Annons:
Etikettertipsråd
Läst 12648 ggr
kaja
8/18/08, 11:31 AM

Slagruta/Pekare

Hej alla goa människor på ÖN, finns det någon som kan med slagruta/pekare, jag skulle vilja lära mig lite om avstånd osv.

Ha de!

Annons:
rosmarin90
8/18/08, 7:03 PM
#1

Hej du kan nog hitta en massa information här

Det är ett jätteintressant ämne så jag hoppas du får svar på din frågeställning. Använder du pekare eller slagruta själv?

[Chakra]
8/18/08, 7:06 PM
#2

Du kan också gå in på insidan här på iFokus och söka på slagruta för ämnet har tagits upp där vet jag!

palsternackan
8/18/08, 7:08 PM
#3

vad är slagruta och pekare för något?

Cristine
8/18/08, 7:14 PM
#4

Jag övade med både slagruta och pekare med att söka currykryss Man ber den visa vart krysset är och peka innåt. Samma när du ska mäta auror..be att den mäter auran med att peka innåt eller utåt och så går du mot personen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

palsternackan
8/18/08, 7:15 PM
#5

hmm.. fattar inte xD

Cristine
8/18/08, 7:22 PM
#6

Pekaren kan man också mäta currykryss och auror med..den kan man ge frågor och den pekar uppåt för ja och dedåt för nej om jag minns rätt det får du snart reda på när du övar med dem. Jag har inte använt mina på länge

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
palsternackan
8/18/08, 7:35 PM
#7

:)

Cristine
8/18/08, 10:53 PM
#8

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

kaja
8/18/08, 11:02 PM
#9

Tack för alla tips.

sven-g
8/19/08, 12:20 AM
#10

Man kan säga att en slagruta är en förstärkare, så man får en starkare känsla. Annars går det med att använda bara handen och känna detta. Men ett bra sätt att lära sig känslan och kraften är en slagruta. Slagruta är en pinne eller något av annat matrial som man försöker hålla rakt hela tiden, i våg med marken, den håller man med tummarna utåt och armbågarna mot kroppen, det ska vara en klyka måste jag tillägga. Vanligtvis använder man rönn som är ett bra matrial till detta ändamål.

palsternackan
8/19/08, 11:20 AM
#11

ahaaaaa :D då förstår jag!

Felicula
11/29/08, 4:52 PM
#12

Hej

Jag är helt ny här på sajten, men inte inom ämnet ÖN. jag kan gå med pekare. Jag bara provade en gång "på skoj" som man säger, och jag bara kunde. Det är verkligen mitt redskap.

Jag har försökt lära några andra hur man gör, och det bästa är att jag först går och känner av var det ligger något som vi söker (t.ex. en currylinje) utan att personen ser mig. Sedan får den komma och prova och då har jag ju facit, ifall det blev rätt eller inte när personen sökte.

En viktig sak är att man måste programmera sina pekare. Säg högt flera gånger vad du ska söka efter, till exempel "Currylinjer, Currylinjer" och behåll sedan känslan av ordets energi när du går. Man kan också programmera sina pekare att svänga både utåt och inåt. Jag svänger mina utåt för nej och inåt för ja. Då låter jag dem först bara svänga i handen, t.ex. utåt och så säger jag högt "Nej, Nej, Nej". Sen återgår jag till neutrala pekare, låter dem svänga inåt och säger "Ja, Ja, Ja". Sen "vet" pekarna hur de ska agera när jag ställer frågor med dem.

Lycka till!

liaW
11/29/08, 8:01 PM
#13

Jag brukade mest använda mina pekare förut, för att kolla aura och även kolla vart ens hjälpare står :) Fantastiskt roligt hade vi ett tag - alla på jobbet ville att jag skulle gå för dem. Men nu är det länge sedan jag använde dem faktiskt.

Slagruta har jag inte använt.

Kan dock gå med klyka för att hitta vatten - ascoolt när det blir utslag :)

Har aldrig "programmerat" mina pekare eller klykan… Men det är väl kanske beroende på vad man ska ha den till antar jag…

Annons:
Starfall
6/20/09, 6:46 PM
#14

Jag provade gå med pekare idag, länge har min pappa pratat om att han kan gå med pekare och få fram exakt vart elkablar är nedgrävda. När jag testade, gav de utslag på massa olika platser. Mest vid några djurgravar, men även vid nedgrävda elledningar & vattenledningar. Gick även i skogen med pekarna, bland annat till en plats där jag alltid kännt stort obehag. Just där gav de starktutslag. Kanske var en currylinje eller något. Fortsatte sedan gå, och efter en bit gav de större utslag än någonsin och båda föll ur handen på mig. Rakt ner på en käke, troligen rådjur. Det var häftigt men samtidigt läskigt. Jag provade också att gå över mina hundar med pekarna,och de gav utslag även då. Men en sak jag inte förstår är en sak, när jag gick på en annan plats särade pekarna på sig och drog åt ett varsitt håll. Någon som vet hur man ska tolka detta?

Jag skulle jättegärna vilja veta hur man läser av exakt vad det är pekarna känner av. Tycker detta är jättespännande.
Jag bor invid ett stort gravfält, ska gå dit senare för att prova där:)

JILE
6/20/09, 7:44 PM
#15

Tycker också detta är intressant med pekare, var hos en zonterapeut som hade pekare och frågade dem. Det var hennes guider som svarade genom pekarna.

När pekarna snurrade runt var det ett ja och halvt varv var det ett nej svar.

Kul att höra fler som har erfarenhet av detta :-)

BengtT
6/21/09, 4:31 AM
#16

Jag har provat en ny teknik med böjda kopparstavar och drömfångare. Jag vet sen tidigare att drömfångare inte bara fångar upp drömmar och drömenergier utan även andra slags energier i omgivningen. Det är alltså möjligt att dom inte bara fungerar som mottagare, utan även som sändare när dom fångar upp drömenergier som inte fångats upp av andras drömfångare utan åkt ut fritt i atmosfären. Dom fungerar alltså som en relästation som sänder vidare andras drömmar ner i själen när man sover. Därför brukar jag alltid ha två lager med drömfångare ovanför sängen, för att det närmast mig kan fånga upp andras drömmar som den översta drömfångaren har snappat upp och sänt vidare ner till mig.

Men nog om det, jag upptäckte att när man använder kopparstavar som slagrutor så går det en energi genom stavarna - jordfältens energi - som kan fångas upp om man sätter fast små drömfångare under stavarna. Jag vet detta eftersom när jag tagit hem dom och satt fast stavarna i en ställning hemma och kopplat på en drömfångare som satt fast på en annan stav så börjar den svänga för att sedan peka ut en viss riktning. Jag vet ännu inte vad denna riktning innebär. Om någon har förslag så är jag intresserad av att veta. Jag har ännu inte sett något mönster i riktningarna.

Nästa steg som jag funderat på men inte genomfört är att sätta fast drömfångare i bägge ändarna när jag har staven i ställningen. Det kan då vara intressant att se om energierna i drömfångarna börjar påverka varandra och vilka effekter som kan uppstå. Det är väldigt spännande det här eftersom jag precis har upptäckt fenomenet!

Frid och fred! Skrattande

Halvdansken
6/21/09, 5:23 AM
#17

Aningen OT, men jag kom att tänka på det när jag läste inläggen.

Min pappa var en stor skeptiker. Han trodde på saker man kunde ta i, allt annat var trams. Dvs spöken, andar, synskhet, ufo, gud och sånt som slagrutor…

Tills en dag när han var ute för att kolla en tomt (han var i byggbranschen). I närheten var det en man som gick med slagruta och av nån anledning ville pappa testa "det där tramset". Det visade sig att han var mega-multi-känslig för detta och pinnen riktigt vibrerade i handen på honom, och han kunde inte styra det. Vi har foto på det.

Ska lova att han var aningen mer ödmjuk inför oförklarliga saker efter det!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Johan242
4/1/10, 5:52 PM
#21

Hej!

Jag gillar att gå med pekare men jag har en fråga, Kan man söka efter FISK/FISKSTIM med pekare och hitta fiskar som är någogt i närhetenFlört

Och en fråga till, kan 2 personer turas om att använda samma pekare eller måste man ha ett par egna pekare som jag bara får använda?

//Johan

Johan242
4/2/10, 9:57 PM
#22

??

Rosenvial
4/2/10, 10:24 PM
#23

Nix!

Vedebörande erhåller alltid sin egen,således inget lån av närmaste.

Äldre Brunsborrare erhåller ingen går på känn ovavkortat hela tiden.

Norre72
4/3/10, 3:44 AM
#24

Jag brukar låna ut mina pekare så dom kan testa själva , har dom bara känslan så fungerar det även dom .

Mvh

Norre72

Johan242
4/3/10, 2:25 PM
#25

ok, jag brukar låna min pappas och dom funkar för mig! Glad

//Johan

sven-g
4/3/10, 7:33 PM
#26

Slagrutor eller pekare är bara verktyg, det går utmärkt att låna en annans persons hammare, men det tar lite tid att lära sig balansen på verktyget. Det är inte verktyget, utan känslan och kunskapen, av den som brukar det, som ger resultat. Sen kommer vissa här att påstå att det finns laberatorie test att dom här verktygen inte fungerar. En sak som fungerat i tusentals år, misstros bara för att det inte går att bevisa. Tusentals års förtroende vilket betyder att det finns, god hopp att detta småningom när mätmetoder finns ska kunna bevisas. I sånt här räcker inte att man har rätt 99 ggr av 100, det kan ju vara slumpen som gort att man fått rätt..

Johan242
4/3/10, 9:40 PM
#27

Ja haha så är det, Tack! Tungan ute

MVH Johan

Annons:
Vulcan
4/4/10, 10:19 AM
#28

Pekare, pendel och slagruta är olika typer av "visare". Vi själva är mätinstrumentet och redskapen är instrumentets visare. Det ger oss en lite tydligare bild av det vi söker.

Det undermedvetna känner av det vi söker och redskapet ger utslaget. Det är vi själva som styr redskapet med omedvetna muskelrörelser, om man gör på rätt sätt och står i kontakt med universum. De flesta jag träffat som pysslar med detta har inte kommit i kontakt med universum utan styr redskapen med sin vilja. De får utslag men inte rätt utslag.

Pekare är en vinklad metalltråd oftast. Pendel är ett snöre med en tyngd fäst i ena änden. Slagruta är en grenklyka som hålls i spänn på ett visst sätt, vissa klädhängare av plast fungerar lika bra.

Det spelar alltså ingen roll vilka material redskapen är gjorda av lika lite som visarnas material i en klocka eftersom "signalen" plockas upp av vårt undermedvetna och redskapen bara är visarna i urverket.

Funktionen har ifrågasatts och kontrollerade tester visar inget utslag som är bättre än slumpen. Slagrutan har traditionellt använts för sökande av vatten. Vatten hittar man i stort sett överallt om man gräver tillräckligt djupt. Ställ upp tio slagrutemän och be dem söka och märka ut currynätet utan att de ser varandras resultat så får man minst fem olika förslag.

Johan242
4/4/10, 3:14 PM
#29

ja då fattar jag! Tack! Tack! GladFlört

sven-g
4/4/10, 5:20 PM
#30

Om ni verkligen vill ha en test att slagrutan fungerar. Gör så här sätt en gps på den som går med slagrutan. Var på en plan av tex asfalt som inte det blir några spår på. Låt den förste i testet gå till plats där slagrutan drar. Märk ut platsen med ett kryss i asfalten, låt den som går med slagrutan följa den energin som den känner, följ den i ca hundra meter om det finns möjlighet till detta. Den väg som den förste följer ligger kvar som minne i gpsen, även de näst kommande personerna som går. De följande får krysset och i vilken riktning den första började följa det som drog. En sådan test borde ge helt andra resultat än det sk prov på slagrutan som gorts. Men trots att de följande gått på metern samma väg som den första räknas det väl det till slumpen.

Norre72
4/4/10, 5:57 PM
#31

#30 Testet som du beskriver antar jag att menar curry linjer .

Man kan även göra andra tester .

Exempel att ta ut gamla byggnader som försvann för länge sedan .

Mvh

Norre72

sven-g
4/4/10, 6:38 PM
#32

#31 Nej jag menade saker under jord, där förgreningar kan vara pricken över iet, för det går ju aldrig rakt om det inte är typ ledningsnät, vatten avlopp, el tele.

Norre72
4/4/10, 10:02 PM
#33

Hej sven-g

Går du själv med pekare eller slagruta ?

Jag använder pekare som hobby i historisk syfte .

Mvh

Norre72

Johan242
4/4/10, 11:25 PM
#34

Samma här! Glad

//Johan

Annons:
Norre72
4/4/10, 11:43 PM
#35

Jag håller på i östra Halland . ( gamla Danmark )

Var håller du på någonstans ?

Mvh

Norre72

sven-g
4/5/10, 12:32 AM
#36

#33 Har brukat slagrutan sen barnsben, mest till att leta vattenledningar och avlopp, elkabel teleledningar. Har brukat hjälpt folk med att veta var dom ska gräva. Kan även använda den till annat, tycker den passar mig bäst, har lurat mig med pendel och pinnar. Men det funkar det medGlad

Norre72
4/5/10, 2:01 AM
#37

#36

Då håller du på med samma saker som jag gjorde innan hjälpa folk så dom inte gräver av några kablar eller ledningar .

Nu håller jag i huvudsak med på gammal bebyggelse . (lokalhistoria)

Mvh

Norre72

Sagha1233
9/2/13, 5:23 PM
#38

Hej… Jag undrade bara om man kan fråga allt till pekare, eller finns det undantag…? Jag vet att man kan ställa frågor om curry linjer osv…men går det att fråga frågor om typ kärlek eller liknande…?

klockan12
10/14/18, 3:57 PM
#39

Jag har provat både slagruta och vinkelpekare ett otal gånger utan resultat :( jag har en kompis som får utslag varje gång hon går med pekaren över en vattenledning eller ett som hon säger currylinje…..men jag verkar vara värdelös på det :( så tråkigt för jag med kunna ju :( hjälper inte ens att hon håller i mig som vissa påstår ska fungera.

Upp till toppen
Annons: