Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 32849 ggr
Jane-Lyzell
7/4/09, 12:22 AM

Mobbad på ÖN:-(

Hej alla mina vänner här!

Jag tycker det är jätte jobbigt att bli mobbad här inne för att jag är den" jag är "- det blir så att jag drar mig för att skriva här inne! Och då har ju igentligen mobbarna vunnit!

Vet inte hur man ska komma till rätta med problemet - jag känner mig kraftigt förföljd i alla mina inlägg!

Jag förstår ju att dem som "mobbar" är små ynkliga stackare - med egna dåliga erfarenheter med sig - kanske har de varit utsatta av sina föräldrar som intre lärt dem vad som är rätt eller fel

De kanske inte ens haft föräldrar och blivit utnyttjade av aNDRA eller slagna eller psykologiskt nedtryckta!

Men rättfärdigar de dems beteénde här inne? Jag tycker synd om dem vilket karma dom bygger för sig själva + att jag tycker , det är så tråkigt att bli påhoppad med en massa barnsligheter och dummheter!

Elisabeth det måste ju gå att stänga av dessa förföljare/stolker här inne !? menar de använder ju samma namn nästan hela tiden!

Tycker bara det är skitjobbigt! :-(

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kvickast
7/4/09, 12:25 AM
#1

Förstår hur du känner :( fattar inte att de orkar hålla på.

sven-g
7/4/09, 12:33 AM
#2

Den enda anledningen som jag ser är kursgården. Och börjar mobben angripa någon så tyvär fortsätter dom. Men ha i å tanke det kan ligga annan, avund bakom. Bra om du är kvar tycker jag, låt inte dumheter störa dej. Två veckor kvar tills vi syns i Ramsberg.

ClarasMamma
7/4/09, 12:34 AM
#3

Jag håller med dig. Jag tycker det hemmsk att det har blivert så här.

Det är inte samma ön som har varit. Vi får Bara hoppas att det skall bli bättre. Ha det gott vi hörs,

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annisangel
7/4/09, 12:35 AM
#4

Hmmmm, jag förstår inte detta/dessa som mobbar egentligen. Det handlar om olika steg i utveckling och alla har inte kommit lika långt och kan inte tänka lika långt heller. Det är tufft att inse men du ska inte känna dig nerslagen  och förföljd då är det verkligen något som är galet…

Jag hoppas att det  går att få bukt med för ingen ska känna så här. Jag tycker om att se dina inlägg Jane… (Sen du, tror jag att det kan handla om de berömda IT-trollen som bara vill skapa trubbel)

Tänk om alla kunde inse att vi är medmänniskor allihop och hjälpa varandra istället. Så mycket enklare livet vore då!!!

Kram på dig Jane!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Tatsu
7/4/09, 12:40 AM
#5

Vad jobbigt, att de inte ger upp. Jag förstår inte varför man måste var stygg med andra. Kan vara därför T.O inte är inne här numera, hon kanske har fått någon kommentar av någon för hon tvärslutade bara och hon kunde inte slita sig från denna sida förut.Hon säger inte vad det beror på men det känns som något sådan kan ha inträffat.

Detta är ju ett ställe där alla har ett gemensamt intresse och vi kan även "prata" om vardagliga saker i livet.För vi är ju bara vanliga människor.

Det måste gå att söka sig till andra sajter där de har ett gemensamt intresse.
Kanske Mobbare i fokus så kan de tracka på varandra om de gillar sådant.

De har nog för mycket tid över och inte har annat vettigt att göra.
Fortsätt att skriva Jane du brukar ha mycket intressant att skriva om.Glad

Kram från Tatsu

Cristine
7/4/09, 12:41 AM
#6

Mobbaren har ett aggresivt mönster, är dominerande och ofta fysiskt starkare samt har svårigheter att kontrollera sitt aggresiva sätt. Relationen till föräldrarna kan ofta vara negativ med brist på värme och engagemang. Samt att föräldrarna har ett tillåtande förhållningssätt till aggressivt beteende och även använt fysisk bestraffning.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[outgrundlig]
7/4/09, 12:42 AM
#7

Förstår precis vad du känner och tycker. Bra att du gjorde en tråd om det, modigt och rakt.

Tänkte en del på detta idag då hönan Agda levde sitt liv i en tråd hehe.

Jag tänkte medans jag målade att det måste vara synd om de arma stackarna som inte har ett liv med en mening större än att tro att de kan irritera andra, :) genom deras inlägg i trådar.

För mig irriterar de inte, de får mig att tänka på att jag kanske har något som de inte har, kanske är de avundsjuka.

Och du Jane har DEFINITIVT något som gör dem avundsjuka.

Keep on sister!! Det är det enda sättet, skapa trådar, gör inlägg, och le åt deras kämpanden men älska dem i ditt innersta för de vet inte vad de gör,,,,men det vet du egentligen, kramar från mig!

Mysan59
7/4/09, 12:43 AM
#8

Jag fattar inte heller varför dom håller på. Har ju sett en massa korkade inlägg här och där, från folk som hoppar på dig och blir så jädrans sur.

Men jag hoppas du är kvar ändå och om alla bara struntar i dom fullständigt - låtsas som om dom inte finns helt enkelt - så kan det ju inte vara kul för dom längre.

Stå på dig! Kram

Knny
7/4/09, 12:44 AM
#9

#4 #6

Kan bara hålla med.

Mysan59
7/4/09, 12:50 AM
#10

Jag tycker över huvud taget det är helt sanslöst att VUXNA människor håller på så här!

Det är tillräckligt hemskt att barn beter sig illa mot varandra, men då kan man skylla på att dom är barn, men vuxna…. Tragiskt!

[Hellas]
7/4/09, 12:52 AM
#11

Goaste Jane, jag förstår fullständigt hur du känner och att det tar på krafterna.
Jag tycker inte att någon har rätt till att behandla andra illa oavsett om de haft en tråkig uppväxt eller vad det nu kan handla om.
Vad kan man då göra, ja kanske det skulle behövas lite skarpare moderering (säger man så) men det som är så mycket viktigare tror jag är att vi allihop stöttar varandra och den som är extra utsatt.

Att Du är en av dessa som alltid ses som ett tacksamt villebråd vet jag sedan tidigare och att det i sin tur säkert beror på att de ser den genomslagskraft Du har med din kunskap kan man ju inte ta fel på.

Du är en av de Ljusbringare jag verkligen ser upp till, inte mist på grund av din rättframhet.

Det är en ringa tröst för dig men försök se det som så att Du har en sådan stor kunskap och har dessutom en förmåga att lära ut det du kan vilket det är få förunnat att kunna.

Det är alltid de personer som lyckas med att föra ut sina budskap som de negativt sinnade alltid försöker trampa på först.

Massor med kramar till dig, jag håller nu på och packar för medlemsveckan som jag verkligen ser fram mot.
Tänk vad mycket jag ska ha lärt mig av alla kloka underbara människor jag kommer att möta och kanske kanske kan jag själv dela med mig av en smula jag med.

:big hug:)

Knny
7/4/09, 12:53 AM
#12

Undrar om dessa mobbare mår bra igentligen?

[outgrundlig]
7/4/09, 12:59 AM
#13

#10 Javisst är det tragiskt!

En filosofi jag har är då att om någon ger sig på en så är det för att den känner sig mindre. Liksom i sandlådan då någon tar ens spade för att den är finare t.ex. Deras tänk är så materialistiskt, fysiskt, jordbundet, vetenskapligt.

Inte tänker de att vi är alla lika trots våra yttres olikheter.

Växer man inte upp ifrån detta tänk så lever det vidare. Men tänk på en sak, denna tråd kanske hjälper dem att tänka lite, så det bidrar till deras känsla för att vi har något, vi som är här inne på ÖN. För varför annars är de här? De är en del av oss sökande men är annorlundare.

Annons:
lenjon1
7/4/09, 1:01 AM
#14

Jag tycker att det är så vansinnigt tråkigt att det överhuvudtaget ska behöva vara så här och att Jane känner sig som hon gör. Det är inte riktigt klokt.

Vad är det med folk? Jag förstår inte vad man gör här inne på ÖN om man tycker det är "fjantigt" eller vad. Hur kommer det sig att dessa människor söker sig hit?

Jag är lyckligt lottad som alltid blir bemött med största respekt. Någon gång har jag fått någon syrlig kommentar men slagit bort det. För du får helt enkelt inte ta åt dig Jane. Vi andra är faktiskt många många fler och vill ha dig kvar och läsa dina och alla andras inlägg.

Trist att vi vuxna människor ens måste diskutera det här, eller hur?

Kramar till er alla

Lena

evaste60
7/4/09, 1:05 AM
#15

Hej Jane! Jag hoppas verkligen att du stannar kvar! Du är en av de jag tycker skriver intressanta saker! Fortsätt att vara den du är. Dessa "förstörare" som skriver massa skit, är människor som inte mår bra. Jag garanterar att vi är många här på ÖN som vill att du ska fortsätta skriva dina inlägg. För mig betyder det du skriver väldigt mycket.

Många kramar från Eva

Free-spirit-minded
7/4/09, 1:14 AM
#16

Om barn inte blir sedda ser det till att bli det, får de ingen positiv reaktion ser det till att få en negativ. Barnet upplever det som bättre än att inte bli sedda alls, så är det väl med mobbaren också den vill ha en reaktion om den ingen får så syns den ju inte.

Cristine
7/4/09, 1:15 AM
#17

#12 Ingen mobbare mår bra..därav mobbningen,jag citerar en klok man..

..fyller man sin tid med att försöka ändra på andra,tror man att man slipper ta tag i sig själv.för det ..lär vara jobbigt(för vissa)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

ClarasMamma
7/4/09, 1:16 AM
#18

Jane_Lyzell

Vi är många här på ön som älskar dig. Om en del folk är dumma så Bli inte lessen för det. Vi är många här som vill att du skall bli kvar. Jag är Red-Ledy som svarar dig nu. Min pappa sa alltid till oss väll inga tårar för dom som är dumma. Han har rätt. Vi älskar dig. Jag hoppas att jag någon gång får träffa dig. Ha det gott vi hörs. Och tack för allt du vet.

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

[outgrundlig]
7/4/09, 1:23 AM
#19

#17 Väldigt klok manGlad

[outgrundlig]
7/4/09, 1:36 AM
#20

Tänkte att denna länk kan lätta upp lite. Kanske inte det allra bästa framförandet men det duger för sakens skull.

Det var en gång en mor till en väninna som alltid sjöng denna och hon höll humöret på topp trots att det var motvind ibland.

Tänker på henne då och då och minns denna sången allra starkast.

Kanske den kan bidra med att vi mer instinktivt vet/litar på att vi är ett och finns för varandra.

Annons:
Erika-A
7/4/09, 1:50 AM
#21

Vad ledsamt att höra att det är "mobbare" som hakar upp sig på allt du skriver och säger. Rynkar på näsan  Det är fega rackare som inte vågar visa vem dom är utan byter väl nicknames för att inte bli påkomna. För mig har du en viktig roll här inne som sprider kunskap och glädje om spiritualism och annat. Jag hoppas innerligt att du stannar här för jag kommer verkligen att sakna dig om du försvinner. Det måste ju gå att stoppa detta på något vis. Håll hakan ovanför vattenytan och låt dig inte tryckas ned av elaka kommentarer från okunnigt folk. Usch, vad ledsamt att höra!
Skickar en stor kram till dig genom etern,

Erika

botakt
7/4/09, 1:52 AM
#22

Hoppas att du håller dig kvar här med oss på ÖN vi vill ju ha dig kvar!Glad

Ta inte åt dig av vad dom skriver. Jag vet att det är skitsvårt rent ut sagt. Men om man inte bryr sig om dem så slutar dom  Eller så kan man prata med Elizbeth Glad

Jane-Lyzell
7/4/09, 1:52 AM
#23

TACK TACK TACK!

Alla goa för era inlägg - nu gråter jag och känner åter tro!

Jag ska nog orka tampas lite till här inne:-)

Oj vad era inlägg värmer i mitt hjärta, Tack!

Kram JaneFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Pirkkolino]
7/4/09, 2:00 AM
#24

#23 Jag vill också säga. Ger inte upp. Det finns ändå så många här som står bakom dig och tycker om dina inlägg. Jag är en av de. Stor Kram. Pirkko,lino

Mysan59
7/4/09, 2:05 AM
#25

#23 Åh det var länge sen jag hörde den låten, den är så fin!

[outgrundlig]
7/4/09, 2:14 AM
#26

Nu blev jag så glad över att du skrev. Sökte på you tube och det bästa jag fann var denna länk.

Ha i minnet att vi är optimister och andra pessimister.

Kram på dej!

Erika-A
7/4/09, 2:14 AM
#27

#23 Den är såå vacker!!! Ge inte upp Jane! Det positiva besegrar det negativa kom ihåg det.

Kram Erika

Annons:
Jane-Lyzell
7/4/09, 2:27 AM
#28

Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mysan59
7/4/09, 2:31 AM
#29

#26 Skrattande

[outgrundlig]
7/4/09, 2:40 AM
#30

#29 Kan just nu inte skapa smileys genom att klicka här ovan (den är borta och texten ser konstig ut) men är glad att du såg det fina i min hyllning till Jane :)

Hopoksia
7/4/09, 2:43 AM
#31

Mobbarn attackerar oftast i grupp. Grupptrycket i sig fungerar som en kedjereaktion att om en börjar så kommer hela drevet, så säkert som amen i kyrkan.

De känner sig starka i gruppen och har inte den minsta tanke på hur den person de utsätter attacken för, hur denne person känner och upplever det hela. Felet är också att de inte upplever att de ska sluta. De ser en slags "rättighet" att ge sig på denna person så ofta de kan. Och som sagt, hur personen känner och mår, hur personen mår innan h*n öppnar iFokus och sajten. Finns de där idag också? Eller får jag vara ifred idag? Ingen trevlig känsla.

Stanna kvar Jane. Res dig igen och då blir du mycket starkare.

Jag vet. Jag har egen erfarenhet.

Kram på dig!Kyss

Mysan59
7/4/09, 2:50 AM
#32

Mobbing är verkling lågt.

Tuva-Lena
7/4/09, 2:53 AM
#33

Stå på dig Jane, vi andra vet vilken potential du besitter och uppskattar dig precis som den person du är! :) Kramar!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

attvaraellerintevara
7/4/09, 3:34 AM
#34

Snällla Jane. Du har mitt fulla stöd,halkade in här bara och råkade läsa dig.

 Förstår precis hur du känner det. Stå på dig,du har väl så himla mycket att ge och det är tyvärr inte alla som orkar med detta. man är avunssjuk helt enkelt. jag ser framemot att få läsa det du skrive1 Stå på dig!

 Kram och Lycka till1 Du verkar ju ha många fanns här i allafall.. Hälsningar astridOskyldig

Annons:
Eija
7/4/09, 3:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Kan inte säga annat än andra här Jane, du är så himla go och energisk och visar dig som du är, en underbara person som jag har träffat där i Ramsberg…..

Jag förstår din känsla, jag fick ett litet smakprov av ett av dessa mobbare här jag med….men jag skiter i det rent ut sagt….men som sagt var så kan det bli för mycket ibland….så därför hoppas o ber jag att du inte försvinner härifrån, för du ger så mycket med dina inlägg o svar…

Du har säkert oxå märkt att det finns flera fina människor som har försvunnit p g a denna mobbing o påhopp, och det är så ledsamt….

Så Jane stå på dig vi är många som står bakom dig o stöttar…..

Massor av kramar till dig du underbara….

Eija

Denna kommentar har tagits bort.
Ina123
7/4/09, 10:39 AM
#37

Jane, förstår dig att det är jobbigt att bli utsatt för det här. Men fortsätt att vara som du är. Vi är många fler som älskar dig här inne än de som mobbar dig. Just för du delar med dig så mycket av dig själv och din stora kunskap så upplevs du också som ett "hot" Du är rolig, har karisma, stark vilja och bryr dig om dina medmänniskor, finns alltid redo att räcka ut en hand till nån när den behöver, det kan inte vara fel. Du var min första "övningssitter", kommer aldrig att glömma den uppmuntran och feedback som du gav mig då, det betydde oerhört mycket - fram för flera som dig, Go on Jane vi finns här bakom dig! Kramar Kyss

Elisabeth-J
7/4/09, 11:12 AM
#38

Jane, jag förstår dig och blir väldigt ledsen varje gång du blir utsatt och du ska veta att jag gör allt jag kan, jag tycker att du personligen hör av dig till iFokus och berättar om det här också. Det har skett avstängningar men ändå kommer dom in så jag önskar mer åtgärder mot personerna som håller på med dessa elakheter och påhopp. Jag står bakom dig, det vet du! Imorgon kväll slår jag en signal till dig så kan vi prata mer, allt kan man ju inte skriva här ;)

Massor med varma kramar!!!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

carip
7/4/09, 11:52 AM
#39

Jag har tyvärr inte läst allt som varit här - men är det folk från FOV som härjar så ska ni veta att de har bara 2000 medlemmar och beter sig som fanatiska fotbollsanhängare. Ganska tomma i bollen men högljudda.

Vi är fler och starkare så håller vi bara ihop…Cool

Ljuset kommer att segra!

Hopoksia
7/4/09, 12:50 PM
#40

Det värsta med mobbingen är egentligen de som står bredvid och ser på och inte gör något. Om vi omsätter detta till ett forum eller en arbetsplats så vill folk att allting ska fortsätta som vanligt. De vill inte ha dessa konflikter så de väljer att sätta skyggdlappar på sig och gör just ingenting. Detta innebär att kvar står en strid mellan den mobbade och drevet.

Drevet får sin styrka genom varandra, de blir påhejade av varandra. Det kan vara trevliga personer när de är ensamma men tillsammans blir de mycket otrevliga.

Free-spirit-minded
7/4/09, 1:09 PM
#41

jag tycker nog det bästa är att inte bry sig om dem, har försökt prata med ett troll men det är som att prata med en vägg. Stå på dig Jane-Lyzell ge inte upp som du ser har du mycket stöd. De finns ju de som försvunnit för de inte orkar tror bara det gör trollen gladare. Inte för att jag inte vill att de ska må bra men dock inte på bekostnad av någon annan.

Kram

Annons:
Moonwing
7/4/09, 1:22 PM
#42

Vet ,du det finns människor som känner sig "frustrerade" när de inte kan hantera ett  inägg.Ibland finns ju inget att kommentera för eller emot,kanske bara lyssna o lära.

….istället bara för att bara sitta förundrar o "ta emot",ibland är ju andras levnadshistorier,…inget man kan förstå  direkt eller heller kommentera-bara försöka förstå o få ännu en större koll sas,på vårt varande.

De personerna kommer alltid o finnas ,här går det kanske o undvika dem..men de står ändå "bakom knuten",någon annanstans o väntar o få ge ett tjuvnyp..så de´är ingen ide´att försöka unvika!

Se det som din insats för andra,du blir bättre på att hantera det med åren(de kommer inte att påverka din själ,på samma sätt!)

Det är.. en, som många andra,en levnadskonst!

Undvik.. ingen! ………LEV! ..och för ; DIN EGEN SKULL!!

Jättekram o STYRKA,till … JUST  DIG!!

Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Angelita
7/4/09, 1:29 PM
#43

Den korta tid jag har varit med på ÖN så upplever jag att det är en otrevlig stämning här. I många inlägg så hinner de inte starta förän det är någon som skriver något hånfullt. Det är mycket tråkigt. Jag hade förväntat mig en bättre stämning på den här sajten.

Det är tråkigt att Jane upplever att hon är mobbad. Vi måste stå upp för Jane och andra som blir påhoppade här. Om vi inte stöder den som blir mobbad, så är vi alla medlöpare, med andra ord vi stöttar den som mobbar. Medlöpare är inte något bättre än mobbare, eftersom de (vi) tillåter mobbingen sker. I en skola/arbetsplats är det upp till ledningen som har ansvaret för det som sker.

När jag har läst i en del inlägg har jag funderat varför tillåts den få fortsätta. Varför blir den inte avslutad eller varför tas inte det som skrivs som är rena person påhopp?

Jag stödjer dej Jane och andra mobbade fullt och fast. Du skriver bra saker Jane och ska inte sluta att skriva inlägg. Då blir det precis som du skriver själv att mobbarna som vinner.

Det finns de som säger att det goda drar till sig det onda. Tyvärr verkar det som ÖN gör det.

Jane-Lyzell
7/4/09, 1:39 PM
#44

Tack alla åter igen :-) nI är för goa:-)

Jag har inte sagt något förut då det var enstaka påhopp - men som det är nu är det ju löjligt!De har till och med freckheten att gå in i denna tråden!

De skriver i alla mina trådar/stokers - jag förstår ju att det är sjuka männskor! som beter sig så här! Kanske Troll vad vet jag - men att de ska få fortsätta förstöra för andra är ju inte riktigt klokt!

Tack Elisabeth - jag ska kontakta iFokus så får vi se vad dom kan göra!

Menar även om jag är Medium har en kursgård - så är jag också människa bakom allt det där! med känslor precis som alla andra! På något sjukt sätt tycker dom här mobbarna att man är mer en människa och att de har rätten att mobba hej vilt! Hua ligen

Men som någon skrev - det är fler som gillar mig en inte - så jag ger inte upp än här inne:-)

Kram på er alla vänner:-)

Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

molly57
7/4/09, 1:54 PM
#45

ÅH..vad jag blir ledsen och arg!! Snälla Jane låte

inte dessa personer hindra dig. Låt inte dessa omogna indvider  ta över här inne på ÖN och framför allt ,låt dom inte hindra dig (eller någon annan) att skriva och vara den du(de) är. Men samtidigt vet jag hur ont och smärtsamt  mobbning kan vara och kännas..

Du ska veta hur uppskattad du är här inne.Så sträck

på dig.Och fortsätt vara den unika person (vilket vi

alla är) du är.Du behövs här inne på ÖN..

Och NI SOM MOBBAR!! Hur mår ni igenterligen? Kanske behöver ni söka hjälp. Låt inte ert dåliga måde gå ut över  andra. Själv har jag fått l påhopp pga av min stavning,som inte är den bästa!!  Jag har  dyslexi,så min stavning, är som den är tyvärr.Men i dag är jag stark nog att låta det passera. Vet att dyslexi,inte har med mindre vetande att göra. Vilket många tycks tro..

Så snälla Jane fortsätt att vara den unika person du är och framför allt fortsätt att skiv dina inlägg här på ÖN dom behöves,liksom du!!

kram Åsa

Mads
7/4/09, 2:15 PM
#46

Stå på dig Jane & ge inte upp. Fortsätt våga vara den du är och sprid ljus och den fantastiska kunskap du har. Vi är så många som är så glada av att få ta del av vad du har att säga, i jämförelse är antalet mobbare betydligt färre. Men förstår att det tar hårt och känna mycket tråkigt att bli behandlad på så vis. Vissa av dessa människor kan man heller inte nå och få att förstå hur fel de gör. Vi får gemensamt se till att de inte göds, att vi inte ger dem den uppmärksamhet de önskar, då lyckas de kanske inte starta den stormvind de är ute efter.

Stanna kvar fina underbara du, du har så mycket att ge.

Många goa kramar i värmen / Madde

Amor Vincit Omnia

Imasy
7/4/09, 4:03 PM
#47

Ja det var riktigt lågt gjort av dessa, oavsett om det är vuxna eller barn, även om man kan tycka vuxna borde ha mer folkvett vid det laget.

kanske dags att bli drastisk och polisanmäla om det gått så långt som ren förföljelse?

Är det flera olika personer hela tiden, eller är det en och samma grupp som startar nya nick hela tiden?

Inne på Hittekatter har vi vårt eget lilla hustroll, som efter nästan ett års (!!!) bråkande började ge upp.

Trollet var ganska genomskinligt och följde samma mönster, vilket underlättade för oss att plocka bort dessa användare.

IFokus-Niklas gav oss rådet att omedelbart sätta skrivförbud, meddela honom om användarnamnen så stängde han av dem, samt att plocka bort allt denne skrivit, för det ska med tiden göra att de tröttnar.

Nu gav sig visserligen inte vårat troll på någon speciell person så, utan det var många som fick en spyrdig känga emellanåt.

[mia-38]
7/4/09, 4:32 PM
#48

Stå på dej Jane.

Du är en tillgång för sajten och jag tycker verkligen synd om dej.

Varm kram från mej.

Annons:
[Chakra]
7/4/09, 4:48 PM
#49

Jag ger mitt stöd till dig Jane!

Jag vet hur du är och vad du kan! Som många andra sagt "Du är en stor tillgång på ÖN"

Kramar

[MargaretaA]
7/4/09, 5:33 PM
#50

Jag instämmer med Imasy om att allt som dessa trista figurer skriver är bästa att plocka bort direkt. Det är ungefär som med klottrare - ju mera de får synas desto värre blir detObestämd

Stå på dig Jane - låt dig inte nedslås av några tragiska människor som inte verkar ha några liv!

Ghost-rider
7/4/09, 6:09 PM
#51

Jag skriver inget här längre just pga. alla påhopp men jag läser desto mera. Likadant var det på ett annat forum jag var med på och lösningen där blev att vi i den "inre" gruppen nu har ett alldeles eget forum på egen server som jag äger och som står här. Ingen utomstående kan regga sig utan mitt medgivande, och ingen utomstående kommer längre än till startsidan, dvs. kan inte ens läsa vad vi skriver.

Ibland måste man ta till lite drastiska medel och skulle jag kunna så skulle jag radera alla troll omgående och ip-banna dom från ÖN för all framtid.

Mads
7/4/09, 6:12 PM
#52

# 51 Det är så trist när folk blir bortskrämda eller försvinner pga alla troll. Hoppas ni hittar tillbaka nån dag.

Kram

Amor Vincit Omnia

Imasy
7/4/09, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Inne på hittekatter löste vi problemet med vårt troll att vi förde de diskussioner trollet störde sig på, inne i en låst del.

Hel plötsligt var det väl inte så skoj att bråka mer när det inte fanns så mycket att se.

Det "värsta" är att vi vet vem trollet är i verkligheten också.

Jag satt och lekte lite en dag, gjorde en utmärkelse till trollet, som denne visserligen inte fick.

Postar den utmärkelsen här kanske någon annan känner sig träffad att ta emot den ;)

[dcpower]
7/4/09, 6:47 PM
#54

FYYY SJUTTON VA HEMSKT VA ARG jag blev n'är jag läste att du blev mobbad jane,jag tkr synd om dig jag tkr ni ska begära personnr på nya medlemmar så kan de inte komma in å bråka nästa gång när de blir avstängda för då finns personnumret lagrat Ifokusstå på dig jane önskar dcpower

JILE
7/4/09, 7:08 PM
#55

GladStå på dig Jane, vi lyser på dem med ljus och kärlek så övervinner vi dem.

Kram Jile

Annons:
dalamormor
7/4/09, 7:11 PM
#56

Stå på dig Jane.

DU BEHÖVS VERKLIGEN.

många varma kramar.

Mysan59
7/4/09, 7:46 PM
#57

#53 Fin Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Indiania
7/4/09, 8:37 PM
#59

Jag vill ge mig ditt stöd Jane och

En stor varm kram!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Britt-Marie
7/4/09, 8:47 PM
#60

Stå på dig Jane, hoppas att du inte försvinner här ifrån ÖN pga detta. Du är en så go och omtänksam människa, du behöver finnas här.

Synd att det skall finnas de som håller på med mobbning, men som så många andra skriver här, så tror jag att det kan finnas en olycklig själ bakom tangenterna som mobbar i sitt skrivande.

Ge inte upp!

Stora kramen från mig/ Britt-Marie

[Vargen-J]
7/4/09, 8:48 PM
#61

Säjer som många andra: Stå på dej, Jane! Låt inte mobbarna vinna över dej

Kram

AnettaK
7/4/09, 9:18 PM
#62

De som mobbar brukar ha problem med sig själva och ge sig på de svaga.

Stå på dig ibland är det inte lätt.

Kram på dig Anetta

Annons:
Isa56
7/4/09, 9:48 PM
#63

Hej "Jane". Jag är ny medlem här, och har inte läst alla negativa och elaka inlägg, men reagerar väldigt starkt på det. Jag hoppas du finner stöd och kraft i alla oss som vill fortsätta läsa dina inlägg, och för min del få lite att fundera runt.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Denna kommentar har tagits bort.
[Jeremina]
7/4/09, 10:59 PM
#65

Jag instämmer med dig Jane!

Denna kommentar har tagits bort.
[asamaria]
7/4/09, 11:42 PM
#67

Ljus och kärlek till dig Jane. Ge inte energi åt dessa energislukare. Du står högre upp än dem. De är ju precis som en av dem själva skrev här "En prutt i havet" Hur mycket notiser får en pruttFlört Försök att bara le åt dessa pruttfenomen och lägg dem i sopkorgen och släng påsen och låt dem stanna där.

Kramar från Åsa

Moonwing
7/4/09, 11:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Hej "gumman"!… (tar mig friheten,ömmar för dig ,så!)

Jag känner med dig,du lider verkligen ,och vet du varför?..Jo du har en gång  blivit känsligare -både på gott  o  ont, tyvärr finns det krafter som utnyttjar detta.

Det är inte alltid  som "små-skojarna",egentligen vet vad de gör,…..eller varför..!,-är man sjuk,psykiskt instabil,eller bara känslig..kan man bli förledd"att gå lägre energiers ärenden"!

Tyvärr tror jag…(även om en spark i röva´ är på sin plats ibland)..-att man just som lite mer andligt känslig ,får dras med den baksidan!

Nu skall jag "blanda in religionen",som ett exempel..(eftersom jag tror religion,vetenskap,övernaturligt-är samma sak!!)

….du vet att en profet sa en gång;    "-Jag är .. "glad"  så länge, jag  är .. "ansatt" ,för då vet jag, att jag tjänar det "högre"!"

Nu menar jag inte du skall "ta skit i onödan",men du kan välja o se varje påhopp ,som en fjäder i hatten…du är ju på något sätt "åtråvärd"-då du tjänar mänskligheten,eller  hur!…

…Det var därför "Kristus",sa;"-Förlåt dem Fader,de vet inte VAD , de gör!"

KRAMAR_KRAMAR_KRAMAR_KRAMAR_KRAMAR!!!!!!!!!!!!!/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
SilvianLuna
7/5/09, 12:01 AM
#70

Hej Jane!

Stanna här med oss. Det gör dig till en stark vinnare och med alla snälla människors stöd som jag har läst om nu så behöver du inte känna dig ensam. Jag blev också positivt uppmärksammad på att du har en kursgård och arbetar med det du brinner för.

En styrkekram från mig till dig!

Jane-Lyzell
7/5/09, 1:45 AM
#71

Oj oj oj - vad rörd jag blir av alla era inlägg!

Tack så hemskt mycket för erat stöd:-)

Det värmer verkligen i hjärtat och får en att vilja fortsätta skriva här inne och dela kunskaper och ideér:-)

Kommer ha lite svårt hinna den närmsta veckan då vi har vår medlemsvecka här på Ramsbergsgården - men jag kommer tillbaka och skriver efter det!

Dom där mobbarna ska inte få vinna!

Det Imasy skrev om på kattforumet - var ju en bra grej!

Mollu57 jag är också dyslektiker:-)

Moonwing nog känner jag mig som Jesus alltid i detta eller jag förstår hur han måste ha känt i sitt hjärta när de inte förstod hans läror - jag känner samma i mitt hjärta!

Tack igen alla goa - måste sova nu - vi har en camping som jag stått i fram till 21.30 idag - så nu är jag trött!

Kram kram kram alla goa männskor!

Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
maiya
7/5/09, 10:29 AM
#74

Stå på dig Jane,du är en stor tillgång här på Ön.

Kram.

[Hellas]
7/5/09, 10:30 AM
#75

#73 …..och här kom en av de tragiska personerna som inte gör annat än lägger in skumma inlägg utan någon som helst substans, det värsta av allt är att just denna person troligen inte är en unge utan en vuxen människa, kanske med egna barn till och med som inte känner till sin förälders konstiga läggning att gå igång på att mobba enskilda personer.

Kanske h*n var mobbad själv eller illa behandlad men ärligt, har man i vuxen ålder inte kommit ifrån gamla traumatiska upplevelser med tex. föräldrars uppfostran så kan det ju vara bra att lägga sig ner på den berömda divanen och få hjälp.

Det måste vara över ett år just den här personen förföljt Jane tror jag.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Cristine
7/5/09, 11:04 AM
#77

Mobbare njuter när andra lider.

Personer med aggressiva beteendestörningar mobbar ofta andra. Men inte för att de inte förstår att de åsamkar andra lidande, utan för att de gillar att göra det, hävdar forskaren som har tittat in i mobbarens hjärna.

De är alltså sjuka personer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Moonwing
7/5/09, 12:12 PM
#78

Tankar.. till alla!

Kram moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Denna kommentar har tagits bort.
Howliten
7/5/09, 12:44 PM
#80

Stå på dig Jane. Det kanske är lätt att säga att inte bry sig om vad de skriver, men det är lättare sagt än gjort.

Du har ju dina åsikter klart för dig och står på dig. Bra tycker jag. Men vissa människor klarar inte av människor som är trygga i sig själv eller sina åsikter. De blir snurriga i bollen av irritation och missunnsamhet. Kan inte acceptera att andra människor har andra åsikter. De tror kanske till och med att de är normen för alla andra, vilket är ganska förmätet.

Nej Jane, fortsätt du att vara den du är.

Jag är glad. Är du?

Marina2
7/5/09, 1:27 PM
#81

Stå på dig Jane. Du är älskad som person och för dina kloka inlägg. Många varma kramar till dig.

Marina

AndersNilsson
7/5/09, 1:29 PM
#82

RAMSBERGSGÅRDEN

Moonwing
7/5/09, 1:57 PM
#83

Va härligt att du, Anders Nilsson ,gillar spiritualister!

Kram Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Jane-Lyzell
7/5/09, 2:39 PM
#84

Hej igen alla och tack för erat stöd igen:-)

Tråkigt att det ska behövas - menar om dessa personer som håller på med avanserad mobbing inte gjorde det- skulle denna tråden inte finnas!

Men men - man kan ju dra slutsattser - det är defenetivt en vuxen person - antagligen någon som retar sig gruvligt på mig - personen är också innom branchen på ett eller annat sätt!

Det kan man utse på alla användarnamn som används - ingen icke insatt skulle kunna alla dessa gamla medium namn som de använder sig av!skulle kunna vara en Voffare med - dom är ju fanatiska och tar reda på fakta, men då måste de verkligen vara fanatiska som Garvan och ligan!

Jag gjorde en polisanmälan på Garvan(vilket jag inte tror endast är en person utan flera)då han for med osanningar och personangrepp på sin blogg om mig och andra medium! Men garvan har köpt sig en skyddad ip adress som inte går att spåra - så på internett är man hellt laglös - vem som helst kan skaffa skyddad ip adress och gå ut och bete sig hur dom vill gentemot andra männskor - utan att det ens finns den minsta sanning bakom det dom skriver, hua ligen!

vart har vårt Svenska sammhälle tagit vägen!?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vargen-J]
7/5/09, 2:44 PM
#85

Håller med dej, Jane. Undrar också vart samhället tagit vägen. Verkligen synd att dom ger sej på dej. Fortsätt stå på dej mot dom och ge aldrig upp. Tillslut tröttnar dom och slutar ska du se.

Kram

Imasy
7/5/09, 2:48 PM
#86

#82

Schysst med gratisreklam ;)

Jane-Lyzell
7/5/09, 2:54 PM
#87

#86 Ja , men även fast det vet om att Elisabeth lägger in reklam - så kan dom inte sluta skriva elakheter - det är ett tvångsbeteénde, tyvärr! obehagligt!

Tack Vargen:-)

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
7/5/09, 2:55 PM
#88

#84 Kan bara säga att dessa människor som vill illa med mobbing och annat får smaka på sin egen medicin så småningom.

Det är ju så helt klart som man sår får man skörda.

Förhoppningsvis får vi hoppas de kan ta till sig lite lärdom!!!

Kram till dig Jane

" Var nära naturen - var när dig själv "

[kvasthilda1972]
7/5/09, 4:10 PM
#89

Jane! Ända sedan jag träffade dig på forumträffen förra året så är du en av mina förebilder inom detta område!

Jag har också kännt att när jag skriver så får jag ofta kritik så jag svarar sällan på frågor nu.

Varför blir man påhoppad när man vill hjälpa?

Visst förstår jag när det blir missuppfattningar och jag försöker hålla mig positiv och svara dom som blir störda, men det känns svårt att behöva ge dom rätt när jag inte håller med…

Massor av kramar från mig!

Free-spirit-minded
7/5/09, 4:59 PM
#90

De människor stör sig på hos dig är väl det de egentligen själv vill ha.

Annons:
Eija
7/5/09, 5:14 PM
#91

Ja, det är helt otroligt hur det får hålla på, och även obehagligt med….du är stark Jane, och jag tror oxå att dessa vill vara som dig, men kan inte och är avundsjuka helt enkelt….

Återigen ger jag kramar till dig

Eija

molly57
7/5/09, 5:27 PM
#92

# 71

Det märks då inte alls!! Däremot jag skriver som en

kråka!! ( om dom nu skriver*L* )Du skriver ju  jättebra!!

Men jag bryr, mig  inte så mycket om det numera.Vet att jag stavar helt galet Skrikandes(tappar ofta ord,eller kastar om ord)Har  alltid fått höra att jag är/var mindre vetande.

 Även här på ÖN,tycker några att man "inte ska skriva,om man inte kan stava riktigt"

Men det är något jag får  ta!! Har väl blivet tjockhudad genom åren.

Det är bra Jane,låt inte mobbarna ta över.Ännu mindre hindra dig  från att vara aktiv här på ÖN. Du behövs…

Kram

Denna kommentar har tagits bort.
chik
7/5/09, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Jane!!Du är en resurs för oss!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Pluppis
7/5/09, 9:19 PM
#95

Jag tycker det är fruktansvärt då vuxna människor medvetet går in för att göra andra illa. Barn gör det i rent oförstånd eller så är de präglade av sina föräldrar som baktalar andra inför sina barn. Vuxna gör det för att de högst troligen är vidrigt avundsjuka eller så är det fel i pallet på dem, jag vet inte men illa är det vilket det än är

Och du om någon har ju ett hjärta av guld och borde absolut inte bli utsatt för mobbing.

Kram vännen!

P.S Hoppas veckan blir kanon! Hoppas jag kan vara med vid något annat tillfälle D.S

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

nero
7/5/09, 9:55 PM
#96

Kramar om!

millam
7/5/09, 9:58 PM
#97

Den enda orsaken jag ser är avundsjuka..

Men jätteråkigt för dig att folk är såå barnsliga.

Styrkekramar frän Millam

Annons:
Kenzo
7/5/09, 10:47 PM
#98

Jag säger som många andra stå på dig. Tycker du är en underbar person och jag är jätte glad att få lära känna dig. Hoppas vi träffas snart igen.

Jätte kramar Tove

tommytoe
7/5/09, 10:56 PM
#99

Synd att det finns såna som ska bete sig urdåligt. Nog avundsjuka men annat kanske också.

Ja, det finns ju skyddad ip-adress men kan den fungera med den nya ipred lagen och liknande? Fast det måste väl bli tal om grov brottslighet först innan någon myndighet lägger energi på att spåra en skyddad ip-adress?

Du har mitt stöd Jane.

Kram

Hoppfull
7/5/09, 11:00 PM
#100

Jag har inte följt utvecklingen Jane eftersom jag inte följer trådar där dessa personer härjar, det är så meningslöst och jag tappar intresse eftersom det de skriver inte är intressant. Men jag förstår din frustration och känner med dig!

Strunta i dem så långt det går, att bara avstå är en styrka i sig och de kan ju egentligen aldrig göra mer än vi ger dem luft att göra.

Stå på dig och låt dig inte knäckas!

Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jane-Lyzell
7/6/09, 2:15 AM
#101

Nä mej knäcker dom inte så lätt:-)))

Tack åter igen alla för era svar - det gör verkligen skillnad:-)))

Jag uppskattar vart enda ett!

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
7/6/09, 2:20 AM
#102

Kram på dej!

Kom inte in på denna låt. bidrar då med Nick Borgens - We are all the winners!!!

Att vi får vara tillsammans…….

Mysan59
7/6/09, 2:23 AM
#103

Det jag märkt i den här tråden är att dom som mobbar och har kommit in och lagt nån löjlig kommentar, plockas bort ganska snabbt.

Det är bra, bara plocka bort deras inlägg och inte ge nån syre till elden, så slocknar det av sig själv förhoppningsvis.

Men tyvärr verkar vissa vara efter dig på andra forum också och man undrar ju varför dom inte har ett eget liv utan håller på så här?

Dessutom VUXNA människor - det är lite skrämmande tycker jag.

Jane-Lyzell
7/6/09, 2:24 AM
#104

:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Mysan59
7/6/09, 2:27 AM
#105

Bra videos, båda två. Borde vara en tankeväckare till vissa andra också…

[outgrundlig]
7/6/09, 2:27 AM
#106

Glömmer aldrig första gången jag såg denna. Gråtmänniska som jag är så grät jag…….Underbar!

Eija
7/6/09, 3:42 AM
#107

#104….Den är så maffig den där låten med alla dessa underbara sångare….håller med dig outgrundlig….tårararna kommer…..tack Jane för den….kram

Britt-Marie
7/6/09, 12:02 PM
#108

Jättebra vidos med maffig musik med tänkvärd text.

Tack så jättemycet för du satt in musken Jane och din är inte dum heller Nick Borgen

Pruttaren647960
7/6/09, 12:11 PM
#109

RAMSBERGSGÅRDEN

Pruttaren647961
7/6/09, 12:25 PM
#110

Tack för reklamplatsen!

RAMSBERGSGÅRDEN

chik
7/6/09, 1:10 PM
#111

Tack Jane för vidion….

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
7/6/09, 2:05 PM
#113

Tack:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
stina63
7/6/09, 3:15 PM
#117

Jag vet vad du går igenom Jane och jag förstår inte varför andra är som dom är mot andra. Men Jane stå på dej för du har många på din sidan om dej som tror på de du gör. Och dom väger mer än dom som förstör.

Kan vara svårt att låta bli att komentera deras inlägg Men det är just de dom är ute efter att man ska komentera och börja tjafsa och förstöra stämningen

Tycker det är mycket konstigt att iFokus inte kan stänga av någon helt som håller på så. För dom måste kunna fixa fram ip adressen.

Bamsekram Till dej// Tina

millam
7/6/09, 8:55 PM
#118

Jane, du ska inte bry dig, knäppisar finns överallt. Säger dom nåt elakt om dig, är det egentligen bara ett uttalande om dom själva,det har inget med dig att göra.

Så glöm dom, var ditt vanliga glada jag!

Ja uppskattar dina inlägg här, och det du gör! Synd bara att Ramsbergsgården ligger så långt bort, annars skulle jag väl bo där hela tiden..

kramar

Millam

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Iliam
7/7/09, 1:22 AM
#121

Hej !

Undrar åter varför mitt inlägg vart borttaget? Skulle uppskatta ett svar!

Kram till dig Jane!

[outgrundlig]
7/7/09, 1:30 AM
#122

Personligen så förstod jag inte ditt svar om det var det där du verkade gå på Hellas??? Fattade inte hur du skrev. Har du skrivit till Elisabeth?

Iliam
7/7/09, 1:51 AM
#123

Kan inte nå Elisabeth! Gick inte på Hellas heller! Frågasatte henne hur hon kunde skriva så elakt/ påstå saker om en människa hon eller vi inte känner!! Vi vet inte vad denna person varit med om!!

Känner inte Jane men hon verkar vara en underbar människa med mycket kunskap som hon villigt delar med sig!!

Tycker bara att det är så ledsamt att vi dömme ut de som inte passar in i vårt mönster!! Tror att vi är samma kålsupare!! Kramar

e

Elisabeth-J
7/7/09, 2:07 AM
#124

#123 Märkligt att du skriver att du inte kan nå mig??!! Du kan skicka pm på facebook och du har mina telefonnummer så det är inte svårt, väldigt enkelt!

Ditt uttalande till Hellas var inte acceptabelt så därför togs det bort. Dessa som håller på och trakasserar Jane får ha vilka problem dom än har och det vore ju tråkigt men det är inget försvar för att det är ok med trakasserier och mobbning! Vill dom ha hjälp så visar dom det nog på ett annat sätt men här är dom inte välkomna så länge dom håller på med dessa elakheter som pågått väldigt länge, mycket längre än den tid du har varit medlem så du har inte sett allt. Tyvärr är dom otroligt fega som inte vågar stå för vilka dom är öppet på forumet och dom aktiverar inte sina sidor dom registrerar här. Oavsett om en person mår dåligt så accepteras inte ett sånt beteende, man trakasserar och/eller mobbar inte andra, speciellt när det är vuxna männsikor som gör så, det är inga barn det här så det är inget vi går in och stödjer på något sätt, om dom behöver hjälp så hoppas jag att dom söker hjälpen eller får den på något sätt!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[outgrundlig]
7/7/09, 2:13 AM
#125

Om du meddelat Elisabeth så kommer det väl ett svar en dag hoppas vi.

När jag läste Hellas inlägg så tyckte inte jag att hon speciellt utmärkte sig som att skriva elakt?

Har du själv sett inläggen med retningar/mobbing emot Jane? Eller mot Elisabeth? Och även lite mot mig i en tråd?

Vi vet inte vad denna människa varit utsatt för som håller på med dessa inlägg, det är helt korrekt. Korrekt är också att denne person också är inne på en sajt enbart för att skriva blaj.

Det kan bli tröttande för en del, särskilt Jane i detta fallet.

Denne person fortsätter trots uppmaningar att sluta. Vad är det som driver en människa till att göra såhär. Är du en sådan kålsupare menar du? Eller hur skall jag tolka ditt inlägg

Annons:
Elisabeth-J
7/7/09, 2:22 AM
#126

#125 Har redan svarat här i inlägg #124 ;)

Jag tror inte att du iliam har sett vad som hänt här dagligen med tanke på det du skriver, som jag skrev ovan så handlar det om upprepade trakasserier mot några av oss härinne, nu har det varit mycket mot Jane under en väldigt lång tid, dagligen och dygnet runt!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[outgrundlig]
7/7/09, 2:24 AM
#127

#126 Ja jag såg att det krockade, var nog inne på tråden och läste lite så det tog tid för mig att skriva. Såg ditt inlägg sedan :)

Iliam
7/7/09, 2:25 AM
#128

Hej Elisabeth!

har skrivir  till dig på facebook, men alldrig fått svar..telefon svarar du inte på!!

Känner Henllas denna person? Vi pratar om mobbing bland de vuxna!! Jag försvarar absolut inte denna person!! Men de påstående som #75 kom med,,fick mig att slå baklänges!! Är inte detta mobbing!!

Låt mig stå för min sak.. snälla ta inte nu bort detta!!

Kramar Maili

Happyspirit
7/7/09, 2:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Det är verkligen jättetråkigt Jane, jag förstår om du blir ledsen och uppgiven. Vi raderar så gott vi hinner med här. Tyvärr så kan vi tydligen inte göra mera. Men som du kan läsa här så är du väldigt uppskattad på forumet och du får försöka sätta fokus på det i stället. Keep up the good work sister<3 :))

Kramar från mig till dig<3

Elisabeth-J
7/7/09, 2:28 AM
#130

#128 Struntprat! Jag har inget pm från dig på fb och svarar i telefon gör jag och den har varit tyst i flera timmar ikväll så du har inte ringt! Förresten, jag sov ett par timmar förut men frågade barnen och tittade på presentatören, inga samtal har inkommit varken hemma eller på mobilen ;)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Iliam
7/7/09, 2:42 AM
#131

Jane!! Lova att du fortsätter med ditt arbete!! OOh.. även kontakt här på forumet!! Kram

TantAlma
7/8/09, 3:28 PM
#132

Kramar till dig Jane, hoppas du får stöd från iFokus och att de får stopp på det.

Alma

Annons:
[Jeremina]
7/28/09, 12:07 AM
#133

Jag vill lyfta fram denna tråd då jag ofta känner alldeles likadant som Jane!!!

[Pirkkolino]
7/28/09, 12:27 AM
#134

Jag har tänkt dig också Jeremina när jag har läst den här tråden. Jag känner sorg av saken hur illa behandlade ni två goda människor har blivit iFokus. Jag bara önskar att ni båda ändå orkar vara de omtänksamma personer vad ni är. Kramar. Pirkko,lino

[TrevorS]
7/28/09, 12:34 AM
#135

En dum fråga vad är ÖN förkortning av?

Happyspirit
7/28/09, 12:35 AM
#136

Ön är en förkortning av Övernatuligt ;)

[Pirkkolino]
7/28/09, 12:36 AM
#137

#135 Övernaturligt.

[TrevorS]
7/28/09, 12:41 AM
#138

#136 och #137. Aha då förstår jag, har aldrig sett den här personen innan. Vem är det som är elak och mobbar?

Kränkt har jag blivit 3 gånger här så jag vet precis hur det känns har inte varit medlem här i många dagar heller. Men vissa har inget liv och tycker om att hoppa på, frågesätta och berätta vad de tycker. Men om det blir personligt då måste jag hålla med om att det är dålig stil!

Tänk såhär, jag  brukar inte svara på dem och så tänker jag såhär, de mår säkert dåligt och behöver få ut det, tråkigt att det blir jag, men då gör jag någon nytta. =) Men alla svar är bra svar fick jag lära mig när jag var liten och mobbad i skolan, bara log när folk mobbade och retade mig, de slutade tillslut. =)

Man ska inte ta till sig så mycket, det är det man tar emot som skadar. Se det komiska, de är dåligt pålästa och inte förstår det bästa, det finns många dumma fiskar i sjön. =)

[outgrundlig]
7/28/09, 12:44 AM
#139

#138 Vad du lär dig snabbt, jag är imponerad :) :) :)

Kram

Annons:
Indiania
7/28/09, 12:46 AM
#140

#138 Du verkar vara en stark själ.Känns fint att läsa om hur du kan vända på människors okunskap till att bli en kärleksfull och fin tanke!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[TrevorS]
7/28/09, 12:47 AM
#141

#140. Tack så mycket. =)

Jane-Lyzell
7/28/09, 12:58 AM
#142

141 det är inte bara mobbing utan förföljelse i all mina trådar med! Lite svårt att ignorera när det skrivs i alla trådarna , dumma inlägg! i C:a 1 år eller mer nu!

Skulle inte säga något om det hände nu och då - men detta är ju rent löjligt! Snacka om att inkräkta på min fria vilja!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

molly57
7/28/09, 1:10 AM
#143

Krängt och leden blir vi nog alla ibland. Det hör väl livet till. Men om man bak talar varandra eller rena påhopp. Vissa har ju till och med fått otrevliga PM. Då har man gått för långt. Olika åsikter måste man få ha. Men till personangrepp då är vi väl helt fel ute i alla fall.

KramiZar till alla,ingen nämd och ingen glömd

[outgrundlig]
7/28/09, 1:21 AM
#144

Ja är det personangrepp då borde den tänka om som gör detta!!!

[TrevorS]
7/28/09, 1:26 AM
#145

#142. Skriv efter det du skriver "tycker jag" så får de tolka det som de vill. Men bry dig inte om folket, hade jag brytt mig hade jag inte suttit kvar här. =)

KRAM PÅ DIG,

skickar lite healing till dig och glada tankar. =D

snurro89
7/28/09, 2:37 AM
#146

Asså jag tycker inte precis det är mobbning av folk som skriver inlägg här på iFokus, de är mer folk som har det tråkigt. Jag förstår dem ibland faktiskt. Ren grov mobbning är ju, Om man säger något på riktigt som verkligen sårar. ibland får man inte ta åt sig av vad folk säger, För då får dem som de vill, Då är de kul, då blir man offret. Man måste ge tillbaks utan att vara dum, För då gör man ju samma sak som mobbaren, Ingen människa är perfekt alla gör misstag.

Annons:
Wargmane
7/28/09, 3:26 AM
#147

Hmmm ja vart gränserna går för mobbing vette tusan….jag tycker mig se ett mönster i detta !

Tycker någon nåt som går emot den allmänna åsikten då är det igång direkt…och det av De Flesta faktiskt…man kan sitta och ondgöra sig över vissa som säger vad de tycker…men då är man ju inte bättre själv….

Det är väldigt få härinne tror jag som kan påstå att de Inte hakat på det allmänna drevet när det är igång…kan nämna ett stort antal trådar där detta förekommit!

Och många av de som här tycker att det är bedrövligt är inte bättre själva när det väl kommer till kritan!

Tråkigt att Du känner Så här Jane!

Du har mycket att dela med dig av !

Men här finns en jantelag, där man inte får lov att kunna, veta för mycket …och man ska Definitivt Inte tro att man Är någon…..

Men det är inte unikt bara här….Det svenska fenomenet!

Rak och rättfram …det Får man Inte vara det är ett som är säkert!

Så…varför kasta pärlor……

Bättre att lägga fram dom där dom genuint uppskattas!

Kram På dig ! Och Fortsätt vara Du!!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Denna kommentar har tagits bort.
isac
7/28/09, 12:34 PM
#149

Jag har varit runt lite på iFokus och läst flera forum och snackat med vänner. Det är tråkigt nog en del som av de som svarar här som ibland kan upplevas som mobbare.. Jag är så ny här så jag har fått lite råd om vilka som är att hålla sig ifrån så jag vill inte starta bråk men bevisligen så kanske vissa upplevs som mobbare utan att veta om det?

Har ett lite exempel på vissa trådar där man gång på gång går på en och samma trådskapare då oftast en skara kvinnor. Som i början är en mot en sedan kallar in fler och fler vilket slutar med att en av dessa kvinnorna har 4 - 5 personer emot sig bara för sina åsikter.

Detta är tyvärr inget ovanligt även bland oss vuxna tycker nästa ibland vissa tjejligor är värre än småbarn. killar är oftast mer ärliga där och ber personen dra åt hel….. medans tjejer inte har överlag lika lätt att släppa utan förföljer…

MYCKET TRÅKIGT.

Men jag tänker inte kasta första stenen då jag vet jag varit sämmre själv i mina dagar så den som vet med sig att den aldrig skulle gjort något som kan ses som påhopp eller mobbing får göra det…

molly57
7/28/09, 1:41 PM
#150

#149

Kul att du tog upp just den hära tråden! För jag regerade själv på det. Konstigt att man behöver dra upp " i näsan" ordet starka kvinnnor"

Ovh varför måste man övergera på detta. Kan undra varför starka kvinnor kännas som ett hot.

Starka kvninnor,får man tydligen inte skriva hur som helst!! Det var ju heller inte skrivet "för att trycka ner någon (män framför allt) Men pratar man om häxkraft,som oftas handlar om just vilje starka kvinnor,går det tydligen bättre.Konstigt??

Men vad jag har förstått det,har en del fått tråkiga PM och grova hopp.Sen om det i striden hetta,kanske det hoppar ur en groda ur munnen.Man formulera sig dumt. Men då får man väl reda upp det innan,någon känner sig krängt. Det är ju ett forum,som man ska våga ha olika åsikter. Men också att man visa respekt för varandra..

Kram

Jane-Lyzell
7/28/09, 4:57 PM
#151

De som idgar häxjakt på mig här inne - gör det för att trasa sönder mina inlägg - de är uppenbarligen rädda för det jag sitter inne med - Garvan är ju en av dem som förföljt mig och andra medium - sen har vi dom kristna fundamentalisterna som har sina egna raffinerade metoder - som att stå utanför vår kursgård och mässa och tala i tungor!

Jag tycker mest synd om dem själva - för det de ger ut kommer tiofallt tillbaks på dem för eller senare - men lika förbenat är det utråkande ha dem förstörandes trådar - som stängs på grund av deras agerande!

Jag ignorerar dom - jag bryr mig inte mer en att jag tycker det är förbenat hhopplöst!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
7/28/09, 8:52 PM
#153

Och tydligen kan inte iFokus komma åt dem - efter som de håller på fortfarande som i inlägg 152 och 148 t ex- patetiskt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[MargaretaA]
7/28/09, 8:57 PM
#154

#153

Det är inte iFokus som tar hand om sånt här - det är sajtvärden och medarbetarna som själva ska hålla "rent" på de enskilda sajterna.

Jane-Lyzell
7/28/09, 8:59 PM
#155

#154 nje inte i detta fallet - det är reklamerat till iFokus att handha ärendet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
7/28/09, 9:11 PM
#156

Det enda dom kan göra är att stänga av medlemmar på sajtvärdars begäran. Men det är ju bara för personerna att skapa nya nick…

carip
7/28/09, 10:12 PM
#157

Jane - du kan få en mailadress av mig till en som avslöjar dem i VoF som hänger här - dit hör ju garvarn.

En av dessa herrar för det är inga barnrumpor har ett dataföretag undrar vad hans kunder skulle säga om vi talar om vad han gör på sin fritid.

De tror att de är anonyma men de flesta medium som är förföljda av dessa herrar vet mycket väl vilka dom är och det vore kul när alla slog följe och ringde på dörren hemma hos dem en morgon!

snurro89
7/28/09, 10:22 PM
#158

#153 Sluta ta åt dig då

Jane-Lyzell
7/28/09, 10:29 PM
#159

#157 du får gärna PM mig om det, tack!

#153 det får ju vara nog någon gång med dessa mobbare om man inte säger ifrån - så kan de ju härja fritt som dom vill - näe det måste till ett stopp!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Howliten
7/28/09, 10:42 PM
#160

Vissa är retstickor helt enkelt. De kan inte låta bli att hacka och mala.

Hade det inte varit du som drabbats så hade det varit någon annan. De är funtade på det sättet.

Vissa avreagerar sin frustration genom att träna framför boxbollen, måla eller meditera och andra genom att ge sig på andra människor, verbalt i skydd bakom en dator och nick.

Men det är bara ånga. De hittar helt enkelt sina säkerhetsventiler här på iFokus. Och tänk om de inte gjort det! Då vet man ju inte vad som skulle kunna hända när topplocket flyger i luften.

Så bry dig inte Jane, sätt upp ett skydd kring dig och låt dem hållas. Du räddar förmodligen andra i deras omedelbara närhet.

Kram

Sanne

Jag är glad. Är du?

Annons:
[MargaretaA]
7/28/09, 10:58 PM
#161

På ifkous det beror på vilkén sajt man skriver på, vad man tillåts "drabbas" av. På min sajt har vi nolltolerans och plockar bort sånt här direkt om det dyker upp. Jag och mina Medarbetare anser inte att den här typen av förföljelse är något man ska behöva ta som medlem.

carip
7/31/09, 12:20 PM
#162

#160, #156 - det är inga dunungar som hänger här och förtalar och förpestar. Det är medlemmar från VoF - läs deras forum så förstår ni.

VoFs forum

En är f.d läkare och i pensionsåldern, en annan äger ett stort dataföretag och är inte heller så ung. Många är fanatiska motståndare - jämförbara med nazister, fast nån är socialist. Och det är bara deras åsikter som räknas och vi andra ska ställa in oss i deras led.

Sedan har de fått några fanatiska ungdomar som inte vet annat än att de ska begära källor till allt!

Nej det enda som kan vända saken är att vi andra organiserar oss och beter oss lika mot dem. Vi kanske ska sprida vilka de är och vad de sysslar med på fritiden för deras kunder?

Det ändrar i Wikipedia - prova själva att skriva nåt om andlighet där och se hur länge det tar innan de ändrar det.

Vi kanske skulle sätta några journalister på VoF?

Denna kommentar har tagits bort.
[MargaretaA]
7/31/09, 2:05 PM
#164

haha ja för min del får världen gärna tro att Pruttaren är en VoF:are - sämre reklam kan ingen ge dem! Flört

[Hellas]
7/31/09, 2:08 PM
#165

#164 *ASG*

Wargmane
7/31/09, 2:13 PM
#166

Ja tänkte precis vad du sa Maggan!!

Sätter ju nivån på VoF !!!

*skrattar gött*

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
7/31/09, 3:06 PM
#168

Fanatiker!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
7/31/09, 4:50 PM
#170

#169 det beror väll på hur man söker sina bevis - att förlöjliga och mobba vetenskapsmän på forum - är barnstuga och inget vetenskapligt(vilket dom gör med mig) - de är bara ute att trolla sönder trådar! Och livrädda för att de vi pysslar med kan vara sant - då rasar hela deras vetenskapliga värld!

Vist gör vetenskapen mycket bra - men mycket skit också! se bara på atombomberna! och alla vapen ! hua livsfarliga grejer - eller amalganet som skulle vara så bra för våra tänder - eller nervmedesinen Nevrosydyn - som gav oss nevrosydunskadade barn. Mjölkersättningar och andra förgiftningar av våra vatten.

Eller alla flygplan som ramlar ner - snacka om försöksdjur vi människor är i vetenskapens händer! så så bra är dom nog inte!

Och hur allt nytt ska låta i resuultatväg om c.a20 år - jo då säger de vi viste inte bättre då - nedrans behändigt - för att labborera med oss männskor!

De vi gör skadar inte någon om det utförs på rätt sätt!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Acko
7/31/09, 4:56 PM
#171

#170

Det där var ett märkligt inlägg, jag raderear det från mitt minne. Åter till ruta 1 alltså.

[Hellas]
7/31/09, 5:29 PM
#172

#171 Acko, bara för att förtydliga lite om vad just den här tråden egentligen handlar om och vilken typ av inlägg vi pratar om så vill jag ge mig till att de försöka återupprepa 2 av de mest förekomna inläggen som är personligt riktade till, i princip, en person.
Det är inte speciellt avancerad text. 

Citat 1

"Prutt" 

Ungefärligt citat 2 då jag just nu inte kan hitta dend exakta meningen.

"Jane Lyzell är vägen till sanningen"

Med bakgrund av detta så handlar det alltså inte om att resonera med en skeptiker utan med en eventuellt sjuk person alternativt ett barn som tycker det är fantastiskt roligt att tjata hål i huvudet på folk genom att under ett års tid återupprepa samma meningar dom och om igen.

Jane-Lyzell
7/31/09, 9:02 PM
#173

#171 Märkligt ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Acko
7/31/09, 10:32 PM
#175

"Vist gör vetenskapen mycket bra - men mycket skit också! se bara på atombomberna! och alla vapen ! hua livsfarliga grejer - eller amalganet som skulle vara så bra för våra tänder - eller nervmedesinen Nevrosydyn - som gav oss nevrosydunskadade barn. Mjölkersättningar och andra förgiftningar av våra vatten
"
Andra världskriget tog slut bara på grund ut av atombomben. Hade du föredragit att de hade forsatt?

_
"Amalgam har aldrig varit bra för tänderna"_ Det var bra att laga hål med. Vad hade du föredragit i stället?

Nevrosodyn eller som det heter Thalidomide är ett  Immunsuppressivt medel som ges till transplantationspatienter. Jag tror inte de är benägna att hålla med dig angående din inställning

På vilket sett förgiftar mjölkersättningarna våra vatten?

"Eller alla flygplan som ramlar ner - snacka om försöksdjur vi människor är i vetenskapens händer! så så bra är dom nog inte!"
Menar du allvar?

Jag hoppas att du inte tar frågorna personligt.

//Acko

Howliten
8/1/09, 11:01 AM
#176

#175 Atombomben var en styrkedemonstration men var inte hela orsaken till att 2:a världskriget tog slut. Och argumentet att det tog slut på kriget gör det inte försvarbart att behålla och tillverka ännu fler.

Amalgam gav enorma biverkningar för dem som drabbades av läckage och används inte längre just på grund av vad den kan ställa till med i kroppen.

Tror inte de människor som föddes med missbildningar orsakade av nevrosedyn håller med dig, inte heller deras mammor.

I ett tidigare inlägg nämnde du ett flertal gånger "evidens". På svenska heter det "bevis". Av dina inlägg så förstår jag att enbart ditt ställningstagande är rätt och dina krav på bevis räcker.

Du har naturligtvis full rätt att ha dina åsikter, precis som jag och alla andra. Men att vara stängd för något annat än sin egen övertygelse och sakna tolerans för andras åsikter är i min mening inte så klokt. Flexibelt sinne och förmågan att vara öppen är egenskaper som vår världs största vetenskapsmän hade/har. De är också öppna för ALLA möjligheter, de förkastar inte allt som inte går att bevisa idag. Hade de gjort det hade mänskligheten inte gått framåt, den hade stampat på samma ställe i evighet.

Gå nu, och gå i fred

Jag är glad. Är du?

Acko
8/1/09, 11:18 AM
#177

1: Atombomben var en styrkedemonstration men var inte hela orsaken till att 2:a världskriget tog slut. Och argumentet att det tog slut på kriget gör det inte försvarbart att behålla och tillverka ännu fler.

2: Amalgam gav enorma biverkningar för dem som drabbades av läckage och används inte längre just på grund av vad den kan ställa till med i kroppen.

3: Tror inte de människor som föddes med missbildningar orsakade av nevrosedyn håller med dig, inte heller deras mammor.

4: I ett tidigare inlägg nämnde du ett flertal gånger "evidens". På svenska heter det "bevis". Av dina inlägg så förstår jag att enbart ditt ställningstagande är rätt och dina krav på bevis räcker.

Du har naturligtvis full rätt att ha dina åsikter, precis som jag och alla andra. Men att vara stängd för något annat än sin egen övertygelse och sakna tolerans för andras åsikter är i min mening inte så klokt.

5: Flexibelt sinne och förmågan att vara öppen är egenskaper som vår världs största vetenskapsmän hade/har. De är också öppna för ALLA möjligheter, de förkastar inte allt som inte går att bevisa idag. Hade de gjort det hade mänskligheten inte gått framåt, den hade stampat på samma ställe i evighet.

Gå nu, och gå i fred

1: Japan kapitulerade efter den andra bomben.

2:Men hur många hjälpte det. Gen mig exempel på tandfyllning som istället borde ha används.

3: De var väldigt få förhållandevis. Vet du att den tredje vanligaste dödsorsaken i väst är den att man hamnar inom vården? Var har du för kommentar till detta.? Med ditt resonemang så skall man inte uppsöka vården när man är sjuk. Försök inte slingra dig eller ändra focus. Stå för ditt resonemang och svara på frågan.

4: Jag reviderar ständigt min syn på världen, men bara om jag ser att den nya informationen håller.

Jane-Lyzell
8/1/09, 1:59 PM
#178

Snälla Acko

Inte för att detta har med tråd inlägget att göra - du kanske ska skapa en egen tråd i detta:-)

Men atombomberna finns fortfarande och fortfarande sprängs dom över jorden!

Att sätta amalgan itänderna som är kvicksilver i - är ju inte så smart - kvicksilver hanteras som atomsopor och förvaras i urbergen , pg av att det är så giftigt! men sätta det i mun på folk - det är inte giftigt det - hur dumm får männskligheten bli!

Jag är själv amalganförgiftad och höll nästa på att stryka med av detta - lider fortfarande av dessa skader - med en förstörd sköldköttel och ämesomsättnigsfel på grund av detta - så när du säger vad skulle dom ha använt - jaa- vad som helst som inte är gift i!Kan väll inte vara så svårt! Kan man resa till månen bör man väll hitta material för tänderna!

Sen tror inte jag du är så dum att du inte förstod att separera nedsmuttning av vatten och mjölkersättningar- där gör du dej bara lustig!du vet vad jag menar!

Att hamna inom vården är livsfarligt och inget som jag rekomenderar - tyvärr - där är man labbråtta! - nej Naturläkare rekomenderar jag - och inte en läkarvårt som proppar i en gifter!

Ta penecelinet till ex - hur mycket slår inte den medecinen ut hela vårt system! Det tar år att bygga upp det en penecelinkur bryter ned!

Tror det är dags att revidera för din del:-)

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Vargen-J]
8/1/09, 2:20 PM
#181

Jane, vänd ryggen åt dom. Dom har tydligen gett sej in på nåt som dom är rädda för och inte förstår. Vill dom inte lyssna så strunta i dom. Får dom ingen "mat" så slutar dom tillslut.

Stå på dej, Jane! Du är starkare än dom nånsin kommer att bli!

Annons:
sven-g
8/1/09, 2:31 PM
#182

Alla onaturliga genvägar vi mäniskor tar, har ett pris som vi får betala. Tex för att göra grönsaker och frukt aptitliga och ätbara som färska behövs gift, för att odla grödor används konst gödsel och gift. Annars skulle skördarna bli mycket små, man måste ge för att kunna ta av naturen, och tyvärr ger vi för att maximera vårt uttag. Detta gör läckage som förstör våra vatten. Det ökade kväve tillförseln gör så mineral och protein inte ligger i balans, vilket ökar mögel förekomst, skapar alergier vilket ni vet ökar i vårt samhälle. Vår girighet som mäniska, kommer att bli vårt fall. Vi måste lära oss att vi bara är en del av en skapelse. Och i materia och luft finns alla ämnen som är liv och som kan skapa liv.

Acko
8/1/09, 2:48 PM
#183

Visst är det så. Helt rätt.

Jane-Lyzell
8/1/09, 3:20 PM
#184

#182 så bra skrivet och formulerat sven - tack!

Kram Jane

#181 ingen fara - det är bara löjliga:-)

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[SammieS]
1/7/14, 12:41 AM
#186
Upp till toppen
Annons: