Annons:
Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 4014 ggr
belsebobfyrkant
8/19/08, 1:23 AM

Anden i glaset

Tja, satt nyss och "lekte" Anden i glaset med min flickvän. Vi frågade frågor som tillexempel "Kommer vi få barn tillsammans?" Och rent allmänna frågor. Som svar fick vi till och börja med "MIG" på alla frågor. När vi sedan frågade vad "MIG" betydde så svarade det "186" När vi i sin tur frågade vad det betydde så fick vi svaret "DÖD" Vi frågade fler frågor och fick samma svar : "MIG" VI frågade ännu en gång vad "MIG" betydde och fick som svar "186"
Detta var faktiskt lite skrämmande och jag undrar helt enkelt om andra haft liknande erfarenheter av denna "lek" Samt om någon kan koppla ihop orden : "MIG"  "Död" samt "186"

tacksam för svar

Annons:
kaja
8/19/08, 1:33 AM
#1

Min personliga erfarenhet av detta är att inte hålla på med detta.

kramar

[Hellas]
8/19/08, 1:34 AM
#2

Är inte det ett flygplan? MIG186?

Eija
8/19/08, 1:35 AM
#3

Jag har ingen direkt aning, men det kanske var någon som menade att MIG, betydde JAG, och att den personen menade att han/hon blev död i något rum nr 186…eller att det numret fanns i en adress….bara min tolkning…..för ärligt så har jag oxå gjort Anden i glaset i min ungdom, men man fick inga raka svar precis, utan man fick andra ord, som man fick tolka själv…..

Jag tror att man måste vara mer erfaren innan man ger sig på sådant….och ibland var jag nog mer säker på att det var någon annan i gänget som drev glaset, och det var därför som det inte blev korrekta svar, för man viskade ju frågan i glaset så att ingen av oss kunde höra….

Idag skulle jag inte prova Anden i glaset om jag inte visste att det var en mycket erfaren person med isåfall…..har en känsla av att man kan få igång saker som inte är så bra heller….om man inte kan tygla det…..

kram

Njord
8/19/08, 1:36 AM
#4

Om man leker med sådant man inte begriper sig på så kan du få såna kontakter du absolut inte vill ha!

Sluta genast med det där och gå en cirkel eller kurs hos någon seriös förening eller något medium/medial utvecklare istället.

Eller skaffa åtminstone en bok om du inte vill gå kurs!

Den bästa bok jag vet att börja med kan vara: "Nybörjarens Guide Till Medialiteten" av Larry Dreller.

Men den svenska versionen kan vara svår att få tag på. Men det finns en massa andra som säkert är bra.

[Hellas]
8/19/08, 1:37 AM
#5

Åh det är det nog inte men jag tänkte direkt på ett jaktflygplan med den beteckningen

[Hellas]
8/19/08, 1:39 AM
#6

Ja just det ja…..Håller även med Njord till 100% och jag lägger på lite till!
Det finns massor med trådar kring Anden i glaset sedan tidigare så läs gärna dem

Annons:
belsebobfyrkant
8/19/08, 1:45 AM
#7

För vi testade samma sak igår, frågade om det var en god ande vi fått med oss occh svaret blev då "nej" Vi frågade ändå om anden ville tala med oss. Svaret blev då "Ja" Efter ett tag fick vi bara hullerombuller med bostäver så vi la av. För att testa på nytt idag, och då fick vi höra detta. Vet faktiskt inte vad man ska tro om en sådan här sak eftersom att vetenskapsmän säger en sak medans de troende säger en annan. Min flickvän är mer eller mindre troende inom detta. Och själv vet jag inte vad jag tror. Jag tror på gud tillexempel, men Anden i glaset vet jag inte rikitigt.

Njord
8/19/08, 2:16 AM
#8

#7 - Om du är osäker på om du har en kontakt från den ljusa sidan eller den mörka så kan inte mörka väsen ljuga på direkta frågor om varifrån de kommer. Om du alltså frågar som du tydligen gjort om det är en god ande, eller om du frågar om kontakten är från ljuset, så kan de inte ljuga utan måste då svara nej.

Och har du en sådan kontakt så ska du tacka och be kontakten att återvända dit den kom ifrån. Sedan är det ju inte fel att "rena" rummet och de närvarande med en lämplig cermoni.

Kan ni ingen sådan cermoni så funkar det att be Aoum & Azna (fader Gud & moder Gud) om deras beskydd, Eller om ni föredrar arketypernas (ärkeänglarnas) beskydd. Det kan räcka om ni gör det med intention och tror på vad ni gör.

Ljus & Kraft till er!

/ Jerry (i ljusets tjänst)

belsebobfyrkant
8/19/08, 2:35 AM
#9

Hur gör man för att "rena" rummet. Måste medge att man blir småskraj nu sent på natten. Vi gjorde det ju även igår, och då tackade vi inte utan gick bara. + att vi fortsatte fråga trots att den sa att den var ond. Skulle vilja veta hur man renar rummet.

Njord
8/19/08, 2:48 AM
#10

#9 - Jag har skickat PM till dig!

Bybo
8/19/08, 10:06 AM
#11

#8 Varför kan inte mörka väsen ljuga på direkta frågor? Trodde att det var en av de dumma "sakerna" de pysslade med…*S*

Magi-cat
8/19/08, 10:30 AM
#12

snälla rara, sluta genast med det där! Anden i glaset är inget man ska hålla på med! Nu har ni ju provat och har stillat er nyfikenhet, så det kanske räcker? Andekontakter ska enbart vara upplyftande, något man känner sig styrkt av, något som ger en något positivt. Så är ju inte fallet med ert exempel, eller hur? Mitt råd är att inte fundera eller spekulera vidare i de "svar" ni fått, det ger inget och är allt annat än uppbyggligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annisangel
8/19/08, 10:31 AM
#13

Hmm, jag tycker det är intressant det där. Kommer ihåg när jag gjorde Anden i glaset för några år sen. Jag har ju ett sånt där ouija-bord. Jag brukar göra en beskyddande liten ceremoni före, mest för att känna mig säker själv… Men inte då, då glömde jag det.

Senare på kvällen började det bullra lite överallt och böcker flyttades ur bokhyllan för att falla ner på golvet. Så jag gick runt och renade där jag bor och först då kunde jag gå och lägga mig och känna mig trygg.

Men som sagt, det är inte något jag rekommenderar om man inte vet vad man håller på med. Jag är inte någon expert alls, men brukar känna när det är "anden-i-glaset-dags" för mig. Det är absolut ingen lek utan mera för kunskaps skull för min del.

Kram på er alla sötisar

MIG186

det är nog jaktflyg tror jag också, det låter så faktiskt

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
Mavios
8/19/08, 10:43 AM
#14

MiG 29 heter planet ni tänker på (ryskt jaktflyg).
Googlade lite, för jag kände också en förnimmelse av något bekant runt MIG186 - men hittade inget speciellt. Fick googla bara MIG och flyg för att få fram beteckning på ett jaktflygplan.


Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

Katarinaj
8/19/08, 10:53 AM
#15

Planet som kraschade in i Pentagon….där fann man 186 döda kroppar…Förvånad

Mavios
8/19/08, 11:10 AM
#16

189 enligt mina googlingar… :) och det var inte MiG som flögs i flight 77.


Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.

kybele
8/19/08, 11:19 AM
#17

vill bara säga att Anden i glaset o överlag de som har med ande kontakt att göra så som pendel osv.. inte ska göras om man inte kan de man gör.. Anden i glaset är mer no no pga att de är på något sätt lättare för onda energier att ta sig igenom.. varför vet jag inte iom ja tycker att pendeln o allt de liknande saker borde vara lika lätt fast de klart de som kör pendel o de är mer vetande om vad dom gör (oftast)… så håll dig o din sambo borta från glaset o försök rensa bort de som är där..ta även o stäng ner dig o henne.. för när man sitter så med Anden i glaset så "öppnar" man sig för de som finns i andra sfärer..

Katarinaj
8/19/08, 11:43 AM
#18

186 som kunde identifieras och så tre kroppar som inte kunde identifieras och som inte var kaparnas? Enligt min Googling *L*

Där stod att antalet platser på en Boeing av det slaget som flögs in i Pentagon har 186 platser, det var så jag kände kopplingen till 186 i frågan.

Katarina

Njord
8/19/08, 12:08 PM
#19

#11 - Glad Jodå, Bybo! De kan ljuga om en massa saker men de kan inte ljuga om att de är från ljuset eller att de är "goda" om de inte är det. Om du ställer det som en rak fråga alltså!

Även mörka väsen är underkastade universums lagar! Oskyldig

Bybo
8/19/08, 6:47 PM
#20
#19 Va bra!! :-D
Annons:
liaW
8/19/08, 7:00 PM
#21

Ser att ni redan har blivit varnade, men..

… vill bara säga nej nej nej … håll inte på med Anden i glaset!

Hitta på något bättre att göra - för det är definitivt ingen lek! Det finns massor av trådar här på ÖN där ni kan läsa om alla varningar. Det är bara dumt att ge sig till att hålla på med sådant som kan dra med sig en massa oönskade energier..

kram lia

Bybo
8/19/08, 7:12 PM
#22

#20 Oj, hur fick jag till den feta stillen månne? Sorry!!

Njord
8/19/08, 8:16 PM
#23

#20 + #22 - Du ville väl skrika åt mig förstås…..Skrikandes Trycka ner mig..*snyft* *L*

Eller så var det nån stygging från de "mörka nivåerna" som "fetade"  till det….kanske för att jag varnade….de brukar inte gilla det! *hehe* SkrattandeOskyldig

Katarinaj
8/19/08, 9:07 PM
#24

Tyst Bybo du skräms….

Bybo
8/19/08, 10:00 PM
#25

#23 *skratt* Neee…e ingen neertryckare ju… isf var det andra alternativet uhuhuuu…

#24  Jaaaag??? Neeehe!!

Njord
8/19/08, 11:21 PM
#26

#25 - Ja, jag hoppa högt när du skrek sådär juh! Skrattande

belsebobfyrkant
8/20/08, 1:12 AM
#27

#19. Till Njord

Har en liten fråga angående det där du sa.

Om vi säger att anden själv inte anser sig som ond, får han då säga att han är god trots att han är ond? Är inte allt sådant där en perspektivfråga. Om vi tar ett mycket lätt exempel: Om vi frågar en jude eller någon med "romskt(ursäkta stavningen)" påbrå om hitler var en ond man och svaret blir naturligtvis Ja. Om vi däremot frågar en nazist samma sak, blir ju svaret förmodligen Nej. Att andarna skulle ha någon slags stämpel med "Ond" och "god" låter för mig lite otroligt, eftersom att det måste ju vara en perspektivfråga. Tillexempel om man frågar en ande om han är ond, borde då inte denne ande ställa en fråga tillbaka med "Jämfört med vad?"

Vem bestämmer då egentligen vem som är ond?

Är inte det bara ett mänskligt påhitt? Jag menar, titta på djuren som ännu ett exempel. Inte kallar vi väl ett lejon för ont när han dödar och äter en gasell (t.ex.) Då är det helt plötsligt en del av naturen. Men vem bestämmer en människa från ond och god? Jag vet inte.

Och vem bestämmer då om en ande är ond eller god. Jag personligen tycker att det verkar väldigt konstigt.

Annons:
sweethoney
8/20/08, 1:39 AM
#28

Jag kände att jag måste vädra lungorna här, även om jag inte är Njord. *ler*

Ett lejon dödar inte 6 miljoner gaseller för att det inte tycker att gaseller har livsberättigande. Lejonet dödar endast för sin egen överlevnad. Så de är i det fallet inte ett bra exempel.

Om du byter ut "ond" och "god" till "negativ" och "positiv" kanske det funkar bättre?

Amor vincit omnia

Njord
8/20/08, 1:41 AM
#29

#27 - Ja, just detta med "God och Ond" är ju naturligtvis en perspektivfråga precis som du säger. Ingen kan ju på ett högre plan (astralplanet) eller de som inte lever ett fysiskt liv på jorden avgöra detta utan att ha våra mänskliga (i det fysiska livet på jorden) begrepp, bedömningsgrunder och uppfattningar om vad som är gott eller ont. Så långt har du rätt tycker jag! Jag försöker resonera på samma sätt, men råkar jag själv ut för något så är ju risken stor att jag bedömer det som gott eller ont. Jag är ju bara människa jag också! 

Men att komma från ljuset eller mörkret är en helt annan sak om du frågar mig. Detta har andra grunder. Och allt från den "mörka sidan" behöver inte nödvändigtvis vara ont även om vi mäter med den jordiska måttstocken! Det finns en oändlig mängd nyanser och nivåer där precis som på den "ljusa sidan".

Jag skulle personligen aldrig ställa den frågan om anden är GOD eller OND, utan jag frågar i så fall om kontakten jag har kommer från ljuset (eller den ljusa sidan). Att jag ändå skrev så i mitt svar till dig, berodde på att jag ville vara tydlig med vad jag skrev. Och att ni skulle få någon slags hjälp eftersom jag uppfattade att ni ville ha detta!

 Nu låter det ju idag emellertid som du bara försöker sätta mig på "slak lina" och du kanske bara är en "skeptiker" som försöker hitta en massa fel på mig eller andra här inne. Vad vet jag? Eftersom du inte har någon presentation så får man väl gissa dina mål och intentioner när du skriver här….Cool 

Och för mig så får du kontakta vem du vill i astralvärldarna! Det skiter jag blankt i om du inte bryr dig om varningarna. Det blir ju dina problem i så fall…..Skrikandes

Om du har ambitioner att söka mörkret så kan ju inte jag hindra dig, och skulle aldrig vilja det heller. Eftersom den fria viljan råder och vi skapar med tanken så skapar ju du det du vill! Även om du sedan upptäcker att det inte var det du ville…..

Så det enda JAG kan göra är att varna dig och avråda dig för att vända dig till mörka sidan. Sedan gör du naturligtvis som du vill ändå.  Foten i munnen

Jag skriver inga mer svar på denna typ av frågor från dig i denna tråd, utan om du vill mig något mer så får du PM:a mig. Och vill du då ha svar så vill jag veta vem du är!

Annars får du inget mer höra från mig! Tyst

Hälsningar / Jerry

Denna kommentar har tagits bort.
mayolica
2/1/14, 2:25 PM
#31

~ mayolica ~

[Glitterregn]
2/1/14, 6:11 PM
#32

#0 Jag vet att du blivit väldigt varnad redan men bara för att få veta lite mer konkret vad som kan hända, jag såg ett avsnitt av det okända idag, två systrar lekte Anden i glaset när dom var runt 15 år och nu 20 år senare var dom fortfarande som en magnet för andarna. Terry Evans (mediet) beskrev det som att dom hade öppnat en port till den andra sidan som skapade någon sorts koppling. Den ena systern höll på att få en tung glasskål i bakhuvudet av en av dessa andar. Jag visste själv inte att detta var farligt men nu tänker jag aldrig "leka" detta igen! Var försiktigt ;)

Dioramabyggare
2/2/14, 2:58 AM
#33

#2, #5, #13, #14: Nej, något flygplan som heter "MiG 186" finns inte. Nyaste/senaste MiG-flygplanet jag lyckats hitta något om på nätet heter MiG 42.

Upp till toppen
Annons: