Annons:
Etikettandlighet
Läst 2525 ggr
Gurre
12/15/08, 9:18 PM

Kommunikationsproblem?

Hej!

Är ganska ny här men har lite funderingar runt min sk."mediala" förmåga.

Kan börja med att berätta, kortfattat, att jag har gått två mediala kurser där jag lyckats länka till andra sidan med viss svårighet ( har svårt att känna när anden kommer bl.a. ) Psykometri känns "lättare" för migGlad.

Sedan har jag gått en Reikihealing-kurs. Spännande!

Till saken:

Ett par veckor efter min healingkurs tänker jag i tankarna ( eftersom jag fortfarande är en skeptiker!!?!) "Om ni finns, kan ni då inte visa er för mig?" 

En speciell känsla fanns i luften den dagen då jag ställt frågan och efter ett tag så började en kattleksak pipa mitt framför mig, jag såg den inte men jag hörde den.

Efter en liten stund knackade det väldigt hårt 3 ggr på vår dörrkläpp och eftersom jag stod i köket och har nära till ytterdörren med fönster så kan det inte ha varit en "busknackning". Min känsla var ju också innan jag kollat att det var ett Tecken från andra sidan. Egentligen tänkte jag: det kommer inte att vara någon där.

Mina andliga upplevelser redan från barndomen har varit på detta sätt; knackningar i radion, stekpanna som snurrat på bänken, röster….

Är det här sättet de kan kommunicera med mig? Kan jag utveckla min förmåga?

Tacksam för svar!

Kram.

Annons:
[Hellas]
12/15/08, 9:37 PM
#1

Grattis till den fina kommunikation du idag har med andra sidan!

Om du kommer få andra typer av kommunikationsmedel vet jag inte men det är väldigt många medium som aldrig "ser" eller kanske aldrig "hör".

Några medium får signaler från andra sidan via alla sina sinnen men det finns även de som endast känner rent fysiskt i sin kropp och det gäller då att lära sig tolka de signaler som kommer.

Själv så ser och känner jag framförallt men det händer även att jag känner dofter och hör, med de sistnämnda är inte speciellt vanliga för min del och jag vet faktiskt inte om dessa kommer utvecklas (jag tror inte det).

[Hellas]
12/15/08, 9:39 PM
#2

Clairaudience=Klarhörande   Med detta sinne kan man höra ord och meningar.

Clairsentience= Klarkännande.Med detta sinne känner du personens orsak till hur de gick över till andra sidan.T.ex hjärtinfarkt,stroke Om personen hade diabetes,var förvirrad etc

Clairvoyance=Klarseende.Med detta sinne får man till sig bilder,symboler,även rörliga bilder

Clairolfactrience=Känna lukter

Clairgustance=Känna smaker

Clairknowing=Känna allt Med detta sinne känner du allt ovanstående på en gång och det går så fort så man hinner inte med

Gurre
12/15/08, 10:44 PM
#3

Tack snälla Hellas för ditt svar.

Jag gillade att du skrev att man kan lära sig tolka de signaler man får till sig då jag fått bilder till mig och även känt fysiskt att anden var kort i sitt jordeliv ( kändes som om jag krymte ).

Jag kan ju förstå att man måste öva och att man ska ha tid att meditera.Tungan ute

Får nog allt jobba på det när livet inte rusar fram med en..

Mest av allt känns det bra att få ventilera det man upplevt eftersom det finns så många skeptiker runt omkring……

…..här känns det som om man tas på allvar.

Trisha
12/15/08, 11:19 PM
#4

Hellas har ju gett ett utförligt och fint svar. Vill bara tillägga att eftersom du haft dessa rent fysiska fenomenen runt om dig så länge, så kan det hända att du är en av de mediala som kan utveckla ditt fysiska mediumskap. Om du vill förstås.

Åtminstone i det "gamla" tänket, så sades det att det bara var ett fåtal medium som kunde utveckla detta. Men vår andliga medvetenhet går framåt så snabbt nu så detta ökar ju också förstås.

Ett fysiskt mediumskap är när andevärlden, med dig som kanal, kan bygga upp energi så att de rent fysiskt kan förflytta saker och göra manifestationer som uppfattas av alla. Alltså inte "bara" mentalt mediumskap, där man har kontakt i tankarna med andevärlden.

Det här är en fantastisk kontakt med andevärlden och det hjälper en sannerligen att komma över eventuella tvivel. Fortsätt att utveckla det på det sätt som känns helt rätt för dig. Förstås kan du kombinera dessa två ovan beskrivna sätten att arbeta med andevärlden. Kan ju vara kul att "höra" vad dom säger och vill också, och inte bara få knackningar och annat. Men kombinationen är super. Tycker jag i alla fall.

Och skeptikerna…. tja, dom kommer nog att finnas ett tag till. Men du känner väl också hur underbart det är när själen får blomma ut och vara den naturliga del av oss som det är meningen den ska vara?? Det är så pass underbart, att man faktiskt kan strunta i skeptikerna. Men kul med likasinnade är det definitivt!

Lycka till med allt!

Varma hälsningar från Elinor

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

tarotlasse
12/16/08, 1:38 AM
#5

Du har fått jätte bra svar här av både Hellas och av Elinior.

Inte alla som får fysiska upplevelser och svar så verkligen ngt att utveckla.

Sedan så ett råd i din utveckling träning och åter träning ger resultat.

Så ju mer du tränar på detta med att ha kontakt med andevärlden ju mer utvecklas du.

Så försök komma i kontakt med en medial cirklel i ditt närområde eller varför inte själv starta en medial cirkel där du får öva och träna.

Du har ju gått ett par kurser skriver du så då har du ju fått lite övningar som du kan lägga in under en cirkel.

Lycka till med din utveckling Lasse

Gurre
12/17/08, 12:51 AM
#6

Tack snälla ni!

Det känns bra att få så fina svar då man vacklar i sitt självförtroende. Många gånger känns tvivlen och tanken på inbillning stark ( är nog inte ensam om det ).

Kramar på er!Glad

Annons:
[Jeremina]
12/17/08, 7:18 PM
#7

Jag kan uppleva känsla…se i huvudet..känna lukter och smaker och hur folk mår mm. Men det häftigaste är "det tredje ögat" mittemellan ögonen.

Jag såg idag helt klart den del av vårt hus som är över 100 år gammalt hur olika djur satt i min soffa, det var en häst, katt, hund , leopard samt en åsna…hur coolt är inte det?

Mycket kul att höra dina upplevelser med knackningar…det har jag inte haft någon gång…Skrattande

[Jeremina]
12/17/08, 7:21 PM
#8

Tack Hellas för dem olika förmågorna du redogjorde för…jag hoppas att du kan förlåta mig om du upplevde mig som otrevlig förut. Jag kände att jag gillade dig…vet faktiskt inte vad som hände!

Ta emot min ursäkt för jag tycker att du verkar vara varm, omtänksam och mycket duktig! Kramar från Jeremina! SkämsGladFlört

[Hellas]
12/17/08, 7:31 PM
#9

 Tack snälla Jeremina, vi tar nya tag eller hur och nu får vi ju vänta på Tomten, eller "mannen med skägget" som är ett nytt uttryck jag nyligen lärt mig Kyss

Kram

[Jeremina]
12/17/08, 7:40 PM
#10

Åh, om du visste vad glad jag blir…det går en varm ström genom kroppen på mig…jag ska också vänta på mannen med skägget!

Myspyskramar Kyss

Skulle du vilja läsa mitt nya inlägg om "en känsla" och skriva vad du tror? Glad

Mads
12/17/08, 8:43 PM
#11

Hellas, tack för förklaringarna på de olika begreppen. Är man antingen det ena eller det andra eller kan man vara flera ?

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
12/17/08, 8:48 PM
#12

Jag tror man kan vara flera för det stämmer in på mig!

Mads
12/17/08, 8:51 PM
#13

Känner också att flera stämmer in på mig, spännande. Jag har en hel del att bita i vad gäller min andliga/mediala utveckling känner jag Glad

Amor Vincit Omnia

Annons:
[Jeremina]
12/17/08, 9:08 PM
#14

Det här med lukter är kul…jag brukade förut gå runt och lukta efter min farmor om hon var någonstans….Hon hade nämligen en speciell kräm som hon smorde in sig i ansiktet med och den luktade så gott.

Nu behöver jag inte jaga runt utan ganska ofta känner jag lukten av henne och blir så glad….Glad

[Hellas]
12/17/08, 10:09 PM
#15

Precis som Jeremina svarar så kan man ha flera av dessa aktiverade men det viktiga i sammanhanget är ju egentligen att man lär sig förstå och lita på det som man själv har tillgång till.
Jag tror att väldigt många tror att alla medium "ser" som man ser en levande person med sina vanliga ögon men det är inte alla som gör det.
Är det då så att man vill lära sig att förnimma andra sidan och kanske till och med kommunicera så är det viktigt att man känner till att det finns olika vägar att gå för att kunna kommunicera Glad!

Mads
12/17/08, 10:35 PM
#16

#15 Det är väl där i allt jag är just nu, att förstå och våga lita på det jag upplever. Men eftersom jag både ser, hör, luktar, drömmer osv så har jag lite svårt att få sammanhang i det hela och sålla ut vad som är mediala upplevelser och vad som är min härligt livliga fantasi. Fick för första gången riktigt tydlig kontakt med min ena guide häromdagen och det var en oerhörd känsla. Glad

Amor Vincit Omnia

[Hellas]
12/17/08, 11:08 PM
#17

#16 Ja den underbara fantasin är inte helt lätt att lära sig urskilja men träning ger färdighet som det heter och det är ju ofta genom misstagen vi lär oss att tolka det vi får till oss Flört!

Att få den där riktiga kontakten med sin guide är end riktig höjdare och ofta är det inte ett öga som är torrt, man möter ju en kär gammal vän som känner oss bättre än vad vi själva gör :)

[Jeremina]
12/18/08, 5:52 PM
#18

Jag tycker att en guide jag har är lik min morfar men han presenterar sig inte som honom…jag ser nämligen inte ansiktet.

Är det konstigt Hellas?

[Hellas]
12/18/08, 6:20 PM
#19

#18 Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att du har den känslan!

Han kanske har en del likheter med din morfar eller hur *Ler* och dessutom tror jag att våra guider förmedlar trygghetskänslr som vi kan känna igen och känna oss bekväma och lyckliga i och att få en morfars känsla kring sin guide är ju för de flesta väldigt skönt.

Sedan kan jag ju nämna att för närvarande är min egna morfar vid min sida som hjälpguide.
Han är förstås inte min huvudguide men han finns vid min sida och hjälper till med lite mer specifika uppgifter så vad är det som säger att din morfar inte är din hjälpare Jeremina även om han inte presenterat sig som morfar *Ler*

Kram /H

[Jeremina]
12/18/08, 8:23 PM
#20

#19

Det känns som om det är han…han har många likheter med morfar. Min morfar hade en sådan humor och jag tycker mig höra honom skratta och hans mage hoppar precis som när han var i livet. Vad kul att du har din morfar vid din sida, tryggt och mysigt och vägledande inte minst….Kyss Kram Jeremina!

Annons:
Gurre
2/10/09, 1:03 PM
#21

Nu återupptar jag min tråd och berättar vad som hänt sist jag skrev.

Har gått ännu en medial utbildning, en dag, hos Anette Gustavsson från Göteborg. Vilken härlig människa och ett otroligt stöd för oss nybörjare vid våra länkningar!

Hellas, Trisha och Lasse - tack, för nu förstår jag att jag är mer åt det "fysiskt mediala" hållet. Det visade sig så också på denna kursen. Jag manifesterades som den gamle mannen vars ande kom till mig. Vet inte hur ofta sådant sker men gissar att det har en koppling till att vara ett fysiskt medium?

Flera fenomen har uppstått sen jag skrev sist då jag i tankarna ber dem visa sig.

En fråga: Vet någon vad det är för skillnad på en osalig ande och en Poltergeist?

Mvh Carina.

[Hellas]
2/10/09, 1:48 PM
#22

#21 Vad glad jag blir för din skull och tack för att du berättar.
Jättespännande att du har "dragningar" åt det fysiska hållet då får vi se om du kommer utveckla den delen så småningom.
Vi har ju några kunniga personer inom det området här på ÖN.

"Osalig ande" först och främst en själ som inte hittat till ljuset.
"Poltergeist" tror jag egentligen är ett ord för fenomen där saker flyttas och flyger omkring i ett rum.

Jag känner att jag är ute och trampar lite luft nu men man kanske som exempel kan säga att en "Osalig ande" kan orsaka "Poltergieist" fenomen men de behöver inte göra det.
Det pratas ju även om att människan kan orsaka en typ av Poltergeist fenomen men det är ingenting jag själv har sett förstås.

Jag hittade detta på "Paranormal"

Gurre
2/10/09, 11:55 PM
#23

Kan också berätta vad som händer med mig då anden kommer.

Jag har ju inte gått så många kurser, men ingen av de andra deltagarna börjar "vagga" som jag då anden kommer. Jag kan om jag står nära den som länkar känna före henne/honom då anden kommit eftersom jag då börjar "vagga" ( eller rättare sagt det är som om hjärtats slag påverkar hela mig ). Så även då anden går slutar jag direkt.

Fick höra av en bekant igår att Maggie Nath ( ett erkänt transmedium ) börjar visst vagga hon med, under sina seanser.  Flört

Ps: måste bara få skriva av mig om mina upplevelser.Tungan ute

[Jeremina]
2/10/09, 11:58 PM
#24

Det är bara att gratulera till din andliga kontakt…vad tvivlar du på egentligen? Kram

Gurre
2/11/09, 12:02 AM
#25

Nja….jag tvivlar väl inte lika mycket nu.Oskyldig

Jag har kommit på bättre tankar Flört

Kram på dig själv!Kyss

Dioramabyggare
10/26/19, 7:45 AM
#26

#2, #7, #19: för omkring en vecka sedan, när jag var på väg ner till  stan för att göra några ärenden, cyklade jag en väg jag brukar välja, och döm om min förvåning när jag plötsligt kännde doften av kokos(!). Efter bara ett par, tre meter var doftintrycket borta, men  själva upplevelsen "fastnade" i minnet. Jag var helt fokuserad på ärendena jag hade att göra, så några tankar på kokosdoft hade jag inte alls.

Någon mer som har samma erfarenhet av att plötsligt känna en doft som egentligen "inte finns där"?

Bariumkarbonat
11/30/19, 11:15 PM
#27

Jag känner ofta dofter som jag inte kan förklara. En gång kände jag en stark svettdoft på en specifik plats i huset utan att någon annan var i närheten eller ens hemma. När jag berättade det för min mor så kom hon att tänka på min mormor som kunde få en lite konstig liksom frän svettlukt när hon blev stressad eller orolig. Jag vet inte om det var min mormor. Men jag har däremot sett henne flera gånger sen hon gick bort. Men jag har inget minne av hur hon luktade. Det känns lite märkligt. Att liksom vara mottaglig för dofter men inte brukar lägga märke till hur människors luktar… Jag har aldrig både sett och känt doft. Ibland förnimmer jag olika människor- ibland kända för mig-ibland okända . Det är precis som om de sänder på olika kanaler?!?

Annons:
Upp till toppen
Annons: