Annons:
Etiketterreinkarnationtidigareliv
Läst 4108 ggr
luxplyr
11/9/08, 4:58 PM

jag va i tidigareliv

en gång va jag hos ett medium, hon sade att jag hadde varit en medicin man hos inianerna och att det va där som jag fick min förmåga att uppleva och se spöken och andar.

och en annan gång va jag en godsägare och va rik.

också ägde jag  stora gårds ägor som jag hade plantera, bigaråträd och en massa småt och gått, och en massa blommr.Glad

Annons:
bettis69
11/26/08, 11:12 AM
#1

Intressant det där med tidigare liv. Jag har aldrig varit hos någon som talat om för mig vad jag varit, men däremot för många år sedan hade jag en mkt märklig dröm!

Jag drömde att jag var ett mörkhyat barn, en pojke, i nån stam långt borta. Jag hade bara ett skynke över höften och vi var samlade runt en lägereld på kvällen. Det var varmt. jag låg i min fars famn vid elden när han pratade på ett konstigt språk. jag kommer ihåg att jag kände mig väldigt fridfull. hela stammen var samlad runt elden.

Undrar om det bara var en "dröm" eller om det kanske är så att jag varit den pojken i tidigare liv, för den kändes mkt verklig.

Elisabeth-J
11/26/08, 11:21 AM
#2

#1 Det bästa är att man tittar själv på sina tidigare liv för det någon annan ser för dig kan du inte bekräfta och gör man då själv en regression tror man lätt att man ser fel pga att någon annan har sagt en annan historia om just det livet.

Din dröm kan mycket väl ha handlat om ett tidigare liv som kanske påverkade dig i det här livet den tiden du hade drömmen. Lita till din egen känsla!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Farwuq
11/26/08, 11:24 AM
#3

Jag var en gång för flera år sedan hos ett medium, hon sade att jag varit en katar, de som höll till i södra Frankrike för länge sedan.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Lazarus
11/26/08, 12:05 PM
#4

Det som kan göra mig lite fundersam kring det här med reggresion är att de flesta verkar ha varit nåt intressant som medicinman ,präst eller liknande…väldigt sällan en vanlig olycklig tiggare i nån undanskymd plats på jorden…för att inte tala om alla som levt på Atlantis…Jag säger inte att det inte finns ,men nog luktar det mycket önsketänkande i många fall

Elisabeth-J
11/26/08, 12:10 PM
#5

#4 Visst är det så många gånger, själv har jag levt både väldigt fattigt och rikt i mina tidigare liv, hörde en gång en som sa att man lever rikt och fattigt varannat liv, njaaa kanske man gör det för inte tror jag att någon har levt bara såna liv som har varit bra, i så fall har dom nog inte lärt sig så mycket om dom inte fått gå igenom hårda prövningar som våra liv innebär. Visst gör man det även i rika liv men kanske man inte riktigt vill titta på det som var jobbigt, synd i så fall, man kan få massor av förståelser genom att själv se på sina tidigare liv.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[asamaria]
11/26/08, 3:33 PM
#6

För att lära sig sig saker måste man ju leva alla slags liv. Jag har bara tittat på 2 liv. Det ena var fruktansvärt, fattig som en kyrkråtta, undanstoppad, fick inte synas, ett riktigt äckligt liv sett ur mina ögon. Usch jag minns fortfarande känslan. Det andra ett liv med den stora kärleken, varmt, lyckligt, enkelt, inga problem med pengar.Sådana liv vill nog alla ha, men det funkar ju inte då lär vi oss inget.

Annons:
cillaj
11/26/08, 3:53 PM
#7

Jag har varit pirat i mitt första liv och slagit ihjäl både kvinnor och barn, som man då. Hur kul känns det tro. De tre senaste liven jag levt har jag straffat mig själv för det första som pirat, så nog får man sona sina brott alltid.

Jag har även varit en välbärgad handelsman. En soldat som sköt indianer, inte kul att veta vad ont man gjort i tidigare liv, men lärorikt, jag hoppas och försöker vara en snällare och mer förstående människa idag.

Kram cilla.

sigge111
11/26/08, 4:15 PM
#8

Jag har varit kvinna förut också, i två tidigare liv. En gång som en vanlig "lappkvinna" och en gång som fattig, Gerkisk kvinna. Så det här är tredje gången gillt.

Jag brukar tänka som så att nu har jag varit med om tre "vanliga" liv och i det här sista haft en massa elände (det har varit bra saker som hänt också) så jag kan inte tro annat än att det borde bli bättre i mitt nästa.

[Hellas]
11/26/08, 5:15 PM
#9

#4 Nja, inte har jag haft det särskillt glamoröst eller spännande, i de flesta fall har jag varit både fattig och tråkig :(.
Några liv har väl varit av mer "andlig" karraktär men å andra sidan, det räcker med att gå tillbaka 100 år så var ju alla mer eller mindre vansinnigt andliga och religösa.

Bybo
11/26/08, 5:49 PM
#10

#4 Tycker tvärt om jag, att de flesta verkar ha levat flera fattiga liv och många i missär…

Kanske inte så mycket att snacka om en del av dessa liv?

Nåväl, jag har hört om alla dess sorters liv….

luxplyr
11/27/08, 12:59 PM
#11

en gång drömde jag att jag hade vart i vadstenas slott och jag viste inte att det slotet fanns  på riktigt.

det kändes som jag hade varit där förut för jag tittade på nädet på slotet och bilden kändes lika dan ut som då.

jag kance hade varit där med vem vet?Glad

poppcorn
1/1/09, 2:50 PM
#12

kommer ihåg det där tv-programet som gick på tv , där deltagarna fick besöka tidigare liv å sedan letade man reda på den platsen på riktigt å åkte dit.

Då var det någon "expert" dem intervjuade i programet som sa att hon har stött på ett flertal personer som varit tex Drottning Kristina i sina tidigare liv….

Hur kan flera personer som lever samtidigt i nu-tid vara samma person som levde för många många år sedan?

pepsan
1/1/09, 3:15 PM
#13

I somras var jag hos en kvinna och vi tittade på mina tidigare liv och cellminnen.

Ett liv levde jag om gladflicka i Italien och hade en underbar sångröst och brukade underhålla. Blev förgiftad och dog.

Ett annat liv levde jag i Österike, där var jag försöksperson som många andra, fick testa olika medeciner.( Var dålig 1vecka efter detta.)

Ett annat liv var jag en indianman och hade blivit utesluten ur gruppen och fick bo i en grotta, där upplevde jag äkta och sann kärlek.

Ett annat liv var jag en fånge och blev inlåst i en pyramid tills jag dog där.

Jag tyckte detta var jättehäftiga upplevelser Glad

Annons:
Farwuq
1/2/09, 12:45 PM
#14

#13 Kanske häftiga så här efteråt men knappas då de var aktuella.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

P.O
12/21/17, 2:08 AM
#15

Jag undrar varför står det då internet när man googlar att drottning Kristina spökar?

Tarotstollan
12/22/17, 1:14 AM
#16

En person fick fram att jag hade varit någon sorts välbärgad dam som bodde på ett slott eller något liknande. Det hängde gobelänger på väggarna och det fanns vagnar som drogs av hästar. Jag var tydligen gift och hade en dotter men var nog väldigt ensam och väntade på att min man skulle komma hem.
Ett annat liv var att jag jobbade som någon sorts forskare på siox indianers liv och leverne och att jag ramlade ner från ett högt stup och dog.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
12/22/17, 8:38 AM
#17

Indianer är tydligen ofta förekommande. 🙂

Jag var, enligt en person som spådde mig, en berömd europeisk vetenskapsman som gillade att titta på stjärnor. 😃✨

Det sistnämnda gäller fortfarande…🌛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

majlar
12/22/17, 9:45 AM
#18

Jag har alltid känt obehag när jag har tittat på gamla filmer om flottare. Känner även ofta att jag får ett slag i skallen.  Jag har fått till mig att jag har varit flottare och omkommit i en olycka då jag hoppade från stock till stock i forsande vatten. 

Jag har även fått till mig att jag levde i Wien och var en framgångsrik violinspelare, jag såg ut ungefär som jag gör idag fast med långt blont hår och gröna ögon. Idag är jag mörk med gröna ögon. Jag blev gammal och ogift, jag fick inga barn och sörjde det väldigt mycket.  Det har jag gjort rätt idag, då jag har fyra barn. Spännande med tidigare liv.

Farwuq
12/22/17, 12:46 PM
#19

#17 Du var kanske vår skånske Tycho "Ottesen" Brahe.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Farwuq
12/22/17, 12:49 PM
#20

#18 Ja det är spännande, själv har jag fått glimtar - första hälften av 1900-talet - där jag har svart uniform och är väldig fin och högdragen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
drömmare
12/26/17, 6:40 PM
#21

Medium helt okänd sa jag hade varit Beduin  i mitt tidigare Liv, det tror jag starkt på.

Upp till toppen
Annons: