Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 7147 ggr
[Pirkkolino]
2009-01-11 23:16

"Budbärare".

Jag letade, men hittade ingen inlägg var mina tankar passar in. Jag har upplevt hela mitt liv att andarnas energier kan använda levande budbärare. Mig själv har fåglar, både stora som små, alltid varit deras budbärare. Jag har försökt lära mig tolka bättre o bättre vad "pippi-fåglar", som kommer på min närhet, har budskap med sig. Alltså vad de vill "säga" sådant vad jag bör förstå. Dock flesta gånger förstår jag först efteråt när budskapen får mer konkreta utseendet. Det ändå har hänt att jag har förstått direkt också. Har någon här liknande erfarenhet? Kram. Pirkkolino.

Annons:
[Jeremina]
2009-01-11 23:48
#1

Jag har alltid upplevt att fåglar kommit i speciella stunder…när min farmor begravdes var en lite sädesärla och flög fram mot det stora förnstret hela tiden..jag tänkte:jaa, jag ser dig farmor och då försvann fågeln.

Likaså har jag alltid haft ett speciellt förhållande till korpar. Om jag är ledsen eller  orolig ser jag då en korp när jag är ute och åker så blir jag glad och den dagen blir en bra dag.

Kramisar Jeremina!

[Pirkkolino]
2009-01-12 00:11
#2

Jeremina. Det var kul att höra att du också har fåglar som ger budskap åt dig. Jag är helt säker också att min pappas energi var inne i en liten fågel när hans kista lades ner i graven. Den satt bara på närmaste gravsten o kollade åt höger o vänster. Efteråt fick jag höra att det fanns med till en person som hade känd likadant som jag. Kramisar Pirkkolino.

[Pirkkolino]
2009-05-21 15:55
#3

Jag puttar upp den här tråden, speciellt till den personen som har en tema i tråden… "fågel som vill komma in"…Glad (Namnet glömde jag bort..)

Frejzan
2009-05-21 19:09
#4

På min fd svärmors begravning var vi flera stycken som reagerade på en kråka som satt i en trädtopp o kollade in oss under hela begravningen. Vi såg den redan när vi gick fram till graven och den var kvar hela tiden. Vi hade känslan att det var svärmor som var med oss.

[Pirkkolino]
2009-05-21 19:57
#5

#4 Och den känslan vad ni har fått, är rätt. Glad 

Den saken lärde jag redan när jag var barn. " Andra får tycka vad de vill, men min känsla är min sanning."

Merlin-pappa
2009-05-21 23:25
#6

Intressant detta med fåglar. När jag tänker efter så berättade min mor och mormor liknande saker om våra fåglar.

För några dagar sen så såg jag en rödhake på en meters håll, och vi stod länge och tittade på varandra. Jag fick en känsla av det ni skriver om, men vet inget mer än så ….

Innan dess har jag bara haft en sådan upplevelse, men av mera onskefull natur … Då var det något onskefullt som observerade mig …..

Märkligt detta som ni skriver om - jag är säker på att ni sammantaget har rätt. Många människor kan inte ha fel …..

Annons:
[Pirkkolino]
2009-05-22 00:06
#7

#6 Jag "lovar" att ämnet är intressant.

Mina åsikter är. Att det finns så många saker vad vuxna människor missar pga. "förnuftiga hjärna". Men det är aldrig för sent att lyssna mer och mer sin intuition och öva att lita på den istället än sin hjärna som vill kullkasta den härligaste delen av livet. Den vad man upplever med ande-energier runtom oss och att lära sig mer och mer "läsa av" deras budskap. Andarna är påhittiga och prövar alltid nya saker att väcka levandets uppmärksamhet. De försöker hitta på saker vad levandets hjärnor inte kan bortförklara som icke övernaturliga händelser. (Sa jag rätt nu?)Skrattande  

Jag själv antagligen aldrig har blivit vuxen, som min sonson sa, för att jag tillåter inte min hjärna eller sk. skeptiker förstöra mina upplevelser med andevärlden. Jag litar på alltid mina egna upplevelser, oavsett hur galna de kan låta i andras öron eller ögon.  Glad

[outgrundlig]
2009-05-22 00:21
#8

#7 Härliga åsikter! För att gå in det djupa som jag kallar det på ett skojigt sätt är att släppa sin hjärna helt och hållet! Idag t.ex. så kom det en trollslända och satte sig bredvid mig på en stol, jaha tänkte jag och visste vad det var ett Tecken på……säger inte nu….sedan utvecklade det sig till att jag tänkte vidare att om det nu var så som jag tänkte så kunde ju någon insekt  komma tillbaka såsom en bekräftelse på detta "VI" tänkt/telepatiserat. Vad kommer då och sätter sig på mitt ben, jo en geting. Jag är inte vuxen ännu Pirkkolino såsom du tror jagGlad

[Pirkkolino]
2009-05-22 00:43
#9

#8 Tack…Ja det är så. Att om man vill uppleva innerliga saker, det gäller att behålla sin hjärna avstänkt. Då upplever man härliga saker, som ett litet barn gör, hela livet ut. Skrattande

[outgrundlig]
2009-05-22 00:46
#10

Jaaaaa Glad

Eija
2009-05-22 04:48
#11

Tog bort texten, för den kom i två omgångar

Eija
2009-05-22 05:03
#12

När min äldste bror bestämde sig för att gå vidare till andra sidan för ett antal år sen, så fick jag en hälsning från honom i form av en sädesärla…..

Denna fågel pocka på min uppmärksamhet hela tiden, och vart jag än gick så hoppa den framför mig hela tiden…till slut så fick han ju uppmärksamheten som han ville, och jag fråga högt om det var NN, och då blev fågeln som glatt galen, han studsa och kvittra som bara den…..

Då förstod jag att det var min brors sändebud….

När så min lillebror, avled i en härtinfarkt, nu i januari i år, så blev det även där på min lott att ta tag i begravningen och det tog självklart på krafterna, efersom jag inte helle är så kry och han bodde en bra bit härifrån….men så en kväll när jag hade hållt på angående detta och satt mig till ro i soffan, så ser jag i ögonvrån något på min axel, och döm om min förvåning när det ligger en jättefin vit fjäder där…..

Hur den hade kommit dit har varken jag eller min särbo en aning om….men jag såg det som en hälsning från brorsan…..

--------------------------------------------------------------------------

Vill även berätta att jag får hälsningar via drömmar oxå emellanåt, och så hände detta, att jag somna av på soffan, och drömmer då att min lillebror sitter i ena änden av hörnsoffan och spelar på sin gitarr och sjungen så otroligt vackert….

Hans liv var hans gitarr…utan den så var han amputerad…..

Då hör jag en röst snett bakom mig som säger…..men inte visste jag att han sjöng så fint…..jodå, svarar jag….det gjorde han när han var sådär ung…/för han var nämligen mycket yngre än sina 50 år när han avled/….

När brorsan slutat spela så frågar jag honom om han har hört att våran andra bror är dålig…./han fick nämligen sin andra stroke, strax efter våra lillebrors bortgång, antagligen av känslorna över just detta/….då svara bror min, att jo, men är inte han död?….Nej, svarar jag….det är du som är död, det måste ha blivit ett missförstånd för dig….aha, säger han då och sätter igång att spela igen…

Jag tolka detta som så att han ville visa mig att han mådde utmärkt nu…

Mads
2009-05-22 19:48
#13

Vad kan det betyda när en stor kråka försöker ta sig in genom en balkongdörr ? Såpass att den krossat ena rutan på dörren ? Detta är något som väcker min moster om nätterna nuförtiden och hon är livrädd och förstår inte vad det betyder och själv kan jag inte heller komma på vad det är.

Amor Vincit Omnia

Annons:
Marre63
2014-08-28 00:17
#14

Idag har jag begravt min mamma. Hon klippte ut en liten dikt i tidningen och ramade in som slutade med att när man inte längre finns här kan man skriva poesi och komma tillbaka som en liten fågel för att ge tröst till dem som behöver. Just den fina dikten var det jag som hittade och läste upp för henne då jag tyckte den var så fin. I morse när jag klev ut på min balkong satt en liten fågel på grannens balkongtak till höger. Jag har aldrig sett någon fågel där förut. Den satt på ytterkanten så nära min balkong som det bara gick och den vände sig och tittade på mig och jag tittade tillbaka. Det kändes så konstigt, den satt bara kvar där och såg på mig fast den borde blivit ganska rädd när jag klev ut där helt plötsligt. Men det kändes som om den väntade på mig för att kunna få ögonkontakt med mig och jag blev bara stående där med en så tydlig övertygelse och känsla att det var mamma som ville ge tröst just idag!

Upp till toppen
Annons: