Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 36403 ggr
Sandidra
2009-01-05 22:02

Ni som ser andar!

Ser ni andarna som en inre bild i huvudet eller ser ni att dem med era vanliga ögon? Förstår ni vad jag menar? Undrar liksom om ni blundar och ser andarna i huvudet eller om ni ser att det faktiskt står en ande i rummet? frågan gäller också änglar eller spöken

Annons:
Mads
2009-01-05 22:17
#1

Jag får oftast upp bilder i huvudet, men har också sett andar framför mig.

Amor Vincit Omnia

TantAlma
2009-01-05 22:28
#2

Samma som Mads… Oftast i huvudet. Men det har hänt att de varit framför mig.

Sandidra
2009-01-05 22:38
#3

Kan ni förklara lite närmare? Hur vet man att de inte bara är fantasier? Hur skiljer man andars prat från fantasier. Blir ni inte rädda om det dyker upp en ande framför er? Berätta mer:-)

[Pirkkolino]
2009-01-06 00:51
#4

Jag har många olika typ erfarenhet. Jag har alltid sett döda människor i drömmar, även såna vilka jag aldrig har träffat, inte alla fall här i livet. men vet bara vilka de är. I vaken tillstånd har jag hört min pappas röst. Han läste en dikt till mig, men jag såg inte honom. Sedan har jag sett en man som hade dött 4 dagar innan. Jag var inte ensam då. Med mig var hans 14 åriga dotter. Plötsligt hennes pappa stod vid kassan i en matbutik när vi skulle gå in där. Vi stannade bredvid varandra som klistrat på golvet för att vi såg honom samtidigit. Vi stirrade rakt på honom o han kollade på oss. Sedan när vi fick talförmågan tillbaka stod vid kassan helt främmande man o våran döda man var borta. Hans dotter bor numera annat land än jag men vi träffar ändå varandra då o då. Hon är skärrad av händelsen ännu trots att detta hände nästa 30 år sedan. Jag är inte rädd för någonting, snarare bara nyfiken att tänka. Hur allting fungerar överhuvudtaget. Jag känner tydligt om det finns något ande-energi eller flera i min närhet. Men såna energier ser jag inte. Jag har mer telepatisk kontakt med energier än att de skulle visa sig till mig inom eller utanför min skalle. Jag försöker inte heller ta kontakt med nån. Utan låter de vara i fred om de inte stör mig. Sedan när jag känner tydligt att någon spöke känns obehaglig eller gör farliga saker hos mig. Då fokuserar jag o tar reda på vem spöken är. Jag har bestämd attityd mot de. Att det är jag som bestämmer om energin får stanna eller inte hos mig. Jag är förebred ber hjälp av någon proffs hellre än tillåter någon spöke ta övertaget i mitt hem. Än så länge har jag klarat mig själv. Jag talar till "spökar" som vanligt o de svarar på sitt eget sätt. Någonting händer sånt vilket min hjärna kan tolka som svar. Det går rätt så automatiskt o naturlig procedur för mig. Men jag inte har berättat till levande människor mkt hur jag kommunicerar med energier. Ibland nuförtiden berättar jag till mina barn. Dock de inte är så intresserade av "morsas spökar".

[asamaria]
2009-01-06 08:56
#5

Jag ser dem för mitt inre. Kan ibland se något i ögonvrån också.

sven-g
2009-01-06 11:01
#6

Detta är olika mest vanligt med inre bild, som en film spelas i ens huvud. Men jag har vid ett flertal tillfällen, när någon pratat om andliga saker kunnat sett med ögonen en person framträda bakom lite på sidan om den som pratat om andliga ting. Sist var det när jag skannade en häst, då framträdde en person bakom tjejen som ägde hästen. Jag talade om hur personen såg ut och det visade sig vara hennes morfar, personen syntes hur tydligt som helst. Jag lämmnade det han hade att säga sen försvann han ur åsyn men jag kände ändock närvaro av honom. Men sådant har inte hänt mig så många ggr, och med den tydligheten.

Annons:
Kerstina-61
2009-01-06 12:04
#7

#3# Jag ser det som en inre bild, men jag blundar sällan eller aldrig. Det är som en tanke, för mig. Hur jag vet att det inte är fantasier, ja, det är därför jag gått och går kurs. Där har jag lärt mig känna igen skillnaderna. Man vet ju också då "sittern" kan bekräfta att det stämmer på någon h*n känner igenGlad

Jag har aldrig sett en ande fysksikt, men jag har sett andra saker. Ljussken på himlen,och min kompis trodde det var jag som körde iväg henne i uppförsbacke i rullstolen, men det var inte jagFlört 

Jag har fått en varm hand på ryggen från "någon"  *L*

Rädd är jag inte, tvärtom!Glad Jag var livrädd för spöken innan jag började gå kurs och lära mig hantera.

Vänlig hälsning
Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

wolfie
2009-01-06 12:06
#8

när jag var barn såg jag andrna med mina ögon i ögonvrån..inte rakt framför mig..

[Hellas]
2009-01-06 12:33
#9

Jag ser dem både "inne i huvudet" och med mina egna ögon, det vanliga är dock det första alternativet.
Det krävs otroligt mycket träning för att lära sig veta skillnad på fantasi och verklighet och under träning så får man aldrig vara rädd för att missta sig, det är av misstagen man lär sig mest av.

Soffe
2009-01-06 12:37
#10

Jag ser dem för mitt inre, men har hänt att jag sett dem fysiskt som en riktig människa.. Skuggor o ljussken har jag oxå sett.. Det är nog så olika beroende på hur öppen jag är just då tror jag..

bettis69
2009-01-06 13:04
#11

Inre bild, och i ögonvrån och ibland har det hänt att jag sett med mina vanliga ögon.

Choklad
2009-01-06 14:26
#12

Jag har sett dom framför mig som genomskinliga men med färg.Och ibland så känner jag deras närvaro samtidigt som jag ser dom. Iband finns det ett skimmer omkring dom och dom är synliga, men liksom osynliga ändåObestämd

Och ibland sänder de en så oerhört stark känsla av kärlek och lycka så det känns som om jag ska gå sönder.

Och så händer det att dom petar på en..

U R us

[starson]
2009-01-06 15:22
#13

Oftast som inre bilder. Men det varierar från möte till möte. Ibland känner man den " bara " och upplever den genom sinnena. Jag får ofta en bild av anden genom att känna mig som anden gjorde både i kroppsform och frisyr, skavanker och sinnesstämning mm. Det kan många ggr bli en mer träffsäker bild av anden än att bara se den. Fantasi och verklig kontakt ligger väldigt nära och är det som kräver mest träning för att sära på. Men så länge man litar på det man får till sig utan att blanda in sitt eget tänkande brukar det inte vara några problem. Det är i alla fall min uppfattning, erfarenhet och min upplevelse av det hela

Annons:
luxplyr
2009-01-06 16:35
#14

hur ser ni dem inne i huvudet? jag ser dem bara när jag är vaken ibland.

haltalotta
2009-01-06 17:18
#15

Jag ser andar fyskiskt, i mitt huvud och som skuggor. Det händer också att jag möter dem i drömmar. Det händer också att jag ser andar efter djur. Det händer att jag känner av en ande och får ett meddelande att det är den eller den. Vid vissa tillfällen "talar" vi med varandra andra gånger ser jag bara dem. Visst händer det att jag tvivlar på vad jag ser, men då brukar jag höra efter med min moster vad/vem jag såg. Oftas får jag bekräftelse på vad jag sett. Det är skönt att ha en mentor.

melia
2009-01-06 17:33
#16

Jag ser dom innanför ögonlocken oftast, som när jag ligger i sängen och precis har vaknat på morgonen då är det mörkt innanför ögonlocken och så kommer det lysande prickar som en stjärnhimmel sen växer det fram ett ansikte, ansiktet har lysande konturer och drag, svårt att förklara… det har även hänt att jag sett en ande med mina ögon alltså när jag tittar men då endast i en sekund och sen är den borta.

luxplyr
2009-01-06 21:28
#17

jag drömmer jämt om mäniskor i mina drömmar det känns som att de är andar.

fast de visar sig inte som en skugga då utan som en vanlig person, jag pratar med dem med.

i bland träffar jag personer som inte kan prata utan pratar med hand språket.

då tänkte jag, när jag vaknade nu lär jag mig ju tenkenspråket.

jag fattar ej varför de pratar teckenspråket med mig, det är ju dyng svårt att förstå vad de säger då.

luxplyr
2009-01-06 21:50
#18

fast i bland pratar de vanligt med, en gång va jag hos pappa när jag va mindre och på natten drömde jag att farmor hadde varidt hos mig.

fast jag vet ej om jag drömde eller om jag va vaken för jag såg henne så tydlikt.

jag såg inte hon som ett spöke utan som en vanlig person,

såg henne som hon gjorde när hon levde.

jag mins att jag hade dörren öppen och en liten lampa tänd i hallen.

Jag kommer ihåg att jag sa att hon måste vara lite tyst så att hon inte skulle vecka Amanda, Amanda är min lilla syster.

då peckade jag på att hon låg i samma rum fast vid den ena väggen.

farmor frågade hur jag mådde och om hon fick stanna och hjälpa till lite grand.

Då sa jag ja det får du.

sedan på mårgonen så sa jag till pappa att jag hadde drömmt om farmor, och det hade pappa med samma natt.

så jag vet ej om det va en drömm eller värklit, det va nog farmor som kom på besök då.Glad

[Kaninfluff]
2009-01-07 11:49
#19

Jag ser inte så mkt andar, däremot så ser jag mitt Kraftdjur. :) Mest när jag blundar, men även när jag kollar, fast då ser jag bara några svaga konturer.

BabyDragon
2009-01-07 20:52
#20

Har bara sett dem med mina ögon, men får kännslor ibland på plattser som har en mörk historia. Vet inte så mycket om sådant här. Har aldrig haft en riktig kontakt med dem :)

Annons:
sven-g
2009-01-08 01:22
#21

#20 Jag var i din situation till sist efter mycken tvekan beslöt jag mig för att undersöka detta genom att gå kurser. Dvs jag hade närvaron men inte klart för mig hur jag skulle fråga andevärden. Den närvaron känns mycket bättre i dag än den gorde tidigare.

[Jeremina]
2009-01-08 01:38
#22

Jag ser dem inne i huvudet och som skuggor och konturer oftast i gult. Dem kommer också i ögonvrån. Jag känner lukter och vinddrag mm.

Sedan ser jag med tredje ögat mellan ögonen…Det går till så att jag blundar och då kommer som antingen i gult eller gråsvart en ringlande skugga som blir till en grotta. Grottan öppnar sig som ett öga och jag ser bilder.

Ibland är det stillbilder och ibland rörliga bilder och det är så spännande. När man fantiserar känner man det för t ex en gumma jag såg förvreds som ett monster och jag tänkte: fantasi och då försvann hon helt!

Jag känner på något sätt att det är fantasier om det är det och det är svårt att förklara….

Jag hör också när dem pratar med mig och rösterna låter olika och olika högt. Jeremina Glad

snurro89
2009-01-08 08:46
#23

Jag har sett bilder inne i huvudet som kommit upp snabbt Skuggor konturer Osv

BabyDragon
2009-01-09 15:14
#24

#21 jo jag har okså funderat på det men känner mig inte redo för något sådant än. Men det kommer nog att leda dit förr eller senare ändå.

andres
2014-10-31 17:48
#25

Hej på er.

Jag vet inte varför denna sidan kom upp för mig  just  i dag men ok .

De gånger jag sett andar och det har oftast varigt hemma hos mig själv.

Då har de sett ut som både du och jag / enda skillnaden är att de är gråa /  i färgen.

De rör sig som vi och donar med sina saker, som om jag inte fanns där.

Det är helt fantastiskt att se dem och jag väntar tills nästa möte.

Kram

bearmeanswolf
2015-01-01 22:31
#26

Intressant tråd. Jag ser människoandar på lite olika sätt, ofta som en ljusskimrande "outline" av en människokropp. Ibland olika färger som rör sig som sjok i luften eller som formas till en kroppsdel. Sedan känner man ju av dem också, temperaturen sänks i rummet och de kan ta på en ibland. jag har också sett en människoande  formas framför mig av grå (självlysande) virvlande tjock ogenomskinlig "energimassa" till en man i kostym, men han var nog inte så bra på att forma sin energi till en kropp då han såg ganska grotesk ut - som en pepparkaksgubbe; ett stort runt huvud, men djupa svarta hål till ögon, liten utbuktning till näsa och en stor leende mun som skuren i ansiktet (kort sagt som en pepparkaksgubbe). han visade sig i en mörk tvättstuga och skrämde mig halvt från vettet. Sedan ser jag andra icke-mänskliga väsen på andra sätt. Har sett en svart "spindel" större än någon levande spindel jag känner till (var större än min två händer tillsammans). Den rörde sig ryckigt på väggen och var gjord av det svartaste svart (som liksom slukade ljuset) jag någonsin sett. det är mycket konstigheter i världen som vi inte har någon aning om, vi människor.

pirri17
2015-01-02 05:45
#27

Jag ser mest med inre syn! Jag har en katt som är 6 år, både min katt och jag har sett tillsammans en katt-ande och en grå liten tomte och min döda pappa!

Brunett

Annons:
Ghosthunter
2015-01-02 10:40
#28

Jag ser också mest med min inre syn och då kan jag se andarna i helfigur. De gångerna som jag har sett med ögonen, så har det mest varit i form av skuggor. Men jag har sett delar av kroppar tydligt….t.ex ben eller en arm eller en torso. Men har ännu inte sett ett spöke i helfigur och lika tydligt som att se en levande människa, med mina fysiska ögon. Jag väntar på det tillfället….då ska jag fira!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Draugaz
2015-01-10 04:01
#29

För det mesta känner jag bara av energier, men  vid vissa tillfällen  har jag sett med mina egna ögon vad jag tror är andar, De har visat sig som becksvarta skuggor där man kan se konturerna av en kropp, oftast är det bara vissa delar av kropparna jag kan se så som axlar och armar. Har också sett svarta dimmor segla fram mot mig genom väggar för att sedan upplösa sig i tomma intet. En upplevelse jag aldrig glömmer första gången det inträffade . Har även sett skuggor swisha förbi i ögonvrån som att en människa hastigt sprungit fort förbi innan man hunnit fått en ordentlig glimt av dem.

Ghosthunter
2015-01-10 08:24
#30

Det här med att man ibland bara ser delar av kroppar, tror jag beror på att anden inte får tillräckligt med energi för att visa sig i helhet?….eller vad tror du, Draugaz?🙂

Skuggor som swishar förbi snabbt i ögonvrån, ser jag ofta också. Det går väldigt snabbt, man har inte en chans att hinna vända blicken rakt emot den, förrän skuggan är borta.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

pirri17
2015-01-10 09:54
#31

26# Att se spindel kan vara en del av negativt energi med gubben som har stort huvud med stora svarta hål som ögon har jag läst på en annan hemsida. Då ska du städa och har blommor och klassisk musik då blir det bättre sfär i luften i atmosfären och sjunga vaggsånger och julsånger som innehåller de högre ljuset! T.e.x Det lyser en stjärna!

Brunett

[änglabarn]
2015-01-10 20:38
#32

Jag ser andar i mitt inre. I Meditation eller när jag ska sova- i avslappnat tillstånd. Då är dem färgstarka. Kläder, hår och ögon etc. och de ser så levande ut. Ibland så är det vitt ljus bakom dem. Jag har även sett framför mig men oftast så ser jag i mitt inre.

Draugaz
2015-01-11 06:33
#33

#30 Jag tror absolut att det kan  ha någonting med det att göra.  Det är precis som att energin inte räcker till helt för vissa andar att visa sig som fulla skepnader.

Istället blir det bara vissa delar av kroppen de lyckas visualisera. Men sen har ju  andar så  otroligt många sätt att göra sig till känna också. Har varit med om att andar framkallat både illamående och yrsel, till och med påverkat andningen på vissa platser jag har besökt, så det förvånar mig väl egentligen inte att de kan visa sig för oss på de allra knepigaste vis.

Ghosthunter
2015-01-11 08:30
#34

Ja, jag tror det är så att dom inte får tillräckligt med energi. Jag har hört att dom behöver mycket energi för att manifesteras.

Visst kan man känna illamående och yrsel, det har jag själv gjort. En del kan känna riktiga smärtor av sjuka och skadade andar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Lo Cat
2015-01-11 11:36
#35

Hej hej, väldigt intressant tråd att följa! Jag var hos ett medium för inte så länge sen, det han berättade var verkligen fullträff. Jag har lagt upp en del av ljudklippet via min blogg nedan. Det jag var mest imponerad över var att han verkade ha bra kontakt/hjälp på andra sidan för han tvekade aldrig, sa inget flummigt och bekräftade både fakta vi kände till och ny sådan som vi vid ett senare tillfälle fick bekräftat.

Läs och lyssna :)

http://traceoftruth.se/2014/04/10/medium/

"If you can´t explain it simply, you don´t understand it well enough"

Delta i jakten på sanningen via Facebook- klicka här!
Följ resan via bloggen- www.traceoftruth.se

Hugohugo
2015-01-12 17:20
#36

#0

Att vara säker på att det inte är något man inbillar sig, har med att göra hur man har uppmärksamhet och koll på sättet man närmar sig mötet med andarna. På samma sätt en sanning och lögn i våra tankar inte är detsamma som varandra. Men det kanske är lite svårare att märka en sådan skillnad  som är i /"är i" möten med andra varelser, som är inbillade eller äkta.

Creating be with you!!! See a seed enough of times each, for often return to in a long long period, will learn you how better to learn the more importent. http://www.theessenes.co.uk/see-us RELIGIONENS MYSTERIER.

Denna kommentar har tagits bort.
Elvreus
2015-03-01 14:57
#38

Får både och jag med!

fridaelvreus.blogspot.se

Krizzdamizz
2015-03-30 00:19
#39

Jag ser dem i huvudet, får en bild av vad kön/ålder/utseende och hur dem för sig när jag möter dem, men ibland känne jag bara av energier. Dvs vart i rummet anden är och i vilket sinnelag. Det beror på hur avståndstagande anden i fråga är eller om de är tätt inpå. Är de tätt inpå blir det överväldigande och jag har svårt att identifiera.

Nirvana_Ophelia
2015-03-30 15:42
#40

Jag ser dem som vanliga personer framför mig, tex på stan.  Avlidna nära och kära som vandrar omkring som vanliga personer.

Sparven88
2015-03-30 16:08
#41

Jag har, sedan säkert 13 år tillbaka ofta vaknat på nätterna och sett, jaa.. det är nu det blir svårt att beskriva. Ibland kan jag se ett ting, ofta högt upp i taket, ibland kan det bara vara som en massa som rör sig i rummet och sen försvinner in i väggen/taket. Vissa gånger har jag också fått en känsla då jag sett " massan" eller vad jag nu ska kalla det? En gång har jag sett en ande i mänsklig form. Kan även se små "ljusglimtar", dock då jag är vaken. Någon som vet vad den här "massan" är för något? Är det typ energier? Mvh

Annons:
[BjorneW]
2015-03-30 19:52
#42

Jag såg en hel del framför mig när jag var mindre. Men nu ser jag oftast saker mentalt.

[Kritan]
2015-04-01 10:42
#43

Jag växte upp i ett hus där det spökade och för mig har de varit naturligt att det finns runtomkring.

Ghosthunter
2015-04-01 22:09
#44

Japp, naturligt för mig också!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Tjohalia83
2015-04-02 10:17
#45

Jag ser till större del för min inre syn. Men jag har även sett energier visa sig för min yttre syn på olika sätt, t.ex. som #41 skriver "som en massa som rör sig i rummet". Jag har känt beröring från dem på andra sidan och jag känner när någon är i rummet och vart de befinner sig.

Upp till toppen
Annons: