Annons:
Etikettandlighet
Läst 3124 ggr
Mads
2008-12-21 23:47

En viskning..

Någon viskade precis i mitt öra på höger sida. Jag blev så paff att jag hoppade till. Hörde inte riktigt vad som sades. Hej du tror jag…

Nån som varit med om detta ? Första gången för mig..

Amor Vincit Omnia

Annons:
werner
2008-12-21 23:51
#1

Inte vad jag kan minnas, dock har någon vart ihärdig att prata med mig och knackat mig i bakhuvudet. Förstod inte förens efteråt att det inte var någon människa för den enda förutom jag var för långt ifrån mig för att hinna därifrån innan jag hann se mig om.

Kan nog hänt de mediala här inne, mig har det dock ej hänt för.

Mads
2008-12-21 23:53
#2

Vad spännande eller kanske inte så kul att bli knackad på i bakhuvudet förståss. Min gamla kärlek upplevde ofta att någon pillade honom i håret när han satt själv i ett rum, många gånger trodde han det var jag och blev ganska snopen när han insåg att jag inte var i samma rum Glad

Amor Vincit Omnia

sofie28
2008-12-22 00:01
#3

hehe… förlåt men kan inte låta bli att le…. första gången det hände mig var det som att någon talade högt till mig.. vart rädd då för jag var ganska liten men minns det väl

werner
2008-12-22 00:07
#4

#3 skulle skita på mig om det var knäpp tyst sen började någon tala med mig, knackningarna trodde jag var min mamma och jag sa "ja vänta ska bara höra det här i låten" satt med headset på mig sen knackade det igen och då blev jag sur och snurrade på stolen samtidigt som jag slet av mig headsetet och till min förvåning var det ingen där (det här var när jag bodde hemma) så jag ropade på min mamma och så svarar hon från nedervåningen och jag blir skraj som fan och hör plötsligt hur det låter som någon sliter sönder tyger i mitt rum (ni vet hur det låter) så jag ropade att hon skulle komma upp och kolla vad fan det var och inget hittade hon. Tidigare har jag hört fotsteg sen har dörrar glidigt upp men det slutade efter den där knackningen så troligen vare någon som ville ha bekräftelse på att han fanns.

starcat
2008-12-22 08:18
#5

Två gånger har jag vaknat av att jag hörde nån ropa mitt namn men är inte helt säker, jag kan ju ha drömt fast det var väldigt verkligt.

Mads
2008-12-22 08:44
#6

#4 Skrattande

Jag blev inte rädd men hoppade liksom till för jag blev så snopen & tänkte som hastigast: Förlåt vad sa du ? eftersom jag inte riktigt hörde..Glad

Mycket har jag varit med om men detta var nåt nytt.

Amor Vincit Omnia

Annons:
werner
2008-12-22 17:33
#7

Igår när jag precis somnat skrek någon i örat/huvudet på mig och jag kände igen rösten och tänkte direkt "farfar" men han lever dock hoppade jag till och vaknade.

Sen klockan 3 inatt vaknade både jag och sambon av typ mardrömmar fast vi båda tog det hela lungt i vaket och icke vaket tillstånd men ändå så lät det när vi berättade för varann som mardrömmar fast vi ej uppfattat det.. gick sedan in på lokal tidningens hemsida och läste för vi ville inte somna om så såg jag att det brunnigt nära oss när vi vaknade så det var väll antagligen undermedvetet relaterat att vi hört sirener eller liknande.

Aimosdotter
2009-01-05 22:33
#8

Jag har också hört en röst i "örat" (inne i huvudet).  I klarvaket tillstånd. Två gånger.

Ena gången räddade "han" mitt liv och andra gången sa "han" bara mitt namn och klappade mig på axeln.

stina63
2009-01-05 22:37
#9

Mads de har hänt mig jättemånga gånger när jag var yngre, De var deras sätt att försöka få kontakt med mej, Bara de att jag blev så rädd att jag inte hörde vad dom sa.

Men hos mej vet jag att det var och är min guide som pratade med mej alltid på vänster sida och en manlig röst

Eija
2009-01-05 23:48
#10

Jag har oxå hört mitt namn ropas några ggr…..men sen har jag detta konstiga som dyker upp ibland när jag skall sova…då låter det som en sådan där gammal radio som man växlar mellan kanalerna…det kommer bara fraser ur meningar, och det med olika röster….

Och detta händer innan jag somnar, så ibland är det roligt att bara ligga o lyssna…..så man undrar ju om det är fullt med andar i rummet som pratar i mun på varandra eller vad det är….men jag blir aldrig rädd…..konstigt…..för jag är ju räddharen nummer ett….

Mysan59
2009-01-05 23:52
#11

Jo, nån viskade i mitt öra en gång, när jag satt själv här en kväll.

Hörde inte heller vad den sa, kanske nånting med go out?

Jag skulle ut med hundarna…

Jag blev så skiträdd! Snodde runt och kolla vem det var, men ingen där, phu!

janing
2009-01-06 01:08
#12

Jag har inte varit med om det, däremot när jag väntade mitt första barn

gick jag över tiden länge, och en eftermiddag när jag låg och sov vaknade jag av att någon blåste iskall luft i örat. (Jag var ensam hemma då). Jag tror ju själv att det höll på att hända nåt, med mig eller babyn, så jag måste upp och röra på mig.

werner
2009-01-06 01:34
#13

#12 ett varsel om att du var tvungen att vara vaken och ha lite kontroll kanske? Vad vet jag är ju inget medium ^^

Annons:
Mads
2009-01-07 13:41
#14

Jag har många gånger i livet hört att någon har ropat mitt namn när ingen varit där men detta var första gången jag hörde en viskning så nära. Satt i min fåtölj och hörde viskningen i höger öra, nån sa hej du…får väl se om det händer igen. Blev väldigt paffGlad

Amor Vincit Omnia

Mysan59
2009-01-07 18:25
#15

#14 Förr i tiden när barnen var mindre, och var ute nånstans, så kunde jag helt plötsligt höra nån av dom säga "mamma".

Tittade ut i hallen men ingen var där. En kort stund senare kom den eller dom hem…

Tänk att när jag fick den där viskningen i örat, då blev jag såå rädd! Hade hjärtklapning en lång stund efteråt.

[Jeremina]
2009-01-08 02:21
#16

Jag hör ofta att någon viskar men ofta otydligt tyvärr!

evaste60
2009-01-15 11:36
#17

Jag har varit med om detta flera gånger. En gång när jag, min man och vår äldste son stod i köket. Då hörde jag högt och tydligt hur min yngste son "S" (18 år) som vid tillfället var i sitt eget rum, ropade:

-Mamma!

Jag ropade tillbaka: - vad vill du? Både min man och äldre son tittade på mig och frågade vad jag höll på med.  

Jag sa: - "S" ropade på mig. Då skakade dom på huvudet och började skratta, - ingen har ropat på dig, sa dom. Jag gick in i "S" rum och frågade om han ropat på mig, han svarade förvånat - vad menar du, jag har väl inte ropat på dig!

Rysningar gick genom hela kroppen…jag är 100% säker på att jag hörde hans röst klart och tydligt!

luxplyr
2009-01-15 11:42
#18

jag har med hört en röst som har ropat mitt namn inne i huvet, en annan gång hörde jag en viskning i mitt öra som sa mitt namn.

undra vad det är man hör är det andarna tro?

NatalieQ
2019-01-01 22:02
#19

Jag blev imorse väckt av en okänd manlig röst som sa "Älskling, vakna". Jag trodde att det var min man men han låg och sov, plus att det inte alls var hans röst.

Brukar ibland bli väckt av en kvinnlig röst som säger "Godmorgon Natalie" eller liknande. Det är ganska trevligt =)

Upp till toppen
Annons: