Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 20658 ggr
Tatsu
9/13/09, 9:52 PM

Utdrivning av andar

Är det någon som har tagit hjälp i hemmet och fått det lugnt sedan?
Vi brukar ta en kvinna som rensar men det återkommer oftast igen.
Nu är det jätte mycket aktivitet hemma och jag skulle behöva få undan detta för att få det lugnt.
De är inte irriterande och störande så de hörs men jag känner av och det är mycket på natten.

Skulle vara intressant att höra era upplevelser.

Tatsu

Annons:
[kvasthilda1972]
9/13/09, 11:37 PM
#1

Jag får känslan av att det är du som inte stänger ner dig.

jag har förstått att man kan öppna sig omedvetet tex när jag sitter här och kollar på ÖN.

Andarna dras ju till dom öppna personerna, det kan ju vara så att dom vill dig något och därför inte lugnar ner sig.

Du kan också be dina skyddsandar om extra beskydd så du inte ska märka av dom lika mycket, tala bara om för dom exakt vad du vill så kanske det lugnar sig…

Hoppas att mina tips hjälper dig lite…

Denna kommentar har tagits bort.
Tatsu
9/14/09, 2:04 PM
#3

Jag tror att det kan vara min dotter som drar till sig lite utav varje eftersom hon håller på att utveckla sig så är hon öppen jämt.

Ska prata igenom med henne och söka hjälp, det är inge roligt att någon röker i sovrummet och blåser kall luft på en när man ska sova.

Tatsu

[starson]
9/14/09, 5:31 PM
#4

tror också att det kan vara något dom vill ha sagt.

kolla upp det med ett duktigt medium innan du går loss i huset med salvia och andeutdrivning,

Det är sällan det är av ondo som dom är där, därför finns det säkert en bra anledning till att dom tar kontakt med dig.

Men det är ju aldrig bra att hela tiden gå vidöppen så det borde ni göra nåt åt också!

Lycka till!

tarotlasse
9/17/09, 8:04 AM
#5

Ja som någon redan sagt så är du öppen därför dom tar kontakt  med dig hela tiden.

När du är stängd så märker du inte av andevärlden varken dina nära och kära eller dom vilsna själarna som är ytterst ovanliga att stöta på.

SÅ lär dig stänga ner  och hantera din medialitet så blir det lungt i lägenheten.

Salvia hjälper inte ett dugg för att få bort andar indianerna använde det för att rensa sina tält men även för att kalla till sig andarna vid sina cermonier så inte tar dom bort några andar.

Det enda som kan få bort andar är att prata med dom och som sagt vad är du stängd så  får du vara helt i fred från andevärlden.

Så du själv som styr skyll inte på andevärlden.

Lasse

Rosina1
9/17/09, 10:59 AM
#6

Man ska aldrig driva ut andar, man ska hjälpa dom.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Ghosthunter
9/18/09, 1:13 PM
#8

Rosina - Ja, precis. Men inte emot deras vilja!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
9/18/09, 2:06 PM
#11

Men om indianerna använde salvia för att både rensa ut och tillkalla andar så är det väl i vilket syfte som man tänker att det ska som gäller? Det är väl så att de även hade olika ritualer om vilket som gällde?

Jag tror att de rensade ut onda andar/väsen och tillkallade de goda…och bad om hjälp från de goda

Egentligen så behöver man bara fråga anden vad den vill, om man inte hör vad den säger, eller känner, så kan man be om att få ett Tecken av den, andarna hör och ser våra tankar…

Dessutom så är det meningen att ni ska vara öppna..kontakten med andevärlden är givande och lärorik,så det är förmodligen dags för er nu..men självklart ska det ske på ett bra sätt, man ska kunna få sova ifred, och vill man inte ha kontakt heller så ska man säga nej…bara att säga som det är till dem, de vet..

men de känner även ens egen inre önskan, så om ni innerst inne vill ha en kommunikation, så blir det så

Ni får komma överens om en balans mellan erGlad

U R us

Tatsu
9/18/09, 10:06 PM
#12

Eftersom jag ser mig själv som icke medial och har inte några förmågor att "se" eller kommunisera med andar tror jag fortfarande att det är min dotter som drar dem till sig.

Fast idag på jobbet for en rätt stor handväska från en skyltning rätt i golvet med en smäll. Ingen var i närheten eller hade rört dem.
Det verkar som om någon vill något och jag skulle gärna vilja veta vad. I lördags så vred någon på vattenkranen på toaletten när ingen var där, den kranen "tjuter" när man vrider på kallvattnet och den är på nedre våningen, ingen var där nere. Min dotter gick ned och då stod kranen på för fullt.??
Jag såg även en stor skugga i ögonvrån men den försvann ganska snabbt. Det har varit mer händelser som inträffat under den senaste tiden. Detta har hänt under dagtid på mitt arbete.

Tatsu

tarotlasse
9/19/09, 1:10 AM
#13

#11

Jag har varit på ett flertal ställen där folk har haft medium som försökt rensa huset på andar med salvia där det alldrig har lyckats.

Snarare har dom bara fått värre problem i sina hus.

Man kan alldrig få bort en ande med hjälp av salvia en  vilsen ande måste man hjälpa över med mycket prat och kärleksfulla tankar.

Men oftast när man kommit hem till dessa med problem så har det alldrig rört sig om vilsna själar utan om anhöriga till dom boende.

Det är ytterst ovanligt man stöter på dessa Vilsna andar.

Jag har stött på ställen där det mycket riktigt varit vilsna själar och där medium med okunskap försöt få över dessa med salvia.

Vilket resulterat att anden har blivit ännu mer frustrerad och det har blivit värre en någonsin i husen.

Finns även dom som tror det räcker att tända ljus eller läsa ut biblen för att få över dessa vilsna själar men inget av dessa saker fungerar.

Man kan enbart hjälpa en vilsen själ genom att prata över dom ngt som kan ta flera timmar.

Det gäller först att skapa ett förtroende hos den vilsna själen sedan är det mycket kärleksfulla tankar healing och övertalning innan man får över dom.

Vilsna själar är långt i från onda dom är fruktansvärt rädda frustrerade och med mycket ångest.

Deras enda trygghet är hemmet där dom känner sig hemma i.

Så dom flyttar sig inte i första taget så mycket jobba med att hjälpa dom och lyckas man inte med en räddning så blir anden ännu mer frustrerade och problemen i hemmet brukar flerdubblas när man inte lyckats.

Så  jag rekomenderar ingen som inte har erfarenhet av dessa typer av jobb att göra detta för det kan bara fövärras om man inte lyckas.

Lasse

Annons:
Rosina1
9/19/09, 12:05 PM
#14

Jag använder aldrig salvia sedan jag första gången gjorde det, det bar sig inte bättre utan salvian blev slagen ur min hand, jag var oerfaren då. Därefter så har jag förstått att det inte lönar sig.

Jag håller med dig Lasse. Om det är "spöken" som vi säger då anden inte har lyckats gå över till andra sidan, så är de ju vilsna och rädda och som du säger har mycket stark ångest, de befinner sig i en "mellanvärld" där dom inte vet varken ut eller in, hittar inte därifrån. När dom är på andra sida så stökar dom på ett helt annat sätt, man känner tydligt skillnaden på en "uppretad" ande som befinner sig i andevärlden och en ande som inte gått över.

Ljus/Rosina1

Nila
9/23/09, 5:04 PM
#15

ja min mamma kan få bort sånna saker som andar=)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Anna-H-K
9/23/09, 9:09 PM
#18

#11 Jag håller med dig i det du skriver!

#13 Men snälla Lasse..inte blir det väl värre av salvia?? Har aldrig hört talas om..i så fall pysslar man väl med sånt som gör att man håller på att bli snurrig! Jag tror inte salvia leder någon ande "hem" men att det skulle förvärra situationen i hemmet..icke! Det tror inte jag i alla fall! Kan vara en trevlig cermoni, inte bara som det var för indianerna, utan också för oss andra!

Mvh Anna

tarotlasse
9/24/09, 1:08 AM
#19

Det är inte själva salvian som gör det värre utan att dom ser att dom får uppmärksamhet och ingen hjälp vilket gör att dom blir ännu mer frustrerade och försöker visa ännu mer att dom finns och det blir värre i huset.

SÅ spelar igentligen inte ngn roll om det är salvia eller om det är ngn annan som inte vet hur man hanterar situationen och inte får dom över till andra sidan.

Lasse

Paranormala6aktivite
9/30/09, 1:02 PM
#20

Mycket intressant dikution faktiskt!

Varför lämnar dom inte och går över när mediumet hjälpt dom?

hur kan ett medium då säga eller påstå att dom har kommit till nadra sida om dom nu inte har gjort detta?För de bord edom ju veta om dom är över eller ej..undrar bara

Annons:
Rosina1
9/30/09, 1:21 PM
#21

Det är inte salvian i sig som en jordbunden ande reagerar på, utan just att vi visar att vi "sett" anden. Vi kan inte driva bort en ande med salvia.

Som jag tidigare berättat så blev salvian slagen ur min hand vid ett tillfälle, då var jag oerfaren och var inte säker på att det fanns en ande. Jag skulle bara rena ett hem och förstod senare att det fanns en ande också. Allt ordnade sig till slut.

Salvia är ett mycket bra verktyg till att "rena" hemmet/platsen från negativa energier, dessa finns ju olika form som bekant.

Sedan beror det ju på hur frustrerad en ande är av sin ångest och då blir det som tidigare sagts ännu värre om man inte har lyckats att övertala anden att gå över. Det krävs tålamod och kärlek för att övertala ibland, man måste införliva tillit så att den vågar.

För övrigt så känner man när en ande har gått över, känslan beskrivs lite olika av människor som jag talat med. Själv känner jag ett otroligt lugn och frid, gkädje och tacksamhet, ibland så känns det som att man står på en "alptopp" friskt, klart i omgivningen.

Choklad
9/30/09, 1:26 PM
#22

Då undrar jag; varför ber andarna om hjälp, om de inte vill gå över till den "andra sidan"???

och om de vill, så kan de nog själva gå över, de har ju hjälpare med sig som vill ta dem över…varför ber de oss om hjälp då?

Då tänker jag också, att den som slog salvian ur handen på (#14) kanske helt enkelt var en ande som skulle vara kvar i huset? De flesta andar kan ju komma hit när de vill, för att återvända till sin värld..om det nu var en ande, det kanske var ett väsen av något slag.

Jag tror inte att det var något farligt, den som slog salvian ur din hand Rosina 1, utan bara det att de ville hindra dig…av någon anledning.

Du skulle ha frågat varför de slog bort salvian. Vill du rena ditt hem, så har du rätten att göra det..för att du ska må bättre eller vad nu orsaken kan vara.

Kram

U R us

tarotlasse
9/30/09, 5:26 PM
#23

#22 Varför inte andarna går över beror på en fruktansvärd rädsla.

Rädslan kan bero på många saker men dom är helt enkelt rädda för att gå till ljuset.

Har varit med om dom som varit rädda för att stöta på tidigare plågo andar.

Sist jag stötte på en vilsen själ som inte vågade gå över berodde på att anden inta vågade gå över eftersom hans föräldrar hade misshandlat och förgripet sig på honom och han ville helt enkelt inte möta dom igen.

Ett annat vanligt själ är dom som är rädda av religösa själ att dom inte varit guds bästa barn under sin levnad  och dom är rädda för guds hämnd som kyrkan varit så bra i att slå i folk.

Jag har till och med  stött på präster som inte vågat gå över eftersom dom inte levt som dom lärt ut.

Vid ett tillfälle så var det en vilsen själ som missbrukat under sitt liv och han var skyldig en person en massa pengar som gått över och därför vågade han inte gå över.

Så det krävs långa samtal för att få dom över och där kan ingen salvia i världen hjälpa ngn över.

Dom vill alltså gå över och mår så fruktansvärt dåligt att vara i denna vilsna världen men dom vågar inte så därför dom söker hjälp.

 Man måste skapa ett förtroende hos den vilsna själen för att sedan prata och övertyga dom att deras plågo andar eller gud inte kommer straffa dom att ens plågoandar har insett sina fle och brister och inte allas är som dom var på jorden.

Men det kan ta flera timmar  av samtal innan man får över dom.

Lasse

[kvasthilda1972]
10/1/09, 11:12 PM
#24

undrar hur det har gått???

#23 det var jättebra att du skrev detta, nu har jag lärt mig mera om detta…! Tack tarotlasse!!!! du är en klok kille!Glad

Tatsu
10/3/09, 11:13 AM
#25

Det ska komma en kvinna hit men vi måste "fixa" det någon dag när maken inte är hemma eftersom han inte tror på detta och blir arg om det kommer någon "kuckelgumma" hit. (som han säger)

Det har varit lugnare här ett tag så vi hoppas att de har backat lite.

Paranormala6aktivite
10/3/09, 9:24 PM
#26

ring ett riktigt medium,

dom kan hjälpa dej mer än någon här,

=)

Finns knappast någon som är seriös och duktig nog för att ge råd ! !!

!!!

quarter66
4/17/13, 10:03 AM
#27

Hur kan ni veta vad anden tycker o tänker?

Det är ju inte så att ni varit en osalig ande väl och fått Salvia viftat i ansiktet??

Annons:
Illusion
4/17/13, 10:51 AM
#28

Jag tycker det låter skumt att andar kan ha känslor.. Det är väll ändå ett mänskligt fenomen som jag hoppas jag slipper på andra sidan.. En själ kan väll inte ha känslor?


☮ and ❤ among each other ✿

[Kattuggla]
4/17/13, 11:02 AM
#29

Jo, Illusion. Vad jag förstår, när vi går över så har vi alla våra minnen kvar som vi upplevt här på jorden. Men vi känner bara frid och lugn och acceptans. Dock behöver vi först ofta bearbeta lite när vi precis kommer dit i en liten period. Eventuella problem och sorg vi burit på. Vi får där hjälpen vi behöver! Själen (människan) kan sedan besöka jorden när han/hon själv vill och hjälpa till på olika sätt. Hjälpa de människor som fortfarande lever på jorden. 🙂 Ja, det kan kännas konstigt detta! 😉

Illusion
4/17/13, 11:08 AM
#30

Men hur kan vi behöva bearbeta? Hur kan vi känna frid och glädje? Det går ju inte om kroppen är död? Det är ju kroppen som innehåller känslor.. Inte anden. Nej Gud vad jobbigt det blev nu.. Förlåt


☮ and ❤ among each other ✿

[Kattuggla]
4/17/13, 11:13 AM
#31

Det är lugnt. Själen innehåller känslorna. (Kan inte allt ännu om hur det fungerar, annars får väl någon annan tillägga något.) Men i alla fall så hade jag också svårt att förstå i början. Du har kommit väldigt långt ändå på din väg. Ta ett steg i taget. 🙂

Illusion
4/17/13, 11:38 AM
#32

Ja jag kan ju säga att jag går mellan att tro och att sluta tro hela tiden, även fast jag har fått bevis. Nu är jag så förvirrad igen.. Fattar inte att det ska ta så lång tid att bestämma sig :( men nu mår jag inte bra heller.


☮ and ❤ among each other ✿

[Kattuggla]
4/17/13, 11:48 AM
#33

Förstår. När man inte mår bra så kan det vara svårare att ta till sig nya saker. Man vill kanske gärna gå på det hemvanda, sina gamla tankar och den trygghet som det ger. Bara låt det vara en stund innan du känner för att ta nya tag. Du måste ju hänga med själv också i din utveckling! Jag ville/kunde inte heller tro på allt i början och den känslan kan fortfarande komma inför nya kunskaper.

Kram!

[Blue_Lugia]
1/10/14, 12:53 AM
#34

Jag kan ibland känna som om någon rör vid mig eller petar mig på huvudet, och ibland prasslar det i soppåsen i hallen eller knapper i spegeln.

Jag kan säkert inbilla mig, men jag blir helt ärligt förbannad av att (OM det nu är det) ha andar själar i min lilla 1:a!! Jag känner mig iaktagen och måste gå på toaletten/duscha i mörker eftersom jag är rädd att dom stirrar, även om det inte är till mycket hjälp samtidigt som jag stänger av tankarna på avlidna personer jag känner/kände.

Det känns fruktansvärt otryggt att ha någon här i MITT hem!! Här bor jag och min hund, ingen annan!

Sen om det skulle visa sig vara en släkting eller min vän som gick bort för ett antal år sen så kvittar det totalt!! Jag vill inte ha någon alls i min lägenhet.

När jag inbillar mig närvaro blir jag arg och ryter i att "Gå härifrån!!"

Nu låter jag hård, men vem skulle vilja ha släkt och vänner som ännu är vid liv springandes i lägenheten och petandes på en? Det är samma sak. Dom får söka kontakt med någon annan, men absolut inte med mig för jag vill bara att dom försvinner ur mitt liv och mitt hem för gott!!

Önskade att jag kunde få hjälp av någon kunnig person med detta men är inte så pigg på att bjuda in främlingar heller…

Jag kanske bara är hjärntvättad och inbillar mig allt, men om det skulle vara sant så vill jag säga emot all kontakt med dessa andar eller vad sjutton det är!!

Annons:
ALPHIRA
1/10/14, 2:26 AM
#35

Tala om för mig nu en gång för alla att VILKEN substans kemiskt eller biologiskt sett gör att andarna skulle reagera på just SALVIAdoften? Eller vad är det något annat som salvian utsöndrar som andarna eventuellt kan tänkas reagera på?

Går det inte lika bra med någon annan krydda? I så fall. Om det nu behöver vara en krydda ens…

Magi-cat
1/10/14, 9:18 AM
#36

#35 Glöm det där med salvia om det inte känns rätt.

Salvia har använts av tradition, i schamanska ritualer t.ex. Men för oss som inte har några sådana traditioner starkt förankrade i kulturen fungerar det antagligen inte på det sättet.
Vi kan använda salvia om vi med den förstärker en intention av rening eller vad det nu är. Spelar inte salviadoften någon sådan roll för oss, spelar den antagligen ingen roll för rening heller.
Så vill man använda den, gör man det men det är inget som avgör i sig. Tror jag i alla fall. 🙂
Och så tror jag inte andarna bryr sig nämnvärt om doft. Det är för oss den spelar en roll.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
1/10/14, 9:21 AM
#37

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Starman]
1/11/14, 6:06 PM
#38

#34

Du verkar ha problem av annan sort än övernaturlig, och jag skulle rekommendera dig att kontakta öppenvården.

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
1/11/14, 6:23 PM
#40

#39

Min kommentar är inte hånfull, det är ju fullkomligt solklart att signaturen Blue_Lugia verkar ha problem med sin mentala hälsa. Det är inte menat hånfullt. Jag hånar inte människor som har problem med sin mentala hälsa, och att du ens insinuerar det är lågt och borde definitivt inte få förekomma.

Att duscha i totalt mörker för att man är rädd att en osynlig person tittar på en är inte ett friskhetstecken. Det är ett Tecken på att något klart och tydligt inte står rätt till i ens verklighetsuppfattning, och att man kan behöva psykologisk hjälp för att komma ur detta tillstånd, som handikappar en i ens vardag och hindrar en från att utföra vardagliga sysslor på ett normalt sätt.

Att jag påpekar detta och att det finns hjälp att få är inte hånfullt, det är bara omtänksamt.

Amandla
1/11/14, 6:26 PM
#41

#39 Borttaget. Bra att du förtydligar hur du menar, Starman. Det är ett känsligt ämne här på ÖN, så det gäller att gå varsamt fram. 

Sen kan det ändå vara så att du, Blue_Lugia, faktiskt  upplever andar, men då ska du veta att dina anhöriga på andra sidan har inte minsta intresse av att veta vad du gör i badrummet, inte heller kan de se precis allt du gör. För det mesta är du "bara" en ljuspunkt, en energi som de kan uppfatta men inte se detaljer runt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[VSK]
1/11/14, 7:11 PM
#44

#41

För det mesta är du "bara" en ljuspunkt, en energi som de kan uppfatta men inte se detaljer runt.

Hur vet du det 🤔

Anledningen till att jag frågar är för att jag aldrig någonsin hört talas om detta.

Amandla
1/11/14, 7:12 PM
#45

Så har jag lärt mig, vet att Jane Lyzell höll med mig i en tråd:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/52a62f648e0e743214000b0d-i-behov-av-hjalp


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[VSK]
1/11/14, 7:20 PM
#46

Ok, då kan jag säga att de kan se oss rätt så bra. 

Men det kanske skiljer sig på vilken slags energi det rör sig om 🤔

Amandla
1/11/14, 7:21 PM
#47

#46 Då tror vi olika 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[VSK]
1/11/14, 7:23 PM
#48

Jag tror inte nu 🙂

Annons:
[Lindyhop]1
1/11/14, 8:44 PM
#49

Jag har fått den uppfattningen att de oftast ser oss tydligt.

[Blue_Lugia]
1/12/14, 2:51 PM
#50

# 38 & # 39 Ok jag trodde I fokus som helhet var ett ställe där man kunde slippa kommentarer som stämplar en som "galen" milt uttryckt. Men tydligen finns det en och annan här som slänger ur sig ett och annat. Hade jag inte trott det hade jag aldrig skrivit något.

Men tack! Jag ska genast söka vård och få höra vilken diagnos jag har, så blir du säkert nöjd att du kunnat vara till hjälp!  Återigen, men nej jag tänker inte följa ditt sk. råd

Hoppas jag hittar var man avsäger sig sitt "medlemskap" på Övernaturligt Ifokus…

[Lindyhop]1
1/12/14, 3:18 PM
#51

Snälla ta inte åt dig. Du är definitivt inte galen.

Ghosthunter
1/12/14, 3:20 PM
#52

Blue_Lugia…..det är en stor skam att det ska behöva vara så….att man inte får ha sina intressen ifred😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
1/12/14, 3:36 PM
#53

#50 Man kan klicka bort markeringen på "Övernaturligt"-sajten i högerspalten om man vill gå ur, men jag tycker det vore väldigt tråkigt om du lämnar, särskilt av de här orsakerna!! 😕 
Kan du inte prata med sajtledningen först?

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Blue_Lugia]
1/12/14, 8:33 PM
#54

#52 Kan du specifiera lite vad du menar?

# 53 Nej jag tänker definitivt gå ur. Har lämnat ut mig alldeles för mycket redan.

Så detta blir mitt sista inlägg förmodligen.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Blue_Lugia]
1/13/14, 1:02 AM
#56

# 55 Det verkar som om du tolkat mitt inlägg som om det vore ett pågående problem dygnet runt.

Det är bara när det smäller till i någon diskbänk eller liknande som det kan vara störande.

Din övertygelse om att jag skulle vara psykiskt sjuk köper jag inte. ¨

Jag vill inte skapa bråk så jag tackar för mig, ingen mening att diskutera…-.-

ALPHIRA
1/13/14, 6:46 AM
#57

Magi. Tack. Jag vet att det är som du sa angående SALVIAN. Tänkte bara om  någon eventuellt skulle ha någon annan (bättre) förklaring… 

Men nu är det andra bollar i luften här…spännande…

Magi-cat
1/13/14, 9:24 AM
#58

#56 Du skapar naturligtvis inte bråk Blue_Lugia utan har all rätt att ställa dina frågor här! Så, hoppas du fortsätter med det! 🙂 Och givetvis att du får hjälp.

#57 ALPHIRA, skickar ett pm till dig.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

FridatheBlueRose
7/20/17, 3:26 PM
#59

Hej

jag har provat att driva ut andar ur mitt hus genom att sätta på en engelsk präst som som gör exorcism bön och bannlyst musik samtidigt och bad mina guider och ärkeänglarna om hjälp genom att hjälpa till. Och jag tände ett ljus och öppnade fönstret och sen satte jag mig och håller i ljuset och så hände det sig en stund att glöden blev väldigt låg som om den skulle slockna men det gjorde den inte det var blå lågt ljus efter en stund så blev ljuset starkt igen. Vad betyder det när lågan är mycket låg? betyder det att andarna har gått över ljuset eller är det en annan ande som kom in? Jag är jätterädd om det kan va nån jättefarlig ande som jag råkat frammanat. Det hände ingenting förutom att ljuset var mycket låg som såg ut att det skulle slockna.  Är det nån som vet vad det betyder? Behöver svar snarast för jag är orolig och rädd. Allt e som vanligt men man vet inte om det kommer hända farliga grejer kanske efter några dar. 

Nån som vet förklara det för mig

//Frida

Ps jag vet att exorcism är farligt men detta var en bön från nån annan som pratade på youtube.

[NeferNefer]
7/21/17, 6:05 AM
#60

#59: För min del är det en enorm skillnad mellan att hjälpa andar över till ljuset och att "driva ut" och "bannlysa" dem. Att hjälpa är att hjälpa, att driva ut är att driva ut. Om vi tänker tanken att andar fastnar här och inte kan ta sig vidare till ljuset, och det hände dig, Frida, skulle du vilja bli utdriven och bannlyst då, eller skulle du vilja bli hjälpt? Allt handlar om vad du är ute efter. Vill du bara ha bort dem från ditt hem? Eller vill du hjälpa dem? Det framgår nämligen inte av ditt inlägg eftersom du skriver både om bannlysningar och att hjälpa över till ljuset.

Vet du vem det är som är hos dig? En släkting, någon som har bott där tidigare, eller någon annan? Är det någon som är på besök eller någon du tror sitter fast?

På ditt inlägg verkar det i alla fall som att du är rädd, och är det så tycker jag inte du ska försöka göra något själv. Speciellt inte som det är tydligt att du inte vet vad du gör. Mitt råd är att skaffa hjälp av ett kunnigt medium i stället så får du veta vad det är som händer hos dig.

drömmare
7/21/17, 9:19 AM
#61

Jag tror det är ngn typ av oro eller liknade, som skapar fenomen. Inte andar. Har själv praktiserat utan betalning , pratat lugnande med dem som bor där, försökt få dom bli lugna tillsammans. Det har gett bra resultat. Salvia hjälper endast mot tron.

Choklad
7/21/17, 1:43 PM
#62

ok, nu ska jag säga något som verkar tokigt för en del, men andar är ju som vi, har ingen tänkt på det? Vi har varit andar förut, och kommer att bli det igen, så om vi tänker på det faktum att andar är människor, så blir det en annan synvinkel på det hela. Visserligen  - om jag tänker ur den synvinkeln, så vill jag inte ha en massa personer springande i mitt hem objudna.    Men vad det än är som besöker ens hem, så tror jag att (och min erfarenhet är så) att om man bemöter en  själ med vänlighet, så får man det tillbaka. En del andar har varit i ljuset och kommit tillbaka hit, de bestämmer över sig själva, dem kan inte någon övertyga om vad det nu är man vill att de ska göra. Trösten i det är att dessa andar är snälla och vänliga och vill hjälpa, de gör inget illa.  Dessa andar kan säga till att man vill vara ifred, då backar de undan, men de finns alltid där ändå. 

Sedan finns det andra väsen som inte är av människosläkt. 

Och djurandar finns det ju också, men de brukar nästan alltid vara snälla och goa.

U R us

Annons:
[Vandrar med Wolf]
7/21/17, 4:31 PM
#63

Nu har jag inte läst hela tråden men jag måste undra varför ska vi driva ut dom och vore det inte bättre att lära sig interagera med andarna istället för att köra iväg dom åt höger och vänster 😕

Dom finns omkring oss hela tiden oavsett vart i befinner oss,i butiken,på tåget,i bilen och går vi ut bland människor så har varje människa med sig guider och sina anhöriga så andarna finns omkring oss hela tiden vart än vi befinner oss.

Jordbunden/platsbunden handlar till största del om att anden inte hörs och att människan misstolkar och skräms av olika händelser allt från saker som flyger till mindre ting och tänker vi efter här och går till oss själva om vi vill höras och har nåt som är viktigt att berätta och säga men vår omgivning fullständigt nonchalerar oss så blir ju vi irriterade och tar ton och så är det ofta för andar när människan inte förstår dom eller kan kommunicera då blir följden att hör vi dom inte så då måste dom på annat vis få vår uppmärksamhet och kan börja föra ett himla oväsen för dom har nåt på hjärtat och släpper inte innan dom fått dela med sig av sitt.

Som Choklad skriver dom är som oss och som Nefer skriver så ska vi hjälpa dom och ta reda på vad dom har på sitt endehjärta.

Ordet utdrivning låter ganska hårt men det är ett ord vi alla nån gång använt oss av men ser man helhet och börjar tänka efter vilka som finns med så som anhöriga och guider inte vill vi driva bort dom inte.

Är nån jobbig och låt mig ta ett exempel där man möter nån ande som är på ett rysligt surt ilsket humör det betyder inte alltid att anden är sån i andeform och här handlar det om hur anden var under sitt liv och det är den känslan dom ger för att bli igenkända av sin omgivning.

Samma med sjukdomar,krämpor med mera känner vi in sånt så är det ett förmedlande hur anden var i livet och hade värk,sjukdomar med mera.

Vi säger jordbunden och det låter som om dom alltid alltid sitter fast men så är inte fallet och får anden föra fram det han eller hon vill säga så släpper snabbt den tunga närvaro som kan upplevas av dom som inte lärt sig tolka och kommunicera och här uppstår missförstånd så det är kanonbra att andliga forum finns för på så vis kan vi sprida kunskap om vad det verkligen handlar om och öka förståelsen för hur kommunikation går till.

#59 Frida, jag är helt enig med Nefer i frågan och att du är rädd känns oerhört sorgligt och det där med att hitta saker på youtube det ska man akta sig för,för där florerar dom mest galna saker som varken har effekt eller ens vettig kunskap av dom som lägger ut sina filmer.

Jag tycker som redan skrivits kontakta nån kunnig som kan förklara och visa vad som verkligen sker och händer och laborerar man själv med det här kan man dra till sig dom som kan vara väldigt jobbiga så lyssna på våra råd och kontakta nån som verkligen kan och förmedlar andra sidan på ett bra och rätt sätt för då kan du känna både trygghet och lugn .Önskar dig all lycka till ❤️

Jag måste säga att jag blir så ledsen över all rädsla som finns inom det här men vi har mycket att tacka filmens värld,tv med mera för som så gärna dramatiserar och är ute efter att skapa spänning och rädsla där spänning och rädsla  inte alls finns men  där finns pengar att tjäna så då skrämmer man gärna upp och så köper folk mer och det på bekostnad av andra sidan som enbart vill oss alla så  väl 😕

[NeferNefer]
7/21/17, 6:09 PM
#64

#63: Håller med, och som du skriver sprids mycket rädsla för den andra sidan genom filmer och tv, för att inte säga internet. Det är så tråkigt att det är så. Våra kära på andra sidan är samma personer som de var här, och vi ska också över till andra sidan en dag och återförenas med dem.

[Vandrar med Wolf]
7/22/17, 5:28 AM
#65

# 64 Det där nätet är en riktig avskrädesplats som inte vet när sluta och sprida en massa strunt 😕

Precis som du skriver vi går också över och här borde vi tänka steget längre och gå till oss själva skulle vi vilja bli utdrivna ? det tror jag inte nån av oss vill.Skulle nån driva ut mig skulle jag bli på ett förbaskat surt humör och stöka runt så det ryker om det 😃 mooooaaaahhhhh vad grinig jag skulle bli 👻Sitter och lackar till bara av tanken på't  så reta inte upp mig som ande säger jag bara 😂

[NeferNefer]
7/22/17, 10:51 AM
#66

HAHAHA!!! Ja du, dig som ande skulle jag inte reta upp, kanske lite för nöjet att ha dig runt mig men inte annars 😂Du kanske stannar en stund ändå om jag fixar lite kaffe? 👻<- "Var är kaffet?" säger spök-Vandrar med Wolf.

[Vandrar med Wolf]
7/22/17, 11:57 AM
#67

😂Ja men du om du bjussar på Java blir jag garanterat jordbunden 😂

[NeferNefer]
7/22/17, 12:11 PM
#68

Hoppsan, det kanske inte är så bra … 🤔😂

[Vandrar med Wolf]
7/22/17, 12:59 PM
#69

 😂

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Vandrar med Wolf]
7/23/17, 5:14 PM
#71

# 70 Det vi skriver är oss emellan  en vänskap som pågått i många många år och vi har så himla roligt tillsammans jag och Nefer  precis som andarna på andra sidan och ja dom är som dom goaste mormödrar och farmödrar som finns 🤗 ❤️

Lägg av nu Pensionär 😕

[NeferNefer]
7/23/17, 8:16 PM
#72

#71: Så sant som det är sagt 👍

Denna kommentar har tagits bort.
[Vandrar med Wolf]
7/25/17, 3:57 PM
#74

Alla tiders toppen Pensionär att din vän ordnar upp det där med "din sorts andar"  👍 så kan vi oseriösa luta oss tillbaka och rulla tummarna,ha roligt och njuta av andra sidans närvaro.

Choklad
7/26/17, 11:11 AM
#75

# 70

Men pensionär. Du har då inte sovit knappt någonting på 1 1/2 år?

U R us

[Vandrar med Wolf]
7/27/17, 4:38 PM
#76

#75 Jag har också tänkt på det där en hel del och sömnbrist kan ställa till mycket konstigt och får en människa inte sova så skapar det  hallucinationer både fysiskt och mentalt.Otäckt vad sömnstörningar kan göra med många människor om den blir en brist 😕och att kunna sova är ett sundhetstecken som visar att vi är friska .

Annons:
Choklad
7/31/17, 10:18 AM
#77

# 76

Jag har fått sju barn som är vuxna nu, men jag minns hur jobbigt det var då jag inte fick sova, gick ofta omkring som en zoombie och jag fick passa på att sova då barnen barnen sov. Jag hade dem inte på dagis och hade ingen som passade dem så jag kunde sova, utan jag fick helt enkelt anpassa mig till deras sovtider. Så det får mig att tänka på - att man någon gång måste " tuppa av "  om man inte får sova, kroppen tvingar ju en att somna till slut. Om man nu inte tar mediciner eller annat som håller en vaken 🤔

U R us

Denna kommentar har tagits bort.
[Vandrar med Wolf]
7/31/17, 5:32 PM
#79

# 77 Oj sju barn, vilket jobb 😮och det utan dagis jag är imponerad måste jag säga för det måste ha vart tufft många gånger så du har gjort ett jättejobb både för barnen och för dig själv som klarat av att vara hemma med dom ❤️ Jag blir imponerad Choklad 😎🤗🌺

# 78 Pensionär,  ingen förlöjligar dig tvärtom vi är många många som försökt hjälpa dig och faktum är att alla av oss kan omöjligt misslyckas i vår uppgift och jag var en av dom som gick rätt hårt åt dig i en gammal tråd om saken.

Den här tråden handlar ju inte ens om dig men du skrev och vi svarar men förlöjligar dig gör ingen däremot skulle jag och Nefer kunna säga att Du förlöjligar oss för vi hade lite lattjo och känner varandra sen många år och interna skämt uppstår så enkelt är det.

Jag ser tydligt att du tar åt dig helt i onödan,du lägger över det som skrivs på dig fast det inte ens handlar om dig och det där måste vara oerhört jobbigt för dig själv för det är bara du som far illa och ingen annan så försök,snälla försök att inte ta åt dig för att vi andra skämtar med varandra.

Vad gäller andar i din närhet så tog jag undan en tung energi för flera månader sedan hos dig och jag kan garantera dig att det finns inget elände alls andligt tvärtom men du måste jobba med dig själv,du måste skapa ditt liv och du måste få ro och sömn för så länge du inte får balans kan mycket spela dig spratt som inte ens finns där.

Som jag minns i den förra tråden,gud förbjude måtte vi inte ta upp den dryga diskussionen igen och kapa den här tråden som inget har att göra med med saken 😓men i alla fall många försökte hjälpa dig men du blev arg på dom och så även på mig och blir man arg och dömer mig på falska grunder då slår jag bakut vilket du kan gå tillbaka och läsa om i den gamla tråden för jag är inte den som bara finner mig i vad som helst.

Du kopierade också mina texter och la ut dom öppet från en dold sajt vilket jag så klart inte alls uppskattade för där gäller upphovsrättslagen och ingenting annat men hade du frågat så kanske hade jag tillåtit dig att lägga ut mina texter men istället fick jag be admin ta bort för så gör man bara inte och hade det vart fel person så kunde den ha anmält dig för att ha brutit mot upphovsrättslagen.

Men det där är överspelat nu och du måste verkligen förstå att ingen förlöjligar dig för vi vill ju ta mig tusan hjälpa dig inte  stjälpa dig och förstår du inte det så kan ingen av oss komma längre än så via ett forum.

Jag tror att alla som följde den diskussionen kan skriva under på att vi vill ditt bästa Pensionär men frågan är vill du ditt eget bästa ,det är nåt du ska tänka över och det rejält.Vill du ditt eget bästa ? jag hoppas det.

Jag säger så här: delta Pensionär i trådar och funderingar,delta i forumen och bli vän med oss istället för att skjuta oss ifrån dig. Var med i gemenskapen och skriv inte att du inte vågar skriva för alla får skriva på forumen så även du så sätt igång vettja .Var med i gemenskapen istället för att stänga ute dig själv och oss andra som faktiskt bara vill dig väl 🌺

Choklad
8/2/17, 11:49 AM
#80

# 78

jag vill verkligen inte förlöjliga dig, skulle aldrig komma på tanken, men jag blir fundersam över dina sömnproblem, inget verkar hjälpa hur man än försöker, och det jag fick fram - mannen som jag "såg"   kom i skymundan.  Jag baserar det du har skrivit i denna tråden, på det jag har svarat dig här.  Och det är bara du som kan övertyga "anden" att lämna dig. Det har jag sagt förut och jag säger det igen.

U R us

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: