Annons:
Etikettandlighet
Läst 9991 ggr
Otaku
2009-02-15 20:44

Har alla en skyddsängel/ guide?

Hej!
På den senaste tiden har jag blivit allt mer intresserad av övernaturliga och andliga ting. Då kom jag och tänka på skyddsänglar. Jag har aldrig träffat min och undrar om alla verkligen har en?
Jag skulle jätte gärna vilja veta så mycket som möjligt om skyddsänglar. Har läst lite artiklar här, men ni för gärna bomba mig med långa texter och mycket infomation!

Mvh

Mvh Vinetta


Annons:
evrekaw
2009-02-15 21:22
#1

Absolut, visst har du det! Du har bara inte märkt det - eller varit öppen för det… Men nu när du börjar fundera i de här banorna så… En lättläst och bra författare jag rekomenderar är Cassandra Eason, hon har skrivit om andliga guider. Du hittar hennes böcker på alla bokhandlar som finns på nätet. Billigast är ad.libris.

Men… prova att meditera lite, var lite uppmärksam…

Min farfar är med mig - jag ser honom inte - hör honom inte, men jag känner hans lukt…

Lycka till Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

attvaraellerintevara
2009-02-15 21:28
#2

Vad underbart… Finge jag önska eller kunde.. så skulle jag önska min farmor som skyddsängel.. men jag vet ju ej har alltid haft en tanke på namnet Stjärnöga.

Otaku
2009-02-15 21:29
#3

Okej, tack så jätte mycket! :D

Ska titta om jag hittar Cassandra Eason's bok på stadsbibloteket. Har inte så mycket pengar just nu.

Jag vet inte riktigt hur det kom sig att jag började fundera over min skyddsängel. Men jag tänkte att om han eller hon vakar över mig så vill jag gärna ge h*n uppmärksamhet. På något sett tala om att jag är medveten om ahh h*n är där. Och att jag är djupt tacksam.

Mvh Vinetta


Givana
2009-02-15 22:15
#4

Alla har inte en skydds ängel i ordets bemärkelse.

Det finna olika hjälpare igenom livet, skydds ängel är en av dem men sedan har du dina guider och sedan vägvisare anhöriga dock har inte den funktionen de är inte till ditt förfogande utan är mer med och älskar dig från andra sidan (utan befogenhet att förändra ditt liv).
Änglarna är ju olika oxå. En del har ärkeänglar med sig och en del har lägre "stående" änglar hos sig. Alla har de som är meningen att bära med sig igenom sitt liv och beroende på vilken utveckling de går igenom.

Du min vän har 3 st guider en man och 2 kvinnor med dig. Kvinnan är den du känner av allra mest. Du kan känna kyla när hon är i din närhet. Hon är en healer Det är  den kraften hon kommer med till dig och det är bara en tidsfråga innan du känner pirret i dina händer…

Nåväl det var lite till och för dig att veta!

Med ljus och kärlek till dig
Engla

emji
2009-02-15 22:41
#5

Hej Otaku!

Kan rekommendera dig att läsa boken "Vi är inte ensamma" av Margit Sandemo. En underbar bok om våra "hjälpare".

Otaku
2009-02-15 23:06
#6

#5 Okej, tack för tipset! :D

Mvh Vinetta


Annons:
Mammi
2009-02-15 23:25
#7

Givana, du skriver att 3 guider finns med, måste fråga dig hur du vet det? Känner du av det, eller hur gör du?

Är bara intresserad över hur ni som får fram sånt går tillväga….Obestämd

Givana
2009-02-15 23:34
#8

Jag jobbar psycic. Tid och rum har ingen betydelse.. inte personen heller bara intoning mot den som undrar…. Jag är obegränsad har inga barriärer i tid och rum…Oskyldig

Det är svårt att förklara hur man bara vet saker… detta är mitt jobb så för mig är det vardag att tona in på människor…

du har 2 men fler på ingång.. du har mycket jobb framför dig under detta året.. mycket att ta i kapp du har inte haft tiden och har den igentligen inte nu heller men du känner att nu är det din tur att utveckla dig….. både andligt och i din mänskliga form…

det kommer att bli ett roligt år för dig mammi!

Ljus och kraft till dig min vän!
Engla

Happyspirit
2009-02-15 23:36
#9

Hej Givana och Välkommen hit!Skrattande Va trevligt att du kan bevisa guider. Jag känner mina guider mycket väl så det skulle vara roligt om du kunde tona in lite på mina med om du har lust?

Kram Happyspirit

Mammi
2009-02-15 23:38
#10

Nämen tack för det Givana! Skrattande Det behövde jag verkligen höra just nu!!

Du säger jag har två, är det kvinnor eller män och är det guider du menar?

Kram: Mammi

skrult
2009-02-15 23:56
#11

#Givana,har skickat ett pm till dig Glad

BabyDragon
2009-02-16 00:09
#12

#0 Hej. Det finns en artikel här på ÖN som beskriver en Meditation där man kan försöka att ta kontakt med sina guider. Den heter 2: Chakran och guider. Nått sånt.

#Givana, Du får gärna berätta om mina också :) har försökt att kontakta dem men det har inte gått så bra. Sisst ja försökte fick jag en sån skarp smärta i vänster huvudhalva och nacke att jag var tvungen att avbryta.

[Jeremina]
2009-02-16 00:15
#13

Alla har en eller flera skyddsänglar och du har nog träffat någon utan att du kanske tänkt på det…du kanske kommer på dig att du pratar för dig själv och liknande..Flört Kram Jeremina!

Annons:
skrult
2009-02-16 00:21
#14

# Jeremina   Hahaha,tänkte på min mamma…hon pratade ofta med sig själv,eller!?

mona43
2009-02-16 00:21
#15

Ni får gärna kolla om jag också har någon vid min sida? berätta gärna vad du ser mera, ifall du får till dej något nyttigt att veta inför framtidenGlad

Kram Mona

mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus 

"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"  

"Ingen är felfri"

madeilene87
2009-02-16 00:33
#16

jag är övertygad om att alla har en skyddsängel. Jag var själv med om en bilolycka där polis och ambulanspersonal sa att jag borde varit ett oidentifierat lik men istället kliver jag ur bilen med små skrapsår från fönsterglasen. Jag är rätt övertygad om att någon eller några vakade över mig den gången. Eller så var det bara kanske inte min tid.. hur som helst är jag glad för att jag överlevde ;)

evrekaw
2009-02-16 10:11
#17

#4 Jo, men även om alla inte har en skyddsängel så har vi guider…

Du kanske kan "tona in" om min farfar bara besöker mig, är skyddsängel eller guide - eller vad han nu är… Vore intressant att få veta! Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Elisabeth-J
2009-02-17 10:52
#18

Hej Givana! Välkommen hit!

Det blir spännande att få läsa om Happyspirits guider Tungan ute

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

marias777
2009-02-17 11:04
#19

Jag har oxå lite funderingar på min gude eller hur det är flera guider?

Under en vägledning så menade mediumet på att jag är aldrig ensam utan universums guider finns alltid med ,han kände även en stark närvaro utav min syster …Jag undrar då eftersom det vore trevligt att veta vem som är min guide,är det en och samma ,och kan det va så att min syster finns med mig eller var det bara tillfälligt…??? Han sa oxå att jag kan be om små tecken….

Kan alla få kontakt med sina guider,eller är det få förunnat??Det har skapat en stark nyfikenhet i mig……kram Maria

marias777
2009-02-17 11:10
#20

Måste bara få berätta nåt fascinerande som hände mig för ca 18 år sen….Min mamma hade precis fått en stroke och blivit inlagd akut på Östra sjukhuset i GBG..hon svävade mellan liv och död ..Jag var förtvivlad och grät hemma..Då ringde det på dörren och en för mig främmande mörk  man med varm utstrålning stod där.. Han sa att han kände att jag var ledsen och ville bara meddela att mamma nog skulle klara sig…hm… detta har dykt upp till och från,var han en ängel som intog en människas skepnad?

Annons:
tong
2009-02-17 12:16
#21

#20

Ja det skulle jag också vilja veta. då jag också har träffat en person vid ett tillfälle och hon sa väldigt kloka saker till mig. Har aldrig sett henne igen. Kan det vara möjligt?

Morsan1
2009-02-17 23:24
#22

En fråga till er medium av alla de sorter:

Kan man tona in på någons personliga guide så här via datorn? Låter lite "spookie" för en oinvigd……

Men visst, man tonar ju in på foton osv…men mina guider….nja….det känns lite konstigt. Jag kan inte riktigt förklara.

Är det inte meningen att man själv när man är redo ska hitta och lära känna guiden? Hur man att det är sant? Det finns ju inga bevis.

Åsa

Happyspirit
2009-02-18 00:39
#23

Jag vet inte Åsa om det går. Men det finns ett sätt att bevisa det på. Om man kan tona in på någons guide som redan känner sin guide.Skrattande Då får man ju bevis. Skulle någon tex. lyckas tona in på någon av mina guider och det stämmer är jag mer än beredd att medge det. Så det är väl upp till bevis!

Att beskriva en guide för någon som aldrig har mött sin guide är inga bevis, sant. För mig gäller endast bevis.

Choklad
2009-02-19 00:09
#24

Även jag skulle gärna vilja veta om mina guider….

U R us

Givana
2009-02-19 15:28
#25

#23-24

Vad är skillnaden över att ta kontakt med guider över "etern" och läsa av människor över etern?

Eftersom det är mig ni ifrågasätter (?) så säger jag så här JAG är inte här för att bevisa eller motbevisa något eller någon! Det är nr 1 nr 2 så finns det vällan igentligen ingen idé att över huvud taget ta kontakt med en guid som man redan har etablerat kontakt med? Jag menar att jag gör det är för dem som har svårt att ta kontakten eller inte hittar rätt metod, för att hjälpa. De kan ändra sin skepnad och namn bara för att man ska kunna ha något att utgå ifrån. De kan "skydda" sig helt enkelt. Så hur de ser ut eller heter är inte det viktigaste utan mer att faktiskt skapa kontakten…. eller? Det är ju på deras villkor jag levererar infon inte min.

Happyspirit. Om du redan har kontakt med dina guider varför behöver du då bekr på dem? hur som helst… Du jobbar med en itaget men Du pendlar mellan 3-4 gudier den starkaste av dem är en kvinna men du jobbar mest med mannen. Du har kommit långt men är väldigt envis säger han. Känslan jag får av honom är att han är "indian" men inte amerikansk mer av en väldigt gammal stam typ inka eller så är inte helt på det klara. Han säger att han ställer ganska höga krav på dig just nu då du blir lite lat i ditt varande. Han säger oxå att du jobbar bättre med manliga energier än kvinnliga.

Får väldigt mycket röd färg med honom ser inte klart och tydligt vad det handlar om.. kan vara att du jobbar mycket med jordningen men inte fullt ut… Han säger oxå att han har valt dig att jobba med dig och inte tvärrs om vilket är ovanligt.. hmmm hårda läxan säger han vet inte vad det betyder men tydligen är han väldigt bestämd av sig vad jag kan känna….

att du pendlar mellan 3-4 guider beror på att du inte alltid jobbar med dig själv och de behöver du inte stödet…… den 4 är ett barn en flicka myckt bus och lek.. du är för allvarlig, bestämd säger hon.
Vilket blir konflikt i dig ganska ofta pga den andra guid. Kvinnan säger varför går du inte upp ett steg i energin? Det är dax…….NU…

Åsa.

Varför skulle man INTE kunna det? Jag gör sittningar till människor som säger ändast jag har en vänns vän som jag vill att du gör en sittning till och så sätter jag igång..foto är inte av någon betydelse inte heller namn eller persondata, det finns inget tid och rum i den andliga svären. Det förstår du när du kommer dit i din utveckling. Om det nu är vägen du vill gå? Du känns mer nyfiken än något annat. Att du är skeptiskt det tycker jag är bra! Det är så man lär sig på sin egen väg… man ska inte tro på allt och alla utan låta hjärtat tala om vad som är sant eller inte för dig! Det blir din sanning!!!!

Vist är det meningen att man ska etablera kontakten själv med sina guider MEN alla kan det inte och behöver hjälp med detta på många olika sätt… det jag gör är ett av sätten för att hjälpa!
Beviset blir att du kan känna igen det i ditt hjärta och att du kan får tex en rysning eller att du bara vet att så är det! Det är olika för alla beroende på hur känslig man är, och hur nära de är dig.

Ljus och kraft till er båda på er väg!
Engla

madeilene87
2009-02-19 15:39
#26

jag hade gärna vetat något om mina skyddsänglar/guider eftersom jag inte vet någonting alls om dem :)

Morsan1
2009-02-19 16:02
#27

#25 Tack för  ditt svar! :)

Annons:
Leonesse
2009-02-19 16:17
#28

Jag hade en privat sittning för fyra år sedan hos/med ett medium, och ställde just frågan om skyddsängel/hjälpare.

Hon ville använda ordet "guide" istället och sa att dessa oftast byts ut allt eftersom huruvida livet svänger.

Den av mina guider som lyste starkast nära mig var en ung flicka med vit klänning och långt, tunt, blont hår. Det var så ljust att det nästan var vitt. Hon hade ett slags "pannband" i rent guld, kom från långt, långt tillbaka och hette Lucia. Hon hade dock inget med vår traditionella lucia att göra, utan Lucia var hennes namn.

Hon fanns i mitt liv för att visa mig lek. För att jag behövde släppa loss mer, tjoa, springa fritt, dansa i månen och blåsa såpbubblor.

Jag tyckte ju att det lät helttokigt, men jag kan säga att på dessa fyra år som gått efter den sittningen, så har 90% av allt det hon berättade för mig slagit in eller inträffat!

Att jag dessutom för tiden vid och en lång tid innan sittningen jobbade dygnet runt, var ständigt arg, trött och butter och var irriterad på barn som bara rände runt och inte tog ansvar, sa väl att jag kanske faktiskt behövde släppa loss och strunta i allt lite mer?Skrattande

linhof
2009-02-19 16:25
#29

#25  du får gärna säga nåt om min/mina om du vill ? Jag har inte riktigt fattat själv hur man gör….en endaste gång tror jag att jag lyckats…. men är osäker på om det var min guide då jag pratade med min moster om hennes…..

Väl mött Linda

Givana
2009-02-19 16:27
#30

har skrivit lite ang gudier osv på en ny länk under andligt…
har ni frågor är det bara att hojta till

OskyldigEngla

attvaraellerintevara
2009-02-19 19:37
#31

Happyspirit,du har fått ett PM av mig/ Varma hälsningar Astrid/Birgitta

Happyspirit
2009-02-19 20:13
#32

#25 Givana! Jag behövde inte bekräftelse själv ´från mina guider. Däremot så är jag för bevis. Bevis för mig är inte att förmedla guider till folk som inte kan bekräfta  dem själva. Men jag förstår din tanke i hur du jobbar och respekterar den. Därför ville jag att du skulle tona in på mina guider för att jag själv skulle få ett bevis att du verkligen kan och inte bara hittar på som skulle vara väldigt lätt om du förstår hur jag tänker. Så bra bevis för mig att du klarar detta är att du lyckas med att åtminstonde tona in på en av mina guider och få en bra beskrivning.

Nu till feedbacken! Jag är faktiskt imponerad Givana. Bra jobbat säger jag bara.Skrattande Det stämmer mycket bra att jag arbetar med tre till fyra guider men mest med två av dem. Kvinnan är starkast men jag jobbar mest med mannen och han är som sagt indian. Så det är klockrent.

Att jag skulle vara för allvarlig och inte jobbar med mig själv och arbetar bäst med manliga energier kan jag inte ta däremot. Inte heller den lilla flickan som skulle vara den fjärde guiden. Men annars var det klart godkänt för min del.

Kram Anki

Happyspirit
2009-02-19 20:26
#33

Förlåt jag måste tillägga en sak. Den fjärde som du ser som en liten flicka är Zeni! Det är faktisk en liten figur som jag inte tänker beskriva i detalj här men det är mycket barnenergier i honom. Han står för magin och precis som du säger mycket humor och han är en härlig prick.Skrattande

Otaku
2009-02-19 22:18
#34

Men hur ska jag ta kontakt med min/mina guide/guider? Jag vill gärna veta mer om dem.

Mvh Vinetta


Annons:
Happyspirit
2009-02-19 22:22
#35

Jag vet att det finns någon artikel här om hur man tar kontakt med sina guider. Hoppas någon kan länka till den om du inte hittar den själv.

Givana
2009-02-19 22:29
#36

Anki…. de sa inte att du inte jobbar med dig själv utan att du inte alltid jobbar med dig själv (inget ovanligt… man orkar inte alltid jobba innåt man måste ju leva oxå *ler)

Att han är en pojke förvånar mig inte, men jag kände honom som en flickig energi *ler igen*

Det jag oxå ser att jag skrivit var att du ligger i konflikt med dig själv att vara för allvarlig samtidigt som du inte är det… du pendlar alltså mellan dessa..

Nu har jag inte kontakt så du vet, utan nu utgår jag ifrån vad jag skrivit och utvecklar det helt änkelt

manliga energier för dig och din själ ger mer raka spår om jag tonar in på dig som människa… du gillar det bättre än långa krångliga vägar! du har oxå mycket "kan själv" i ett mycket kvinnligt paket vilket förvirrar det andra könet en aningens…  vilket i sig förklarar det maskulina i din energi som de pratar om. kvinligt skvaller intresserar dig inte… men det var inte förens i dina sena tonår som du verkligen bestämde dig för det… före det försökte du alltid passa in fram tills strax över 20 år….

Kramisar
Engla

Happyspirit
2009-02-19 22:41
#37

Hej Givana!Skrattande Va, roligt att du tittade in jag trodde du försvunnit. Jo jag förstår att du såg honom som flickenergi han är egentligen både och om man säger så. Men eftersom han jobbar med magin så kan man lätt ta honom som en flicka, men jag själv ser honom som en pojke men det är inte så viktigt faktiskt.

Jag arbetar mycket med humorn men ibland tappar jag bort den. Så jag får hela tiden påminna mig själv om den.Skrattande Och självklart kan man inte arbeta med sig själv hela tiden men jag gör det varje dag. Fast jag är lite lat det stämmer nog. Hehe!

Jag förstår att du utvecklar det vi har skrivit om och det är helt ok för min del.Skrattande

Jag gillar inte krångel!!! ´Så sant! Enkelhet är min väg.Skrattande

När jag var 19år så bröt jag mig loss kan  man säga så det stämmer bra. Jag kan själv. *ler stort* Men jag tränar varje dag på att ta emot.Skrattande

Du är inne hos mig Givana! Jag är alltid skeptiker innan jag fått bra bevis. I den här mediala världen kan man gå vilse såå fort om man inte är på sin vakt och  känner efter själv och även kräver bevis.

Kram på dig och jag önskar dig en god kväll!Skrattande

[GunillaF]
2009-02-19 23:25
#38

Givana.

En gång, under Meditation, kom det till mig en "person". Guide eller skyddsängel vet jag inte. Men det kändes som om det var någon speciell. Jag fick till mig namnet också. Men hur ska jag kunna vara säker på om det var "på riktigt" eller om det kanske bara var mina fantasier? Jag skulle behöva veta för att i fortsättningen kunna skilja på fantasi och verklighet. Skrattande

/GunillaF

Mammi
2009-02-19 23:28
#39

Ååh vilken bra fråga Gunilla! Tack!

Givana
2009-02-20 07:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

GunillaF och ni andra som undrar..

Går inte in på det på djupet här utan skriver en tråd senare till veckan men vill ändå säga så här som svar…

Detta med vad som är verklighet eller inte är just den svåra frågan. Du kan tro att jag har väntat på de vita männen med jackan under perioder för att jag var så säker på att jag var sinnes sjuk (hihihi) men faktum är att jag alltid för bevis för det jag får till mig på ett eller annat sätt…

Det finns ju naturligvis människor som har fantasi som är välidigt vild det ska jag inte sticka under stolen med MEN fantasin är öppningen till mottagandet av och från andevärlden. Utan kreativitet så kör vi fast LÅSER oss kan man säga.

Detta är den största prövningen vi får gå igenom på vår resa och om det är så att man verkligen i sitt hjärta och magkänsla känner att det är rätt så är det din sanning!!! Spelar då igentligen ingen roll om vi säger annorlunda då det är din sanning som är den viktigaste eller hur…
Tro på dig själv. Ibland måste man solla bort sådant som dock inte är av rätt känsla. men då än en gång vad är sant för dig är kanske inte min sanning..

Låter det snurrig. Min resa är lång och intensiv och jag har lärt mig att lita på mig själv för då kommer det som är sant MEN jag har oxå lärt mig att be om "bevis" från dem tills jag känner fullständig tillit..
Kan dock tillägga att guider är ena riktiga JA sägare… deras uppgift är att peppa och jobba dig framåt sedan måste du själv fatta besluten det gör de inte åt dig utan de bara JOBBAR för ditt bästa så länge du håller i ett mål.. väljer du sedan att gå ifrån det så säger de ok vart ska vi här näst.. och så hejar de på dig där igen.

För att inte bli aldelses för långrandig hihiihi så säger jag så här. Din Guid är han återkommande kommer han eller hon till dig när du kallar vid det namn du har fått så är det rätt. Käns det rätt i magen och i hjärtat så är det rätt. Jag har inte möjligheten att tona in på det just nu är på språng men PM mig så kan jag kolla på det vi ett senare tillfälle…

Kraft och ljus till er alla
Engla

SnallaNan
2009-02-20 11:47
#41

Varför är skyddsänglarne så dåliga på att skydda människorna?

Susanne fick aggressiv bröstcancer och dog snabbt.

Lilla 3-åriga Lisa fick en hjärntumör och är inte längre ibland oss.

Rune körde av vägen. Han fick högra benet amputerat samt blev förlamad från halsen och neråt.

Var det Rune som blev skyddad, men inte Susanne och Lisa?

Annons:
Ljuset
2009-02-20 11:57
#42

Jag vet att jag har en man som min andliga guide. I mina meditationer nu på slutet så har jag mött samma kvinna, jag frågade henne idag och hon sa att hon är min andliga guide. Hon ger mig budskap på min väg i livet.

Blir så glad att jag fått sett mina 2 guider. Kanske jag har flera vem vet.

palsternackan
2009-02-20 12:21
#43

tror inte att jag har någon skyddsängel. Däremot vet jag om några av mina guider, och min "huvudguide" (alltså, han som jag får mest hjälp av och så" är Lasse Skrattande

Jane-Lyzell
2009-02-20 13:56
#44

Din skydds guide /ängel ser du kanske aldrig eller välldigt sällan - om du ser dem brukar det vara vid akut livsfara! Men alla har en skyddsguide/ängel

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

SnallaNan
2009-02-20 14:26
#45

#44 Vad säger du till Rune, nämnd i inlägg #41, för att inte tala om anhöriga till Susanne och Lisa?

Vem skyddades mest; å ena sidan Rune som överlevde, å andra sidan Susanne och Lisa som dog?

Susannes och Lisas skyddsänglar hade kanske kompledigt. Runes skyddsängel hade förmodligen bara en dålig dag.

Jane-Lyzell
2009-02-20 17:26
#46

#45 känner en viss sarkasm i ditt inlägg om det är emot mig eller emot Gud eller skyddsguider vet jag inte!

Men snälla vännen - om vi hade alla svaren varför en del måste dö(vilket jag personligen inte ser som något dåligt, utan en ny början)

Det bara är så att en del går tidigt andra går senare över till andra sidan i livet - det enda man kan vara säker på är att det är en mening när så sker! Även om man inte själv föstår det just då! - så brukar sådana händelser förändra ens eget liv - till det bättre vill jag hoppas!

Det är inga skyddsänglar som har compledigt - de jobbar extramycket vid dödsfall! Fast kanske inte på det sättet som du tror de ska arbeta! Tillit!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2009-02-20 18:15
#47

#41

Jag tror att det är förutbestämt när vi ska dö. Våra skyddsänglar vet när tiden är inne och de ingriper bara när det "inte är dags än". Det är min tro Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
2009-02-20 21:10
#49

#48 Tror vi fått en liten voffare på tråden!

Ha ett trevligt liv!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

linhof
2009-02-20 21:14
#50

#49 strunta i h*n…. inget vettigt att komma med än bråk…. inte värd din energi *kram*

[MargaretaA]
2009-02-20 21:16
#51

#48

"livet tar slut."

Hur vet du det? Källor tack!

Denna kommentar har tagits bort.
[MargaretaA]
2009-02-20 23:34
#53

Du talar om den fysiska döden. jag tror vi kan vara överens om att den är en realitet, och sannolikt luktar den  inte gott.

Det liv jag och många med mig på denna sajt talar om är det liv som fortsätter efter att kroppen inte funkar längre. Kroppen går inte att kommunisera med. Den "döde" år inte "där" längre. Den är nån annanstans. Det är där är mediumen kommer in och förmedlar kontakten.

Man kan tro på det eller inte. Jag är inget medium - men jag har upplevt kontakt med nårstående från "andra sidan". Det kan ingen ta ifrån mig. Sen kan du försöka att förminska och förlöjliga bäst du vill. Du vet ingenting. Sorry - dina "källor" från bårhuset duger inte.

Jane-Lyzell
2009-02-21 13:45
#54

#50  och 53 så sant så:-)

#49 du skrev;

"Varför ägnar sig de mediala lögnarna åt healing, som har till syfte att återställa människors hälsa, om allt blir bättre efter döden?"

Detta är ju inte så vänligt sagt om alla healers som finns - att vi skulle vara lögnare - du måste ha ett välldigt agg och jag har svårt att förstå varför du spenderar din tid här inne!

Livet är värdefullt "allt liv" och kan vi healers hjälpa till att bevara det en stund till - har vi gjort vårat jobb! Men de liv som inte ska vara kvar här- kan vi inte göra så mycket för mer en att lindra deras övergång:-)

Du förstår att i min värld så kan man inte dö - inte det som är essensen av dig - du lever förevigt fast i olika existenser. Jorden är bara en plats av många:-)

för övrigt instämmer jag i Maggans inlägg!

Ha det bra vännen:-) Hoppas du finner det du söker!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anim31
2009-07-31 20:00
#55

Jag förstår inte ser man dom som om de våre levande eller fataserar man fram dom bara?

Jag har försök att få kontakt med min/mina guide men det går inte.Gör jag fel I så fall hur ska man göra då?

Annons:
[rore]
2009-07-31 20:38
#56

Hej Givana!

Skulle vara roligt om du ville tona in på mina guider oxå.

Jag vet att jag har åtminstonde en. Men börjar känna av fler.

Om du nu finns kvar på saiten och om du orkar göra detta så blir jag glad.

Manolita
2009-07-31 21:14
#57

Jag tror tyvärr inte att jag har någon skyddsängel. Det känns åtminstone inte så.

yogflame
2009-08-02 20:59
#58

Hej givana.

En fråga bara jag är trött hela tiden det är på natten jag får störd sömn sover jag på andra tider sover jag bra  även dom som sover med mig min fru blir ockcså drabbade då min energi blir störd………..

jag har vart hos astrolog som berättade en massa saker  allt stämde men bara generellt jag har märkt att dom som håller på med sånt här berättar aldrig i detalj.

fick  veta att det berodde på planeterna solen och månen eller var de mars nej solen och månen var det nog som jag skrev först.

Vad säger du om min trötthet och när går den över? jag har mina aningar men är ej hundra. vore snällt om du hade tid att svara. om du inte har tid går det bra också.  mvh yogflame.

Bjoern
2009-08-02 21:40
#59

#54: Jag blir också lite fundersam. Om det är förutbestämt när vi ska dö, och skyddsänglarna ser till så vi inte dör i förtid, varför ska vi bemöda oss med vård som förlänger livet (vilket den mesta vård handlar om)? Varför ska vi vaccinera oss? Ta antibiotika mot dödliga bakterier? Motgift mot ormbett?

Jag håller med om att SnallaNans attityd kanske inte alltid är den bästa, men jag tycker också det är konstigt att medium ofta har så svårt med kritik på vad de gör. Förutom att han kallade folk "lögnare" så är det ju faktiskt relevanta frågor. Hur kan jag, som inte tror på andar, bekräfta att det du säger är sant och därmed bli övertygad?

Eija
2009-08-02 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

#59….jag kan gå in o svara lite på din fråga om du vill, det är så att för mig så har jag varit med om en dramatisk händelse av flera i min tidiga tonår, som var orsak till mitt första möte med min guide/skyddsängel…..levde ett hemskt o kärlekslöst liv hos min alkoholiserade far…misshandel var vardag, och jag rymde så fort jag kunde, eller så kasta han helt enkelt ut mig….

Så jag levde mest i källare på vintern och i skogen på sommarn i egenbyggda kojor av granris och stulna trasmattor från gårdar som  hängde ute….inte snällt nu i eftertanken…..Alltså dom stulna mattorna…..

Hur som helst så kom jag hem efter att undkommit ett våldtäcktsförsök av två äldre killar….jag slogs för mitt liv och kom undan…men av detta så blev jag fördröjd och det innebar för det mesta ett kok stryk när man kom hem försent…..han var stenhård med att man skulle vara inne en viss tid….

Jag var förtvivlad och rädd o ledsen när jag kom hem, det var svart inne, och jag satt in nyckeln i låset….då slår pappa på lyset och står där i hallen och bara vänta på mig….han sliter tag i nyckeln som jag har i ett snöre runt halsen…rycker lös den och öppnar dörren och bara pekar åt mig att försvinna ut….

Då i detta stund så kände jag att det var bara för mycket den här gången, jag ville inte leva längre….så jag tog en tvättlina och knöt en snara av och sen så klättra jag upp i ett träd där utanför….knöt den på en gren och la snaran runt halsen och hoppa…….

Stum o förtvivlat märker jag att inget hände, jag stod på marken med ett snöre som var alldeles för långt…..Gråtandes så sprang jag ner till järnvägen nedanför och satte mig på spåret, för tåget hade just åkt förbi och skulle vända vid nästa station för det var ändstationen…..

Då hade nog klockan hunnit bli över tolv på natten och det var skymmning, då ser jag en människa komma springades över ängen med två hundar rakt emot där jag satt….så jag klev av spåret i hukande ställning och satte mig på en sten, och då kommer kvinnan fram (för det var en kvinna) hon pusta ut och sa att hon tyckte att jag satt på spåret och trodde att det var fara för livet….

Medans hon står där så kommer tåget och jag ursäktar mig och skyndar mig att kliva på…..jag stiger av vid nästa station som är inne i samhället där min skola är, jag går då till skolgården och in i en berså, där det står bänkar….

Det var den tidens rökruta som man hade….jag lägger mig på bänken och skriker ut min förtvivlan…ej högt utan i tanken.,…ligger o funderar varför jag inte ens duger till att ta mitt liv, för att jag var en odugling, det hade jag hört för jämnan det hade jag ju klart för mig….men att detta med skulle gå åt pipan…..

Då får jag inne i huvudet en röst som säger att min tid är inte slut än, utan jag har mer att lära…..detta är bara början….jag skulle få möta mer ledsamheter och även glädje….men just då var det bara ordet ledsamhet som jag märkte av….

Hur som  helst så blev jag så paff, när detta hände…..hann egentligen inte bli rädd, utan mer förvånad….och orden som kom, hade en enorm hastighet….svårt att förklara, men det gick blixtsnabbt…det var det enda jag hann o tänka…..

Sen så fick jag i omgångar höra denna guide, när jag var ledsen o undra över varför man råka ut för vissa människors elakheter även senare i livet….jag fick svar, och så kloka svar med…..

Så jag vet vad jag har upplevt och kan säga att jag har alltid stått med båda fötterna på jorden….hispar inte iväg och inbillar mig, för så som jag har levt, så fick man tidigt lära sig att ha alla sinnen öppna….man visste ju inte vad som kunde hända…..

Jag fick ju svaret där när jag inte ville leva längre…..han såg till att jag överlevde båda försöken då….och jag lovar…..det var inte något rop på hjälp inte…..Bara detta att denna kvinna dyker upp där mitt i natten samtidigt som jag sitter på rälsen…..ängen som låg emellan spåret och vägen hon kom från var ca 100 m bred….och såpass mörkt var det så inte skulle hon ha sett mig så lätt tycker man….

Ingen kan övertyga dig heller mer än du själv, det är dina upplevelser som säger dig vad du tror på….jag tror på det jag har upplevt, och det är en hel del…..detta börja med denna natt…..

Vad andra har upplevt är deras bevisning inte min….. jag tror inte att de flesta ljuger om sina upplevelser…….visst finns det de som vill impa o ljuger…..men det låter jag vara till dom…..jag bryr mig inte….

Men här så träffar man så många med liknande upplevelser mer eller mindre….och jag tycker det är helt underbart att veta att vi är flera….förr trodde man ju att man var ensam om detta, och blev lite rädd samtidigt…..

Nu blev det lite långtradigt, men jag vet att jag har en guide, och det är han som är min Avatar, fick honom målad på en seans på 80-talet….och isamband med denna målning så fick jag även bekräftat av henne hur han tog kontakt med mig, och det stämde så precis….

[rore]
2009-08-02 23:44
#61

Tack Eija!

Även om ditt svar inte var ämnat för mig direkt, så vill jag tacka dig för att du delar med dig så generöst av din historia./ Rore

Eija
2009-08-03 00:09
#62

Glad…ja, detta har jag berättat om någon annan gång förut, men det är ju så många nya här och så läste jag om denna fråga och kunde inte låta bli o berätta min historia om hur jag fick kontakt med min guide….

Jag kan säga att idag så har jag så himla bra och behöver inga förtvivlade rop på hjälp o frågor som så…..

Men det lustiga är att han kan rätt som det är kan helt spontant dyka upp o förvarna mig om saker i mitt huvud…..jag vet precis när det är han….men jag däremot kan inte få kontakt utan vidare med honom….

När han tar kontakt, så är det ungefär som att man får en tanke i huvudet….som när han tjata om att jag skulle kolla oljan i bilen innan jag åkte iväg med den…..

Sen kom gubben min och vi skulle i väg, och jag hade helt glömt bort oljan, för jag hade inte behövt bilen på flera dagar….då kommer det igen….så jag säger åt gubben min att det är nog bäst att kolla oljan först….men han svarar att det behövs inte, för det var inte så längesen som vi fyllde på….

Men då säger jag att det är min guide som tjatat, så han stannar o kollar när vi ändå är på macken…..tror eller ej, men han fick hälla i en hel liter….stickan låg på minigränsen…..Ja det är flera sådana där grejer som han pockar på…så nu vågar inte gubben min heller ignorera detta….Glad…för han ljuger inte….

Jag känner mig så trygg med honom….och visst ser han allt go o snäll ut….och lite spjuveraktig med….Kommer så väl ihåg när jag var i ett förhållande som börja spåra ur, och mannen där börja bestämma mer o mer över mig, då minns jag att jag stod ute o rökte och tänkte i förtvivlan över vad jag har gjort för fel…..

Då kommer han och säger åt mig ordagrant…skit i han, du gör precis som du själv vill, där med basta…..och det gjorde jag,…..Jag lämna honom o huset….han fick behålla det och sa bay bay….ett av mina bästa beslut…..

Kram/Eija

Annons:
[rore]
2009-08-03 00:16
#63

Härligt med en sådan tydlig och trygg kontakt./ Kram Rore

Eija
2009-08-03 00:23
#64

Ja, visst är det….skulle önska att andra oxå hade så….

Kram/Eija

chik
2010-03-03 21:16
#65

putt

Lena.P är jag i verkliga livet.

Denna kommentar har tagits bort.
Howliten
2010-03-28 01:52
#67

här finns en till som vet men som ändå inte vet…

Jag är glad. Är du?

[Sharp]
2010-03-28 13:01
#68

Och jag som tror på Kraftdjur. Haha ;)

Lavetta
2013-03-04 14:09
#69

Jag är intresserad att veta om jag har någon guide/skyddsängel :)

Annons:
Otaku
2013-03-06 20:15
#70

Tack för alla svar, trots att det var 3 år sedan jag startade tråden.

Har dock fortfarande inte fått träffa min guide. Jag inte haft ro i själen under de senaste åren. Mycket intryck från familj, skola och minnen… Men någon dag så är det kanske dags :)

Mvh Vinetta


TezzD
2013-03-06 21:12
#71

Alla har en :) min skyddsängel (eller guide) är min farfar (Som gick bort när min pappa var 13 år) har alltså aldrig träffat honom och vet inte hur han ser ut.

Det kommer fram när du är redo att få reda på det :) 🌺

#41 allt har en mening… vissa vill komma hem tidigare än andra.. vissa behöver lära sig mer än andra och lever längre. Vi är här på jorden för att lära oss. 

Dom som dör tragiskt och hastigt behövde inte mer tid här helt enkelt, hur hemskt det än är för anhöriga och andra att höra så var deras tid kommen… ❤️

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jossan_010101
2014-03-30 09:23
#72

Hej alla!!!! Jag har precis börjat läsa om de här med änglar och har alla en skyddsängel? Och hur tar man kontakt med dom? Man? Kvinna? Namn? Hur gör man, vill så gärna veta mer om min skyddsängel SNÄLLA väldigt tacksam för svar!!! :-)

Amandla
2014-03-30 15:40
#73

#72 Det finns massor med trådar här på Övernaturligt, leta i kategorierna Andlighet och Meditation i första hand, och ett hett tips är att använda sökfunktionen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
yamher
2014-03-30 17:38
#74

alla har minst en, oftast någon när o kär på andra sidan antingen i relation i till detta livet eller ett tidigare.

#72 prova och känn efter. Vem är det som just du vänder dig till i nöden? Om du e ensam, ledsen eller liknande? Finns det någon (annan än gud) som du ber om hjälp till?

Ofta har många någon som har funnits i detta livet och som man känner kan hjälpa, vara en styrka.

Annars finns det säkert många bra övningar, att fråga sin egna skyddsängel om att ta kontakt eller besöka ett medium/medial person.

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: