Annons:
Etikettupplevelser
Läst 39196 ggr
Sirmerlin
2008-09-30 11:19

Kliande handflator

Dags att få ordning på förvirringen, har börjat tappa vilket håll som är inkomst och utgift.

Mina händer kliar titt som tätt i handflator, som sagt jag vet då att det är pengar det gäller, antingen in eller ut, vänster eller höger.

Men har tappat vilken sida det är in, numera.

Som ett exempel, fick en större vinst för många år sen, då kliade mina handflator febrilt i flera dagar, så jag nästan blev galen.

Annons:
stina63
2008-09-30 11:26
#1

Kommer inte ihåg vilken hand det är men eftersom hjärtat sitter på vänster sida så kan jag tänka mig att inkomster kommer om det kliar i vänster hand..

wolfie
2008-09-30 11:26
#2

När det kliar i min högra handflata..då inväntas det slantar..stämmer inte alltid..men fick höra det av någon äldre för länge sedan att det var så..sant eller inte?vet ej..

men att det kliade i dina febrilt..ja då måste det ju stämma..

tommytoe
2008-09-30 11:33
#3

Har hänt mig också några gånger. Kliat i vänster handflata men några större slantar har det inte varit. Men stämt har det gjort.

kybele
2008-09-30 11:39
#4

:) hoppas du får massa pengar då :) kan ju även vara så du har mycket energi i dom med som gör att de kliar… om man bortser från gammal Skrock ;)

Jane-Lyzell
2008-09-30 13:34
#5

Höger pengar - vänster kärlekSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sirmerlin
2008-09-30 14:22
#6

Kul ändå.blev en liten vinst iaf på trissen 2 ggr dessutom men har inte skrapat den jag fick nyligen, dubbeltriss. tihihi.

Var som i somras. Köpte en vanlig triss, vann 50kr, gick in och köpte mig en dubbeltriss. Vann 50kronor igen, så jag tog en till, åkte hem och skrapade. Då var det 50kronor igen, men väntade några dagar med att lämna in den. Sen åkte jag till citykiosken i annat ärende å lämnade in vinsten samtidig, vann 50 kronor igen. Så jag beslutade mig för att vänta 3 veckor, gissa om jag vann 50 igen. *asg*. Då tog jag pengarna istället.

Rätt så kul. Så jag får se vad som döljer sig bakom trissskrapningen, kanske samma sak igen, som i sommras.

Annons:
Howliten
2008-09-30 15:06
#7

Jag har i min barndom fått höra att du ger ut med höger och tar emot med vänster… kliar det i vänster = så får du ta emot pengar, kliar det i höger = då får du ge ut pengar. Glad

Jag är glad. Är du?

Trisha
2008-09-30 15:31
#8

Då väntar jag på att det börjar klia som sjuttan då! Kärlek och pengar vore ju inte helt fel…. Vill så gärna ha en bil, en liten skrutt som kan ge mig lite frihet.

Och kärlek… mmmm det vore inte dumt alls. Kanske dags för det, att våga igen.

Kliar det, då vet man att nåt är på g alltså… fint!

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

Happyspirit
2008-09-30 15:36
#9

#8 Japp, så är det Trisha. Om du vill kan jag kittla dig lite i händerna. Eller om du är lite överkänslig mot något så kan vi gnida in det i dina händer. Vill du ha i båda eller bara den ena? Det är bara att välja!Skrattande Kostar inget extra idag.

Kramis

Hoppfull
2008-09-30 15:39
#10

Fötterna då… när de kliar? Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sirmerlin
2008-09-30 15:44
#11

Ja, och stortån symboliserar välmåendet och själen, klias det i den så är det nått på gång.

Brukar klias i höger pekfinger då och då men har inte riktigt kommit fram till vad det kan betyda. Men enbart bara att det handlar om förändring och process mot just något.

Sirmerlin
2008-09-30 15:46
#12

hihi, 4 gången 50kronors vinst på triss bara idag. tror jag väntar ett par dagar nu. vinner la igen om ett par dagar, klias fortfarande i höger handen.

Elisabeth-J
2008-09-30 15:50
#13

I min släkt så har det alltid stämt när det gäller pengar och kliande i handen. För oss är det pengar som kommer när det kliar i vänster och tvärtom, det slår aldrig fel :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Hoppfull
2008-09-30 15:59
#14

Hm har jag aldrig hört talas om men för mig brukar det klia våldsamt i båda samtidigt… kan det vara i samband med att min sjukpenning utbetalas och förfallodatum på mina räkningar tro?!

Typiskt, stortån har det aldrig kliat på, däremot mitt under foten och på hälarna.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sirmerlin
2008-09-30 16:10
#15

#14 Det stämmer mycket väl det du säger. Omfattningen av kliandet beror delvis på hur länge och hur mycket pengar det gäller. Både in och ut.

Har även hänt att det kliat under foten men försvunnit lika fort.

Fötter och händer symboliserar ju Tecken från kropp och själ och handflatorna om livet. Håret har också en historia att berätta då sjukdomsförlopp sätter spår i rötterna.

Happyspirit
2008-09-30 16:18
#16

Om det kliar i fötterna och tårna kan det också vara Tecken på fotsvamp!Cool

signemo
2008-09-30 20:26
#17

Foten i munnen  Happyspirit. Blir full i skratt. just nu började det klia under fötterna. Fast fotsvamp har jag inte sett nån. Bäst de får ett fotbad.

Vanligtvis kliar det så jag håller på att bli tokig i nån handflats. Brukar tro att jag ätit nått som jag inte tål ( faswt jag tror jag tål allt)

Får hålla koll på vilken handflata och om jag sall rätta mig efter Elisabeth eller Jane.

Ha det så bra

Var rädda om varandra

Hoppfull
2008-09-30 21:43
#18

Hahaha, vilken rolig tråd! Efter allt pratande om kli tog jag mig i kragen och tog ett fotbad. Mina fötter kliar emellanåt våldsamt och har gjort i många år (det är inte svamp) jag tror själv att det är hormonrubbningar, men de är våldsamt torra så jag smorde in dem ordentligt :) Innan jag började min inre resa för att antal år sedan hade jag bebisfötter trots att jag var över 30 år, de såg aldrig ut att ha nuddat marken… idag är de mer normala, jag har landat och böjat gå på jorden… har dem kanske en bit ner i myllan till och med Glad

Att handflator och fotsulor representerade kropp och själ hade jag ingen aning om. Tack för den infon!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Sirmerlin
2008-09-30 21:58
#19

Kanske inte bara händer och fötter som kliar heller. tihihi.

reba
2008-09-30 22:14
#20

Min mormor och mamma hade en ramsa på finska som sa Oikea käsi oienta, vasen vasthan ota. (usch jag kan inte finsk grammatik, så stavningen är nog fel) Men det betyder höger hand tar emot, vänster hand ger ut. Och det handlade inte enbart om pengar, ibland om kärlek och känslor.

Annons:
Tatsu
2008-09-30 22:45
#21

Har alltid hört höger hand man får hälsa på någon vänster hand man får pengar.

Vet inte om det har stämt någon gång.

signemo
2008-10-05 19:50
#22

Flört. Nu måtte jag få pengar, kärlek och hälsa på någon,för det kliar som bara den i båda handflatorna.Glad

Var rädda om varandra

emji
2008-10-05 20:19
#23

Detta fenomen har jag aldrig hört talas om i hela mitt liv…!!  Jaja, man lär sig något nytt varje dag. Nu ska jag tänka på det i fortsättningen…blir spännande…

[TotemoOmoshiroi]
2008-10-05 22:09
#24

dax att skaffa Handkräm! Flört 

Jag har hört från min mor att kliande handflator har olika betydelser. Om jag inte minns fel var det
Höger - Hälsa på någon
vänster - vinna pengar

Kristalzzzz
2016-06-14 18:05
#25

Letade efter något annat men kom in på detta, blev tvungen o bli medlem för att lägga in en kommentar. Om det kliar i höger handflata, så betyder det att det kommer komma in pengar…. Det kan var vinst, lön, bidrag, mm. Men om det kliar i vänster så betyder det att det kommer att gå åt pengar, dvs du kommer spendera mycket pengar. Eller bli av med pengar. Kliar det i både höger och vänster handflata betyder det att det kommer komma in pengar som går åt fort, dvs du för pengar som du spenderar fort eller blir av med fort. Att bli av med pengar är då man spelar bort sina pengar. Detta är något som ni kommer att känna igen efter att ni läst detta. :) Måste bara säga att om det kliar i vänster så kan ni inte göra något åt det, vad ni än gör så kommer ni göra något som gör att ni blir av med pengarna. Lycka till och hoppas det ska klia i höger handflata. För eran del :)

The_pearl
2016-06-15 13:00
#26

Fötterna undrar jag mer över? Ingen som kan förklara mer? Jag har senaste tiden haft väldig klåda under/i foten. Har funderat på vad det kan vara. Men kan ju stämma med det ni skrivit hittills. Kliade även i ena handen när skatteåterbäringen kom. Så det kan nog stämma. :)

Carrolinline
2016-07-18 10:03
#27

Ser att detta är en gammal tråd. Men för mig har det alltid betytt att när det kliar i vänster kommer man få oväntade pengar, kanske extra lön eller en vinst tex på triss eller att man säljer nått med vinst? Kliar det i höger kommer man träffa på någon man inte sett på länge :)

Annons:
Tant Grön
2016-07-18 15:55
#28

#27 Det kliar i min vänsterhand just nu. Brukar aldrig köpa lotter, men kanske skall jag köpa en minitriss idag. 😃Blir det vinst skall jag berätta.

Tant Grön
2016-07-18 19:57
#29

Det blev 30 kr. tog en ny lott som inte gav några pengar, så jag tjänade 10 kr. 🙂

Carrolinline
2016-07-20 16:27
#30

#29 Tjoho vad kul 😃 då var det bevisat haha

[Augustikatt]
2016-07-22 17:54
#31

Intressant tråd! 🙂Jag kände inte till det här med höger respektive vänster handflata. I dag, och även i natt, har det kliat - eller snarare kittlat - i ryggen, kring höger skulderblad. Undrar om det betyder att jag kommer att drabbas av katastrofala utgifter…? 😉Eller är det bara handflatorna som gäller?

Upp till toppen
Annons: