 Har suttit och läst igenom den här tråden och tycker som du att det inte är ok att hänga ut en person på bara hörsägen.

Tror vidare att det är bra att känna in själv vilket medium man vill kontakta för det som funkar för den ene kanske inte funkar för den andre.

Tror det är väldigt individuellt hur vi stämmer överens.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
homeros
2010-04-05 16:07
#28

# 27

Hur kommer det sig? Det är väl ändå andevärlden detta medium ska kommunicera med?

Indiania
2010-04-05 16:16
#29

#28 Svår fråga, det är bara en känsla jag har och vill inte påstå att det är rätt heller.

Jag tror så här att är jag själv avslappnad och utan förväntningar när jag besöker ett medium så kanske det fungerar bättre än om jag sitter och bara intalar mig att måtte mediumet få kontakt med just den personen jag själv önskar.

" Var nära naturen - var när dig själv "

LillMaria
2010-04-05 18:29
#30

Tycker att Izabella3 gör helt rätt i att tala om vem hon personligen var till och hennes egen uppfattning om det hela, för det kan skona andra från att slösa bort sina pengar.

Hon beskriver sin egen erfarenhet om mediumet och jag tror att om fler skrev sina dåliga upplevelser kanske medium började ta lite mer ansvar, de får lite mer krav på sig, och då skulle de oseriösa sållas bort från de som arbetar seriöst.

Det finns de medium som faktiskt lämnar tillbaka sina pengar också om de inte gjort ett bra jobb.

Lill Maria

secret
2010-05-04 02:41
#31

Jag har besökt ett antal medium, och hade höga förväntningar på Benny mycket för att han är känd. Vart mycket besviken och ledsen, har mått dåligt efter besöket. Det han sa stämde kanske till 30% enbart, max. Kanske hade han en dålig dag? fick ingen kontakt och gissade, men det är farligt då en människa är skör och vilsen att tvärsäkert säga hur det ska bli m.m. 1100kr för 35 min. :(( Har gått till ett antal medium och den duktigaste sade saker som stämde in på 90-95 % på mig, borde nöjt mig med det. Men man lär sig med tiden.

Angelica-
2010-05-04 10:47
#32

Borde det inte uppmuntras att tala om mindre bra upplevelser hos medium, istället för att det ska sopas under mattan och "tas över pm"?

Hallifax
2010-05-04 11:51
#33

#32

Jag håller med dig fullständigt, Angelica. Och om jag minns rätt är inte det här första gången någon har negativa erfarenheter av Benny Rosenqvist. Jag har träffat flera medium och samtliga gånger har det rört sig om uppenbar och flagrant cold reading. Gissningar och trevande frågor, ingenting annat. Är det vad herr Rosenqvist ägnar sig åt bör det spridas.

[Mastre]
2010-05-04 14:19
#34

Om en negativ "rescension" får någon att avstå från att konsultera ett medium kan det ju innebära att man missar något som hade blivit en positiv upplevelse för en själv. 

Som exempel har jag ett par gånger avstått från att läsa böcker för att jag lyssnat för mycket på andras negativa omdöme, bara för att senare upptäcka att just de böckerna var mycket läsvärda för mig. Till min förvåning har jag också upptäckt att många som nedvärderar vissa böcker, eller deras författare, inte ens har läst böckerna själva!

Jag försöker hålla den erfarenheten i minnet när jag bedömmer om jag ska utforska något nytt. Analysera kritiken och se var den kommer ifrån. Är det personens egen upplevelse eller hörsägen? Handlar det om tillfälliga problem eller ett konsekvent mönster? Är det en fråga om dålig kvalitet eller individuell upplevelse?

Eller så ignorerar jag kritiken helt och gör min egen erfarenhet. Oavsett metod vill jag bilda en egen uppfattning, inte ta över någon annans.

Annons:
Sandidra
2010-05-04 16:42
#35

min kompis rekomenderar inte BR, så jag har inte varit där.

Lite OT från tråden är att mina hundar rymde och bara den ena kom tillbaka. Eftersom den den som inte kom tillbaka var en unghund vart jag orolig att den inte skulle hitta hem. Ringde då till ett medium som jag hittade på Text TV. Har aldrig trott de var seriösa men jag var desperat.

Hon sa att hunden skulle komma tillrätta inom ett par timmar. Hon beskrev omgivningen där hunden var. Hon beskrev mannen som tag hand om henne. Detaljer som staket och att det fanns häst där. Även rätt riktning och att hon hade det bra. Hon vart trött och hängde inte med den äldre hunden hem.

De var nästan ovekligt när vi via polisens hjälp fick tag på mannen. Han anmälde henne som hittad och vi som efterlyst. vi körde till hans hus och intill hans tomt gick en häst.

Jag upplyste inte mediumet om något. Vi kunde ju ha bott mitt i stan.

Jag vart imponerad hur hon kunde ange tid, mannen och omgivningen. Hunden hade varit borta över 24 timmar.

Fattar inte hur hon gjorde detta. Hon lade inga kort eller frågade inte efter stjärntecken som den del gör. Hon bara pratade på direkt när jag frågade vad som hänt min hund.

Kommer tyvärr inte ihåg vilken sida det var på TV. Jag  var så orolig för min hund att jag bara tog ett nummer av de som visades. Skulle gärna vilja ringa just henne igen. samt att jag inte kunde tacka henne.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
2011-03-17 08:07
#39

# 26 Ser tråden var med ett tag och du kanske inte läser men jag måste fråga tog man 6000 kronor per person? om så är fallet blir jag chockad Förvånad

Hoppas innerligt att det inte var per deltagare man tog denna hutlösa summa.

Playja
2011-03-17 09:43
#40

#39… Som jag uppfattar inlägget så var det 20 pers som betalade 300 kr/per person.  (6.000:-)

******************************************

Än värre är tycker jag  sidan som #38 & #39 hänvisar till, som uppmanar till att sätta in 300kr till ett konto och få endast ett mail tillbaka. Förvånad

Finns ingen personlig presentation utan bara en rätt basic och anonym sida med endast en mailadress till personen i fråga.

Personligen får det mina varningsklockor ringa rejält!

[walkinbeauti]
2011-03-17 09:48
#41

# 40 Jag tänkte väl om det vart per person men rätt gör dom att vilja kräva pengarna tillbaka när dom inte blev nöjda.

Uch ja det finns mycket bedrövelse därute numera,andlighet och tjäna pengar på andras olycka.Man blir bestört och det är verklgen många varningklockor igång.

Annons:
Playja
2011-03-17 10:00
#42

#41..  "Uch ja det finns mycket bedrövelse därute numera,andlighet och tjäna pengar på andras olycka.Man blir bestört och det är verklgen många varningklockor igång."

Ja.. jag kan bara hålla med dig walkinbeauti.

[scared666]
2011-03-17 10:17
#43

#25    1000kr 20 minuter, och ingen seriös information alls fick du,jag blir heligt förb när folk ska bli lurade på pengar,(undrar vad andevärlden tycker om honom) jag vet att det finns äkta medium,men det finns hur mycket bluffar som hellst ute där, det finns på nätet att se och ladda ner lagligt när 2st undersöker flera av dom största mediumerna i mediavärlden,väldigt intressant att se   

 sök på      "Penn and Teller Bullshit"

[walkinbeauti]
2011-03-17 10:31
#44

# 43 Senaste budet numera är 1350 kr för 30 minuter.Själv har jag valt att aldrig ta betalt för andligheten det som ges mig gratis ska jag också dela med mig av.Min guide tar inte betalt av mig så varför skulle jag ta betalt för hans insats.Det är min syn på det hela och den delas tyvärr inte av alla.

Playja
2011-03-17 11:03
#45

#44…  "I min värld" är det hedrande av dig! Jag gillar ditt tänk! Skrattande *tummen upp*

[walkinbeauti]
2011-03-17 11:21
#46

# 45 Glad Tackar följer bara mitt hjärta !

[dandamimm]
2011-03-17 11:24
#47

#44 tänkte fler som du skulle världen vara en vackrare plats i min mening. Då kunde alla de som verkligen behöver hjälp få den och inte som nu bara de som har råd.

Jag skulle aldrig heller kunna ta betalt för det jag fått givet från universum och väljer därför att ha ett "vanligt" jobb som försörjning och sen hjälper jag där jag kan gratis.

//danda

[scared666]
2011-03-17 11:40
#48

walkingbeauti & dandamimm, Härligt att det finns människor som ni, Glad jag kan tro att ni får mycket tillbaka ändå själsligt mm,hade själv stora problem med huset här hemma,då vi tog kontakt med 3 damer som kom hit och "städade" tre gånger var dom hit och lyckades få bort allt,dom tog bara betalt för bensinpengar.

Annons:
[walkinbeauti]
2011-03-17 11:41
#49

# 47 Härligt resonerar lika som du men när man öppnar mun om detta med andlighet och pengar lyckas man alltid trampa på dom ondaste tår och i såna lägen känner jag att då är det bara penningbegär inte att man verkligen hjärtligt vill hjälpa andra.Men jag borstar av mig och följer min intuition då brukar det bli bra även om det blir några ömma tår på vägen Glad

[dandamimm]
2011-03-17 11:49
#50

#48. precis så tycker jag att man ska göra. Självklart kanske man måste få ersättning om man har utgifter tex. bensin eller så emn själva den mediala hjälpen bör man, enligt min mening, ge gratis.

#49. Ömma tår, ja, det kan ju bli så men man måste följa sin intuition. Helt med dig där. Var och en får ta ansvar för sitt sätt och vill andra göra pengar på sina gåvor så är det deras ansvar…

Personligen skulle jag känna mig pressad att komma med "rätt" resultat och därför tappa min kantakt om det utbyttes pengar.

Upp till toppen
Annons: