Annons:
Etikettfoton
Läst 10416 ggr
pernillaa
3/24/09, 3:33 PM

DEN STORA FOTO-TRÅDEN!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle tro att det finns hundratals bilder på Orber och andra mysko, oförklarliga grejer hos er användare här på ÖN. Eller hur?!

Tycker det är dags att samla alla dessa foton på ett och samma ställe nu och verkligen på allvar diskutera detta så att de som är så fruktansvärt emot dessa Foton får ännu mer att störa sig på.

Nä jag skämtar bara, snarare tvärtom så de får känna att det begränsas och sen får de sköta sitt i andra trådar.

Har du en bild på en orb, ett spöke, en mystisk skugga eller annat så tycker jag att du ska lägga upp den/de här så att de får synas och diskuteras eller helt enkelt bara ligga här och vara vackra för andras åskådning.

In i denna tråd hoppas jag att bara intresserade kommer, om än skeptiker, men driv inte med de som lägger in sina bilder här. Alla har rätt till en åsikt men elakheter och driv vill vi inte veta av. Är ni skeptiska och har en annan åsikt än andra så kan det sägas på ett konstruktivt, moget och hänsynsfullt sätt. Vi är väl vuxna här…de allra flesta iaf.

Jag drar igång denna med några av mina bilder och hänvisar andra att gå och titta i mina fotoalbum för mer foton på Orber m.m.

Och som sagt: Debatt…men inte förolämpningar och driv.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
3/24/09, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/24/09, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ännu en

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/24/09, 3:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och ännu en

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/24/09, 3:54 PM
#4

Jag kan fortsätta i evigheter och fylla denna tråd själv men det är ju inget roligt!

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/24/09, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Allt som ni vill visa för andra vad gäller andar och spöken och Orber m.m. vill jag att ni lägger upp här!!! Bara ös på!

Foton och filmer!

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/24/09, 4:22 PM
#6

Jisses. Såg nu ki bilden här ovanför att det jag trodde var ett ansikte och en blomma…egentligen är ett ansikte och fingrar. Eller? Någon som kan se något annat?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Mammi
3/24/09, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här kommer en bild från mig! Nån som ser nåt i den?

Sofiae
3/24/09, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer ett par bidrag från mig

Sofiae
3/24/09, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

en till

undine
3/24/09, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här kommer en,från en nykomling…….:)

undine
3/24/09, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Skickar om det nu har funkat en förstoring på föregående bild..

undine
3/24/09, 9:25 PM
#12

Det gjorde det inte….:(

Mysan59
3/24/09, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Får man ta med bilder som man har i en annan tråd?

Jag har nämligen inga med Orber, bara det där skenet över mitt barnbarn.

Äh jag lägger in den i den här tråden också och hoppas ingen stör sig på det… Flört

Annons:
bettis69
3/25/09, 8:51 AM
#14

#8 Vilket stor orb! Har inte sett så ofta.

evaste60
3/25/09, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här kommer ett häftigt kort från mig! "Ljusstrålarna" som syns på kortet sägs vara hårstrån framför linsen.

Britt-Marie
3/25/09, 11:22 AM
#16

#15

Vilken häftig bild.

skall se om jag kan leta fram några bilder jag med sedan.

pernillaa
3/25/09, 11:39 AM
#17

# 7 Oj vilken vacker orb!!! Jag ser en kvinna, väldigt vacker med mörkt, nästan svart långt vågigt hår. Hon känns väldigt lugn och lycklig. Glad

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/25/09, 11:42 AM
#18

# 8 och 9: Vilka vackra Orber. Några från andevärlden som ville vara med i firandet! Glad

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/25/09, 11:45 AM
#19

# 10 och 11: Vilka otroligt vackra katter du har! Glad Och orben var också vacker. I den ser jag en gammal man. Han ger lätt uttryck för att vara sur och grinig och petig men är verkligen go inombords, det är bara det att han vill ha saker på ett visst sätt.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/25/09, 11:48 AM
#20

# 13: Oj vad läckert! Fick en känsla av änglavakt men när jag sen ser på # 15 så är det ju samma fenomen. Kan det vara hårstrån som # 15 sa? Jag har ingen aning. Men otroligt vackert var det i alla fall. Ser ut som om himlen öppnat sig….

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
fredrikaa
3/25/09, 12:59 PM
#21

Jag är inte bra på sånt här med vad är en Orber? :)
Alltså en vit rund ring som finns på alla bilder nästan? :)

Jag ser bara runda "orber" , ska det vara något i dom?

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

pernillaa
3/25/09, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

# 21: Nej det behöver inte vara något i dom. Skickar med en bild på en orb. De flesta Orber är nog dammorber. Alltså damm som reflekterar blixten på något konstigt sätt så att det blir en stor rund fläck på fotot. Men sen finns det ande-orber också. Alltså andar som ger sig tillkänna i form av runda ringar. Ibland är det mönster i ringarna och ibland inte. Ibland är dom bara grå-vita och ibland är det färg. Men det är svårt att se skillnad på dammorber och andeorber tycker jag…

Men Orber behöver inte vara runda heller. Jag har avlånga, trekantiga och nästan fyrkantiga Orber på bild också.

Men på denna t.ex. finns en orb som jag såg med blotta ögat och skyndade mig att fotografera så detta är en andeorb. Tog fotot igår. Gick runt i lägenheten och försökte se om jag såg något eller kände något någonstans och fotade.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/25/09, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Såhär ser dammorber ut. Fotade när jag skakade en filt full med katthår och damm framför kameran.

Ha en bra dag! // Pernilla

evaste60
3/25/09, 1:22 PM
#24

Hur gör man om man vill ha sin bild nedanför texten också? (Som den ovan) Kopierar man och klistrar in den, eller?

Eva

pernillaa
3/25/09, 1:28 PM
#25

# 24: Jag kan göra så för att jag har iFokus plus. Då kan man kryssa i nedanför fältet där man lägger in bilderna ifall man vill att bilden ska visas direkt i inlägget eller inte.

Jag undrar hur man länkar till vissa grejer? Alltså om man t.ex länkar till sidan här på ön där listan på olika medium finns och så skriver man "här finns olika medium". Hur gör man för att man ska kunna klicka på ordet "medium" och komma dit? För jag kan ju skriva adressen men då syns ju bara adressen som den är.

Ha en bra dag! // Pernilla

evaste60
3/25/09, 1:31 PM
#26

Ok, tack för snabbt svar Pernilla!

pernillaa
3/25/09, 1:31 PM
#27

Är det någon som har någon kommentar på bild #5 som jag la upp?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
3/25/09, 1:33 PM
#28

# 25: Det var så lite så! Kram på dig Eva!!! Glad

Ha en bra dag! // Pernilla

[Jeremina]
3/25/09, 1:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Mina bilder igen! Jeremina!

evaste60
3/25/09, 1:50 PM
#30

#28 På den högra bilden, ser jag ett mansansikte (från sidan) precis ovanför "fingrarna". Det ser ut som en äldre man som ler. Ovanför mannen ser jag en kvinna i långt mörkt hår. Hon verkar ha på sin en festklänning av något slag.

Eva

[Jeremina]
3/25/09, 1:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Nästa är inte inlagd förut!

evaste60
3/25/09, 1:52 PM
#32

#29 Häftigt Jeremina!!!

[Jeremina]
3/25/09, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Fler!

[Jeremina]
3/25/09, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Igen!

Annons:
[Susannaa]
3/25/09, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Orb?

[Susannaa]
3/25/09, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

En till från mej. ( ej taget samma dag som bilden ovan).

pernillaa
3/25/09, 2:16 PM
#37

Eva: Har du möjlighet att ringa in flickan på bilden?

Jeremina: Vilka otroligt vackra Orber! kom på när jag såg dina bilder nu att det ju var du som hade en vovve hos dig. Och en otroligt söt sådan.

Susannaa: Jo det där är Orber. Fina var dom! Glad

Ha en bra dag! // Pernilla

[Jeremina]
3/25/09, 2:18 PM
#38

#37

Japp Pernillaa…..dem är vackra och hunden har dykt upp på ett annat kort med….spännande! Tack!

Susannaa hade fina Orber med helt klart…

Smart att starta den här tråden ….kram Jeremina!

evaste60
3/25/09, 2:34 PM
#39

#37 Pernilla jag har inget program installerat i min dator för att kunna göra detta, tyvärr!!! Men om jag försöker förklara för dig, kanske du också kan se henne.

Du skrev i inlägg #6 att du såg några "fingrar". Precis ovanför dessa ser jag mansansiktet i profil, som jag tidigare nämnde. Just ovanför mannens huvud ser man överdelen av klänningen, (mannens huvud når upp till kvinnans mage ungefär) Klänningen verkar vara "fluffig". Kvinna verkar ha ett diadem eller liknande på huvudet. (Kvinnan ser man rakt framifrån.) Tycker också det ser ut som om hon har solglasögon på sig! Det ser ut som om de är på fest! 

Hoppas du kan se detta! Glad

pernillaa
3/25/09, 2:42 PM
#40

# 39: Jag tittar och tittar men ser det inte. Jag ser mannen men dock inte i profil. Jag ser honom rakt framifrån med munnen öppen. Man ser bara halva ansiktet.

Ha en bra dag! // Pernilla

evaste60
3/25/09, 3:21 PM
#41

#40 Om du tänker att mannens vänstra "öga" (sett från ditt håll), är hans öra istället, så ser du att han tittar åt höger i bild och skrattar eller ler.

Kvinnans huvud är mindre och en del av hennes hår ligger över hennes vänstra axel (sett från ditt håll) och en bit ner. Ser att "klänningen" mer ser ut som en stor sjal. De som har långklänning på sig, brukar svepa en sådan omkring sig och ibland hålla fast den med handen mitt fram. Ser ut som om denna kvinna gör det.

Jag bad min son komma och titta, han såg också mannen. När jag visade och pekade på kvinnan så såg han även henne, med diadem, långt hår och sjal runt sig.

Hoppas du kan se det? Eva

Annons:
Mammi
3/25/09, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

# 17 Oj, undrar just vem det kan tänkas vara då….Obestämd

Här en annan bild som jag laggt in här tidigare. Den är som den förra bilden, tagen på julafton i år.

pernillaa
3/25/09, 5:04 PM
#43

# 42: Jag ser samma kvinna i den. Men nu känns hon inte lika lugn längre. Lite fundersam över något.

Ha en bra dag! // Pernilla

Mammi
3/25/09, 5:13 PM
#44

Hm…..Är det alltid andar man ser i orberna? Jag menar det kan inte vara så att du ser och får in annat när du tittar på dessa foton,  tex människor i levande livet?

pernillaa
3/25/09, 5:18 PM
#45

Jag vet faktiskt inte. Kanske är det så. Alla Orber är ju inte andeorber.

Men jag tror att andar kan komma utifrån också när det är fest så alla andar som är ikring en är ju inte alltid släktingar eller vänner.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/25/09, 5:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Fick med denna på kort igårkväll. Detta kan ju inte vara damm. Eller?

Ha en bra dag! // Pernilla

Mammi
3/25/09, 5:27 PM
#47

Ja så kan det nog vara, men i det här fallet kändes det som andeorber….

Jag tänkte mer på att när du såg dessa Orber fick du en bild i huvudet som du säger av en kvinna med långt mörkt, nästan svart, vågigt hår och det har nämligen jag. Sen att hon var väldigt vacker…hm, det är kanske där det skiter sig då "skratt"

Glad är jag ofta men även väldigt funderssam….

Lilj-an
3/25/09, 7:34 PM
#48

#47 och #17

Jag såg också denna kvinna ,med en gång, med sitt mörka vackra hår…. men titta på vardera sida om henne högre upp, där är två barn ( får känslan av att det är syskon) en flicka med långt vågit hår som viskar något till en något yngre kille …

// Ann

Annons:
Mammi
3/25/09, 7:42 PM
#49

Hm….och jag har två barn som nu är vuxna, en dotter som alltid haft långt mörkt hår fram till helt nyligen när hon klippte av sig allt, och en yngre son….

pernillaa
3/25/09, 7:42 PM
#50

Lilj-an och evaste60: Önskar att någon av er var här och kunde peka och förklara för mig. jag vill ju också se det ni ser. Rynkar på näsan

Ha en bra dag! // Pernilla

Lilj-an
3/25/09, 7:43 PM
#51

#33

En mycket fin orb av..

ett tajt par, en far med sin lille son.. hur fint som helst!!!!

// Ann

Mammi
3/25/09, 7:48 PM
#52

Hur ser ni som? Är det bilder som poppar upp i skallen eller är det i själva orberna ni ser?

pernillaa
3/25/09, 7:48 PM
#53

Jeremina: Kan inte du lägga upp de där två korten på dina vovvar där hemma igen? Vore så roligt att se dom igen!

Mammi: Det kan mycket väl vara någon av er jag kände. men isf du. Denna kvinnan var ungefär 35-40 kanske(dålig på att avgöra ålder). Hur gammal är du?

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/25/09, 7:54 PM
#54

Mammi: Det är bilder som poppar upp i skallen och känslor

Ha en bra dag! // Pernilla

Mammi
3/25/09, 7:57 PM
#55

Aha, det är så ni ser! Tack för svaret!

Jag är 48, men har fått höra att jag ser yngre ut….Skäms

Annons:
Lilj-an
3/25/09, 7:57 PM
#56

#52 Mammi

Ibland är det bara i själva orben jag ser, men oftas är det runt om orben och då är det riktiga bilder som jag ser väldigt tydliga likt ett fotografi, ibland är dessa bilder rörliga .

//  Ann

Mysan59
3/25/09, 8:03 PM
#57

Jag tror inte jag har en enda bild med den minsta lilla orb på! Varför har ni det men inte jag Förvånad

Nu måste jag kolla igen alla mina bilder, återkommer om några veckor. Flört

Nej då, fortare än så ska det väl gå…

Mammi
3/25/09, 8:06 PM
#58

# 56 Oj, så det är så du ser! Vad märkligt! Tack för svaret! Glad

[Jeremina]
3/25/09, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

En annan som jag inte lagt ut pga mannen med dem vita benen…fniss….kan jag säga som är så brun nu….fniss Skäms

[Jeremina]
3/25/09, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

SE orben mellan fotona på mina släktingar….Glad

pernillaa
3/25/09, 8:13 PM
#61

Jeremina: Tänkte just skriva "vilken vacker orb" men det blev nästan "vilka vackra ben" bara för att du påpekade att dom är så vita. Haha…ja så kan det gå. Tungan ute

Ha en bra dag! // Pernilla

Sofiae
3/25/09, 8:15 PM
#62

#57 Kanske beror det på din kamera.

Jag fick Orber på bilder tidigare, inte på alla kort, kanske vart 100-ade eller så. Jag köpte mej en ny, bättre och dyrare kamera efter jul, har tagit ca 400 bilder med den, inte en enda orb!

Bilderna jag lagt in på #8 och 9 har jag inte tagit själv, det togs 110 bilder på den festen varav Orber på två. Är det dammkorn på de bilderna måste det varit dammfritt när resten av bilderna togs, vilket jag inte tror. Det är helt enkelt INTE damm.

Jag tror att man kan fånga energier på bild, vet inte varför det inte går med alla kameror.

Många intressanta bilder i denna tråden, jag har dock inte förmågan att se något i dem. Vill gärna se fler.

Annons:
[Jeremina]
3/25/09, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Stor och liten…Glad

Mammi
3/25/09, 8:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

More orbs!

fredrikaa
3/25/09, 8:21 PM
#65

pernillaa har du fått mitt PM? :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Mammi
3/25/09, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Och en till…Lite mörk bild men den finns där!

pernillaa
3/25/09, 8:24 PM
#67

Jeremina: Snarare stor, mellan och liten. Du har en till orb mellan de båda fast högre upp

Ha en bra dag! // Pernilla

[Jeremina]
3/25/09, 8:25 PM
#68

#61 Kul Pernillaa så kan det gå när man läser och skriver samtidigt ibland….ser du att katten på bordet tittar på orben?

Det var därför jag tog kortet för att hon tittade så intensivt runt på bordet som om någon var där…..Cool och det var ju någon där!

[Jeremina]
3/25/09, 8:26 PM
#69

#67

Du är verkligen uppmärksam du..kul att få en orbvän här på ÖN…SkrattandeFlört

Annons:
bettis69
3/25/09, 8:34 PM
#70

jeremina, vad fint du bor. det är så snyggt med trä Skrattande

[Jeremina]
3/25/09, 8:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

#70 Tack…vi bor i en stor timmerkåk och det är bara trä inne och ute med undantag av badrummet och tvättstugan som är kakel och klinker….Skrattande

Sofiae
3/25/09, 9:02 PM
#72

#71 Vilken fin altan du har, katten ser ut att trivas där!

Mysan59
3/25/09, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Jag började nästan tro att mitt hem var helt fritt från själar alternativt helt dammfritt, men så tittade jag igenom fotona och då hittade jag ju lite Orber, som jag inte sett innan.

Om det är damm-orber eller ande-orber har jag ju ingen aning om.

Här kommer några…

Mysan59
3/25/09, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

En till och jag undrar vad den röda runda saken nere till höger om soffan är för nåt?

Plus en stor orb i taket…

Mysan59
3/25/09, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Ett foto till…

Mysan59
3/25/09, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

En sista bild…

Annons:
undine
3/25/09, 11:10 PM
#77

Hej!!Hittade den här bilden.Tror jag har sparat den från "blocket",för en tid sedan.Fin-fina Orber!??

Britt-Marie
3/25/09, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Det här är ett foto som är taget efter en begravning av en släkting till mig. Detta är på minnes stunden efter begravningen.

Britt-Marie
3/25/09, 11:28 PM
#79

Det här fotot är taget på ett bröllop

undine
3/26/09, 8:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

hmmm…bilderna före och efter den här,var helt normala..

pernillaa
3/26/09, 11:57 AM
#81

# 74: Tycker att det där röda ser ut att vara en leksak eller nåt. Ser nämligen skuggor.

# 75: Ser du det där vita som sticker fram i vänster ovansida av bilden?! Undrar vad det är för något.

# 77: Undrar om inte det där är dammorber. Men vackra var dom. Helt otroligt vad många det var. Fin-fint!

# 78: Vilken massiv or du hade där på bilden. Otroligt fin var den. He, inan jag kopplade att det var du som suddat ut ansikten på människorna på bilden. Såg bara han som orben är på och blev lite förskräckt först. Tungan ute

# 80: Vilken läcker bild. Försökte hitta något i bilden förrutom allt det suddiga men hittade inget. Undrar vad dom där "ljustrådarna" kommer av.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/26/09, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Måste bara få visa vilken otroligt vacker orb jag haft vakandes ovanför min säng inatt nu när jag varit sjuk. Jag tappade andan när jag såg den. Vet inte om det är för att den ser vacker ut eller om det var den vackra tanken bakom den.

Ha en bra dag! // Pernilla

starcat
3/26/09, 2:37 PM
#83

Såg du den "live" också?

Annons:
pernillaa
3/26/09, 3:09 PM
#84

Nej men jag kände den och har sett skuggor hela natten.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/26/09, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Jag undrar vad detta är. Någon som har en gissning?

Fotat igårkväll. Det är liksom något som kommer ut ur garderobstommen. Väldigt märkligt.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/26/09, 8:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Och detta…vad är detta?

Ha en bra dag! // Pernilla

starcat
3/26/09, 8:37 PM
#87

Men oj vad många du lyckats fota Glad Häftigt att få med när du känner närvaron!

pernillaa
3/26/09, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Jo. Jag är bara nyfiken på riktigt vad det är för något. HAr mååånga många fler vackra Orber från inatt. Damm ska väl inte virvla upp när man ligger och sover och kisse sover med mig?!

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/26/09, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

en till från inatt

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
3/26/09, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

en till från inatt

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Mysan59
3/26/09, 8:44 PM
#91

#81 Hahaha, ja på bild 74 undrade jag först vad det var för leksak du menade, men när jag förstorade bilden så kom jag på det, det är ju en liten kattleksak… Jaja, där ser man, en del får sin förklaring på en gång!

Men på bild 75, så undrar jag om du menar den lilla vita "spetsen" som sticker fram på kylskåpet…. I såna fall är det en bit papper som hänger där Skrattande

Bild 82 var jättefin! Du verkar ha mycket aktivitet hemma hos dig. Glad

pernillaa
3/26/09, 8:50 PM
#92

# 91: Det stämmer nog att det är papper. Trodde att kylskåpet var en dörröppning. Glad Så det kan bli.

 Jo jag har mycket aktivitet här. Hela tiden….

Ha en bra dag! // Pernilla

undine
3/26/09, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Hej! Jag har ritat runt det jag ser i bilden och absolut inte kan förklara.Är det mina ögon som spelar mej ett spratt,eller är det verkligen ett ansikte man kan se i den markerade fyrkanten?(lättare att urskilja om man lutar huvudet lite till höger,när man tittar på den.)

Jag har också ringat in ngt som ser ut som glas eller is eller nå´t.Någon som kan förklara??Jag har inget i rummet,som liknar detta….

pernillaa
3/26/09, 10:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Isen ser jag men jag kan inte se ngt ansikte. Har ingen aning om vad isen skulle kunna komma utav.

Däremot ser jag 3 hund-ansikten eller om det är 2 hundar och en katt. Jag vet inte säkert men dom är i den blåa ringen.

Ha en bra dag! // Pernilla

undine
3/27/09, 8:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

 Jag ser det här ansiktet så tydligt…(Gjorde jag inte först dock)Kanske är det en optiker jag behöver,men kan jag ha så fel?.Jag kanske ser det jag vill se???

Kvinno??ansiktet jag ser ligger på sidan,nästan i profil med ögat slutet.Hon har som ett " burr",som liknar hår runt ansiktet.Färgen är som ett gammalt gulnat svartvitt fotografi…..

pernillaa
3/31/09, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Någon som kan förklara detta fenomen?

När jag nu tog upp denna bild på skärmen och tittade började min katt frenetiskt klösa på sonens ansikte på skärmen…så har han aldrig gjort och jag försökte avleda honom med muspekaren men det var ointressant. märkligt

Ha en bra dag! // Pernilla

botakt
3/31/09, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

tog denna bildd i sommras på betet.  Och NEJ det är  inte solen. Den "var inte där" när bilden togs

Annons:
pernillaa
3/31/09, 7:03 PM
#98

#97: Det är ju två mysko grejer på bilden. Den stora och sen är det en till liten till höger om den. Konstigt

Ha en bra dag! // Pernilla

botakt
3/31/09, 7:28 PM
#99

#98 på  min  häst (den ljusa) vid manken ser det ut som om nån sitter på honom

pernillaa
3/31/09, 7:41 PM
#100

#99: Det kanske det gjorde också. Glad

Ha en bra dag! // Pernilla

botakt
3/31/09, 7:52 PM
#101

#100 jo kanske.. Det spökar ju i stallet..

pernillaa
3/31/09, 7:55 PM
#102

Jaså…vad har hänt där då?

Ha en bra dag! // Pernilla

[mia-38]
3/31/09, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Kolla denna då! Vad ser ni i den?

botakt
3/31/09, 7:59 PM
#104

^#102  Mycket kan jag säga både trevliga och otrevliga sakerFörvånad

Annons:
botakt
3/31/09, 7:59 PM
#105

^#102  Mycket kan jag säga både trevliga och otrevliga sakerFörvånad

[mia-38]
3/31/09, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#106

Och denna?

pernillaa
3/31/09, 8:06 PM
#107

# 106: Jättevackra Orber båda två. Tycker det ser ut att vara en och samma på båda bilderna.

Ha en bra dag! // Pernilla

[mia-38]
3/31/09, 8:07 PM
#108

Ja pernillaa. Jag fick den känslan med att det är samma orb. Vad kan du se i den?

pernillaa
3/31/09, 8:29 PM
#109

Jag såg en kvinna i typ 50 årsåldern med en hög hatt på huvdet och en liten flicka höll hon i handen. Det känns som om dom just har varit ute och handlat.

Ha en bra dag! // Pernilla

[mia-38]
3/31/09, 8:37 PM
#110

Spännande! Skrattande

pernillaa
3/31/09, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Är det någon fler än jag som ser det liggande ansiktet i denna orb? Någon som kan känna något?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
SumacWarmi
3/31/09, 10:02 PM
#112
pernillaa
3/31/09, 10:15 PM
#113

# 112: Är detta taget med digital eller analog?

Ha en bra dag! // Pernilla

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
evaste60
4/1/09, 9:18 AM
#117

#111 Perilla jag ser också ett liggande ansikte, ett mansansikte..

/Eva

Roam
4/1/09, 10:53 AM
#118

112

två ansikten… häftigt… är det någon du kan känna igen?

Annons:
SilverTail
4/1/09, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

här kommer mitt foto som jag är stolt över!!  Den är från en mycke nära släktings begravning..

Roam
4/1/09, 2:04 PM
#120

jag har en bild som fotades för många år sen när jag var i en grotta. ska leta fram den och scanna in den. den har förbryllat mig i många år….hoppas jag hittar den nu bara….

pernillaa
4/1/09, 2:08 PM
#121

# 119: Ja den tycker jag verkligen att du ska vara stolt över. Fantastiskt vilken ståtlig orb!!!

Ha en bra dag! // Pernilla

starcat
4/1/09, 2:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Är inte så grym på det här med foto men fick med en märklig orb (?) ser ut som en överdel på en man…

starcat
4/1/09, 2:33 PM
#123

Oj vad konstig bilden blev hoppas att ni kan förstora upp den..

Anjo2
4/1/09, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Vet inte, men vad tror ni om den här?

Anjo2
4/1/09, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Är ju helt ny på det här men har några bilder där jag undrat om det är Orber eller damm…vad tror ni?

Annons:
pernillaa
4/1/09, 4:37 PM
#126

# 124: De var jättefina båda två. Ser en man som är ca 30 år gammal i den till höger.

     

Startar en ny tråd nu som heter "DEN STORA FOTOTRÅDEN 2" för det börjar på att ha blivit så mycket i denna så det tar sån tid att ladda sidan, för mig åtminstone. Så ska ni lägga upp någon bild hädanefter så lägg den i den nya tråden.

kram på er

Ha en bra dag! // Pernilla

Anjo2
4/1/09, 4:38 PM
#127

Oj det var visst bara de två..anledningen till att jag själv tror att det är Orber är att det hände några skumma saker när vi bodde där….

En av dem var att en kväll när vi hade gått och lagt oss,låg jag vaken en stund och funderade på lite smått och gott, sambon somnade direkt, men efter en stund känner jag lixom hur det känns som om någon lägger sig på mig, som om det kom en till som gicck och la sej, på mig. Kände som en tyngd över hela kroppen. Täcket lixom trycktes mot min kropp, jätteskumt…

den andre var att vi mellan toa och tvättstuga hade ett litet utrymme,nästan som en skrubb…flera gånger när jag gick till eller från tvättstugan kände jag hur det luktade nybakade bullar!! Helskumt för min del som inte är så van vid sånt här…

Vet inte vad det kan ha varit men skumt var det i alla fall

Anjo2
4/1/09, 4:40 PM
#128

Ja just det dottern brukade sitta i köket och titta ut i "hallen" och vinka och säga Hej hej oxå

[trollduva]
4/1/09, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

vad tror ni om denna då?är det ett spöke eller något annat

[trollduva]
4/1/09, 4:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

här kommer det en till bild

[trollduva]
4/1/09, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

och en till,ponnyn avlivades morgonen efter pga att han var sjuk,han har ett ljussken runt ena örat

pernillaa
4/1/09, 5:56 PM
#132

 

Trollduva: Jag svarar dig i den andra tråden istället!!!

 

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
SumacWarmi
4/1/09, 9:25 PM
#133
[Hukanson]
4/1/09, 9:51 PM
#134

bleka , vitaktiga och månvita Orber är på lägre nivå än de mer intensivt färgade orberna , de som strålar blå skulle kunna vara änglar har det sagts på sajten förut .

Lilj-an
4/1/09, 10:10 PM
#135

#119

I orben ser jag en man , han har en böjd näsa, mörkt hår och formen på ansiktet är mer åt breda hållet än smalt….

Lilj-an
4/1/09, 10:24 PM
#136

#124

I orben till vänster ser jag en oxe han ser ut att hyperventilera..

…ser också en kille i tonåren, i samma orb.

itsBlue
4/23/09, 9:36 PM
#137

97# Det ser ju nästan ut som att någon sitter på den vita hästen, fast väldigt högt upp på manken. Tycker man ser rygg och armar och även en "tröjkrage". Kan nästan känna att den bruna hästen lägger märket till att också.
Är det bara jag som tycks ser det?

aijgpdfig
4/25/09, 2:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Slänger upp lite bilder från ett gammalt mental sjukhus i säter som det sägs spöka i. Det här va från andra gången jag var där, första gången hörde vi saker inne där och det var riktigt kusligt.

aijgpdfig
4/25/09, 2:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

lite närmare

Annons:
aijgpdfig
4/25/09, 2:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

ett annat fönster

aijgpdfig
4/25/09, 2:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

och den sista

pernillaa
4/25/09, 11:47 AM
#142

aijgpdfig:

Kom till Spökbilder iFokus istället och lägg upp dina bilder där!

Ha en bra dag! // Pernilla

Mysan59
4/25/09, 2:57 PM
#143

Pernilla: Går det inte att flytta hela tråden till Spökbilder?

[hilevij]
4/25/09, 5:40 PM
#144

Som kritisk fotograf måste jag säga att nästan alla utav bilderna jag har sätt här verkar vara damm, solen, reflekteringar, ljus, m.m. Tyvärr, måste jag nog tillägga då jag gärna tror på sånt här, men liknande foton gör det svårare att tro. Jag menar absolut inte att förolämpa någon på något sätt, absolut inte!

pernillaa
4/26/09, 12:24 PM
#145

Nej tyvärr går inte det!

Ha en bra dag! // Pernilla

[rore]
5/2/09, 12:59 PM
#146

80# Hej jag ser åtminstonde 2 personer på din bild. en pojke i tonåren och en äldre man straxt bakom honom. mannen sitter med nedböjt huvud och pojken peker på någonting som finns snett till höger om dem

Annons:
Henke93
7/25/11, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

#95

var jag den enda som lade märke till hunden som jag ringade in? ser ut som en sådan rynkig hund som tittar fram bakom möbeln.

[komettljus]
8/16/11, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Hejsan.

Här kommer en bild och jag undrar om ni ser något?

MVH

Robban.S
9/11/11, 12:29 AM
#149

Hej på er, jag är ganska ny här på forumet och slank in i den här tråden av en ren slump.
Kan ni som har lite större koll på det hela förklara vad dessa Orber är för en nykomling?

/Robert

[marion69]
9/11/11, 9:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Här kommer en orb från mig. Fångade den i hallen.

[MissGina]
9/11/11, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Ok, jag gör ett försök här. Jag var nyligen på Kreta och fotade rakt in i en bergvägg där man grävt ut grottor och tydligen bott i för minst 2000 år sedan. Inuti grottorna kunde jag se bara med objektivet att där fanns ytterligare gångar eller hålor till rum. Där fanns också stalagniter eller vad man kallar det och det tyckte jag var häftig så därför sköt jag några skott rakt in i dessa grottor. Jag tog inte det minsta objektivet denna gång eftersom detta var en bra bit upp och jag stod nere på vägen.

Först efter jag fört över bilderna ser jag nåt jag inte såg i objektivet. Tycker mig se en apliknande figur med ryggen mot mig på det första kortet. Han sitter ner. Den finns till höger i grottöppningen. Min särbo säger att det visserligen liknar det men att det troligtvis är en skugga. Isåfall har denna skugga mkt snabbt förflyttat sig innan jag sköt nästa skott. på bild 2 finns den till vänster och har nu ställt sig upp lite. Den är liksom grov i kroppen. Ni som är van att fota vet hur fort det kan gå mellan 2 foton när man ändå fotar och har fokuserat mm.

Men det finns väl inte apor på Kreta!! Skulle dessa andar/spöken vara så gamla att de kommer från en tid då vi såg lite mer apliknande ut, eller finns det kvar en art av primitiva människor där högt uppe i bergen där ingen kommer åt?

Jag ser ingen förklaring till mina bilder men här är dem.

[MissGina]
9/11/11, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

Det gick alltså inte att ladda upp två bilder samtidigt. Synd, här kommer den "första" bilden.

[MissGina]
9/11/11, 10:27 AM
#153

Ps efter dessa bilder hittade vi en minimal liten kyrka, vi var verkligen långt ute i ingenstans och kyrkan var öppen. Där stod tända ljus och brann men det fanns inte en människa(!!) Det var väldigt vackert därinne, men där strejkade kameran och bilderna blev jättekonstiga, men utanför kyrkan blev de normala. Både före och efter vi gick in i kyrkan funkade kameran som den ska. Det var faktiskt lite läskigt såhär i efterhand. Om det finns intresse skickar jag upp bilderna från kyrkan fastän de inte alls blev som det man kunde se med ögat.

Annons:
Galaxy86
9/11/11, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#154

Här en orb på vår katt.

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
9/11/11, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Och här en bild till där jag ser en grön och lila energi.

och två Orber vid mitten av andra ljuset ljuset.

Pokemon hundar och konst

Emmalo
9/20/11, 3:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Spännande! Jag kanske kan passa på att fråga här om denna bild som jag tog under U2:s konsert på Ullevi för 2 år sedan. Det runda lysande föremålet över scenen, är det också en orb? Eller finns det någon logisk förklaring? Månen var iallafall på andra sidan och täckt av små moln så någon måne är det inte, så mycket har jag kommit fram till! Någon som vet?

Ursäkta kladdet på bilden också men har inte originalet på denna datorn.

Emmalo
9/20/11, 3:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#157

Inzoomad bild!

me73
9/20/11, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Här är mina bidrag :) jag har anonymiserat med photoshop-effekter men inte ändrat något annat, själva orberna ser exakt ut som innan och de var de enda ljusfenomen som var med på bilderna också.

me73
9/20/11, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

andra bilden

[komettljus]
9/21/11, 2:25 PM
#160

Hejsan.

Jag skulle önska att några tittade på mina bilder. De är inte ifrån sverige.

MVH

Annons:
[komettljus]
9/21/11, 2:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

det fungerade inte så jag gör ett nytt försökGråter

[komettljus]
9/21/11, 2:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

vad kan det vara för något?

Här kommer en till. Titta på vägen.

[MissGina]
9/21/11, 5:28 PM
#163

#161 Alldeles fullt med Orber ovanför solstolarna i bakgrunden.

Emselie
9/10/17, 12:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Hej, är ny här.. Är det någon som ser något på den här bilden? Tacksam för svar

2032
12/1/17, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Här är en bild som jag tog på väg hem från jobbet våren 2015. Bilden är tagen på norra Shettlandsöarna. Upptäckte inte ansiktet i bakgrunden förens långt senare när jag kollade gamla bilder på en molntjänst. Man kan även se något som ser ut som blod i min kompis ansikte och på min tröja. Bilden är tagen med "selfiekameran" på min samsung. Har bara visat bilden för några polare fram tills nu men jag tänkte att ni kanske skulle gilla den. Jag tror inte på spöken.

[LarssonA]
12/1/17, 12:30 PM
#166

#165 du menar att killen som sitter bakom er inte fanns där "på riktigt"?

2032
12/1/17, 12:52 PM
#167

Jag tror att han fanns i bagagen på riktigt men jag vet inte vem det är och han ser konstig ut.

Annons:
majlar
12/2/17, 8:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Vet inte om jag har visat den här tidigare. Men när jag fotade så , var det ingen sol, ingen lampa. Samma ljus i hallen som i rummet. Till saken hör att det är min gubbes rum, han blir emellanåt störd av något-någon.

Upp till toppen
Annons: