Annons:
Etikettupplevelser
Läst 8576 ggr
Elisabeth-J
2009-10-11 11:43

Andlig kryssning

Aftonbladet var med på den andliga kryssningen, läs mer här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5939687.ab

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Anna-H-K
2009-10-11 11:52
#1

Tråkigt att en del får uppleva dessa besvikelser..Men jag vet väldigt många som varit mycket nöjda också efter dessa resor & jag glädjer mig med dom!

Man kan tyvärr inte göra alla nöjda..inte ens i denna branschen!

Jag har själv aldrig åkt för att arbeta men det är på G & jag ska göra mitt yttersta, vilket jag alltid gör i mitt arbete !

Anna

Happyspirit
2009-10-11 12:22
#2

Tycker det var en mycket pinsam artikel.Skäms

Elisabeth-J
2009-10-11 12:25
#3

Någor som jag reagerade på var att medium ställer diagnoser och avråder ett barn från operation. Sen att en "spådom" kostar 800 kr. Håller med dig Anki, pinsamt!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

chik
2009-10-11 12:35
#4

Ja vad säger man..

Med risk för att bli halshuggen så får jag nog säga att det är Väldigt mycket buffel o båg.Många människor som är duktiga på o läsa av.För det är ju mycket lätta pengar o känna…På människor som är lite vankelmodiga.

Jag vet att det fins människor som verkligen talar med andra sidan men jag vet att det också finns många människors som tjänar på trasiga människor

Så att dom riktiga skeptikerna jagar oss med blåslampa tycker jag inte är ett dugg konstigt.

Elisabeth du har ju träffat mig,så du vet ju vad jag är för en prick…

Lena som är stark i sin tro.o som vet att det fins där ut i etern något…Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anna-H-K
2009-10-11 12:39
#5

Trist & tråkigt! Man blir sorgsen av att läsa dylikt en söndagsmorgon..Rynkar på näsan

Virvla-
2009-10-11 12:48
#6

Hej!Jag var inte med på just denna kryssning men har åkt med andarnas kryss 3ggr. Jag var jättenöjd och fick 2 av gångerna upplevelser som gör att jag inte längre tror…jag VET…

Annons:
Anna-H-K
2009-10-11 12:49
#7

#6 Härligt Virvla! Jag vet också måånga som åkt som varit jättenöjda Glad

Kram Anna

stina63
2009-10-11 12:56
#8

Ja vad säger man om detta. Men vi vet hur media fungerar. Dom tar oftast enbart fram det sämsta de som inte stämmer de som är dåligt. Det är de som man får läsa i tidningarna. Det tycker jag är synd.

Ha en skön söndag

Kram

Anna-H-K
2009-10-11 13:08
#9

#8 Håller med dig Stina! Hur ofta tar dom fram det som varit bra..intrevjuat dom nöjda deltagarna?? Kan garantera att dom var många fler iaf!

Visst, fruktansvärt då liknande händer men jag tror ändå i det stora hela att dom flesta har fått ut något positivt av det…annars skulle inte resorna arrangeras & människor skulle inte åka..

Kram

Happyspirit
2009-10-11 13:08
#10

#4 Måste tyvärr hålla med dig Chick. Det är alltför mycket skit i den här branschen. Frågar mig ofta om varför jag överhuvudtaget håller mig kvar. Den här artikeln får mig att vilja dra täcket över huvet och bara försvinna någonstans. Samtidigt som jag vet att media vinklar saker som de vill också. Men jag har själv sett alltför mycket ruffel och båg också det är så man baxnar ibland och jag förstår inte att inte folk SER utan köper precis allt utan någonsomhelst bevisföring. Känns sorligt och mycket tragiskt.

Elisabeth-J
2009-10-11 13:09
#11

#8 Ja det är så det fungerar, dom tar fram det negativa men inte det positiva.

Kram

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

vanata
2009-10-11 13:17
#12

#4: Hur ska man göra för att få bort de som inte får kontakt? Kan man göra någon test?

Hur vet du när någon bara ljuger, hittar på eller bara tror att den får kontakt?

stina63
2009-10-11 13:19
#13

Men vi vet ju att vi har många bra duktiga medium här i sverige. Och många har fått bevis för de. Men visst när man läser sådant i en tidning eller när dom visar i tv så vill man dra sig undan kanske. Men Vi vet av egna erfarenheter att vi är duktiga och har kontakt med andra sidan.
Jag själv gör inte detta för att bevisa för andra att jag har kontakt, Utan jag vet att jag har kontakt med andra sidan.

kramis

Annons:
vanata
2009-10-11 13:27
#14

#13: Men hur vet man när ett medium verkligen kan få kontakt?

Anna-H-K
2009-10-11 13:30
#15

#14 Sådant märker du själv under en sittning! Om ett medium kan ge dig så klara starka bevis, beskriva någon som du har på andra sidan osv så är väl det ett bevis på att mediet har en kontakt!?

Du ska kunna bekräfta det mediumet säger & det ska vara något så specifikt som bara du själv känner igen om anden!

Kram Anna

vanata
2009-10-11 13:35
#16

#15: Sånt borde ju vara lätt att kontrollera under ordnade former. Man skulle alltså kunna ge de medium som kan komma i kontakt med döda ett legitimation?

Jag menar, går jag till doktorn vill jag veta vad h*n kan innan h*n opererar. Inte efteråt konstatera att det där gick ju inte så bra.

Anna-H-K
2009-10-11 13:38
#17

Ja, då är vi inne på detta med certifikad mm..Inte mitt område..Jag är inget certifierat medium! För mig räcker det att jag "VET" & att jag kan ge bevis för andevärldens existens..Referenser från mina klienter, sitters, seansdeltagare, det räcker för mig!

Kram Anna

vanata
2009-10-11 13:49
#18

#17: Nu tänkte jag inte för mediumens skull, mer att legitimation borde finnas så att de som går till er vet innan att personen verkligen kan komma i kontakt med döda.

Anna-H-K
2009-10-11 13:53
#19

#18 Visst..man kanske kunde bära med sig tidigare referenser eller så men oftast har man kanske tagit reda på lite om mediumet man ska till, frågat & kollat upp innan man bokar tid!

Förstår hur du tänker men det är det enda jag kan se är möjligt, i dagsläget! Kanske finns andra här som har andra ideeer eller tänker annorlunda..??

vanata
2009-10-11 13:58
#20

#19: Varför inte helt enkelt en test? Får mediumet kontakt med döda=legitimation, får inte mediumet kontakt med döda=avslag.

Som körkort.

Annons:
Anna-H-K
2009-10-11 14:00
#21

#20 Ja, du får föra fram det till förslag till vilka det nu är som tar beslut om detta..Hm..Ja du får kolla vidare!

Good Luck Flört

Marina2
2009-10-11 14:01
#22

Det här var bedrövligt att läsa! Riktigt tråkigt. Finner inga andra ord för det.

vanata
2009-10-11 14:10
#23

#21: Inte intressant för er medium? Då skulle vi ju slippa att uppleva de besvikelser som du nämner i inlägg #1.

Skulle du lyckas komma i kontakt med döda under en sådan test?

Elisabeth-J
2009-10-11 14:18
#24

Vetenskapliga tester får ni gärna diskutera i en ny tråd, så skapa en ny där det ämnet tas upp.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

nyfiken51
2009-10-11 15:23
#25

En mycket pinsam artikel!!Mediumet är fel ute,när han kan yttra sig,så ang barnet och operation.

Sen ang pris,var väl det  "billigt" en väninna fick betala tusen kroner,för ca 45 min. Visst tycker jag mediumen ska ta betalt för sina tjänster,men tusen kroner för 45 min. Är i mitt tycke överpris..

Siv

vanata
2009-10-11 15:30
#26

#25: Jag tycker en tusenlapp är otroligt billigt för att få kontakt med döda. Men då vill jag verkligen veta att det är så.

sven-g
2009-10-11 15:43
#27

Jag tycker väl till lite jag med. Vad gäller trovärdighet och denna syssla, kommer nog så länge inte någon form av enhetlig varudeklaration det skulle vara ett eu cert, och de olika skolorna får väl bita i det sura äpplets och komma till en gemensamt regelverk, om vad krävs för att kalla sig medium. Men så länge detta lyser med sin frånvaro, är det bara att ta all kritik, och mot argument saknar vi så länge, den som talar om det goda, är de sämsta vänner.

Annons:
nyfiken51
2009-10-11 15:47
#28

# 26

Oroa dig inte!! du kommer  få veta en dag.Bättre sent an aldrig du. Så varför lägga ner så mycke krut  här på ÖN. Det finns säkert mera "nyttiga" saker för dig att göraFlört Än att försöka banka vett i oss…

vanata
2009-10-11 15:51
#29

#27: Om du ska få körkort så ska du visa att du kan framföra en bil säkert, att du kan trafikregler samt att du inte har någon sjukdom som kan påverka ditt sätt att framföra fordonet.

Vad ska man bevisa för att bli legitimerat medium?

vanata
2009-10-11 15:55
#30

#28: Så jag är för korkad för att förstå? Vore det då inte bättre att man kräver en form av legitimation, så att andra kan avgöra om mediumet verkligen kan eller inte?

Då slapp ju puckon som jag att bli lurade av oseriösa medium.

sven-g
2009-10-11 16:01
#31

#29-30 Du måste lära dej vilket nick du använder så du inte gör samma tavla som nyss.Skrattande

vanata
2009-10-11 16:09
#32

#31: Jag använder mig av ett nick, vilket säkert någon moderator kan kofirmera (kolla IP tex).

Vilken "tavla" pratar du om?

nyfiken51
2009-10-11 16:11
#33

#29-30

Vilken tabbe du Skrattande

vanata
2009-10-11 16:13
#34

#33: Jag förstår faktiskt inte.

Annons:
Rocktjejen
2009-10-11 16:58
#35

Pinsamt minst sagt tyckt jag också..Hur kan dom ta så höga priser på en båt kryssning undrar jag..

vanata
2009-10-11 17:01
#36

#35: Är det inte ganska vettigt pris om man kan komma i kontakt med döda?

Spelar det någon roll om det sker på en båt?

unauthorized
2009-10-11 20:35
#37

Och så undrar ni varför jag är skeptisk och kallar det bluff…

vanata
2009-10-11 20:42
#38

Antagligen är det ok att kalla det här för bluff, men inte vissa andra seanser. Det vore kul att få veta var man drart gränsen. Eller om man kan verfiera vilka medium som verkligen är sannna.

Erika-A
2009-10-12 01:23
#39

Mycket tråkigt!  Pinsamt för de seriösa medium som finns och att det drar ner även dom i denna Artikel.  Så fruktansvärt oseriöst att avråda något barn för en kanske livsviktig operation. Dessutom avböjer jag starkt att medium går ut i publiken på det sätt för att få kontakt. Verkligen oseriöst!!

Denna kommentar har tagits bort.
vanata
2009-10-12 01:30
#41

Jag anser att hon skötte sitt arbete mycket bra. Hon kunde verkligen se in in i framtiden. Härligt att se ett så otroligt duktigt medium!

Annons:
unauthorized
2009-10-12 01:35
#42

#41 Talar du andenesiska?

Elisabeth-J
2009-10-12 01:38
#43

Tyvärr har den här tråden spårat ur med elaka kommentarer och påhopp så den låses härmed!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

solblomman47
2009-10-12 01:55
#44

Detta har jag fått på mitt mail i kväll och jag tycker inte det är så mycket som stämmer vad journalisten från aftonbladet säger och skriver. Eftersom jag själv var med på denna resa.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Hej alla som får Maggies Nyhetsbrev!

Idag när jag var inne på Aftonbladets sida på Internet fick jag en smärre chock när jag såg att en journalist har lagt ut ett videoklipp från Maggies Magiska Afton ombord på Silja Line i slutet av september.

Jag ringde upp Maggie och frågade om hon visste att detta låg ute på Internet och att de hade filmat henne och hennes svar var, NEHÄÄ, det menar du inte!!!

Varken Aftonbladet eller journalisten har haft hennes medgivande att filma, inte heller Peter som arrangör visste något. Det är ungefär som om någon smyger sig in till Frimurarna eller vilket annat slutet sällskap, filmar och lägger ut det på Internet.

Jag och många med mig, vet hur mycket Maggie värnar om sin familj och speciellt sina barn. Hennes barn har idag fått massor av samtal och sms från kompisar som vill veta vad deras mamma gör. Så jag skulle vilja be er alla, lägg inte upp detta klipp på någon hemsida eller på någon blogg.

Det är klart alla har rätt att tycka och tänka vad de vill om Maggie och hennes kunskaper. Ni som har sett Maggie i verkligheten på en Magisk Afton eller fått en telefonsittning med henne, vet vad Maggie kan och inte kan. Det är inga andar som tar sig in i Maggie kropp, utan Maggie kanaliserar ner ren ljusenergi, alltså kärlek.

Så för Maggie och hennes barn skull, respektera hennes önskan, länka inte till detta klipp.

Tänk på att Maggie och hennes barn egentligen har blivit utsatta för ett övergrepp, de behöver extra mycket ljus och kärlek som ni gärna får skicka till dem.

Hälsningar
Kerstin Loo

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: