Annons:
Etikettandlighet
Läst 12197 ggr
[TotemoOmoshiroi]
2009-01-16 22:36

Ögonen är själens spegel

Jag har lagt märke till att när jag är som mest öppen för de andliga, blir min ögonfärg mycket skarpare!

Mina ögon blir nästan chockerande blå, vilket jag inte lägger märke till att dom är annars. Visserligen är dom fortfarande blå, men långt ifrån så starka! 

Även min systerdotter har en j*kla skarp ögonfärg, och väldigt djupa ögon. Hon är bara 1år gammal, men både jag och min mor misstänker att hon är medial av många olika anledningar.

Kan det vara så att ögonen ändra i färgen när man söker sig till den andra sidan?

Annons:
Kvaser
2009-01-16 22:47
#1

Intressant….kanske vi alla här skulle ta en bild på ett av våra ögon och lägga in….så kunde vi se om så är fallet =)

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

[TotemoOmoshiroi]
2009-01-16 22:49
#2

#1 ingen dum idé! det kanske man borde göra! Glad

Kvaser
2009-01-16 22:58
#3

#2 Putta på tråden hela tiden…så får du kanske in ett par blider, men man får hoppas på många.

Mitt bidrag kommer strax….ska ta en bild snart….så lägger jag in den på en gång.

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Kvaser
2009-01-16 23:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer mitt bidrag innan jag går till sängs.

Alltså ! Detta är mitt öga (Magnus) alias Kvaser.

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

luxplyr
2009-01-16 23:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Detta är mitt öga på bilden

[TotemoOmoshiroi]
2009-01-16 23:49
#6

Båda två har väldigt skarp ögonfärg! Jag är nog inte helt ute och cyklar endå när det kommer till att irisen hör ihop med medialiteten! Flört

Annons:
Kvaser
2009-01-17 00:32
#7

*puttar på tråden*

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

sofie28
2009-01-17 01:04
#8

intressant, jag ahr gult i mona ögon som blivit tydligare ju mera medialt jag jobbat

luxplyr
2009-01-17 01:06
#9

jag har blå ögon färg på mina ögon,vad är irisen för nåt?

Elisabeth-J
2009-01-17 01:18
#10

Ögonen kan förändras och ändra färg, har själv sett det många gånger både i mina egna och andras ögon. Min mammas ögon ändrar färg direkt när hon gör något medialt, när jag var liten blev jag rädd för jag tyckte inte om att hennes ögon bytte färg men lärde mig snart att förstå :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

luxplyr
2009-01-17 01:22
#11

har jag mediala ögon?

[Hellas]
2009-01-17 01:24
#12

Det ligger en hel del i uttrycket "h*n blev svart i ögonen av ilska*.

Mina ögon är melerade men ibland kan de nästan vara knallblå eller riktigt gröna men oftast ser de nog mer ut som en obestämd färg.

De blir väldigt mörka om jag blir arg…..har jag hört Skäms

Elisabeth-J
2009-01-17 01:25
#13

#11 Alla har nog i så fall mediala ögon eftersom alla är mediala Glad

Frågan handlar om ifall ögonen kan ändras på olika sätt, att man ser skarpare, ögonen ändrar färg osv. när man gör något medialt arbete eller övning.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Happyspirit
2009-01-17 01:43
#14

Det är på ögonen jag ser om en person är medial eller inte! Trishas ögon när hon arbetar är som två laserstrålar.Skrattande Jag ser direkt på hennes ögon när hon är påkopplad det är en tydlig skillnad. Detsamma med min man. Eftersom jag känner dessa personer väl och umgås med dem så ser jag direkt när de är påkopplade.

[Jeremina]
2009-01-17 02:15
#15

Jag tror att pupillen blir större då….

Happyspirit
2009-01-17 12:27
#16

Nja, dom blir mycket färgstarkare och klarare. Vissa ögon som man tittar in i som har en hel del blockeringar är som att det ligger en hinna över ögonen.

Kerstina-61
2009-01-17 13:02
#17

Kanske inte alls har med detta som skrivs men..i alla fall ¨så var det så att när min mamma låg, tillsynes helt okontaktbar inför sina sista timmar i livet så hände något.

Jag satt nästan ett dygn och hade ingen alls kontakt med henne. Kl 02.00 natten till nyårsafton så hör jag andningen ändras och jag ringer på sköterskan och sa till min dotter och mammas man att de skulle säga hejdå för nu var det dags. Jag bara visste det. När vi är nära henne vid sängen så sätter sig mamma upp och slår upp ögonen och de var då så stora och färgen i ögonen var overklig! Jag studerade noga för att se om jag kunde se något i blicken. Hon ser på oss, men man får ingen kontakt. Hon ser igenom oss på något vis och det blåa i ögonen är som någon hade målat med den blåaste färg och det vita var glänsande kritvitt. Såå vackert. Sköterskan hade hade sett något liknande.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[TotemoOmoshiroi]
2009-01-17 14:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Mina ögon. Här är jag dock inte i kontakt med nån ande, så dom är inte lika skarpa i färg som dom är när jag är öppen.

Dålig kvalite på bildne också.. väldigt suddig.. Skitkamera..

Men nu när jag ser mina ögon på kort såhär kan jag konstatera att det blir en helt annan färg när jag är öppen. En helt annan blånyans.

Ganska underligt egentligen.

Nästan magiskt! Skrattande

Mammi
2009-01-17 22:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Hej hej!

Jag är ny medlem här på sidan ( håller för det mesta till på existens ) och börjar med att lägga in en bild på mitt öga!

Kram på er: Mammi

chik
2009-01-17 23:52
#20

kerstin!!vad fint du berättade.

ja själen är nog i våra ögon. Man ser ju så mycke på en mäniska bara genom o titta i ögonen.

Sen kan man väl sr sjukdommar i ögonen.När jag har varit i obalans så har jag set att mina ögon har sett döda ut..himla konstigt,

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
[Hellas]
2009-01-18 00:23
#21

Tänk när man fullkomligt badar i ett litet spädbarns knallblå ögon.
De är så kloka och har sådan visdom, det är verkligen magiskt!

chik
2009-01-18 00:32
#22

Vist är det Hella. Du har såå rätt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kerstina-61
2009-01-18 20:58
#23

#21#Tänkte just på det då jag fick mitt 3,e barnbarn att det lilla livet hade så otroligt klara ögon…Jag undrar vad som hände i det ögonblicket min mamma dog, men det kan man ju ana  *L*

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Hellas]
2009-01-18 21:09
#24

#23 Min fd. makes mormor var i princip blind och över 90 år när hon låg på sin dödsbädd.
Stunden innan hon gick över blev hon helt klar i ögonen och kunde se, hon var fullt kontaktbar det ögonblicket, sedan var det över!

Visst är det sällsamt, alla de vittnesmål som finns, både om spädbarn som ser så klokt på oss och om våra sjuka som under en kort stund innan övergången tar kontakt med oss och blir klara i ögonen och ofta även mentalt.

Kram

szirius
2009-01-18 21:34
#25

spännande att läsa om fler som upplevt detta fenomen!  Jag har funderat på att fråga nån irisdiagnostiker kring detta.Min ögonfärg blev mkt ljusare och "starkare" under en intensivt andligt utvecklande sommar.Många trodde att jag hade skaffat linser! Den färgen och klarheten har behållits sedan dess.

[Jeremina]
2009-01-19 01:50
#26

#24

Tänk att det kan vara så att människan innan dem går över för ett ögonblick blir frisk så att säga och ögonen är antagligen då speciella…intressant läsning Hellas….kram

[Hellas]
2009-01-20 00:07
#27

#26 Ja visst är det fantastiskt och vilken tröst för de annhöriga att ha möjligheten till att uppleva detta.

Kram

Annons:
Kerstina-61
2009-01-20 00:52
#28

#20# I "vår" hälsokostaffär här i stan jobbar det en kille som ser i ögonen om man har brister eller sjukdomar. Han såg att jag var förstoppad (vilket jag var) och han rekomenderade bra hälsokost till mig. Han såg även andra saker…

Nu känns det nästan jobbigt att gå in där ibland….tänk om han ser sånt man inte vill…som man vill hålla för sig själv  *S*

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Trisha
2009-01-20 01:16
#29

Det är ett sällsamt sken i människors ögon när själen lyser igenom. Ibland sker det när man jobbar medialt, men jag kan också se det när en människas sanna känslor kommer fram. Vackert.

Har själv tänkt, efter att Happy berättade om mina ögon - så där vill man ju vara hela tiden!! Lysande av ett starkt ljus inifrån, så man kan smitta alla andra! Mina ögon när jag ser i spegeln många gånger är gråblå och inte så lysande alls… då förstår jag att jag behöver komma i kontakt med mig själv och andevärlden igen!

Spännande att det syns så tydligt.

Medarbetare på Övernaturligt i Fokus

bettis69
2009-01-20 05:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Ja här kommer mitt öga. Men det jag såg så kan jag läsa av ögon väldigt lätt.. både dåtid, nutid och framtid. Om någon är intresserad av lite övningar på ögon.. så kontakta mig

bettis69
2009-01-20 05:41
#31

mammi- har läst av ditt öga. Om du är intresserad av att höra vad jag kom fram till. så PM mig.

Bybo
2009-01-20 09:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag älskar att kolla på ögon. Här kommer mina små…

szirius
2009-01-20 16:08
#33

#21 de kan vara bruna också Flört

#28 ja precis, förändringar kan ju ibland ha att göra med att nåt är i obalans också…

#29  exakt! Ögonen kan vara ens vägvisare, har man nån gnista där eller ej?Saknas närvaron så är det ett Tecken att göra sig uppmärksam på varför och försöka finna den igen.

linhof
2009-01-22 20:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Här är mina ögon…. ska föreställa blå… men ändrar färg och intensitet… gröna när jag mår bra, grå när jag är sur…. o enligt min man svarta när jag är vansinnig och… Jadegröna när jag är lycklig, ledsen (gråter) eller lagomt ilsk. De som känner mej säger att mina ögon talar mer än jag Glad hehe…men detta är ju enligt alla andra…

själv tycker jag de är åt det gröna hållet när jag mår bra och åt det blå när jag mår mindre bra….

Sen har jag ett brunt stänk i det ena ögat.

Annons:
LinnB
2009-01-24 19:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Slänger upp en hyfsat kass bild på mina ögon (mobilkameran fick spunk). Mina ögon är brungröna, men då jag är ledsen eller trött blir dom mer gröna och då jag är arg är dom nästan mörkbruna enligt min mor Tungan ute 
Tycker det är skitfränt att ögon kan ändra färg på det sättet.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

loppanlilla
2015-08-15 22:17
#36

bjuder också på en bild på ögonen mina, bara kika till :)

Amandla
2015-08-16 15:59
#37

Låser tråden då den är gammal. Alla önskemål om avläsning ska ligga i Avläsningstråden.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: