Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2865 ggr
Elisabeth-J
9/18/08, 3:20 PM

Läkare forskar om NDU

Är det möjligt att komma tillbaka från andra sidan?

Nyfiken på vad som händer när man dör?

Det är i alla fall doktor Sam Parnia - som vetenskapligt tänker undersöka saken.

Aftonbladet

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Elisabeth-J
9/18/08, 3:30 PM
#1

Jag ser verkligen fram mot resultatet i den här vetenskaliga forskningen Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Maria-67
9/18/08, 3:39 PM
#2

Att dom som kommer tillbaka har upplevt mycket,tror jag har sett lite av andra sidan var jättesjuk en gång med luninflammation.Så kunde jag inte andas lungorna var svullna så jag inte kunde ligga på rygg. Då såg jag mig själv ligga där i sängen uppifrån,blev förvånad.Så kom två gestalter den ena kunde man inte se ansiktet på.Den andra kände jag igen en bortgången bekant som dog tidigt. Den ena lyckades trycka igång lungorna. Så jag såg och kände det sen så blev jag bättre.

Elisabeth-J
9/18/08, 4:27 PM
#3

#2 Vad spännande, jag har en tråd där jag efterlyser era berättelser, jag har lyft fram den nu, den heter NDU så skriv gärna där om din upplevelse.

Kram

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Maria-67
9/18/08, 4:41 PM
#4

Tack Elisabeth! Ja jag har flyttat över upplevelsen till den andra tråden.

Chikuma
9/18/08, 4:42 PM
#5

Finns en video på Youtube om en man som kommit tillbaka från dem döda och berättar vad som händer när man dör.

Vibeka
9/18/08, 4:49 PM
#6

Ja den undersökningen blir intressant att läsa sen Glad Tack Elisa för att du la in länken!

Kram C

Annons:
Elisabeth-J
9/18/08, 6:26 PM
#7

#5 jag har sett någon på youtybe och jag tycker det är intressant att få höra/läsa om andras upplevelser eftersom jag själv har haft Ndu.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Chikuma
9/18/08, 6:39 PM
#8

#7 Samma här. Har också haft NDU eller som forskare förklarar min upplevelse "Dött och kom tillbaka".

Eija
9/18/08, 6:46 PM
#9

Jag minns vagt en narkosläkare som höll ett föredrag om just NDU, han hade fått så många historier berättade till sig om just detta, och han hade ju själv varit närvarande när personer av någon anledning hade kliniskt varit avlidna en kort stund men återkommit, och sen hade berättat vad som hade hänt under tiden dom hade varit döda….

Så han visste att dom hade upplevt något fantastiskt, och åkte därför runt och höll föredrag om detta….tyvärr så minns jag inte vad denna narkosläkare heter, det kanske någon här känner till…..

Elisabeth-J
9/18/08, 8:57 PM
#10

#9 Jag har också lyssnat på ett föredrag för några år sen men minns inte vad den läkaren hette.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

emji
9/18/08, 11:16 PM
#11

#10 Jag har för mig att han heter Göran Grip!? Kan det stämma?

[Hellas]
9/19/08, 12:12 AM
#12

Ja detta ska bli roligt att förhoppningsvis få ta del av ett resultat.

Zelma
9/19/08, 1:05 AM
#13

#9 #10

Han heter Göran Grip. han har skrivit egna böcker i ämnet och han översätter även utländska böcker. Har läst hans bok om NDU och han hävdar starkt att detta går att se ur ett vetenskapligt perspektiv. Tyvärr får både han och andra i läkarkåren så mycket motstånd av kollegiet. Jag beundrar hans mod att fortsätta sin kamp.

Annons:
bjarvamor
9/19/08, 1:43 AM
#14

Undrar hur den här Sam Parnia tänker gå tillväga då? Det är ju så många som redan har skrivit och undersökt detta, men ingen har några egentliga bevis! Det blir väl bara ännu en så kallad forskare som kommer avfärda det hela med att det är omöjligt!

Tror ni inte att forskas om detta på ett högre politiskt plan världen över? Det är min övertygelse!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Zelma
9/19/08, 2:02 AM
#17

He vart fel ändå…nu då..

 www.home.swipnet.se/NDU

Tuva-Lena
9/19/08, 2:05 AM
#18

Jag tänkte på de här bilderna som skall sättas i taket, för att kolla om patienterna lägger märke till dem under den tid dom är "döda". Men vad vet vi om vad man lägger märke till när man befinner sig i det tillståndet, inte är det väl några bilder i taket i alla fall..? Jag tror att hjärnan fortfarande är mer intresserad av rörliga bilder…Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Eija
9/19/08, 2:32 AM
#19

Ohh tack, emji och Zelma….det stämmer Göran Grip hette han……nu minns jag när ni skrev namnet…..Han var så intressant att lyssna på……visst är det tråkigt att det alltid finns dom som ser svart eller vitt, varför inte vara öppna för idéer och lyssna och fundera istället för att gå emot på en gång….

Vissa läkare säger att det är hjärnspöken, men hur kan dom vara så direkta på saker som har sagts och gjorts i salen där personen ligger död och själen är ovanför och ser och hör allt, som sen åker tillbaka till kroppen och personen kan berätta i detalj vad som har föregått i rummet medans han var död…..är det hjärnspöken? 

inte för mig iallafall……

[MargaretaA]
9/19/08, 9:49 AM
#20

Jag antar om man menar att patienten verkligen är död så kan väl inte hjärnan vara inblandad över huvud taget?

Annons:
Upp till toppen
Annons: