Annons:
Etikettermytologinaturväsenskrock
Läst 12999 ggr
Zedd75
6/17/08, 11:10 PM

Grå tomtar fins !!

Jag måste bar berätta att jag såg en grå tomte sitta oss min moster i dag. holler på och jälper henne med midsomar firandet så jag eldade skräp i en tuna. så då en går Tomte sita på huk vid ett träd och titta på mig. Vill säga då hade jag en hund med mig med.

MVH Zedd75

Annons:
I-am
6/17/08, 11:12 PM
#1

Men va häftigt!!! Märkte du om hunden reagerade?

Zedd75
6/17/08, 11:12 PM
#2

#1 nej huden reger inget. vet inte om han såg den

I-am
6/17/08, 11:15 PM
#3

Ok, nu är jag mäkta avundsjuk på dig.Glad Skulle vara så kul om det hände mig. Har du sett några mer naturväsen?

Zedd75
6/17/08, 11:18 PM
#4

#3 nej det har jag inte vet bar att vägvärket byggde en tunel för gårtomtena över motorvägen där för 6 årsedan. det har minskat singel olyckorna där med över 95 %

MVh zedd

I-am
6/17/08, 11:20 PM
#5

Nu hänger jag inte med..

moonflower
6/17/08, 11:21 PM
#6

Vad avundsjuk jag blir…hoppas jag oxå jag får se en dag (har dock märkt av dem tydligt)…flera olika vänner och bekanta har sett grå tomtar…när jag är ute iskogen kan jag i ögonvrån se snabba "dammtussar" men lyckas ej se klart - blir  sur på mig själv…

GRATTIS till Dig Zedd75

Annons:
Zedd75
6/17/08, 11:25 PM
#7

#5 jo där min moster bor så la dom om motervägen frö nåra årsedan. för det hände mycke singel olyckor där och då prata alla om grå tomtar och då byggde vägvärket en tunel för dom under vägen.

MVH Zedd75

I-am
6/17/08, 11:35 PM
#8

#7

Aha, vad häftigt… Jag skulle verkligen vilja se en liten tomte. Är det någn som har pratat med en tomte nån gång???

[Hellas]
6/17/08, 11:39 PM
#9

Men vad otroligt roligt, det är ju en sådan upplevelse som man har skrivit upp på önskelistan för vad man vill uppleva under detta liv……..Han var nog nöjd att du gjorde fint Zedd.

mommo
6/18/08, 12:02 AM
#10

Jaa Zedd, jag upplever sådant där ofta.  Jag bor i skogen och speciellt vid 4- tiden på morgonen så vimlar det av "knytt" här. Jag har både sett och kännt av tomtar, älvor och alver ( tror jag). Och så är det också några andra som inte riktigt framträder lika tydligt som jag inte vet vad dom är.

I hela mitt liv har jag sett sådant här. När jag var barn och vi var ute i stugan i skärgården såg jag älvorna dansa i ringar varje natt. Jag berättade aldrig det för någon, för att redan som väldigt liten så visste jag att dethär är något som alla inte ser. Det är som först i vuxen ålder som jag har berättat det.

När jag jobbar natt så går jag alltid ut på balkongen med jämna mellanrum där, och också på jobbet finns "skogsfolket" framme nattetid, men dom gömmer sig för der mesta dagtid.

Så är det också här hemma, det är rätt sällan som jag kan se någon dagtid, bara om jag är ensam i skogen kan det hända. "Skogsfolket" gömmer sig under granris, buskar och stora blad dagtid. Ibland kan dom dock kika fram, men dom vill liksom inte komma fram i dagsljuset så gärna, men under skymningstimmen vintertid kan man nog se dom, då rör dom på sig ganska mycket. Dom har ju sin aktiva tid på natten, för att sedan lägga sig tillbaka till ro i gryningen!

Skulle inte för någonting här i världen vilja vara utan mina knytt här på gården!

Jane-Lyzell
6/18/08, 12:03 AM
#11

Vad kul Zedd - det är inte alla förunnat att kunna se Tomtar - de hör ju till naturandarna /väsen och deras högtid närmar sig ju nu den 21 sommarsolståndet - så de har ju bråd tider nu att fixa till firandet!

Att du ser dem säger att du har ett gott hjärta lite över det vanliga och ett rent sinne - annars ser man dem inte!

Denna tiden är just störst changs att se dessa väsen - rekomenderar er rening på gifter i kroppen både fysiskt och psykiskt nu - för att ha en uns av möjlighet att se dem!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mammagranbacken
6/18/08, 12:15 AM
#12

Hej zedd jag tycker du är likt mormor hon pratade altid om sina tomtar du är gullig kram moster

Zedd75
6/18/08, 12:16 AM
#13

#11. jag vet inte om jag var ren från gifter för jag och min bor satt i går kväll och drack ganska många öl och tjatade.

Jag har altid velat tor på naturens vässen. men aldrig set dom. Han satt på huk ohc log mot mig. Ja det är en uplevelse jag sent kommer glömma.

MVH Zedd

Annons:
Elisabeth-J
6/18/08, 12:16 AM
#14

Grattis Zedd!!! Det är verkligen en upplevelse som man aldrig glömmer när man ser naturväsen :)

Kram

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zedd75
6/18/08, 12:19 AM
#15

#12 jag såg en oss gittan i dag mia ;)

I-am
6/18/08, 12:24 AM
#16

#11

Att du ser dem säger att du har ett gott hjärta lite över det vanliga och ett rent sinne - annars ser man dem inte!

Berätta merGlad. Hur menar du?

Jane-Lyzell
6/18/08, 12:26 AM
#17

#16 jag menar det jag redan sagt - utan ett rent gott hjärta ser du dem inte!Skrattande Handlar om rena fina tunna vibbrationer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

I-am
6/18/08, 12:31 AM
#18

Ok, kan inte så mycket om energier och vibbrationer. Tack för svaretGlad

Bybo
6/18/08, 12:32 AM
#19

#13 Men ett gott hjärta har du så det räcker ;-)

mommo
6/18/08, 12:32 AM
#20

# 17: Vad egentligen handlar det riktigt om när man ser dom då? Förklara lite mera! Anser mig nämligen inte alls vara speciellt "ren och god".

Annons:
Jane-Lyzell
6/18/08, 12:34 AM
#21

#18 okay i praktiken kan man säga!

Någon som alltid har andras väl och ve framför sig själv - som ser det goda i alla och som gläds med andras framgångar och lycka!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
6/18/08, 12:36 AM
#22

#20 Det jag redan sagt + att du får tillgång till en fantastisk värld!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anna-08
6/18/08, 12:43 AM
#23

Häftigt zeddGlad En gammal släkting till mig(som finns på andra sidan idag) var en riktig "kuckelgubbe"…Han bodde på en ö långt uppe i Norrland…där hade han sina små hjälpredor…dom små "gråvättarna" som han själv kallade dom…Härligt när man får se & uppleva naturväsen….Cool

mommo
6/18/08, 12:46 AM
#24

Jag tror att du slog huvudet på spiken där Jane, ang. # 21 och # 22. Fast jag inte är någon godhet så kan jag faktiskt ärligt glädas med andras framgångar och lycka, och ser faktiskt det goda i alla. Och en fantastisk värld är det ju! Inte sant , Zedd?! Tack Jane för svarGlad

Denna kommentar har tagits bort.
chik
6/18/08, 12:51 AM
#26

Grattis Zedd.

  Men du! hur såg han ut..Kan du inte beskriva honnom, hadde varit så rolig o set om han såg ut som den lilla Nissen som jag har set. Fast det stämmer inte på Janes beskrivning, för jag är ingen snäl mäniska..

      

Lena.P är jag i verkliga livet.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
MontyPython
6/18/08, 1:01 AM
#29

Inlägget är borttget

//Elisabeth.J

Jane-Lyzell
6/18/08, 1:02 AM
#30

Man brukar referera till sådnt man känner väl till själv

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
anna-08
6/18/08, 1:04 AM
#32

Spökar det här….eller??Förvånad

Elisabeth-J
6/18/08, 1:05 AM
#33

#32 Hahaha jaaa samma spöke som härjar som vanligt här på forumet i ännu ett nytt nick.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

anna-08
6/18/08, 1:06 AM
#34

Jasså,det spöket…hahaha….

Annons:
Annisangel
6/18/08, 1:33 AM
#35

När jag var mindre fick jag en guide som var just tomte. Jag älskade ju att vara ute i skogen så han kom alltid och höll ett ög på mig och varnade mig vart jag kunde gå och inte… Vi hade mycket roligt han och jag… Jag såg honom ju så tydligt som dagen… I en senare Meditation följde jag med honom till hans hemvist, en underbar kristallgrotta inne i solskensberget (kallar jag ett stort berg som ligger i solskenet under hela dagen) Den meditationen var häftig, men det var min första Meditation o hade jag inte haft kunniga människor med då, hade jag nog förlorat mig in i hans värld…

Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

reba
6/18/08, 1:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

En liten tomte!

Strandtomten är lite större än skogstomten. Även han undviker kontakt med människor. Han har gråa kläder som ibland är lite smutsgula. Den kvinnliga motsvarigheten till denna tomtetyp har kakifärgade kläder.

Källa: Tomtar Raben&Sjögren

Denna kommentar har tagits bort.
Kerstina-61
6/18/08, 2:10 AM
#38

Min dotter ringde sent en kväll. Hon såg små knytt på kattburen där hon hade en filt. I buren fanns små kattungar varav en var mycket sjuk. De var på buren och noprade ur filten.

Två såg hon inget ansikte på med en såg hon tydligt och den betede sig som en pajas. Lite retlig på något sätt. Gjorde fula miner och flinade. På morgonen var den ena kattungen jättesjuk och hon for till veterinären som tog bort den. Lungorna var inte fullt utvecklade.

Jag hade dagen innan gett kattungen distanshealing och aldrig har jag mått så illa när jag gett healing.

Min dotter är 27 år och är väldigt känslig för det övernaturliga. Jag själv har aldrig sett något fysksikt vilke jag skulle vilja göra. Varför är det så att en del ser och vissa inte?

Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

anna-08
6/18/08, 2:21 AM
#39

# 38 Jag tror att det beror på hur öppen & mottaglig man är…sen är ju dom små väsen/knytten skygga av sig oxå!Kan berätta om en kvinna Elaine Skoglund i Sunnäs som ständigt har kontakt med sina småvättar & hon har vid några tillfällen lyckats smyga sig fram till en fors där en liten älva stod & "duschade" sig ;) Hon brukar ha öppet för allmänheten under sommaren!Kan oxå säga att hon gör fantastiska målningar av dom väsen hon ser !   Kram

anna-08
6/18/08, 2:21 AM
#40

# 38 Jag tror att det beror på hur öppen & mottaglig man är…sen är ju dom små väsen/knytten skygga av sig oxå!Kan berätta om en kvinna Elaine Skoglund i Sunnäs som ständigt har kontakt med sina småvättar & hon har vid några tillfällen lyckats smyga sig fram till en fors där en liten älva stod & "duschade" sig ;) Hon brukar ha öppet för allmänheten under sommaren!Kan oxå säga att hon gör fantastiska målningar av dom väsen hon ser !   Kram

Tuva-Lena
6/18/08, 2:23 AM
#41

Vilken upplevelse Zedd! Skrattande Grattis!

Idag gick jag till skogen för att plocka granskott och björklöv. Det doftade så där örtigt gott i skogen, och jag fick den där speciella känslan av att jag inte var ensam. Det har jag känt många gånger, men tänkt att jag inte är mogen för att se nåt naturväsen. Men idag kändes det annorlunda, så jag var nästan beredd på att något skulle visa sig, men inte.. Ändå kändes det som att jag snart kommer att få göra det - vet inte varför, men jag tror att det handlar om mognad också, på ett själsligt plan.. Det ligger en doft av mystik i skogen just nu, den här tiden strax före midsommar.. Oskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pilz_35
6/18/08, 2:29 AM
#42

Ja viss kan man måla tomtar, älvor å andra väsen i olika situationer å vinklar, men om man sen har sett dom "egentligen" är ju en annan sak. Jag tror, eller vill åtminstone tro på små tomtar, vettar och vittra. men jag har lite svårt att tro, som Zedd75 skrev, att Vägverket byggde en tunnel för små grå tomtar. mvh/Jörgen

anna-08
6/18/08, 2:32 AM
#43

# 42 Ja,det e nog sant som du säger…dom kanske inte skulle kosta på något som inte riktigt kan bevisas att det existerar!Alla SER ju dom inte…så visst förstår jag vad du menar ;)

Kram Anna

anna-08
6/18/08, 2:36 AM
#44

# 41 Håller med Inga-Lena…det är en magisk,härlig känsla i skogen just nu men oxå på hösten…Jag blir fulladdad på energi då jag är i skogen!Träden är ju så frikostiga på energi & så är jag ju "trädkramare" oxå…Cool Du vet vad jag menar ;) Kramis

Pilz_35
6/18/08, 2:40 AM
#45

Kan ni inte krama alla små grå tomtar istället? =) så kanske dom förökar sej så Vägverket får skäl att bygga många fler tunnlar.. hahaha!

anna-08
6/18/08, 2:44 AM
#46

# 45 Haha..ja du va då mej en go prick me humor oxå…Jag ska försöka flirta med nån liten vätte om jag stöter på någon…;)

sven-g
6/18/08, 2:46 AM
#47

Kan vara som så att jag sett sådana, men bara mycket kort har jag sett detta flera ggr. Men kan jag vara säker nej tyvärr ej tillräckligt länge. I sådana fall finns det en i stallet och ibland utanför. Men så snabb. En yngre tomte i tretti års åldern man om det vore en som oss.

SEViking
6/18/08, 2:46 AM
#48

Jodå, jag e snart där, passerar Igge nu.

SEV Cool

Annons:
Pilz_35
6/18/08, 2:49 AM
#49

Men om du kommer för nära så lukta inte på vadmaltyget, det kan lukta konstigt efter en varm vår som denna, å byxorna kan lukta av både gammal stjärt och urin,, å se upp för tomtebruset! det kan vara både hembränt å andra rusdrycker i det…

anna-08
6/18/08, 2:50 AM
#50

Meeeen Viking…du skulle ju köra försiktigt…& LUGNT Kyss

anna-08
6/18/08, 2:52 AM
#51

# 49 Hahaha…nu kommer jag drömma om det här med doftande tomtar ;)

SEViking
6/18/08, 2:54 AM
#52

Pilz du verkar ha en ovanligt stor å ingående erfarenhet av dessa väsen, kanske ligger det i släkten?

#50 Jag gör ju det, nu ligger Hudik i backspegeln'

SEV Oskyldig

Pilz_35
6/18/08, 2:59 AM
#53

Nä jag har faktiskt inte det! Men ibland så tycker jag att fantasin hos vissa skenar iväg å alla står och klappar händer å ropar halleluja! Som jag brukar säga ibland "nånting är det som fattas, men inte är det fantasin"

SEViking
6/18/08, 3:02 AM
#54

Kanske tålamodet eller ödmjukheten inför andras åsikter.

SEV Oskyldig

Pilz_35
6/18/08, 3:16 AM
#55

Jag har aldrig haft svårt att tåla eller lyssna till andras åsikter, ej heller har jag förkastat andras åsikter. Men när berättelser från andra låter som sagor skrivna av bröderna Grimm så får jag lite svårt att hålla käften! Å jag tror att många som skriver på denhär sajten är sånna som "ser" spöken och oknytt var dom än vänder sej, går dom på toa så står där en tomte, sträcker dom sej in i garderoben så har en osalig snott kalsongerna, ska dom ta ett kort så nog fan får dom med en gengångare eller så är det ett spel sällan skådat sett med Orber. det blir så överdrivet!

Annons:
SEViking
6/18/08, 3:22 AM
#56

Jo du, men det är ju att förkasta andras berättelser av sina upplevelser. Men i viss mån håller jag med, å då sållar jag mellan raderna.

SEV Cool

Pilz_35
6/18/08, 3:31 AM
#57

Det kan kanske ses som det! Men ser man grå tomtar i tid och otid, å då mest i otid, så tror jag att starka mediciner kanske vore ett alternativ. Andlighet och övernaturliga saker tror jag på, men inte berättelser om tomtar som framstår som att man gick i lekis ihop med dom. Tyvärr så finns det för många "Wannabies" som låter fantasin skena fritt på denna sajten.

sven-g
6/18/08, 3:39 AM
#58

Jag håller med pilz på några saker, vissa fantiserar, andra berättar skrönor för att bli viktiga, för dom önskar att ha sett sådant. Men nog är det andra som säger vad dom har upplevt helt sannings enligt. Men huvudsaken är väl den, att så många som möjligt, mår bra i det liv som dom lever

Pilz_35
6/18/08, 3:53 AM
#59

Jag har aldrig velat förkasta eller bespotta någon. men jag tycker att dom som verkligen har något att berätta, något att dela med sej av, ska få göra det. Dom som tror sej se "övernaturligt" vart dom än vänder sej kan väl hellre skriva barnböcker av sin falsarier å påhittade historier. Men sen är det ju alla som är så blåögda å tydligen så korkade och lättlurade å tror på dessa fantasispridare. vad tänker ni på egentligen? mvh/Jörgen

SEViking
6/18/08, 4:58 AM
#60

Rätt är att det finns "drömmare" här, men det finns det ju överallt. Vi kan ju inte rata olika bara för att VI tror dom brer på lite väl mycke. Å som sven-g säger, huvudsaken e väl att dom mår bra. Å vem vet med säkerhet vars gränsen går? Möjligt kan vara, och är, att det finns folk som lever vardagen med hustomtarna, där hustomtar visar sig ofta som fan.

Orber är däremot i min värld blaha blaha, skaka en filt framför kmeran å du har funnit orbernas hemvist. ha ha. Men det finns dom som verkligen intresserar sig för Orber, och jag ska inte ta ifrån dom deras entusiasm bara för att jag själv inte tror på det.

Var och en är salig i sin tro, och det äccepterar jag så länge nån inte försöker trycka på mig den. Var p en får väljha väg själv.

Ja ja, nog om detta, nu är jag hemma å ska gå å sova.

Natti

SEV Oskyldig

BjornI
6/18/08, 5:04 AM
#61

Tänk om du vaknar med en tomte i sängen imorgonbitti Pilz_35

Vad säger du då??

 Räcka ut tungan

Annisangel
6/18/08, 10:09 AM
#62

#59 Jag håller med dig i det du säger delvis… Jag har övernaturliga händelser i mitt liv sen barnsben så det kan jag inte avfärda som fantasier direkt *S* men sen kan det ju finnas folk som försöker och ser skrymt var dom än vänder sig…

Är det korkat och tro på det övernaturliga eller hur menar du nu??

Mvh

Annika

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Thinka
6/18/08, 11:03 AM
#63

Grattis Zedd! (lånar din tråd lite) min farmor var som det sägs lite udda. Själv misstänker jag att hon var oerhört öppen för det vi inte ser. Hon talade ofta om älvor osv. Det är inte alla förunnat att få se dessa naturväsen. På min önskelista står det också att jag skulle vilja se en älva eller tomte. Har ni försätten hört  detta : att när det är dimma så dansar älvorna, gammalt Skrock kanske jag vet inte. Men njut av din upplevelse Zedd!

PiaC
6/18/08, 12:01 PM
#64

Vad kul Zedd! Känner faktiskt igen det du skriver om att det är byggt en tunnel för tomtar vid en olycksdrabbad väg. Att lägga ett rör under motorvägen när dom ändå gör om den kan inte vara så kostsamt men väl så dugligt som en tunnel för små knytt.

Är det någon som vet om det finns tomtar eller smått i stan som i tex en lägenhet också?

 Kram Pia

Sofiae
6/18/08, 12:03 PM
#65

Här har Vägverket byggt en tunnel för paddor under motorvägen, den kan säkert tomtarna också få använda.

mommo
6/18/08, 1:28 PM
#66

Nej Pilz 35, det ÄR skillnad på att se småknytt i skogen och att "se t. ex en elefant i skogen".

Jag kan föreställa mig en elefant ståendes där i gläntan, men i såfall har elefanten klara färger, den kan trumpeta och det låter som då en elefant trumpetar. Den rör sig också "normalt" ungefär som om det vore på TV.

Om jag däremot ser knytt så är dom liksom bakom en tunn, tunn dimridå. Dom hörs, men bara liksom som en vibration i mina öron. Dom har också en speciell lukt, det luktar liksom ja jag vet inte "knytt" säkert. Dom har svaga färger, mest är allt i olika nyanser i vitt, men färger förekommer fast dom är dova. Dom rör sig lite svävande och glidande, fast dom har nog markkontakt. Dimridån är hela tiden mellan, för att skilja världarna åt?

Igår natt gick jag ut vid halv två tiden och då satt en liten tomte ihopkrupen på en sten här i skogsbrynet! Den var mest i gråa nyanser.

Så som jag ser det Pilz, så har vi olika förmågor att se, det här var kanske ganska vagt förklarat, men jag ser klar skillnad på det som jag kan fantisera ihop att se, och det som finns i en annan dimension.

Och ja Thinka! I dimmorna dansar älvorna speciellt mycket! T.om. i tonåren när jag slog ifrån mig allt sådant här, så såg jag alltid älvorna dansa i dimmorna iallafall!

[kvasthilda1972]
6/18/08, 1:36 PM
#67

Det var spännande! Jag har själv suttit i skogen och mediterat med en kaka  i handen som jag ville ge tomtarna när jag var klar.. Jag bad att få se dom och följande natt drömmer jag att några grå tomtar står framför mig… Jag hade fått rådet att prova detta av en kvinna som är väldigt duktig i det mediala, hon sa att dessa väsen är väldigt nyfikna på mig….

anna-08
6/18/08, 1:38 PM
#68

# 63 Visst är det vackert att se älvornas dans ;) Har en del tavlor av Bror-Erik…mycket vackra där man verkligen ser älvornas dans i morgon & kvällsdiset…

Har ni hört berättelsen om Tuvstarr? Kram

Jane-Lyzell
6/18/08, 2:52 PM
#69

Pliz , det är tur att smaken är delad på vad man vill tro och inte tro på - bara för att man själv inte sett Tomte eller andar betyder ju inte det att inte andra kan göra detFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Marina2
6/18/08, 3:16 PM
#70

Men vilken härlig upplevelse Zedd! Så glad jag blir för din skull. Kan undra varför hunden ej såg tomten? Kanske den såg men var van eller valde att ej visa att den såg?

Eija
6/18/08, 3:33 PM
#71

Jag har aldrig sett någon tomte eller älva eller annat knytt, men jag slår inte heller ifrån mig att dom inte finns, …

men däremot har jag träffat några få som säger sig ha sett, och jag vet att dom är helt och hållet ärliga och tillförlitliga…

Så visst är jag avundsjuk på dom som har sett…men samtidigt så är jag för rädd….jag skulle nog göra i byxan, skrika och svimma om det dök upp något av dessa framför mig…Förvånad.

Så därför komenterar jag inte, eller motsäger något som jag inte vet. Utan om den som har sett litar på det den såg, så låter jag det vara vid det, och gläds med den personen för sin upplevelse….

squaw
6/18/08, 4:11 PM
#72

jag kom att tänka på när jag en höst var och plocka svamp,där gick jag och fan inga , där på vägen tebax vid en slutning så kände jag någon som rykte i min sida av jackan och drog mig till baksidan av slutningen och döm av min förtjusning hela slutningen lös helt gul av kantareller..Kan det har varit en tomte där som visa vägen?

Pilz_35
6/19/08, 2:26 AM
#73

Jag har inte sagt att tomtar inte finns! men om man börjr se grå små tomtar överallt, hos mormor, å så fort man tar kort, eller bara vänder sej om i naturen. då tror jag faktiskt att det är fråga om nåt som Landstinget kan vara till stor hjälp med. För tydligen så är det många på denhär sajten som ser tomtar, har små vettar, andar som knycker saker från dom, så fort dom tar ett kort av familjen så är det nåt övernaturligt på kortet.. konstigt att man börjar fundera över hur det egentligen står till..

rosmarin90
6/19/08, 12:17 PM
#74

Hej Zed så härligt att du sett ett naturväsen. Känner att jag vill rekommendera en bok av Rebecka Vik om naturväsen Mäster Grå.

http://www.trevarldar.se/mastergra.php

Britt-Marie
6/19/08, 2:03 PM
#75

Har heller aldrig sett någon tomte. Men ibland har jag undrat vad det är både min fd katt och nuvarande katt sett ibland. Kommer ihåg Gose vår gammalkatt som följde nått och man såg verkligen att han såg nått som inte vi såg. Ibland har man märkt att de haft nått i sina pälsar och vi brukar skoja då mina sambo och jag och säga det är småtomtarna som skojar med kissen.

Sedan har en kvinna berättat för mig som jag gick på på porslinsmåling för många år sedan om hur hon såg en grå tomte ute i skogen vid vägkanten då de kom åkande i bilen.

Eija
6/19/08, 2:18 PM
#76

#72, det verkar som det var det, eller kanske din guide….vem vet, men tydligen var det något som ville visa dig….

Fast sådana vill jag oxå ha ryckandes i mina byxben, för att visa svampen här i värmlandsskogen, för nu har jag inte hittat något alls än sen jag flyttade hit….har visserligen inte hunnit gå så mycket i skogarna här. Dels för att jag blev opererad för hjärtat förra våren, och sen har jag hört att en björn hade huserat bara ca 300 m härifrån…så….inte lockande att ge sig ut i skogen direkt….

Annons:
squaw
6/19/08, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

#76,ja jag kan inte glömma det…..en fin upplevelse….och jätte smasken med svampen…..ler jag kommer ihåg att jag bara blev så barnslikt förtjust av hela händelsen….det värmer när man tänker på det….du får ta din svamp korg och komma hit…vem vet vi kanske får hjälp Ler stort. Kramar i massor önskar dig en fin midsommar.

Eija
6/19/08, 4:38 PM
#78

Ja, det låter frestande….verkligen….jag bara äääääälskar svamp…..förstår att det var en fin upplevelse, och just att det var de goaste svampsorten av de alla….tycker jag iallafall….fast karljohan är inte dum den heller…..gott, gotti, gottgott…..ha en fin midsommar du med….jag fick nyss samtal från gubben, han var vrålförkyld, med halsont och nästäpp…så, nu vet jag inte än vad det månde bliva….jag kan ju ha blivit smittad eftersom han var här igår, med inga Tecken alls än…..

himlen
11/1/09, 7:46 PM
#79

Hej!

Ni ska läsa Rebecka Viks bok Mäster Grå den är att rekommendera, både jag och Rebecka är verksamma inom den antroposofisk rörelsen, / Ann-Mari

kommon
11/1/09, 8:52 PM
#80

#79, himlen skriver:

"både jag och Rebecka är verksamma inom den antroposofisk rörelsen, / Ann-Mari"

Jag anser att det är mer troligt att Vägverket upphandlat och byggt en tunnel för tomtar, än att antroposofiska läror skulle fungera.

Annisangel
11/2/09, 5:43 AM
#81

#57 Hmmmm, starka mediciner biter inte på det…. Tro mig, jag genomled många år med mediciner och biverkningar av dem, men jag ser fortfarande…Flört Folk som tycker jag är lite konstig får gärna tycka det så mycket dom vill, jag älskar och respekterar min gåva!!

Kramar till er!

Många Goa Kramar

Annisangel

himlen
11/2/09, 9:48 PM
#82

Hej!

Kommon antroposofi är en kunskaps och forsKnings väg men det begriper inte du!!!! Ps är man dum så är men jag är trött på alla dessa jävia evinnerliga påhopp mot antropsofin som kommer från folk som inte begriper bättre sök hjälp!! / Ann-Mari

kommon
11/2/09, 9:53 PM
#83

#82: Shit pommes frites så arg man kan bli. Vore det inte fiffigare att du argumenterade för din ska istället för att berätta att vi är tröga?

Annons:
himlen
11/2/09, 11:40 PM
#84

Hej!

Du får gärna bli arg kommon det skiter jag i jag VET i detta fall vad jag talar om men du vet nte ett skit!!!!!!!!!! / Ann-Mari PS Min kommentar gällde dig och inte dom andra

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
unauthorized
11/3/09, 2:01 PM
#88

#84 Du kan ju plocka fram dina spökbilder så kanske du kan få på någon sorts plåster på din trovärdighetsruptur. Tills dess har din "kunskap" och dina åsikter precis noll och inget värde.

Du säger att du VET vad du talar om, och jag tror dig faktiskt. Du vet verkligen själv att du ljuger, alternativt att du ljuger så att du tror på det själv.

tops
11/3/09, 2:46 PM
#89

Nu blev jag nyfiken. Har signaturen himlen i inlägg #84 bilder på spöken?

Det vore väl i så fall verkligen ett sätt för henne att visa vad hon VET.

"himlen", visa oss!

unauthorized
11/3/09, 3:20 PM
#90

#89 Jajamen, i en maratontråd om 100% äkta spökbilder från Borgvattnet blev vi lovade att få se bilder av en osaligen avsomnad präst som visat sig för Himlen med sällskap. Tråden blev ett slags mästerskap i lögner och bortförklaringar av sällan skådat slag. Nu tror jag den är helt raderad. Synd, för den hade ett värde i sig.

Givetvis kom det aldrig några bilder, på spöken åtm. Man hade valt att fotografera med en mobiltelefon som inte man kunde få ut bilderna från och den riktiga kameran fotograferade man trevliga inredningsbilder med istället. Videokameran man använde för att filma med verkar heller inte fungerat, för den har det inte heller kommit några bilder från.

Vi fick dock försäkringar att de som hade sett bilderna på mobiltelefonen intygade att spökena var äkta. Bl a en kille på en mataffär i Tumba hade sett dem och han hade sagt att bilderna var på ett spöke. Det var stor humor i den tråden.

Annons:
himlen
11/3/09, 3:26 PM
#91

Hej!

Jag kommer ALDRIG och lägga upp bilder här då verbörande unauthorize är en rejäl skitstövel jag har fått nog av honom ni kan glömma bilderna jag kommer och sudda ut dom, jag kommer också och ta tillbaka min registrerng från det a mycket oerisöa forum där såna som nyss nämda härjar jag ger dig ett råd sök hjälp för det lär du behöver stäng gärna av mig det skiter jag blankt i / Ann-Mari

triobios
11/3/09, 3:29 PM
#92

himlen/Ann-Mari/Kajsa/vem du nu är: Lugna ned dig innan du dissar folk, det ser ut som att en ande har skrivit inlägget på fyllan. Första lektionen: och & att är inte utbytbara i meningar. Kommatecken är också användbart precis som annan interpunktion.

tops
11/3/09, 3:29 PM
#93

#90.

Aha, då förstår jag. Men varför tvivlar du på dess äkthet när en riktig kille i Tumba, dessutom arbetande i en mataffär, faktiskt har verifierat bildernas äkthet?

Vad kräver du för bevis för att anse att någon verkligen sett, fotograferat eller träffat andar?

unauthorized
11/3/09, 3:40 PM
#94

#93 Intressant fråga, men jag skulle nog helst vilja ha originalbilden direkt ur kameran till att börja med. Därifrån får man gå vidare och analysera om den är manipulerad. Fast om sådana bilder finns så tror jag att bättre skickade än jag kommer att kunna analysera dessa.

"Det Okända"/TV4 var också intresserade och även Jörgen Gustavsson nämndes i tråden och han hade väl nästan per telefon på en beskrivning av bilderna intygat dess äkthet. Så tung vidimering är ju svårt att motsäga.

#91 Ah, äntligen ett påhopp, det dröjde drygt en timme idag att bli påhoppad.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
xinluo
11/3/09, 6:32 PM
#101
[mia-38]
11/3/09, 6:50 PM
#102

Med respekt för Zedd och hans nära anhöriga tycker jag, och säkert fler med mej, att ni som vill kasta skit på varandra gör det nån annanstans. Det är respektlöst att göra så i denna tråden.

Kan ni acceptera denna önskan så vore det jättebra.

Kram

SEViking
11/3/09, 6:52 PM
#103

#0 - #101

Bara för att en jeppe påstår sig ha fotat en grej å sen inte kan få till det att visa det, betyder ju inte att ALLA svamlar i nattmössan.

Om jag säger jag fotat en Volvo å sen inte kan få fram bilden till allmän beskådan, det betyder ju inte att det inte finns några Volvon. Eller?

Kort å gott, man ska inte döma alla efter en.

? SEV ?

PS. Men det skulle varit jäkligt intressant att se dessa påstådda bilder. Det är småaktigt att förneka ALLA att se bilderna på grund av att en eller ett par retat upp en. DS.

Ghosthunter
11/3/09, 7:51 PM
#104

Mia - Ja precis och det är ju samma person som vanligt, som är både respektlös och vilsekommen!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
SEViking
11/4/09, 10:02 AM
#107

#104

Tycker du att ditt inlägg (#104) är så värst respektfullt?

? SEV ?

Merami
11/4/09, 10:49 AM
#108

Mia38.Dessa visste nog inte att Zed75 trådskaparen inte lever längre.Att hans tråd skulle bli en bråktråd tror jag ingen av dem  hade möjlighet att överskåda.

Låt oss ta det som ett minne av den godhjärtade Zedd.Kanske vi fick lära oss att inte starta något bråk utan att ta reda på var vi befinner oss.

mammagranbacken
11/28/09, 9:30 PM
#109

zed ja saknar dig kram din moster .

Denna kommentar har tagits bort.
Eija
11/29/09, 1:02 AM
#111

#109…..håller på dig och säger likadant…..jag saknar dig och tänker på dig Zedd i dessa juletider……..och du är väl den siste som ville ha bråk här i trådarna….

Kram/Eija

Annons:
Elisabeth-J
11/29/09, 1:50 PM
#112

Mina tankar finns för Zedd, du är saknad av många av oss här!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mammagranbacken
11/30/09, 8:54 PM
#113

Tack alla goa. zidd han va så glad att ni alla fans här. Han fick sin gammla moster att gå hit ja saknar han och min man och mor så mycket ni skall ha stårt tack att ni fins för oss som har det svårt. våran ståra syster dog 25sep 3år på dan äffter mor så det är jobbet för oss alla nu. tack att ni orkade med mig när min kära man dog det blir 3år till jul. ha det nu så bra och tack kära ni. God jul på er alla kram mia

himlen
12/12/09, 4:37 PM
#114

Hej!

Elementar världens väsen öppnar sig ibland för oss, när man ser dom så har man en viss form av klarseende,tomtar kan man då se och även andra naturandar och elementarväsen, läs Rebecka Viks bok " Mästre Grå" samt den bok hon släpper nästa år som heter "Pans Rike" för dom som bor i Stockhom kan jag varmt rekommendera det föredrag som Rebecka håller på Hagagatan 14 någon gång i Mars, det hålls i Antroposofiska sällskapets bokhandel och lokal, fördedraget handlar om elementarväsen och naturandar / Ann-Mari

luxplyr
12/12/09, 9:08 PM
#115

jag har aldrig sett en gårds tomte, jag bara kan se andar i bland,

jag undrar varflör andra ser tomter eller vätar och vissa inte?

och andra upplever spöken och andar.

himlen
12/12/09, 9:18 PM
#116

Hej!

Vissa har mer eller mindre ett utvecklat klarseende och vissa inte, men många har idag en form av klarseende men är inte medvetna om det / Ann-Mari

Ghosthunter
12/12/09, 9:54 PM
#117

Jag håller med himlen här och jag tror att alla har förmågan att se både naturväsen och spöken/andar..det varierar bra i grad. Sen finns det fenomen som alla kan uppfatta och det är typiska fenomen som knackningar, föremål som flyttas, lukter, etc. Glad

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Playja
12/12/09, 11:50 PM
#118

Jag tror oxå att vissa har ett mer utvecklat "frekvenssinnen" för det andliga.

För det är just det jag tror.. att det handlar om ett sinne. Vissa har ju mer utvecklad hörsel, smak, luktsinne osv Varför skulle ett andligt sinne va en upoti?

(OBS!!! (min tro)  Kyss

Annons:
Ghosthunter
12/13/09, 10:52 AM
#119

Playja - jag håller med dig!Kyss

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Red-Lady
12/15/09, 8:21 PM
#120

109

Tack Vi har det väldigt jobbigt Jag saknar min Zedd så mycket att andra skall komma och för därva den här troden gör mig så lessen. Nu menar jag inte dig Mamma granbacken, Jag älskar dig - Men att det finns dom här som bara skall döma sig. Till er vill jag bara säja uppna en egen sida, Tack för mig.

Red-Lady
12/15/09, 8:28 PM
#121

Jag vill bara tack alla goa och gammla vänner för att ni ställer upp för oss Ha det gott vi hörs

mammagranbacken
12/15/09, 10:51 PM
#122

Hej syster min du vet vad jag är!!!!!

Red-Lady
12/15/09, 11:25 PM
#123

Det vet jag lilla Mia

Tack ännu än gång minna goa mänskor som finns här inne. Ha det gott alla vi hörs

Red-Lady
12/16/09, 4:26 AM
#124

hej på er alla

Ghosthunter
12/16/09, 10:01 AM
#125

Cheers, Red-Lady! Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
lojna
7/30/10, 10:15 PM
#126

Någon som har sett. Små knyt.

pirri17
4/15/14, 5:36 AM
#127

Min mamma hade sett vättar i Finland och jag har anat ett elementarväsen (lång vackert manligt troll) hemma i min lägenhet i Järna.

Brunett

bodhisattva
9/17/14, 10:48 AM
#128

jag brukar se tomten utföra saker som jag brukar göra, som att tvätta sig , ibland vill han ha mat och då brukar jag säga att han får fråga sin kropp om han behöver mat och då brukar jag önska att vid hans fysiska kropp någon annan stans att hans ska få pengar eller gratis mat av förbipasserande vänniskor.

Jane-Lyzell
9/17/14, 1:13 PM
#129

trådskaparen Zeddan är på andra sidan livet - så ni nya vet det och inte förväntar er svar i tråden från han !❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amandla
9/17/14, 1:55 PM
#130

Låser tråden eftersom den är gammal och urspårad.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: