Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 3346 ggr
[Kreatia]
2/16/08, 3:49 PM

Andeutdrivning

Hej!

Vill dela med mig av en spännande men fin upplevelse. Min dotter har nyligen flyttat hemifrån till en lägenhet högst upp på vinden i ett gammalt trähyreshus från ca. 30-talet. Flickan (heter Nadja) som bodde där före henne hade hört mystiska ljud från förrådet som är på samma våning som lägenheten. Det lät som om någon flyttade omkring grejer, stökade på helt enkelt. En natt då min flicka sov över hos Nadja (de två känner varandra) strax före hon själv flyttade dit hörde hon också dessa ljud från förrådet. Nadja berättade att hon aldrig hade märkt något inne i lägenheten men veckan före hon flyttade vaknade hon av att någon osynlig höll fast henne i sängen och blev jätterädd förstås.

Jag känner ett medium och jag frågade henne om hon kunde komma och känna om det fanns någon vilsen själ där och hon hittade minsann två! En gammal tant höll till i lägenheten och var mer eller mindre som en liten hustomte som höll koll på att ljus var släckta och plattor avstängda så henne ville inte mediumet ta bort eftersom hon var bra att ha i huset. Vi bestämde att vi inget skulle säga till min dotter om henne utan jag drog en vit lögn och sa att hon inget känt inne i lägenheten. Denna lite nyfikna tant hade flyttat dit då hon blev änka och kände sig ofta ensam. Mediumet visade i vilken lägenhet hon hade bott och det var längst ner.

Sen gick vi till förrådet och hon kände direkt av en pojke som letade efter något i förrådet. Hon fick fram att han hette Mauritz och föddes 1938. Han hade drunknat då han var ca. 13 år och förstod inte att han var död. Hans mormor och morfar hade rått om detta hyreshus och han var ofta där då han växte upp. Den tiden hade det varit kallvind där uppe och mest troligt så hade pojken haft grejer och leksaker där. Han sökte efter mormor och mediumet sa efter en stund att hon såg en äldre kvinna och man komma. Mormor tog pojken i sin hand och tillsammans följdes de åt över till andra sidan. Det kändes så fint och gripande…önskade att jag hade haft ett ljus att tända. Sen fick jag reda på att en pojke drunknade sommaren 1952 och nu ska vi forska vidare och leta i gamla tidningar från den tiden. Det borde ha stått någon artikel tycker man om denna drunkningsolycka. Men nu har den stackars pojken äntligen hittat hem tack vare detta duktiga medium!

Annons:
sven-g
2/16/08, 3:53 PM
#1

Så vakert det kan vara

KalleN
2/16/08, 3:54 PM
#2

vem är mediet ?

[Kreatia]
2/16/08, 4:02 PM
#3

Mediumet heter Ingrid Berglund och bor i Älvsbyn, ca. 6 mil från Piteå där jag kommer ifrån. Hon har gått i lära hos engelsmannen Terry Ewans som har medverkat i flera program på teve. Jag har träffat honom en gång på en storseans och blev mäkta imponerad. Min mamma som gick bort vid endast 52 års ålder kom igenom den gången och jag blev så glad att få "träffa" henne igen. Tänk så många duktiga och begåvade människor det finns. Minns att han sa till mig att jag och han kunde byta plats på scenen för jag hade samma gåvor som honom. Men jag har aldrig känt att jag vill lära mig till medium. Inte ännu i alla fall. Ha en fortsatt bra dag!

KalleN
2/16/08, 5:40 PM
#4

i Älvsbyn där har jag en helt underbar fantastisk vän hon är Fantastiskt goooooooo världens bästa

TantAlma
2/16/08, 6:31 PM
#5

Vackert ….

Min mormor bodde i Älvsbyn tills hon dog. Det ligger inte heller långt i från Åkerholmenför mig ett eget paradis på jorden… Skrattande

[Kreatia]
2/16/08, 10:22 PM
#6

Älvsbyn kallas "norrbottens pärla" och det är vackert där speciellt på somrarna förstås. Vintertid kallas Älvsbyn för ett riktigt "kallhål" där temperaturen sjunker mer än på de flesta andra platser. Måste ju göra reklam för lilla Piteå också som är en fin sommarstad med Piteå Havsbad (Nordens riviera) i centrum. Så ni är alla välkomna till Norrland när helst ni vill. Men hela Sverige är ju fullt med "smultronställen". Vi bor i ett vackert land.

Har nyligen varit hos en av Terry Ewans lärlingar för en privat sittning. Gratis och franko…enda kravet var att man skulle fylla i en enkät där man beskrev vad som hände och hur man upplevde det hela. Enkäten skickades sen till Terry för bedömning. Min farfar död sen många år kom med ett tänkvärt budskap till mig och under hela sittningen kände jag rysningar i håret som då man är hos frissan ungefär. I en av många andliga böcker jag har läst finns beskrivet att ett Tecken (bland många)att någon från andevärlden finns bredvid en är just rysningar i håret som om någon drar försiktigt i hårstrån. Har någon annan upplevt detta?

Annons:
KalleN
2/16/08, 11:51 PM
#7

åitehavsbad där har jag varit och badat, i allafall vid badhuset där *ler*   piteå måste vara helt underbart på sommrarna , har bara varit där på vintern tyvvär änsålänge,  men ska  upp dit i maj igen på bröllop så lite snöfritt blire då iallafall

TantAlma
2/17/08, 3:47 PM
#8

När jag vid Luleå havsbad som barn hitta jag en fin klocka i sanden, min morbror (mosters man ) lämna in det till polisen och så fick jag hittelön… Jag kunde dock inte bada så mycket då för jag hade skurit mig rejält i fingret… Men det blev endå till en glädjens dag…

i pite har jag en kusin … och så har ni ju en festival på sommar som heter Pite dansar och ler…..

Jag blir ofta berörd av en ande… i håret, på huvudet blir klappad på kinden och ibland knuffar det lite i sängen…. Skrattande

Soffe
2/17/08, 7:13 PM
#9

#6 Jag brukar uppleva rysningar på huvudet, antingen på hela eller på ena sidan typ. Det är som att håret reser sig, men jag vet inte om det alltid är att någon från andevärlden är nära en då.

[Kreatia]
2/17/08, 8:39 PM
#10

Nej, det är svårt att veta men ibland har jag känt så där även då jag har mediterat. Lärde mig meditera för nåt år sen med hjälp av Benny Rosenkvists guidade meditations DVD. Före det hade jag prövat själv men misslyckats då jag inte kunde släppa alla tankar som rusade omkring i min ibland överhettade hjärna. Men med guidad hjälp gick det bra och jag fick till mig en massa symboler som jag skrev ner och sen kollade på Internets symbollexikon vad de betydde. Nästan alla handlade om att vi lever flera liv, dör och återföds helt enkelt. Detta hände strax före jag bestämde mig för att utbilda mig till regressionsterapeut som jag länge grubblat på att göra. Tror eller rättare sagt jag vet att jag fick hjälp och vägledning från andevärlden genom dessa symboler jag fick till mig. Nu då jag var hos Terry Ewans lärling sa min farfar: tro, hopp och kärlek plus tillit la han till har du omkring dig. En gång fick jag just den symbolen i en Meditation (ser ut som ett ankare) och då jag berättade det för kvinnan som gjorde sittningen sa hon att det kan vara så att det är min farfar som har skickat alla symboler till mig under meditationerna. Nu ska jag inte skriva en hel bok om detta här och nu men vid något annat tillfälle ska jag berätta om den märkligaste symbolen och uppmaningen av alla jag fick till mig under den där tiden då jag mediterade mycket. Till dess: ha det gott ni alla där ute i Sveriges avlånga land som liksom jag sitter klistrade framför datorn ibland och läser alla intressanta inlägg på denna toppensite!

Pia-F
2/21/08, 6:56 PM
#11

En fin berättelse med ett lyckligt slut :-)

Ser också fram emot att få läsa mer om dina meditationer.

[Kreatia]
2/21/08, 8:30 PM
#12

Nu ska ni få höra om den märkligaste meditationen av alla. Jag hade provat meditationen "träffa din inre guide" flera ggr som gick ut på att man skulle gå sju trappsteg upp till en dörr som ledde till en ljus korridor och där skulle man träffa sin inre andliga guide. Så småningom träffade jag på min guide som sa sig heta Ari. Det var genom honom jag fick alla symboler. Men en gång då jag började gå uppför trappstegen i meditationen slogs dörren upp på vid gavel och där stod min sedan länge döda mormor med ett skrin i handen. Tjock och frodig med en storblommig klänning på sig. Precis som jag minns henne. - Skynda dig sa, hon uppfordrande. Jag har nått att visa dig! Jag skyndade mig in (i tanken) och mormor räckte mig skrinet som jag öppnade. Där låg en lapp med orden "Läs i kunskapens bok! Där får du svar på din fråga". Mormor nickade och jag avslutade meditationen. Skrev ett e-mail till min bror och berättade om det märkliga budskapet och frågade honom om han visste om det fanns någon bok som hette så. Han svarade direkt och skrev: Javisst! Du får låna den av mig. Jag har den! Denna bok kallas "Tredje testamentet" och skrevs av en dansk man vid namn Martinius för ca. 100 år sen. Enligt sägnen skrev han den tillsammans med en ängel. Tredje testamentet anses vara en fortsättning på bibeln. Jag lånade den men den var väldigt ålderdomligt skriven. Svårläst och tråkig. Blev inte så mycket klokare men vissa delar som jag läste handlade om att vi lever evigt liv. Mediterade igen och fick då budskapet att jag skulle läsa kapitel tre! Så jag gjorde och detta var vad jag fick fram ur texten. Orden och tolkningen är mina egna:

"Kapitel tre handlar om att mänskligheten är på väg in i en ny andlig era eller upplysning som kommer att resultera i att vi kommer att kunna använda våra latenta andliga förmågor och förnimma dem lika lätt som vi nu förnimmer fysiskt. Vetenskapliga bevis kommer att ta kål på gamla, primitiva begrepp och fördomar. Det kommer också att skapas ny modern konst och musik och arkitektur i detta nya tänkade"

Vad tror ni om detta? Vill gärna höra era kommentarer!

Varma hälsningar från Piteå!

tarotlasse
2/23/08, 12:00 AM
#13

En härlig berättelse från en räddning det är  också ngt som visar på det här med onda andar som folk gärna förknippar med vilsna själar.

Att dom är inte onda dom är fövirrade och rädda och stökar till en del men itnte  är dom onda som idetta ett vilset barn hur ont är detta.

Men kan tänka mig att dom boende som märkte av denna vilsen pojke trodde det var en ond ande som stökade hos dom.

Men lätt när vårt egna tänkande kan skapa oerhörda monster så tack för en fin berätälse på hur en räddning kan gå till.

Lasse

Annons:
Kimpelina
8/15/17, 7:13 PM
#14

Hej Kreatia kan du hjälpa mig komma i kontakt med Ingrid Berglund från Älvsbyn. Jag bor där själv men hittar inte henne. Mina barnbarn har så mkt problem med spöken i deras hus och nu har det även min dotter deras mor fått mkt påhälsningar.  mvh Lotta

Amandla
8/15/17, 7:52 PM
#15

#14 Tyvärr har personen avslutat sitt konto, det ser man på att det är klamrar runt användarnamnet. Kanske kan någon annan hjälpa dig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
drömmare
8/16/17, 6:42 AM
#16

reagerade starkt på insändaren, så fint skrivet. Min kännedom om sanningen i den skiljer från verklighet. Det var skrivet i ren reklamsyfte.

Upp till toppen
Annons: